לחנונים ולציבור הרחב

הוא גם לא אמר את זה בתוכנית,

תסלחו לי על המשל אולם הדיבור על הנוסחה לקיום אלוהים הזכיר את הקטעים עם ישו ב"אומן ומרגריטה" של בולגקוב: - "אז אתה טוען שאתה בנו של אלוהים." - "את זה אתם אמרתם..." שאלו את אור מספר פעמים אם מצא כזאת נוסחה, אחת הבנות טענה שחזר בשאלה כי מצא כזאת נוסחה, אור בעצמו מעולם לא הגיב לטענות האלה אלא בהבעת "מה
?" על פרצופו.
 

Thumpers

New member
יכול מאוד להיות :p

אני אמנם צופה בסדרה, אך לא תמיד בכזו אדיקות, אני ממש לא יודעת לצטט כל רגע שקורה במסך - ככה שסביר להניח שאת צודקת. מצד שני, אני טענתי ש*אם* זה נאמר, זה בטוח נאמר בצחוק. כך שלא לי את צריכה להסביר את זה, יקירה :)
 
לקריאה בלבד ../images/Emo62.gif.

כלומר את יכולה לנצל את המראה האובר-אינטליגנטי כשבא לך ולא נצל אותו כשלא בא לך
.
 

Thumpers

New member
מסתבר שלא לקריאה בלבד! :\

מסתבר שגם לרחוק יש לי בעיה :p
 
באופן כללי לא ברור לי

מה זה הקישור הזה שאנשים עושים בין מתמטיקה לבין "נוסחאות". נוסחאות זה אולי הדבר הכי פחות חשוב במתמטיקה. שלא לדבר על זה שאנשים חושבים שלמתמטיקאים יש "נוסחה" להכל, שזה בערך שקול לזה שהם חושבים שאנחנו מסבירים את כל האספקטים בחיים שלנו באופן מתמטי. מתמטיקה עוסקת רק בדברים שניתן לבטא אותם במדוייק, ורוב הדברים בעולם אינם כאלה (מסיבות טכניות של מחסור בזמן והבנה, ולאו דווקא מסיבות עקרוניות). לכן יהיה זה טיפשי להחיל כלים מתמטיים על כל תחומי החיים שלנו.
 

גם אני6

New member
..

אני באמת חושבת שזה ענין של אמונה. יש מי שמאמין כך ויש מי שמאמין אחרת. גם להאמין בלא להאמין זו אמונה- ואין כאן צודק או טועה, אין כאן אמת ושקר- יש כאן אנשים שונים ודיעות שונות וחשיבה אחרת. אני לא רק לא רואה את הרצון הזה "להכריח" את כולם להגיע למקום זהה של אמונה זהה וראיה זהה אלא גם לא רואה את הנחיצות הזו להביא את כולם ל"הארה"(אמונה מסוימת). כאילו- אם אתה חי עם עצמך בשלום, מה אתה נטפל לאנשים במקום סתם לדבר או להתעשר מעולמות אחרים, נניח? סתם מסיונריות טפילית כזו, סתם מרתיע. X מאמין ב= Y, חי בצורה מסוימת וטוב לו? לבריאות. אני אשמח לדעת על זה יותר, ללמוד מזה, על זה, עליו.. אבל לעשות מזה מסע צלב לרדיפה "דתית"? צריך להיות אדם מאוד ממורמר, חסר חיים ובודד בשביל זה.. אם למישהו טוב, אם הוא מאושר- מה אכפת למישהו אחר? אם אתה לא מבין שהוא מאושר, לא רואה את זה(אתה גם לא יכול, מפני שאתה לא הוא ואתה לא מסוגל להרגיש את מה שהוא מרגיש.. אתה יכול או לקבל או לא)- מה צורם לך כ"כ? אני חושבת שאין צודקים וטועים באמונה, בדברים כמו "למי שייכת האדמה, א"י" כל אחד פשוט מאמין במשהו אחר. זה הכל. זה לא עושה מהאחר "טועה". והדבר שאני הכי לא מבינה זו הנחישות הזו איתה אנחנו מתפלגים עוד ועוד, בה אנחנו מדברים בכאלו הכללות, עושים "גושים" מקהילות, אנשים.. ותכלס.. שונאים.
 

DDN

New member
../images/Emo45.gif

כמו שלא הייתי רוצה שדתי יגש אליי וינסה לשכנע אותי, אני לא עושה את ההיפך. איש איש באמונתו יחיה
 

גם אני6

New member
למה לעשותאת זה מלכתחילה?

זה בדיוק מה שכל כך מכעיס אנשים ש"מטיפים" נגד כפיה וזה בשום מקום לא שונה ממסיונריות. סתם סוגר אנשים להקשיב ובעיניי הדבר הכי דוחה שיש זה לגשת לאדם כשיש לך אג'נדה (ועוד אג'נדה לשנות במישהו- משהו או לשנות אותו במהותו. דהיינו שאתה חושב שמשהו בו לא/פחות טוב) מסוימת ומתוך זה לדבר איתו. להיות נעול ואטום אליו. יוצר אצלי ממש רחמים כלפי האנשים האלה ושכמותם.
 
לא הייתי משכנע אותו.

כי אם אתה אומר שהוא בעל ראש פתוח מאוד, הוא טוב כמו שהוא. כמו שנאמר על ידי mass (וחייבים לתת קרדיט לתגובה הכמעט יחידה בשרשור ההוא שלא מריחה מאוננות אתאיסטית או עילגות פאנאטית דתית)- אני מכיר מספיק דתיים שאת תבונתם אני מאחל לרבים כאן. אם הם בחרו להשאר בדת (או רחמנא ליצלן- לחזור בתשובה!) זה מספק להם משהו מסויים. זה לא מונע מהם להיות פרופסורים מוערצים ומוצלחים בטירוף ועמיתים משעשעים. השורה התחתונה היא- גורלו האובייקטיבי של הדתי ושל החילוני אחד הוא. ועדיין אני מעדיף לתקשר עם דתי ששלם עם עצמו מאשר אתאיסט ממורמר. לא סתם על פי מחקרים שונים אנחנו לוקחים יותר כדורים אנטי דיכאוניים-חרדתיים ושאר זבל שנועד להקל עלינו את הקיום העלוב הזה. בסדר, הדת היא אופיום להמונים. מי קבע שזה רע? למה, לשחק D&D בשישי בערב במקום ללכת לבית כנסת זה כל כך יותר נעלה?
 
למעלה