ליגת "ווינר" המחזור ה-18; מכבי VS מ.ס. אשדוד

baythedog

New member
אין ויכוח פה!

אני גם בספק אם מישהו כאן יתווכח עם הקביעה שכל הרעות חולות שלנו השנה נובעות מחוסר האימון בקבוצה. בכל מקרה, אני לא חושב שניתן לאמן את קטן. הוא לא רוצה שיאמנו אותו ואני בספק אם הוא יקשיב למישהו אחר. אני באמת ובתמים חושב שטוב יעשו בקבוצה אם יפרישו את קטן ביחד עם אלישע.
 

Benedictus2

New member
ואת זה מתעקשים סנגוריו של קטן לא לראות

הם מתרשמים ממסירה מדויקת פה ושם, מהגבהה טובה אחת (לעומת 10 עקומות של חבריו לקבוצה) ואפילו מריצה אקראית שלו אחרי שחקן כדי להוציא כדור ולסחוט תשואות (פעם במשחק - לא יותר). יניב קטן יודע לבעוט, יודע למסור, מבין את המשחק אבל בגלל מגבלותיו הפיזיות ובגלל האגו הנפוח שלו - ואפשר לשלב את שתי הסיבות או לבחור רק אחת - משחק בעמדה שמחרבת את משחק ההתקפה של מכבי חיפה. והסנגורים שלו חוזרים ומציינים את היכולות האישיות. העובדות חמורות ביותר. גם כשקטן מדייק במסירותיו (ואני אף פעם לא מתרגז עליו כשהוא לא מדיין כי לא זו הבעייה!!) המקום שבו הוא נמצא מונע את האפשרות לנהל משחק התקפה נכון מהאגפים, לנוע מהר קדימה בחילופי מסירות ולאיים על השער. יניב קטן שלפני 7- 8 שנים היה מסוגל, בדוחק אמנם אבל היה מסוגל - לשחק על הקו השמאלי או הימני ולהוות אופציה טובה מאד לחילופי מסירות עם המגינים התוקפים ולהחלפת מקומות עם הקשרים שמרכז (רוסו, ז'וטא, פראליה). כשחזר מאנגליה כמושיע ולקח על עצמו את ההנהגה, זה היה חייב להיות במרכז המגרש כשחקן חופשי. אני לא חושב שקטן רואה את עצמו בונה משחק וזה בסדר, אבל בעמדה שהוא משחק בה הוא מונע מהשחקן היחיד במכבי חיפה שמסוגל לבנות משחק - איל גולסה - לעשות זאת. סנגוריו של קטן טוענים גם שהוא לא מונע מהאחרים להתפתח ולנהל את המשחק וההוכחה היא שכשהוא לא משחק הם חלשים ולא לוקחים את המושכות. יש בטענה הזאת מן האמת, אלא שמדובר באמת מוגבלת מאד בזמן. קטן הוא שחקן מוביל ושחקן הרכב. הל חבריו מתייחסים אליו כאל כזה גם כשהוא לא משחק. כלומר, הידיעה שהוא עומד לחזור משפיעה הן על השחקנים והן על המאמן שלא להטיל את מלאכת נשיאת הקבוצה והשימוש בביצים (שלגולסה יש ולקטן אין!!) על גולסה. אני לא חושב שמכבי חיפה תהפוך לקבוצה נפלאה כשקטן יפסיק לשחק בקבוצה (והוא חייב להפסיק לשחק לגמרי ולא 'לרדת לספסל' כפי שדורשים מבקשי טובתו) אבל אני משוכנע שיהיה ניתן לבנות מחדש את המשחק הקבוצתי. אין ספק שעבור זה דרוש גם מאמן שמבין כדורגל, וכאן אני מסכים לחלוטין עם אלה שטוענים שאלישע לוי אחראי למצבה של הקבוצה לא פחות מיניב קטן, ובעצם מדובר באשמה משולבת: קטן משחק כי הוא רוצה ואלישע לוי לא מעז להתעמת איתו. ניחא!! לפחות היה אלישע מבקש מקטן לשחק על הקו, ושם עם האייות והכבדות שלו, הוא היה מועיל קצת יותר גם היום. אלא שהוא לא מעז! הוא מתיר לו לשחק היכן שהוא רוצה ומסדר את הקבוצה סביבו בלי שום קשר להתאמה של השחקנים לעמדות. זה מלמד על פחדנות אבל גם על חוסר הבנה מוחלט בכדורגל. אלישע לוי הוא אנאלפבית של כדורגל. ההבנה שלו את המשחק היא עלובה; ההבנה שלו באיכויות שחקנים גם לא מצטיינת מי יודע מה (סילבה, קאנוטו - שני שחקנים מצוינים שאלישע לוי לא היה מסוגל להבין את הפוטנציאל שלהם, או שהיה כן משהו פוליטי - בכל מקרה זה מסריח). סיכום: שני אנשים חייבים לעזוב את המערכת כדי שיהיה ניתן להבריא אותה: יניב קטן ואלישע לוי. יש עוד כמה שחקנים שהיתי מוותר עליהם בשמחה אבל כדי שאפשר יהיה להתחיל בתכנית הבראה השניים האלה חייבים ללכת ויפה שנה אחת קודם!!
 

