לכבוד החזרה ללימודים

FIngertIps

New member
טוב, לא יודעת מה איתך

אבל אני לגמרי מעדיפה לקבל ביגלה טבעת מאשר 0 במתמטיקה :)
 

lemonade111

New member
השקר הגדול ביותר!

זה שאומרים שלימודים זה הדבר הכי חשוב בחיים! יש דברים הרבה יותר חשובים כמו בריאות ואושר, כל השאר מותרות. חשוב להיות קומבינטור ונחש כדי להרוויח הרבה כסף ולהצליח בחיים, צריך לדעת להעלים מס, צריך לדעת שלא משנה מה תעשה כדי להיות אזרח טוב, יש ראש ממשלה, חבריו השרים ו-20 משפחות שיעשו עליך הרבה כסף.

מצורף טיפ לשיעורי אזרחות >>>
ולכל התלמידים שאולי קוראים את זה ולומדים בתיכון, תדפיסו את זה ותביאו את זה לשיעור הראשון באזרחות ותבקשו מהמורה שתתן תשובות על כל זה. (ותספרו לי מה היא ענתה לכם אם בא לכם ואפילו תצלמו בוידאו ואני יעשה מזה קמפיין, חשוב מאוד! לקראת הבחירות)
 

lemonade111

New member
זה לא נכון שמתמטיקה לא חשוב גם למבוגרים

הנה משוואה שרלוונטית גם למבוגרים >>>
 

lemonade111

New member
וגם למי שלא טוב במתמטיקה

חוסר הצלחה במתמטיקה גורם לך לחשוב על מקצועות נוספים.
 

idan207

New member
לפחות תתרגם כמו שצריך מאנגלית

במקור - "money is the root of all evil"....

בשורה התחתונה - אישה = רשע.
 

einat162

New member
ההודעה שלך הזכירה לי משהו :

היה איזה יום חופש שלקחתי מהעבודה כדי לקנות חופשי יומי ולעשות טיול קניות באיזור ת"א/ר"ג/גבעתיים/בני ברק (אני עושה את זה מידי פעם לנפש). בכל מקרה, הייתי בתחנה המרכזית וחיכיתי לאוטובוס שיקח אותי ליעד הבא. איתי באיזור של הרציף היה חייל שגם המתין ודיבר בטלפון עם חבר שלו - בקול רם. מאוד. היה קשה לא להקשיב (אנשים חייבים פלאפון כדי לעשות שיחות נפש בפומבי כל הזמן?!) :

כנראה שהשיחה הזאת היתה כתוצאה מסידורים בירוקרטיים כלשהם, לקראת שחרור וחיי האזרחות. הוא כל הזמן התלונן על שיעורי אזרחות שיהיה להם בתיכון - כמה זה שטות ולא מחובר למציאות, לתכל'ס של להיות אזרח בישראל (מסכימה). הוא התחיל להרצות לו על מה לדעתו היו צריכים ללמד (כנראה כתוצאה מאותו אירוע בירוקרטי), נתן כל מיני דוגמאות כמו "מה זה קופת גמל / פנסיה/ נקודות מס", "איך לשלם חשבון _____" וכו'.

הוא חזר על אותם דברים שוב ושוב - שאיתם אני מסכימה, אבל כל פעם עלתה בי המחשבה: ובתיכון -היית באמת מטמיע את הדברים האלו שהיום אתה יותר שחשובים? אני יודעת שיש הרבה שכן היו משתמשים בזה - אבל להרבה תקופת התיכון היתה יותר בקטע של "להיות עם החבר'ה (שטיפוס כזה נראה לי שהיה) או להשאיר את הראש מעל המים בתקופת בחינות.
 

golan2072

New member
הגעתי מהראשי...

השקר הגדול ביותר - הוא שלציוני הבגרות או לכל עניין אחר שנראה חשוב בבית הספר יש משמעות בעולם האמיתי.

אכן יש להם משמעות מסוימת בקבלה לאוניברסיטה (וגם אז, מתמטיקה, אנגלית ומדעים משוקללים הרבה יותר משאר המקצועות, וכמובן גם הפסיכומטרי נכנס לחשבון). מעבר לזה, שום משמעות. למעבידים אכפת אולי אם יש לכם תעודת בגרות מלאה או לא (ולא לכולם באמת אכפת); לא אכפת להם אם עברתם על 60 או קיבלתם 100 בכל וממש לא אכפת להם מהציון בספרות או תנ"ך (וגם לא במתמטיקה).

