לימוד על 152 או 172. מה עדיף?

152 ללא ספק!

אני טעיתי והמחיר יקר א. יקר כלכלית, שעת טיסה עולה יותר, כידוע. ב. ההתקדמות איטית יותר, המטוס "עצבני" יותר, ז"א שהלימוד הוא למצב מהוקצע יותר, חבל על הזמן. אתה צריך להיות טוב אבל זה יגיע גם ככה אם יש לך את זה. ג. זמינות בבתי הספר יש יותר ממנו. ד. לימודי תאוריה (אני בשירגל ומומלץ בחום!) ספרים- השיעורים על 152 ולחריגים יש קצת עזרה. ה. חריג הוא חריג הוא חריג. אני בחרתי בו, כי חישבתי שההפרש להסבה אח"כ, יעלה רק מאות שקלים בודדים יותר ובינתיים אוכל לבוא עם חברים... אולם ברם סולו בשעה ה- 16-18 במקום ב- 13-15 מזיז הכל קדימה ז"א כל שעה שבה תסיים את חוק לימודיך תהיה מאוחרת יותר על C-172. לסיכום רשיון על C-152 והסבה בסדר הההגיוני לכל מטוס שתבקש. בהצלחה, יובל
 
172

היי גיורא אשאל אותך שאלה: לאחר הוצאת רשיון מה הדבר הראשון שעושים? לוקחים את המשפחה לטיול - בארץ או בחו"ל ( אני מכיר אחד שעשה את זה) באיזה מטוס תקח את אהוביך? באחד שיש לך עליו 4 שעות הסבה, או אחד שעשית עליו 40 או 50 שעות עד להוצאת הרשיון? אני החלטתי כי עדיף לי לשלם קצת יותר ולרכוש נסיון במטוס שאוכל להתאמן עליו עם משקל מלא של 4 אנשים - ורק א"כ עשיתי הסבה על 152. תאמין לי לטוס עם 4 אנשים (או 6 בצ´רוקי6) לא דומה בכלל ל-152 עם 2 אנשים. תשקול נמוק זה. טומי
 
אתה 100% צודק, אני מתנצל

מתנצל, לא הייתי כותב את הודעתי, אך כפי הנראה שאתה הוספת את ההודעה בזמן שאני כתבתי. אני לא אוהב לחזור על דברי אחרים. ואני מסכים איתך לגמרי ולכן שניים מבני למדתי על 172 אחד מהבנים שלי למד על 172, אך זה נבע מכך שלא ידעתי אז שאני אקנה שוב 172
 
מסכים אבל

בכל מקרה נדמה לי שזה קצת חסר אחריות לקחת 3 נוסעים עם 50-60 שעות נסיון. כל תקלה מהותית עלולה להסתיים באסון. (אני יודע שיש דוגמאות אחרות) באז"מ, למרבה הצחוק, אסור לקחת נוסע (יחיד) 200 שעות! (יש כאלו שחושבים שזה רק 100 אבל זה לא מה שבאמת אומר החוק). עם רשיון פרטי אפשר לקחת גם 8 נוסעים אחרי 40 שעות רשיון + 4 הסבה. ומתי כן לקחת נוסעים? כאשר אתה מרגיש נוח לקחת 152 לאזורים ולבצע הזדקרות עם מנוע מלא. לי לפחות, זה לקח הרבה שעות אחרי הרשיון (עשרות?) לפני שהרגשתי *נוח* עם זה. למעשה, הייתי צריך לכתוב: לבצע ספין. אבל זאת כנראה דרישה מוגזמת, כי יש הרבה טייסים עם מאות שאות שמפחדים לבצע ספין סולו - אפילו ב 152.
 
כמעט כל טייס שמקבל רשיון

כמעט כל טייס שמקבל רשיון ועושה הסבה ל-172 מטיס עליו ארבעה אנשים וזה גם ב - 40 שעות אם הוא רוצה (ויש לו רשיון). הבחינה לקבלת רשיון נועדה לבדוק שהנך באמת מתאים לקבלת הרשיון שתקבל ותוכל לקחת נוסעים בבטחה מייד עם קבלת הרשיון. טייס חדש (או האפוטרופוס שלו) שחושב שעדיין לא בשל לקחת נוסעים ומעונין להמנע מבושות ומחליט לצבור נסיון נוסף לפני, זה בסדר גמור מצידו. אבל אין בכך מאומה למנוע מאחרים לקחת נוסעים מייד כשקיבלו את הרשיון וגם זה בסדר גמור. מלבד זאת, מה ההבדל בלקחת נוסע אחד או שלושה אם הטייס לא בטוח שיוכל לסיים את הטיסה בבטחון? לידיעתך, רשיון טייס מסחרי (אומנם ללא אישור לקחת נוסעים על פי המינהל שלנו) אפשר לקבל בסביבות 200 שעות לפי מיטב זכרוני.
 