Cade Foster

New member
איזה ביצים יש לגולסה בדיוק?

הבחור מופיע ל-3 משחקים בעונה במקרה הטוב. משחקן עם ביצים אתה מצפה לקחת מנהיגות ולא לצפות לקבל אותה מהמאמן. משחקן עם ביצים אתה מצפה שלפחות במשחקים שבהם קטן לא משחק, הוא יהיה זה שיבוא לדרוש את הכדור ולא לחשוש שבמשחק הבא קטן הולך לחזור ולקחת ממנו את התפקיד. שיוכיח שהוא מסוגל לתפקד שם יותר טוב מקטן ואז נדבר על חילופי תפקידים ביניהם. בינתיים זה לא קורה.
 

Benedictus2

New member
את זה נדע רק כשקטן לא יהיה שם

עד היום זה קרה ל 5 משחקים בעונה שעברה. זה לא מספיק כדי לבחון אותו בתפקיד הזה, שאגב הוא כמעט ולא שיחק בו כי אלישע וקטן מיעדים לו תפקידים אחרים. ושוב אנחנו נגררים ליותר טוב מקטן או פחות טוב מקטן. לא זה העניין אלא המשחק הקבוצתי. בלי קטן המשחק הקבוצתי יכול להשתקם, בין זה יהיה עם גולסה כמוביל או לא. כל עוד קטן בסביבה, זה לא יקרה.
 

Benedictus2

New member
ועוד משפט על ביצים

קטן הוא אחד השחקנים הפחדנים ביותר בתולדות מכבי חיפה. שחקן שנעלם כשזקוקים לו, עושה במכנסיים במעמדים מכריעים ומתחבא טוב טוב כשהקבוצה לא מתפקדת. אולי גולסה הוא לא יהיה המנהיג הבא של מכבי חיפה אבל קטן לא היה אף פעם.
 

Cade Foster

New member
אני לא יודע איפה היית עד עכשיו

אבל שני המשחקים הכי טובים של קטן בעונה שעברה היו נגד התל אביביות והמשחק הכי טוב שלו העונה היה נגד התל אביבית הצהובה. זה פשוט עיוות של המציאות להגיד שדווקא במשחקים האלה הוא מתחבא. אם כבר אז הוא היה די חלש בשאר המשחקים העונה (ועדיין יותר טוב מכל שחקן אחר בקבוצה, אולי חוץ משראנוב ועמאשה). אני מעריך שהתגובה הבאה שלך תכלול משהו בסגנון "מנהיג אמיתי צריך לקחת את הקבוצה על הגב דווקא ברגעים שלא הולך" אז אני מגיב מראש ואומר שהוא כן עושה את זה. שום שחקן בעולם לא יכול לשנות משחק של קבוצה כשאין שיטת משחק, אין הנעת כדור מסודרת ואין מאמן. יניב קטן הוא השחקן היחיד בקישור שלנו שיודע לתת מסירה מדויקת. היחיד שיודע להניע כדור כמו בן אדם והיחיד שיודע להגביה כדור לרחבה כמו בן אדם. הוא לא מושלם, מוגבל פיזית ועדיין - איכשהו הוא עדיין נראה יותר טוב מכל השחקנים האחרים שהם לא השניים שציינתי, ועדיין זה לא מפריע לך להצהיר שהוא הבעיה הכי גדולה של הקבוצה. אתה טוען שהנוכחות של קטן גורמת לגולסה, ימפולסקי, ורד ודוואלישווילי לשכוח לשחק כדורגל. אתה יודע מה? גם אם זה נכון, רק עצם המנטאליות הדפוקה של השחקנים האלה שהיכולת שלהם כל כך מושפעת מה"קפיטן", גורמת לי לרצות להעיף את כולם מהקבוצה.
 

