לכבוד חג המולד

Lakedaimon

New member
אני לא מבטל כלום...

אבל כרגע מה שיש לי ביד זה תיאוריות. חלק מהעניין (שלי בלבד) בארכיאולוגיה זה האפשרות לחלוק על מוסכמות, לא לקבל כל הנחה כמובנת מאליה. דוד? שלמה? ישו? מצדה? תוכיח לי, תראה לי, בדברים שאני יכול להחזיק ביד, תראה לי גופה של סיקרי ממצדה עם פציעה selfinflicted, תראה לי את המצבה או מערת הקבורה עם תיארוך שאינו מוטל בספק. תראה לי בניין שמתוארך לזמן שאינו מוטל בספק לזמן הבנייה המונומנטאלית של שלמה ושל כיבושי דוד... יש הבדל גדול, עניתי על זה למישהו אחר, בין להגיד שמשהו לא נכון, לבין להגיד שהוא לא מוכח...
 

Lakedaimon

New member
יוסף בן מתתיהו הוא בן התקופה...

אך הוא לא מזכיר דבר וחצי דבר על פרשת ישוע מנצרת, על צנזוס שהיה בשנה הזו, על מנהג רומאי שאיש חייב להיספר במקום הולדתו, או בעצם על כל דבר שסופר לנו בברית החדשה... לא הוא, ולא אף מקור אחר בן אותו זמן (ויש המון) לא מספר לנו על פרשה כזו שהייתה פה... יש עוד המון בעיות עם יוסף, ובעצם עם כל מקור כתוב אחר על התקופה.
 

masorti

New member
יוסף בן מתתיהו מזכיר את ישו...

ראה קדמוניות י"ח, 63 וכן קדמוניות כ' 197-203. (הקטע השני דן ביעקב "אחיו של ישו הקרוי המשיח") אייל רגב כופר בטענה שמדובר בתוספות נוצריות מאוחרות. אין לי ויכוח איתך שהסיפורים על ישו בגירסת הברית החדשה אינם מאומתים ע"י מקור חיצוני. אבל יש הבדל בין שאלת אימות הסיפורים ובין שאלת אימות העובדה שהיה אדם כזה וקהילה שהאמינה בו.
 
למעלה