הרבה מילים ושום תוכן
קודם כל תודה על יידוע הפורום אודות ההודעה המעניינת. לצערי, היא כוללת הרבה סיסמאות בחירות (אהבתי במיוחד את 'השלמת התוכנית תהפוך את חיפה לעיר המתקדמת ביותר מבחינה תחבורתית בישראל' - נכון...) אבל אין בה כמעט שום נתונים חדשים - כולנו כבר מכירים את קווים 139, 129 141 וכיו"ב, ויודעים שהם כשלעצמם לא תרמו בשום צורה למעבר של הנוסעים מהרכבת הפרטיף מה-'פיששלים' וממוניות השירות אל התחבורה הציבורית ה-'אמיתית'. הבשורה היחידה שמצאתי כאן, והיא באמת בשורה גדולה וחשובה שקיוויתי לשמוע כבר מזה זמן רב - הכוונה ליצור כרטוס של 'מוצא ליעד' או כרטוס לפי איזורים (מהניסוח ההודעה לא ברורה הכוונה) - אני אמנם משוכנע שיהיו הרבה אנשים שיפגעו מבחינת עלות הנסיעה, אבל אחרים ירוויחו ואולי נוספים יצטרפו. מה שלא מצאתי בבשורה הזאת היא כוונה לשלב את הכרמלית באותו כרטוס משולב - לדעתי זה אינטרס של העירייה, כמי שמשלמת את עלות הפעלת הכרמלית, ולפיכך אינטרס של תושבי העיר, כולל אותי, כמשלמי המיסים. בכל מקרה, כמשתמש קבוע של מערכת התחבורה הציבורית בחיפה אשמח לשמוע עוד פרטים על המערך העתידי בעיר (אולי אפילו ישנה איזושהי מפה??) וכהערת אגב, לא קשורה - מה זו הגרפיקה מכוערת הזו? אנשי השיווק של עיריית חיפה שכחו שכבר עברנו את שנות השמונים לפני זמן רב? (כן, אני יודע שאנשי השיווק של רכבת ישראל גם הם מתקשים להבין זאת) אם אנחנו רוצים שהציבור יתייחס לתחבורה הציבורית כפתרון מתקדם, נוח ומושך, השיווק צריך להיות בהתאם. רוצים דוגמאות? - הפרסומות של 'אגד' ל-טוב שההגה בידיים של אגד (למרות שאני לא מסכים עם המסרים שמועברים שם) ; - החוברות שהופקו לכבוד פתיחת מרכזית המפרץ (למרות שהן הפכו ללא מעודכנות כמעט מיד, והמפות המצהיבות שתלויות בתחנה עצמן נשארו ללא שינוי מאז הפתיחה ומטעות את הנוסעים...) - אתרי האינטרנט של מטרופולין ושל קונקס (בהנחה שישלימו אותם וגם יעדכנו אותם, מה שהנסיון מוכיח שחברות בארץ מתקשות לעשות) כמובן שהעובדה שאני מעלה את כל התלונות והמענות הללו בפורום לא תפתור אותן, אבל אני מקווה שזה ייתן קצת חומר למי מכם שיש לו זמן לנהל את המאבקים הצודקים הללו.