לימוד על 152 או 172. מה עדיף?

מדוע בבתי הספר מומלץה-152?

אם כך מדוע ממליצים בבתי הספר על ה152 , הם מרויחים עליו יותר? עשיתי לבד את החישוב שההסבה תעלה את רב ההפרש בין ה152 ל172 ומאד מאד לא המליצו לי ללמוד על ה172 . למה? בברכת טיסות ונחיתות בטוחות משה
 
המון סיבות משה, רובן שיווקיות

למשל, ה 152 זול יותר. צורך 6 גלון לשעה ולא 8, ביטוח זול יותר וכדומה. כאשר אדם מחליט להיות טייס פרטי, לעתים קרובות עושה הוא סקר שוק ומנסה להגיע להבנת עלות "en block" של כל העסק. שיווקית נוח יותר להראות שהעסק יעלה 35,000 ש"ח ולא 40,000 ש"ח. סיבה נוספת, לא פחות טובה, היא העובדה שפשוט יש לבתי הספר מטוסי 152. טייסים הרי כמעט ולא שוכרים אותם וצריך להפעיל אותם. בשמחות אבי
 

צור בנר

New member
האמריקאים מעדיפים 172

די קשה למצוא אמריקאים בחוף המזרחי לפחות, שלומדים על 152. הם מעדיפים את הנוחות בעבור תשלום של 10$. בתיה"ס קונים 172 חדשים ומעודדים חניכים ללמוד עליהם. היום מחיר ממוצע של 172 חדש הוא בערך 100$.
 
לא בדיוק

תרשה לי לחלוק עליך. מנסיוני האישי רוב החניכים בבתי הספר בארה"ב שאני מכיר מעדיפים C-152 ולו רק בגלל העובדה שהם זולים יותר. על מטוס זה מבצעים את ההדרכה על כל הקורסים כולל טייס מסחרי, למעט 10 שעות על מטוס עם כנסע מתקפל ופסיעה משתנה. אני אישית חושב ש C-152 הוא הבחירה העדיפה להדרכה לטייס פרטי.
 
כן, מרויחים עליו יותר

יותר קל - פחות דופק את מערכות כני הנסע פחות כפתרים - פחות מה שיישבר פחות נוסעים - פחות ביטוח כל אלה ביחד - גם חוסך בדק מעבר לזה הדיון פה מאד מעניין ולא חד משמעי במסקנותיו. אני עדין בעד ההתחלה על 152 ואח"כ הסבה. נק´ נוספת: אם וכאשר תרצה לצבור שעות כפונקציה של תקציב ולא רק כיף פעם ב... אתה תרצה ודאי להיות מוסמך על המטוס הזול יותר, שגם זמין יותר להעברות, שיש לכולם בכמויות גדולות יותר... ואז מה? הסבה??? אז לא חסכת כלום! בי, יובל
 

yoav739

New member
עוד תגובה קטנה....

למרות שגלגלתי את השאלה ומצאתי סיבות לכאן ולכאן יש תשובה אחת שאי אפשר להתווכח איתה : השיקול המציאותי אין סיבה להגדיל ראש במקום שהדבר מיותר. כלומר : 1) ברוב החברות יש יותר 152 מ 172 כך סיכויי ההשכרה כחניך או טייס גדולים יותר 2) רוב האנשים לומדים על 152 ולחניך טייס יש חשיבות גדולה בהחלפת חוויות ודעות עם שאר החניכים וזה לא נעים שאין מישהו להתיעץ איתו והוא ברמתך ולומד במקביל אליך. 3) סיבה פיקנטית : אחרי הוצאת רשיון, ישר לוקחים חבר/חברה. ה 152 הוא יותר אינטימי. קרי : סוברו דו מושבי, לעומת סוברו רגילה :) 4) וטיעון אחרון למרות ההקדמה: נחיתה ברוח צד חזקה (בהרצליה השק רוח בדרכ לא מדייק), מצריכה הגעה ללא מדפים מלא מטה. ל172 מוטת כנף יותר גדולה והרבה יותר קשה לעצור את הדגמים הפשוטים והלא כבדים של ה172 שאוהבים לצוף קדימה. מנסיוני עם רוחות צד מגבלתיות ה152 תמיד היה יותר סלחני. אבל עם ה172 הפשוט, כל נחיתה כזו דרשה המון ריכוז,ניסיון וכמובן חוויות חדשות :)
 

giyora

New member
אם אני מסכם ../images/Emo31.gif

יש לי הרגשה שהרוח נושבת לכיוון של 172. לי זה מאוחר כי עברתי יותר מחצי הדרך לרשיון. * עלות קורס תהיה דומה על שני סוגי המטוסים, כשלוקחים בחשבון את זמן ההסבה ל- 172 בחשבון, ובהנחה שאין לי מה לחפש ב 152 בהמשך. * וזאת הנקודה היותר חשובה- אם עשיתי עשרות שעות בלימוד על 152 ואני מרגיש "כמו בבית" על המטוס שלמדתי עליו ואח"כ כמו רובנו, "רצתי" להסבה ל 172, הביטחון והבטיחות לא יהיו כמו על מטוס שלמדנו עליו. זאת נקודה חשובה כשאורחים בפורום שואלים אותנו - מה אנו ממליצים לגבי קורס טיס אזרחי.(בתי ספר, מדריכים, סוג מטוס...) גיורא ותודה ל
על הברכות
 
למעלה