לכל המבקשים הוכחה לקיום הבורא

ald1357

New member
ההוכחה נופלת כבר בהנחה הראשונה

ההוכחה נופלת כבר במסקנה הראשונה שלה, אשר טוענת אין יש מאיין ולכן היה תמיד, גם אם נצא מן ההנחה שאין יש מאין עדין לא מוכרחת ההנחה לכן היה תמיד משום שההנחה היתה תמיד משתמשת במושג שהוא ממידות הזמן תמיד נמדד רק ביחס לזמן, ואולם לפני בריאת מימדים אלה יכול להיות שיש משהו מעבר שבורא אותם אבל אינו מכיל מימד זמן כל ועיקר, כי הזמן הוא חלק מהבריאה עצמה ולא שייך לדבר עליו לפני הבריאה עצמה, זהו הכשלון הראשון בטענה, גם אם תבוא ותטען כי יש שם משהו מעבר לממדים שאנחנו מכירים ולכן אנחנו צריכים להניח שזו דווקא ישות ולא מימדים אחרים שכחלק מפעולתם נוצרו המימדים שלנו, עדיין אתה חייב בנימוק לכך, אני לא אומר שזו העמדת המצב היחידה, להפיך אני רואה העמדת מצב בה משתלבים הדברים, אבל על מנת להכריח את המסקנה אותה אתה מבקש עליך להמשיך ולהתאמץ עוד קצת
 
לך אני אענה כי אתה מתחיל להבין משהו

... והוא שהבורא נטול כל מרחב או זמן...הבורא נטול כל יחסיות והוא כל הוודאות שזה בניגוד לפיסיקה המוכרת לנו ששהכל יחסי ויש עיקרון של אי וודאות. אני לא עונה להרבה אנשים אבל בגלל שאתה מתחיל להבין אפרט לך מעט: אין יש מאין לכן היה תמיד פירוש של דבר שאם יש כיום עולם ויקום וכולי... אז מי שמבין מהי הגדרה של יש ושל אין מבין שהעולם לא נוצר משום כלום.לכן החומר או האנרגיה היו אי שם תמיד. כדי לדעת איך זה קרה בדיוק פשוט צריך ללמוד חכמת קבלה.אני מצטער שזה ככה אבל כשתפתח לא תוכל להפסיק ואז תבין גם למה.בשניות תבין איך הבורא ממצב שבו רק הוא קיים,יצר בריאה(ריק). גודלה של הבריאה היא כגודל הבורא=אין סוף. יש הבדל בין מימד של נצח לאין סוף ועכשיו תבין שהבורא הפך ממצב של נצחיות יחידה אל מצב שבו יש אין סוף מנצחיותו.זה תחילת המצב שנקרא זמן ,כאשר הוא נטול משמעות זמן זה בלי שהוא הולך לקראת שמהו. כאן נכנס מושג שנקרא "מחשבת הבריאה" אתה אמור לדעת אותה וזה המון המון ללמוד...זה גם מה שאני צריך לעשות אבל כבר התחלתי . הבורא רוצה שנדע איך הוא בדיוק ברא את העולם... וזה תואם בדיוק את המדע ופשוט סותם את כל החורים של המדע גם. כיום יש מדענים שחוקרים את הקבלה במליונייי דולרים..עשרות מליונים כי הם יודעים שרק שם התשובה. אתה לא תאמין מה קורה בתחום. אל תישאר בחוץ.
 

ald1357

New member
הכל מחוץ למימדים שלנו נטול זמן ומרח

הכל מחוץ למימדים שלנו נטול זמן ומרחב רצית לשים שם דווקא בורא אז שיהיה אבל זו בהחלט לא מסקנה מוכרחת. לידיעתך יש מתמטיקה שמתארת מה קורה בין מימדים שונים וקוראים לה אלגברה לינארית באלגברה לינארית יש מה שנקרא מטריצת מעבר שמשמשת בנקוזה לזרימה בין מימדים אתה יכול לחשוב על זה כעל מכנה משותף בחשבון, הפתרון הפילוספי של אין יש מאין יכול עדיין להשמר בלי להכניס למשוואה את אלוהים, גם אם אותם מימדים "חיצונים לזמן מרחב חומר וכל מה שאנחנו מכירים" מהווים לכאורה אין עבורינו, אין לנו שום יכולת לדעת אם הם לא היש שממנו נוצר היש שאנחנו מכירים באלגברה לינארית למשל מתואר מצב שנקרא מכפלת וקטורים שנותנת תוצאה במימד אחר מאשר המימדים המוכפלים, אז לפני שאתה נוזף בכל מי שרק עדיין לא למד קבלה ולא מבין איך נוצר העולם טול קורה מבין עינך ולמד את אשר כבר ידוע לכל בר בי רב הלומד מתמטיקה שנה ראשונה באוניברסיטה, ועכשיו שוב מה אנחנו עושים עם אלוהים, אם אתה חושב שאני בא לומר שאין אלוהים במערכת אתה טועה, אני יודע שיש אבל אני לא מוצא אותו באותו מקום שאתה שם אותו מעבר להרי החושך :) ואי שם לאחר המוות, הראיות להמצאותו צריכות לבוא ממקום יותר קרוב, הלא גם אתה מאמין שהוא נמצא כאן ועכשיו אז למה אתה מרחיק אותו עד שם, כמו שאמרתי לך בעבר אני חושב שאתה די חכם, אז תשתמש בחוכמה על מנת לתת לעצמך תשובות במקום לסתום פיות של אחרים, וכשתהייה לך תשובה באמת מגובשת משלך ולא משל הזוהר תבוא להסביר לי שוב, אחרת אחשוב שאתה משתמש שוב בצורה של הרוצה לשקר ירחיק עדותו, אני רוצה תשובות קרובות פה ועכשיו,
 