וכמובן, ברגע שהתקבלת לאוניברסיטה וקיבלת שם תואר, לאף אחד לא אכפת בכלל ממה שעשית בבית הספר. אה, ולרוב גם לא מהציונים באוניברסיטה... אלא אם כן סיימתם בהצטיינות וגם אז זה לא מאוד חשוב בעולם האמיתי.
 

Optimistic Girl

New member


צודק,
המסקנה היא-> הניסיון בעבודה, הוא הכי חשוב.
ככה אמר לי ידיד שלי, פעם... והוא צדק..
 

Columbina

New member
לא מסכימה,

יש מיליון בעיות במערכת החינוך, איכות ההוראה, חומר הלימוד ועוד...

אבל יש דברים בסיסיים שחייבים לדעת כמו ביולוגיה, חשבון בסיסי, דקדוק, ספרות... לא דווקא כדי לדעת את החומר הזה, אלא כדי לפתח מיומנויות למידה, חשיבה, כתיבה נורמאלית ורהוטה. היכולת לחבר חיבור כמו שצריך, להכיר קצת את התרבות ולפתח חשיבה לוגית.

יש אנשים שיכולים לרכוש את ההשכלה לבד ויש כאלה שיכתבו עתיד עם "י", לא ידעו שום דבר מעבר למי השתתף בהאח הגדול ויחשבו שתורת האבולוציה זה משהו שאיזה מדען הזה אחרי לילה סוער בבר. אפשר לראות את זה גם אצל אנשים שלומדים באוניברסיטאות - הרמה על הפנים כי יש דברים שאם מזלזלים בהם כל החיים, אח"כ קשה להשלים.
 

golan2072

New member
ועוד שקר

הוא שבית הספר מכין ללימודים אקדמיים.

נכון, הוא *אמור* להכין וגם *מנסה* להכין. אבל להרבה מאוד סטודנטים בשנה א' של תואר ראשון חסרים כמה כישורים בסיסיים ללימודים אקדמיים:

1) יכולת להתמודד לבד (לקרוא, להבין, לנתח ולסכם) עם חומר אקדמי\מדעי בעברית, כולל לקרוא כמה עשרות עמודים בחודש לכל הפחות וללמוד מהם באופן עצמאי.

2) יכולת להתמודד לבד עם טקסטים אקדמיים\מדעיים באנגלית.

3) יכולת לכתוב באופן אקדמי, כלומר עם הבאת סימוכין והסקת מסקנות בסדר הגיוני, מבנה נכון של המשפט והפיסקה, סימני פיסוק במקום הנכון ומבנה נכון של העבודה (התחלה, אמצע וסוף).

4) משמעת עצמית מינימאלית ויכולת לעמוד בלוחות זמנים.

את 1, 3 ו-4 אני יודע מחברים שלי שהם עוזרי הוראה בקורסים במדעי הרוח\חברה (גיאוגרפיה וסוציולוגיה) ומקטרים בפניי על העבודות שהם מקבלים בקורסים האלו מהסטודנטים שלהם. בסך הכל מדובר בכשתי עבודות של כעשרה עמודים כל אחת במשך הסמסטר, אבל בהרבה מקרים איכות הכתיבה נמוכה ולסטודנטים אין פשוט כלים מתאימים להתמודד עם משימות אקדמיות כאלו. גם העמידה בזמנים (מועדי הגשה וכו') לא מאוד טובה וכנ"ל לגבי מילוי הוראות העבודה.

את 2 אני מכיר טוב מאוד בעצמי - כי אני עושה תרגומים מאנגלית לעברית לסטודנטים. חלקם מוכנים לשלם הרבה כדי לקבל תרגום של חומרים קצרים וקלים יחסית מאנגלית לעברית...
 
זה קצת בעיה

להגיד שהבגרויות זה לא חשוב אם רוצים להתקבל לאוניברסיטה.
אם הבגרויות ברצפה צריך פסיכומטרי מאוד גבוה כדי לפצות על כך, מה שעלול להימשך שנה ויותר ואם הבגרויות ממש גרועות או לא קיימות אז עושים מכינה כזאת או אחרת (עניין של שנה או יותר...) וכל הנ"ל בד"כ אחרי הצבא.
יש שיגידו שזה הפתרון, תעשה חיים בתיכון ותלמד אח"כ - אבל אם לא הצלחת בתיכון או לחילופים לא ניסית בכלל, איך תדע שתצליח אחרי הצבא ?

אשמח לדעתכם,
 
למעלה