לימודי פיזיקה תוך כדי שירות צבאי

MrsNoOne

New member
לימודי פיזיקה תוך כדי שירות צבאי

שלום. אני מצטרפת בקרוב לשורות צה"ל. בביה"ס וויתרתי על לימודי הפיזיקה לבגרות (בגלל שלא סבלתי את המורה.. עזבו..) אבל למדתי פיזיקה בכיתה ט' (נוסחאות אנרגיה) וחצי קורס פיזיקה לביולוגים ברמת תיכון. אני מעוניינת ללמוד פיזיקה. מתכוונת להשלים בגרות (או את החומר לבגרות, אין לי מושג אם נחוצה בגרות לצורך לימודי המשך..?) ואפילו ללמוד פיזיקה באופן יותר מתקדם. (לא ממש להפוך את זה למקצוע אבל כמה קורסים או תואר ראשון או משהו..) בכל מקרה. כיוון שאני אשרת ימיות, חשבתי האם ישנה דרך כלשהי ללמוד פיזיקה בזמן השירות הצבאי? בדקתי את האוניברסיטה הפתוחה, אבל ללמוד שם לוקח פי 2 מבכל אוניברסיטה אחרת, כך שאין הרבה הבדל בין אם אלמד באוניברסיטה רגילה לאחר השירות לבין אם אתחיל תוך כדי השירות בפתוחה.. יש אופציות יותר טובות? בתודה- חמוטל.
 

StrengthHonor

New member
אני לא פיזיקאי גדול אבל

בערך כל דבר אפשר ללמוד מהספרות המקצועית... במיוחד עם כל ההמתנות הארוכות של פקידים ג'ובניקיים בצה"ל.
 

StrengthHonor

New member
לא ממש..

תכלס בגלל שאני עצלן גדול שבזמן שהוא גלש באינטרנט חשב , טוב "בא לי קצת לדעת פיזיקה במקום לבזבז את הזמן באינטרנט בעיסוקים שונים (שלא בא לי לפרט עליהם:)" פשוט הלכתי לביטורנט הקלדתי Physics books ולמחרת בבוקר כמתי עם 5 ג'יגה של PDFים שונים ומשונים מסודרים יפה בספריות ש90% מהם לא פתחתי כי כמה מהם טובים במיוחד אז הייתי עסוק בלקרוא אותם.
 
תוכלי לפרט קצת יותר

על מה את רוצה להשיג? את רוצה סתם ללמוד קצת פיזיקה כי זה מעניין? רוצה בגרות 5 יח' כי זה מרשים לתעודת בגרות? רוצה ללמוד תואר ראשון? רוצה קריירה במחקר?
 

MrsNoOne

New member
הממ..

טוב. כבר דיי עברתי על העניין במסרים.. באופן כללי, שני הדברים הראשונים שאמרת. אם כי לא בגלל הרושם. לגבי השלישי נחיה ונראה.. הרביעי נראה לי לא סביר...
 

yarinkr

New member
בישביל בגרות?

תשלמי 5 אלף,לכי ליואל גבע(יש בוקר וערב-עדיף בוקר) תוציאי ציון גבוה-התחום יועבר לך בצורה יחסית מסקרנת-והכי חשוב-לא יהיה לך מושג בפיסיקה (ואז בטעות אולי תלכי לעשות תואר)
 
אז ככה

אני מבין. אז ככה: בשביל עניין, תקראי ירחונים של מדע פופולארי (כמו Scientific American) וספרי מדע פופולארי רציניים יותר. זה יותר כיף, יותר ברור ויותר מעניין מכל חומר שלומדים לבגרות. בגרות תתרום מעט להבנה שלך בפיזיקה עכשיווית. כמעט כל הפיזיקה שעושים שם זה חומר בן 150 שנה ומעלה. מה שכן, היא תיתן לך מושג על משהו שמדע פופולארי מסתיר היטב - זה שפיזיקה זה מקצוע קשה עם הרבה מתמטיקה. מה שכן, זה יכול להעלות את ציון הסכם שלך פלאים (אם תוציאי ציון טוב). תואר ראשון זה קריעת תחת, בעיקר עם עושים אותו נכון. מה שכן, בסופו יהיה לך ידע מספק בפיזיקה. לא שתוכלי לעסוק במחקר, אבל אם ישאלו אותך שאלות כמו "למה השמיים כחולים?" או "למה כוס קפה בחלל תתקרר בסופו של דבר?" תוכלי לתת תשובות. יותר חשוב מזה, במהלך תואר בפיזיקה (שוב, אם עושים אותו נכון) את תסגלי לעצמך צורת חשיבה יחודית, שתיתן לך יכולת להתמודד עם נושאים מאד מגוונים, גם אם לא קשורים לפיזיקה.
 
בקשר לאוני' הפתוחה

אני דווקא בעד לקחת קורסים שלהם. הם קצת יותר מאתגרים מקורסים של אוני' רגילות, בעיקר כי עושים אותם לבד בבית. מה שכן, זה יתן לך מושג על איך פיזיקה ברמה אוני' נראית. בנוסף, הם יורידו מהשוק של שנה א', שהרבה סטודנטים חווים. תבררי אם יכירו לך בהם כשתתחילי ללמוד באוני' אחרת אחרי הצבא. אם כן- מה טוב.
 
למעלה