ליקוי "פוסט למידה"

למה אתה מתכוון ב"לצאת מהקופסה"?

אני כלל לא בטוח שהיית באמת צריך לצאת מאיזו קופסה. התביעה הזו מאנשים שיפגינו יחודיות, היא תביעה אבסורדית לחלוטין ואין בה אלא תחרותיות, שהיא עניין סתגלתני, ותחרותיות זו היא בתחום ה"אישיות"... הענפים שציינתי הם לא ענפים שמשנים אותך, וגם לא ענפים שנותנים לך לבטא את היחודיות שלך, אלא הם פשוט מאד ענפים ששומרים עליך בכושר מכל מיני בחינות- גופנית, מנטלית, רגשית, טכנולוגית... כושר הוא רק פתיחת נתיב, אפשרות. השאלה היא האם אתה מתעניין מספיק באפשרויות שכושר מעניק לך. הסקרנות, ההרפתקנות, היא הנימוק היחיד שאני מוצא לעיסוק בתחומים הללו שציינתי.
 

תשרי

New member
אני מאוד אוהב את הגישה שלך!

ובהחלט גרמת לי לחשוב עליה לעומק. אין לי ספק שאם היו מנטרלים את מרכיב התחרותיות מכל הענפים הללו , הייתי נהנה מהם הרבה יותר. אני לכשלעצמי מתנגד לכל תחרות בה "מדרגים" אנשים ביחס לאחרים (מוזיקה,ספורט, ריקודים, שירה, וכן, גם ציונים), ובמאמר מוסגר אציין, שתמיד בכל תחרות גדולה, שאני כן טורח לצפות בה, אני תמיד חושב יותר על מי שהגיע למקום הרביעי מאשר על מי שהגיע למקום הראשון... אני מאמין שבהמשך הדרך כן אבחר בתחביב כלשהו, אולי לא מאלה שציינת, ואנסה לפתח אותו. אולם, היות וכבר סיקרת אותי, אני רוצה רגע לצאת מהמיקרו ולעבור למאקרו- האם לדעתך, בהעדר תחרותיות בעולם יכול היה האדם למצות את יכולתו ולהגיע להשגים - בספורט, במדע, במוזיקה ובאומנות? זו שאלה שאני מתלבט בה המון זמן ואשמח לשמוע את דעתך!
 
יכולת = צורך

כשלמישהו יש יכולת יש לו צורך ולהיפך. ביצירתיות למשל, יש 3 דרגות בולטות : 1. יש כאלו שאינם יצירתיים בכלל. 2. יש אנשים שאם מבקשים מהם להכין משהו בתחום עיסוקם - הם עושים זאת בדרך יצירתית ומיוחדת. 3. יש כאלו שהצורך שלהם ליצור הוא עמוק ופנימי, והוא המשתלט על כל קיומם בעולם. הם חייבים ליצור. הצורך חזק מהם. על מי עובדת התחרות ? נראה לי שלא על האמן החזק הפנימי, שיוצר מעצמו, אלא על אלו מדרגה 2, שהם יוצרים עפ"י בקשה או צורך חיצוני. היכולת שלהם פנימית, אבל הצורך חיצוני (גם אם עושים דבר מה לעצמם). למי שאינו יצירתי כלל - התחרות לא רק שלא מועילה, אלא אף עלולה להזיק. בעיקר לדימוי העצמי. חיזוקים חיוביים והישגים - מוסיפים לכל 3 הדרגות. מי שממצה את יכולתו ומגיע להישגים אינו בהכרח תחרותי.
 
הייתי חוזר לאותה פסיכולוגית שנתנה

לך את המודל על אונות המוח, מנסה להבין את המודל לעומק בעזרתה ולגזור ממנו השלכות מעשיות מפורטות. אם היא לא מצליחה לגבש לך אסטרטגיה מפורטת, הייתי מבקש ממנה המלצה על פסיכולוג שהרקע שלו כן מאפשר זאת. הייתי מנסה להעלות את הנושא גם בפורום 'טיפול קוגניטיבי דינמי'.
 
למעלה