לימודי תואר שני

eden5654

New member
לימודי תואר שני

הייתם ממליצים ללמוד בתל אביב או בר אילן?
 

RafiOS

New member
באיזה תחום?

היי עדן
שתי האוניברסיטאות שונות באוריינטציה שלהן, באיזו תחום את מחפשת להתמקצע?
 

eden1812

New member
היי רפי

אני מעוניינת להתמקצע בתחום הטיפולי ולעבוד בתור מטפלת וכן ללמוד שיטות טיפול . אני צריכה לעשות את מסלול ההשלמה מאחר ויש לי תואר ראשון בפסיכולוגיה.. לתל אביב אוכל להתקבל רק למסלול ההתערבות המוקדמת (האם הוא נחשב טוב?) ולבר אילן אוכל להתקבל למגמה הטיפולית..
 

עומר חן2

New member
בבר אילן זה לא בטיפולית

שימי לב, שהלימודים בהשלמות בבר אילן הם לא במגמה טיפולית.
כמו בכל אוניברסיטה כמעט, יש להם בשנה השניה של ההשלמות התרכזויות (סביב נושא), והם קראו להתרכזות שלהם בהשלמות טיפולית (כמו שם המגמה).
לא יודעת אם זה בשביל להטעות או לא, אבל ללמוד בהתרכזות שנה אחת, זה ממש לא ללמוד במגמה טיפולית.
אבל בכל מקרה, עם תואר בעבודה סוציאלית את יכולה לטפל, אז אולי זה לא ממש משנה איפה לומדים, אלא מה לומדים בתואר...
 

eden5654

New member
אז לא הבנתי..

באתר שלהם רשום מגמה טיפולית גם בתכנית ההשלמה..
 

עומר חן2

New member
התרכזות ומגמה

הי עדן,
לפי מה שאני מבינה ויודעת, בלימודים של השלמות יש שנתיים של הכשרה מעשית, כמו שיש בתואר הראשון.
בשנה הראשונה לומדים בקבוצות קטנות שמלוות את ההכשרה המעשית, וכל הכיתה מחולקת למקומות הכשרה שונים ומגוונים, והלימודים הם כלליים על טיפול.
בשנה השניה, מתחלקים להתרכזויות - ששם כל התרכזות עוסקת בתחום אחד, וכל מסגרות ההכשרה הן באותו תחום. ושם - בשנה הזאת, יש בבר אילן שלוש התרכזויות.
כל זה שייך להשלמות לתואר ראשון.
ללא כל קשר, לומדים גם תואר שני. אם אני מבינה נכון, בבר אילן לא מאפשרים לתלמידי השלמה ללמוד במגמה טיפולית, כי שם נדרש נסיון בתור עובדים סוציאליים, ותלמידי השלמות לא עובדים סוציאלים עדין.
בכל מקרה, אני הייתי ממליצה לבדוק את זה טוב טוב. יש הבדל בין לימודים במגמה טיפולית בתואר שני - שזה ממש ללמוד תחום התמחות,
ובין ללמוד בהתרכזות של התואר הראשון (גם אם זה ניתן במסגרת השלמות - זה עדיין אותו דבר) - שזה פשוט התנסות של שנה בתחום מסוים, נגיד תחום פרטני.
 

eden1812

New member
תודה רבה על התשובה, ועוד שאלות..

תודה רבה! אבל משנה שנייה לא לומדים כרגיל את התואר בשני ביחד עם שאר התלמידים שלא בשנת ההשלמה? וכן, ההתרכזות הטיפולית היא לא שוות ערך מבחינת הניסיון שיהיה לי לאחר מכן וכן מבחינת עבודה טיפולית בתחום? האם את מכירה מקום בו כן ניתן ללמוד ישר במגמה הקלינית/טיפולית? והאם יש הבדל בתכלס לאחר התואר מבחינת העבודה בתחום?
 

eden5654

New member
ועוד שאלה-

האם את ממליצה לצבור עוד ניסיון בשנה הבאה בעבודה טיפולית כלשהי (אבל מן הסתם לא בתור עובדת סוציאלית..) ואז לנסות להתקבל למגמה הקלינית? כי חלק מהדרישות זה שנתיים ניסיון בעבודה טיפולית..האם נראה לך זה יספיק? האם באמת כדאי לחכות את השנה הקרובה כדי לצבור ניסיון?
 

עומר חן2

New member
כדאי לברר

לא יודעת מה לענות לך - כדאי לברר במחלקה עצמה מה הדרישות שלהם, ואיך בדיוק לומדים את התואר של ההשלמות בבר אילן, ובשאר האוניברסיטאות.
אני יודעת, כי ביררתי לפני שנתיים, שבבר אילן ובתל אביב (אלו המקומות שבירתתי), אפשר להתקבל למסלול קליני או למגמה טיפולית (בבר אילן) רק עם שנתיים נסיון כעובדים סוציאלים (ולא סתם שנתיים נסיון בטיפול) ובגלל זה מי שבהשלמות
לא יכולה להירשם למגמות האלה.
אבל ממה שהבנתי, בכל מקרה מי שמסיים תואר בעבודה סוציאלית - ולא משנה באיזה מסלול/מגמה, הוא מטפל, ואין כל כך משמעות למושג קליני.
אגב, בתל אביב עכשיו כל המגמות הן מגמות טיפוליות - גם זו שהשלמות לומדים בה.
בקיצור - נראה לי שהכי כדאי זה לאל להסתמך על מה שרשום באתר של האוניברסיטאות - שעלול לבלבל, אלא פשוט לשאול את השאלות במזכירות הקבלה במחלקה. את הולכת להירשם לתואר מאד ארוך ויקר - כדאי להבין מה בדיוק תקבלי בו, כדי שלא תופתעי בהמשך...
 

eden1812

New member
תודה רבה רבה על התשובות!

ראיתי שבאתר של תל אביב הם באמת שינו עכשיו למסלול טיפולי.. השאלה אם זה לא כמו בבר אילן..
 

eden5654

New member
ועוד שאלה עומר..

ראיתי עכשיו שבתכניות השלמה בחיפה ובירושלים כן ניתן להתקבל למגמה הקלינית (לאחר שנת ניסיון בירושלים ולאחר שתיים בחיפה) עכשיו השאלה האם שווה להגיע עד לשם על מנת ללמוד במגמה הקלינית? או פשוט ללמוד בתל אביב או בבר אילן במגמה לא קלינית..
האם זה נראה לך קריטי?
 

עומר חן2

New member
ההחלטה היא שלך

ההחלטה היא שלך...
בירושלים קוראים למגמה - טיפולית (לא קלינית). למיטב ידיעתי, בחיפה בוחרים במגמה רק בסוף השנה הראשונה להשלמות, ובפועל יש מספר מקומות זעום במגמה קלינית שפתוח לתלמידי השלמה - זה שווה לברר עד כמה זה וודאי שתוכלי ללמוד בה (נראה לי מבאס לנסוע רחוק כל כך רק כדי שבסוף לא תתקבלי למגמה שאת רוצה).
וכמו שרשמתי קודם - קליני, לא קליני - זה באמת לא מאד משנה. חשוב יותר לבדוק מה לומדים בכל תוכנית (כי את הולכת לשלם המון כסף, ובכל מקום בו תלמדי תקבלי בדיוק את אותה תעודה של תואר שני).
לפי מה שאני מבינה, כל ה'קליני' הזה הוא יותר למטרות שיווק, כי האמת היא שאין כל כך דבר כזה עובדת סוציאלית קלינית...
 
למעלה