לקיחת נוסע באז"מ

אני מאלה ש"חושבים" שאפשר לקחת נוסע אחרי 100 שעות, למעשה, אני קיבלתי את האישור לקחת נוסע אחרי 115 שעות באז"מ, אבל בגניגוד למי שסיים 200 שעות, אני הייתי חייב לעבור גם קורס טייס מתקדם לפני שנבחנתי בהטסת נוסע, כך שנכון שצריך 200 שעות כדי לקת נוסע, אבל אפשר גם ב100
 
לא על פי החוק

החוק חד משמעי בנושא 200 שעות. בעבר הבאתי ציטוטים שאין לי חשק להביא שנית. בחלק מהמקומות כתוב 200, בחלק כתוב "התוספת השמינית" (או מספר אחר) אבל בכל מקרה, העובדה שכתוב 200 באיזשהו מקום מחייבת את כולם - לצערנו. כמובן, 200 שעות היא תקנה שהציבור אינו יכול או רוצה לעמוד בה. גם אני קבלתי "אישור" (חתימה בלוגבוק של מדריך) לקחת נוסע אחרי 100 שעות.
 

קל רום

New member
נוסע-חדשות אחרונות ומעודכנות, ועוד.

אכן החוק אומר 200 ש´, בזמנו ניתן אישור מהמנהל לאומני לבצע קורס בן 5-6 שעות ב-100 ש´ שיאפשר לקחת נוסע. התחלפו להם אנשי המנהל והאישור "נעלם". כעת אישר מחדש חנן ליס את קורס המאה. מתברר שהוא גם נתן את האישור הקודם. זאת ועוד - בדיון שנערך אצלו סוכם בהמלצתנו על אישור לאז"מ לטוס בנתיבים הגבוהים בכמה תנאים: 1. זע"ט 2. ELT 3. רדיו 4. מה´ 85 מי"ש + 5. האישור פרטני שמי למי שמחזיק גם בהגדר פרטי כללי בתוקף. לידיעתכם.
 

רן בג

New member
קל-רום. איך זה יכול להיות שזה נכון

אם מישהו שיודע הכל אמר שזה לא נכון??? אני מתכוון להטסת נוסע אחרי 100 שעות כמובן...
 

צחי נבו

New member
../images/Emo41.gif לגבי הטיסה בנתיבים ../images/Emo41.gif

נשמע לי חידוש משמעותי, "פתיחת תחום" כמו שאומרים. לגבי המנהל... "התחלפו האנשים והאישור נעלם"? נשמע לא רציני. ממתי האישור קשור אישית לזה שנותן אותו? אם יש אישור - אז יש אישור. תוכל בבקשה להרחיב לגבי הטיסה בנתיבים? אילו אז"מים עוברים 85 מי"ש? P-92 אני מניח, יש עוד?
 
יש היבטים לכאן ולכאן.

יש לי שני חברים שלמדו טייס על 172 כי 152 היה להם צפוף. שני בנים שלי למדו כל הדרך על 172 תעשה כמובן שיקול כספי, אבל אל תקח כל מחיר כ"ראה וקדש" תבדוק, יתכן ותקבל דיל טוב על 172. למעשה ההבדל בין המטוסים מבחינת ההטסה לא ממש חשוב, ותעשה חשבון שממילא תבצע לאחר מכן הסבה למטוס 172 כי רק בו תוכל לקחת תחברים שלך לטיסת כיף ואז תהיה בעל נסיון של כ-40 עד 50 שעות טיסה על מטוס שעליו תטוס איתם (חברים). לכן, תעשה חושבים, אם אין לך בעיות להוציא כמה אלפי שקלים יותר (עד כ-15% יותר על כל עלויות הרשיון) בכל מקרה, טיפ לחיים, טייס זה לא תחביב זול!!!
 
152

ה152 יותר "סלחן" מה172 ולכן יותר מתאים ללימוד (למי שלא הטיס אף פעם מטוס קודם לכן). לעומתו ה172 פחות סלחן ויקשה את הלימוד בשלבים הראשונים. עדיף ללמוד על ה152 (גם יותר זול) ואח"כ לעשות הסבה ל172 או מטוס מתקדם יותר.
 
לדעתי 172

אני לא מוצא הבדל משמעותי בין התנהגות הטיסה של שני המטוסים, למעט זוטות כמו הצפה ארוכה מעט יותר ואף קצת יותר כבד של 172. הבדל חשוב הוא כי 172 עולה בין 10%-20% יותר, אבל הרבה יותר נעים לשבת בו. ב 152 יושבים עם הרגליים ישר קדימה כמו בקרטינג ואני, שאני די גבוה אבל בהחלט לא ענק (186) נכנס אליו במאמצים עם המושב מלא אחורה ויורד מטיסה ארוכה (כמו שעתיים וחצי של קול ישראל) עם רגליים "תקועות". רוב הטייסים שאני מכיר (לא כולם) עשו הסבה ל 172 מיד עם הוצאת הרשיון וכמעט שלא שבו ל 152. עלות ההסבה יכולה להיות זהה להפרש העלות בין המטוסים בקורס הפרטי. אני נכנס ל 152 כיום רק אם זו טיסה שהמטוס משולם לא על ידי, כמו דיווחי תנועה. בלי קשר למספר הנוסעים, יותר נעים לשבת ברווחה במטוס עם 160 כ"ס מאשר במטוס עם כוח וגודל של אולטראלייט ומשקל של טנק מרכבה סימן 3 כמו 152. בשמחות אבי
 
למעלה