Benedictus2

New member
אני הולך אתך ומעיף אותם מהקבוצה

משאיר את קטן ובונה סביבו קבוצה חדשה. אופציה נהדרת, לא?? כשקבוצה נבנית סביב שחקן אחד היא הופכת להיות תלויה בו. מנטאלית ומקצועית. זה כלשעצמו רע מאד, וכשמדובר בשחקן כמו יניב קטן - שככל שתמשיך לחזור על שניים וחצי המשחקים שבהם הוא היה גדול - זה רע שבעתיים. אתה חוזר שוב על זה שהוא היחיד שיודע לתת מסירה. נניח שאתה צודק (ואני חושב שאתה טועה): האם זו הסיבה שבגללה מכבי חיפה צריכה לוותר על ניהול משחק נכון, על תנועה, על לחץ של שחקני הקו הקדמי על ההגנה, על בעיטות מרחוק, על קרנות מוצלחות, על מעבר מהיר מהגנה להתקפה? האם בגלל המסירה וחצי המדוייקת שלו במשחק מכבי חיפה צריכה להמשיך להשען על שחקן איטי, כבד תנועה שדוחק למקומות בלתי אפשריים שחקנים שיכולים - אפילו תיאורטית - לתרום הרבה יותר ממנו למשחק קבוצתי? תניח רגע את ההערצה שלך אליו כאל סמל (ואני עדיין טוען שיניב קטן חושב רק על יניב קטן ולא על שום דבר אחר) ותשפוט אותו כמרכיב במשחק קבוצתי. אם תנסה רגע להיות קצת אובייקטיבי תראה שכשיניב קטן משחק, ואפילו כשהוא מיטיב למסור - כדבריך - הקבוצה נראית חבוטה ומסמורטטת. ודאי שלא הוא הגורם היחיד לכך; אמת יש גם בטענותיך ששאר השחקנים לא ממש מגלים יכולת מעודדת והאמת היא שרובם מוגבלים למדי בכשרון ובמנטאליות, אבל כל עוד לא ננקה את הקבוצה מהבעייה הטאקטית הגדולה ביותר שלה, לא נוכל אף פעם לדעת מה צריך לעשות כדי להרים אותה מהקרשים (וזה לא רק מאמן מסוגו של אלישע. גם ראובן עטר המלך או כל מאמן אחר שלא יעז להוציא את קטן מהקבוצה, לא יצליח הרבה יותר מאלישע לוי). ועוד דבר: אני כבר מוכן לתגובות שיבואו אחרי ההפסד לראשון לציון מחר (ויהיה הפסד - שלא נשלה את עצמנו): "הנה, קטן לא שיחק, ומה קיבלנו?". היו תגובות כאלה בעבר וגם בעבר, עם כל הקושי שבדבר אמרתי, ואומר גם מחר, שהקבוצה צריכה להבנות. אולי גולסה הוא לא האיש. יכול מאד להיות. יכול להיות שהאיש הנכון בכלל לא נמצא היום בקבוצה והוא יבוא בעונה הבאה. בכל מקרה, אם נמשיך להתייחס אל קטן כבורג מרכזי שעליו נבנית הקבוצה לא נוכל לדעת בכלל מה ואיך לעשות. אני גם אומר כאן ועכשיו שגם אם ננצח מחר בצורה משכנעת ואיל גולסה יהיה גדול עם שלושה בישולים ושני שערים, אומר שזה עדיין עניין של זמן ושהמשחק הקבוצתי צריך להבנות מחדש - טאקטית ופרסונאלית - עד שנהיה מרוצים מהתוצאה באופן כזה, שגם אתה (ובוודאי אני) נוכל לומר: יש קבוצה חדשה באמת.
 

