לימודי חינוך מיוחד

ForeverMC

New member
לימודי חינוך מיוחד

אשמח לדעת באיזה מוסדות לימוד מומלץ ללמוד את התחום עם דגש על נושא הייעוץ הדידקטי. האם ניתן למצוא עבודה בתחום בשוק העבודה הנוכחי?
 

רותם43

New member
באיזה אזור בארץ?

באיזה אזור אתה מעוניין ללמוד? או שהכל פתוח?
 

ForeverMC

New member
יותר בכיוון אזור המרכז

תל אביב, בר אילן - מומלצות בתחום הזה? שמעתי גם על מכללת אחווה שבאזור קסטינה.
 

רותם43

New member
יותר בכיוון של מכללות

ההמלצה שלי היא לימודי חינוך מיוחד במכללות. אני למדתי בסמינר הקיבוצים לפני די הרבה שנים. מכללת סמינר הקיבוצים עדיפה בגלל ההתנסויות שהיא מאפשרת משנה א'. באוניברסיטה כל 4 שנות לימוד בקושי רואים ילדים בעלי צרכים מיוחדים. במכללה כבר מההתחלה עושים סיורים במסגרות שונות, אחכ' הסתכלויות לאורך תקופה ובסוף ממש מעבירים שעורים ומתנסים בלמידה. ממליצה לך לדבר עם אנשים שלמדו במקומות שונים, למרות שלכל אחד יש את החוויה האישית שלו. ההלמצה שלי מתוך ניסיון אישי מכללת סמינר הקיבוצים ובית ברל. בהצלחה!
 

שולה82

New member
לוינסקי

אני לומדת בלוינסקי וממש נהנית. יש פה מסלול לחינוך מיוחד לבד או דו-חוגי עם תעודה נוספת לבית ספר רגיל. דבר שפותח לך יותר אופציות. יש פה אחלה חברה ומרצים מעולים ומתחשבים
 

ForeverMC

New member
תודה לכן.../images/Emo13.gif

רותם, בגלל התעסקותך בתחום במשך שנים רבות, הייתי שמח לשמוע מה דעתך על שוק העבודה בתחום הזה ובתחום האיבחון הדידקטי בפרט. אני חייב להודות שהרבה אנשים ששומעים: 'חינוך' סביבי..מיד מרימים גבה ואומרים אל תעשה את זה לעצמך: השוק בעייתי ואין תגמול בהתאם (מניח שהשביתה הנוכחית גם עושה את שלה..) אני אישית גם מכיר מישהי שהתחילה ללמוד את התחום ועזבה בשנה הראשונה אחרי שהבינה שההתמודדות המעשית היא מאוד לא פשוטה בשבילה. ובכל זאת יש משהו חזק אצלי בצורך הזה לעזור ולתרום לילדים אחרים, אולי הקשיים שאני עברתי בתק' הלימודים רק מחזקים את זה.
 

רותם43

New member
תחושת בטן

לפי מה שאני קוראת מדבריך אתה יודע טוב מאוד מה טוב עבורך. אני שומעת את "תחושת הבטן" שלך מדברת, תקשיב לה ולך על זה! שיהיה בהצלחה!
 
לימודי חינוך מיוחד

הלימודים מעניינים. ההתנסות מעניינת, מאתגרת, שווה. העבודה - יש קשיים, לא תמיד יש התאמה בין מה שלומדים לבין מה שמצפים במערכת החינוך. יחד עם זאת, האתגר בחשיבה כיצד לעזור בדרך הטובה ביותר, איך להמציא משהו שעוד לא עשו לילד שקשה לו, המוח שלא מפסיק לעבוד ליצור ולהמציא - זה חלק חשוב ובלתי נפרד מהעבודה. אם אתה מעוניין באתגר של חשיבה, בתסכול ביחד עם סיפוק - זה החינוך המיוחד. זו השקעה שהתוצאה אינה יומיומית. לפגוש לאחר שנים תלמיד שהצלחתי לעזור לו להגיע למקום טוב יותר מאשר היה מגיע לולא עזרתי - זה שווה. מבחינה כספית ? זה לא התחום המומלץ, בוודאי שלא. אבל לא נראה לי שזה הדבר היחידי המשפיע על הכיף והטוב של החיים.
 
למעלה