טובה? עדיפה?
תלוי בשרות אותו אתה מבקש. אם אתה רוצה להגיע מת"א לחיפה, נראה לי שתפיסת הכביש של נהג אוטובוס תהייה עדיפה, ולהיפך... אם אתה רוצה להגיע מחיפה לת"א. אבל אם אתה רוצה לחוש את מה שקורה מאחורי בורסת היהלומים, תפיסתה של הזונה את הכביש, עדיפה על זו של נהג האוטובוס. ולהיפך. ושוב לעניננו, אם אתה רוצה אמנות, הרי שתפיסת האמן את ה....מה שמו, תהייה עדיפה. חדש? כמו נעליים חדשות? כמו מכונית מדגם חדיש? כמו מעבר ממודם 56 לADSL? כמו יום חדש? או שאולי זה נסיון להמנע מהמושג מקורי? או אותנטי? אמן טוב, זה אמן חדשן? אחד החליט שהוא רוצה להיות אמן, הלך למוזאון, ביקר בכמה פורומים הדנים באמנות, ראה מה החברה עושים, (מה היום "הולך" באמנות?) ועשה אותו דבר כמו כולם, אבל שרטט על זה X גדול בצבע ורוד מטאלי. האם הוא חדשן? (או אולי, אני החדשן כאן?). אני עדיין לא החלטתי מה הבעייה שלי עם המושג תפקיד, נראה לי שצפה לי ההכרה שהמילה הזו, על שלל ניגזרותיה והשימושים בהם, מבטאת משהו שלא שמתי לב אליו עד כה. כאילו לפתע מסתברת לי חשיבות שלא ראיתי בה קודם. להקשר הנוכחי - "תפקיד האמנות" מניח שייש לה תפקיד, שמישהו הטיל עליה תפקיד. מי זו האמנות הזו שנבחרה לתפקיד הזה? ומה כישוריה על מנת לבצע תפקיד זה? ואולי היא מונתה לתפקיד כי היא פילגשו של מחלק התפקידים? ואם היא תמעל בתפקידה, האם התפקיד יועבר לאחר? ומה עושה האמנות כאשר היא שלא-בתפקיד? אם היא בתפקיד, הרי שהיא פקידה? ואם היא פקידה הרי שתפקידה להכין לי קפה ולמXוX לי. התפקיד האמנותי הופקד לידי האמנות, ומה היא היתה לפני שתפקיד זה הופקד לידה? איך שאר המערכות (המופקדות מן הסתם) מתפקדות ע"י האמנות, למשל, כאשר היא מתרשלת בתפקידה, האם מערכות אחרות נפגעות מכך? האם יש מערכות שתפקידן לפתור את הבעיות שיוצרת אי-תפקודה של האמנות? האם במקום לאמר - "מה זה כל הקישקושים הפלצניים האלה שקוראים להם אמנות, עאלק", אפשר לומר בסבר פנים קפוא, אך מהורהר- "האמנות בימנו אינה ממלאת את תפקידה!"?