לימודים בסין או בטאיוון

kapshuk

New member
לימודים בסין או בטאיוון

שלום לכולם, השאלה שלי מייחסת בעיקר למי שיש לו ניסיון לימודים עשיר בסין או בטאיוון. אני דובר סינית ברמה די טובה, יש לי ידע בסיסי בדיקור (קורס של 200 שעות), אני לומד מהספר הכסוף של ג'יאובני וקראתי ספרים בסיסיים ברפואה ופילוסופיה סינית( the web וכאלה...). אני מתלבט האם להכנס לאחת מתוכניות הלימוד המוצעות בארץ, ברושים או תמורות, או להמשיך ללמוד בצורה אחרת בסין או בטאיוון. עד עכשיו הצלחתי למצוא קורסים קצרים במספר מקומות בסין שנראים לי לא עמוקים מספיק או מצד שני לימודי תואר ברפואה סינית הנמשכים חמש שנים. אני מעוניין לשמוע האם מישהו מכיר מסלולים נוספים ללימוד בסין או בטאיוון? בכל מקרה אשמח לשמוע ולקבל עצות מבעלי ניסיון. תודה.
 

nitzano

New member
מה הבעיה עם 5 שנות לימודים לתואר?

לימודים בארץ אורכים 4 שנים. אני אישית חושב שלימודים בסין יוצרים פתח להמשך לימוד גם לאחר סיום התואר בעיקר מכיוון ש95% מספרות הרפואה הסינית לא תורגמה מעולם לשום שפה מלבד סינית. יש הרבה סיבות אחרות בעד ונגד. אם הבעיה היחידה שלך היא ההבדל של שנה בין לימודים בסין לאלו בארץ אז אני חושב שהתשובה פשוטה.
 

kapshuk

New member
לימודים בסין

הי , קודם כל תודה על ההתייחסות. אני לא יודע אם יש בעיה, פשוט זאת החלטה מאוד רצינית :) אם כבר ענית אז יש לי מספר שאלות... למדתי סינית בבייג'ינג במשך שנה בעבר, בתקופה הזאת עבדתי בתור מורה לאנגלית ובחברה סינית תקופה מסויימת. האם במסגרת הלימודים לתואר ברפואה סינית ניתן לעבוד במקביל? איך בנויה המערכת? האם התלמידים כולם יהיו בוגרי תיכון סינים או שיש תלמידים בגילאים מגוונים?
 

nitzano

New member
תשובות

לימודים בסין זה 5 ימים בשבוע, 5 שעות בממוצע ליום. מבחינה זו קצת קשה יותר לעבוד אך מצד שני לימוד אנגלית זה דבר יחסית גמיש. תלמידים - הרבה יותר פשוט ללמוד עם תלמידים זרים (קוריאנים, יפנים, טאיוונים והונג קונגים) מכיוון שהכיתות קטנות והיחס אישי (15 תלמידים בכיתה) הכיתות הסיניות דחוסות (40 תלמידים) והמורה טס בחומר (הרבה הכתבה ומעט כתיבה) ולא מתחשב בעובדה שיש זרים בכיתה. בכיתות של הזרים (אני למדתי עם קוריאנים) יש תלמידים בכל הגילאים, עקרות בית משועממות, מבוגרים ששינו מיקצוע, צעירים בני 18 ועוד. בכיתות הסיניות רב התלמידים הם בני 18-19
 

kapshuk

New member
שוב תודה

אני יודע ששנת הלימודים מתחילה שם בספטמבר, יש לך מושג האם יש כיתות שנפתחות תוך כדי השנה? בכיתות של הזרים מלמדים בסינית או באנגלית? איזה רמת סינית אתה חייב בשביל להצליח ללמוד כמו שצריך? ואיזה אוניברסטאות ממולצות לדעתך?
 

nitzano

New member
כיתות נפתחות רק בספטמבר

לא מכיר אופציה אחרת, אפשר לבדוק ישירות מול כל אוניברסיטה. רשימת אוניברסיטאות ודוא"ל של כל אחת אפשר למצוא בשגרירות סין - בן יהודה 222 תל אביב. בכל הכיתות מלמדים בסינית בלבד. אצל זרים מתחילים יותר לאט ובמקביל יש שיעורי סינית כחלק מהלימודים בשנתיים הראשונות. רמת סינית - יש כיתות ברמות שונות. אני התחלתי ברמת סינית 0.003 (ידעתי כמה מילים מהשיחון) והייתי התלמיד היחידי שלא לקח חודשיים הכנה בסינית לפני הלימודים. סמסטר ראשון התמקד רק בסינית וסינית רפואית והקורסים נדחקו לשנים שלאחר מכן. לעומת הכיתה שלי יש גם כיתות מתקדמות שמתחילות עם בסיס בסינית. הכל תלוי בהשקעה שלך. אחרי השנה הראשונה כבר דיברתי די טוב ועברתי לכיתה המתקדמת (כדי שאוכל לתקשר עם אנשים ...בכיתה שלי גימגמו סינית כי כל היום דיברו קוריאנית). אחרי שנה כבר רציתי לעבור לכיתה של הטאיוונים..... בסוף נשארתי. יש אוניברסיטאות שדורשות שהתלמיד יגיע עם רמת HSK 6 ויש שמסכימות שפשוט יסיימו עם רמה 6 (כמו זו שלי). מעשית, מי שמסיים את הלימודים יוצא עם מינימום רמה 8 (לדעתי) כי הוא יודע לכתוב עבודה בסינית. אוניברסיטאות טובות (כך שמעתי ) יש ב: בייג'ינג שאנגחאי טאינג'ין נאנג'ינג אבל בטח יש עוד אחרות שפשוט אינני מודע אליהן
 

kapshuk

New member
תודה

בעקרון הסינית שלי די טובה כבר עכשיו, למדתי מזרח אסיה ולמדתי שנה בסין. מעבר לזה כל השגרה שלי היתה בסינית (למרות זאת אני לא שולט בשפה ברמה כזאת שאני יכול לכתוב עבודה מקצועית בנושא כמו רפואה סינית) לא עשית HSK אבל אני מתאר לעצמי שאני ברמה 5-7. בקיצור אני אעשה בדיקה של אוניברסטאות ואראה מה הן מציעות. תודה :) אם למישהו יש משהו להוסיף אז בשמחה :)
 

nitzano

New member
אז שיהיה בהצלחה

ואני ממליץ ללמוד בסין (בהנחה שאתה גם נהנה לחיות שם).
 
למעלה