Cade Foster

New member
בוא נסגור את הפינה הזאת

אני לא רוצה שמכבי חיפה תשען על יניב קטן. למעשה אני חושב שנכון להיום הוא צריך להיות ברירת מחדל בהרכב, כי אין שחקן שמגלה יכולת טובה ממנו. אני רוצה שהפליימייקר הקדמי של מכבי חיפה יהיה יותר טוב מיניב קטן ויניב עצמו יהיה אופציה מהספסל. כל הויכוחים האלה בסופו של דבר הם ויכוחי סרק כי בסופו של עניין גם אם כל השחקנים ישחקו בעמדותיהם ואתה תהיה זה שיבחר את ההרכב, מכבי חיפה תמשיך להראות רע כי אין לה משחק קבוצתי. לכן אני אומר דבר פשוט: את כל הצעות הייעול למיניהם נשאיר למאמן שיהיה כאן בעונה הבאה (בתקווה שזה לא יהיה אלישע לוי). אחר כך אני מוכן לנסות ולראות אם גולסה היה צריך מאמן נורמלי בשביל להוביל או שאפשר לוותר עליו סופית. כיום מכבי חיפה לא יכולה להפקיד את עצמה בידי ילד שאין לו מושג (אותו כנ"ל אגב לגבי טוואטחה אבל במקרה שלו המצב גרוע יותר - כי המחליף שלו יותר חלש אפילו ממנו) כי כל שחקן צעיר במכבי חיפה תחת אלישע לוי ימשיך לדרוך במקום. עד שניפטר מהבעיה האמיתית בקבוצה (ואתה יודע למה אני מתכוון כשאני אומר את זה... לא לקטן) עדיף שישחקו השחקנים המנוסים והבשלים (קרי בוקולי וקטן) ולמאמן הבא ניתן לבנות את הצעירים.
 

Benedictus2

New member
לא מסכים איתך

יניב קטן או שמשחק או שלא בקבוצה. הוא לא יכול להיות אופציה מהספסל. בשום פנים ואופן לא. אם הוא קם מהספסל זה חייב להיות כשחקן משלים ויניב קטן לעולם לא יוכל להשלים עם זה שהוא שחקן משלים. וגם בוקולי שאני כל כך מעריך - לא צריך לשחק יותר.
 

Cade Foster

New member
בקבוצה עם מאמן

אין דבר כזה "הוא לא ישלים". לא תהיה לו ברירה. בנוגע לבוקולי... האלטרנטיבות לא יותר טובות. כל דקה שטוואטחה, גולסה ופאלח משחקים עושה איתם עוול. אלה לא היכולות האמיתיות שלהם, הם פשוט לא יתקדמו מילימטר עם הכלומניק שעומד על הקווים. בוקולי יודע כבר את העבודה.
 

Benedictus2

New member
בוקולי שחקן עם לב ענק

אבל הוא ירד באיכויות המשחק שלו באופן דראסטי. אני לא יודע מה הגורם לזה ואני רוצה להאמין - הגם שהסיכוי לכך לא גדול - שזו ירידה זמנית או שגם כאן האשם בסמרטוט שעומד על הקווים, אבל יש לי הרגשה שעם כל הרצון שלו והלב הגדול שלו - הוא כבר לא יכול לתת יותר. אני אף פעם לא אהבתי את הצבתו בקישור האחורי. תמיד טענתי שהוא צריך לשחק באגף (או כמגן, או כתוקף) אבל המאמן שלנו חשב שהוא משהו אחר, ולהערכתי הוא פשוט נשרף בתפקיד של הקשר האחורי. זה מה שקרה גם לקטן כשעזב את הקו ועבר לאמצע - אלא שכאן זה היה כמובן לפי רצונו ובלי שום קשר למה שהמאמן חושב. וזה מתקשר לתחילת דבריך - יניב קטן קובע אם, כמה ואיפה הוא ישחק. אני מתפלא שעוד לא הבחנת בזה...
 
למעלה