הנה אני עונה שוב

האם מטוטלת שאין עליה שום כוח משפיע...האם היא זזה? אם אתה יודע את התשובה על זה... או יכול לברר.... אודה לך מאוד. האם אבן שנמצאת על הקרקע,סתם שוכבת שם או שהיא זזה? אני לא מתכוון האם האטומים שבה זזים..אלא אני שואל :האם אפשר לאמר שאבן נמצאת במקום מסויים בזמן מסוים ולתאר את שני המרכיבים הללו במדוייק? וחוץ מזה ,באמת שלא נזפתי באפחד כמו שאמרת..אבל אתה חייב להבין משהו פשוט...אנשים ממהרים לשלול משהו לפני שבדקו אותו.אי אפשר לדעת מהי קבלה ולהשוותה למתמטיקה לפני שבדקת את שניהם. אז אני ממליץ לאנשים ללכת לקרוא לפני שהם מתקיפים או ממשיכים בשאלות שהדרך היחידה שלי לענות עליהן היא ללמד אותם קבלה.וכיוון שאני לא רב או מקובל אז אני אומר לאנשים לכו קראו לבד. כי שוב...זה לא שאני מכניס את הבורא למשוואה איך שנוח לי. מי אני שאעשה כזה דבר? נראה לך שאכניס אותו לאן שהוא כי ככה נראה לי נוח? אם אתה אומר שאני נראה לך אדם חכם(אפילו קצת) אז תן לי קרדיט ותעשה אחד משני הדברים: או שתלך לקרוא קבלה... או שתבין שיש הבדל בין מושג שנקרא בורא ומושג שנקרא אלוהים.ושיש הבדל בין יש לאין(גם אם קשה לך לקבל את הכלום ככלום מוחלט ובא לך שיהיו שם מימדים שלא ידועים למדע -כי בקבלה הם כן ידועים). עכשיו אגיד לך משהו קטן שבו אולי תתחיל להבין למה אני לא תמיד עונה כמו שצריך ונשמע חצי מיסטיקני מרחף: כשאדם לומד קבלה הוא מבין שהעולם בנוי בצורה כזו, שיש בו תמיד סדר כלשהו. סדר זה נמצא גם במצב שנקרא כלום.בשום דבר עצמו יש סדר. הסדר הזה מתבטא על ידי מחסומים שלא נותנים למצב הכאוס המושלם להשתלט. בשבילי המילה "אין" והמילה "אני" והמיקום של האות יו"ד בכל מילה היא עקרונית.היא מחסום לאור.כי אם אגיד לך שהעולם נברא על ידי הבורא שאמר: "ויהי אור" זה ישמע לך שטויות עד היום שתדע שהמילה "יהי" זה מצב שבו אור הבורא ירד אל תוך הריק. והריק הוא דבר שהבורא עשה. ואם הוא לא היה עושה "ריק" אז היה מצב של: "רק" שזה מצב שבו אין את האור.(האות יו"ד מבטאת את ירידת האור מהבורא לעולם). ונכון שזה נשמע מופרך לחלוטין שהבורא דיבר וכולי...מה זה? יש לו פה? יש לו עיניים? יש לו ראש וגוף?זה מנוגד לכל אמונה לא? חחחחחחחחחחחחח צריך פשוט ללמוד אחי...אין בררה..מי שמחפש את האמת לא ימצא אותה בלי שהאמת תרצה שהוא יגלה אותה. כי האמת היא לא דבר שאדם עושה או מגלה.היא זו שמתגלית אליו. היא קיימת בלי קשר אליו. היא אחת ומוחלטת ומרוחקת מאיתנו על ידי מחסומים שמונעים מאיתנו לדעת אותה לגמרי. הרי איך אתה יודע משהו? על ידי מילים נכון? אתה חייב לבטא את ידיעתך במילים. ואם אין לך את המילים אז אין לך את ההשגה של התובנה. אדם במצב שכזה לא מבחין בין המילה הבנה לבין המילה תפיסה לבין ידיעה לבין הכרה לבין מודעות ובין בורא לאלוהים.הכל נראה לו אותן מילים והשימוש שלו בהן הוא בהתאם למצב רוחו. המילים הן שמונעות ממך את ידיעת האמת. המילים הן שיצרו את היקום והן מונעות מהיקום לחזור לבורא. כל דבר ודבר ביקום עשוי מאותיות. הדיסק של המחשב שלך..המחשב עצמו. הסיגריה.העשן שהיא מעלה.הכל זה מחסומים שנקראים תווים.או סימנים. והסימנים הללו הם בעצם העולם.כי אם הם לא היו היה רק הבורא ואין בני אדם הוא עולם. הבורא שיצר מצב שנקרא ריק הכניס אל תוך הריק את אורו בצורת מחסומים כדי שייווצר עולם.כי אם אורו ירד בבת אחת אל תוך הריק אז ,שוב,לא יהיה עולם. הבנת המחסומים זה "מחשבת הבריאה". מי שיודע את זה יודע מזה קוונטים ומזה שניות של גל/חלקיק ומזה חומר/אנרגיה ומרחב/זמן... מי שיודע את זה יודע מהי בדיוק קרינת הרקע הקוסמית וגם יודע בדיוק מהו המצב שנקרא:"היקום בקליפת אגוז" שזה תיאור של סטיבן הוקינג לעולם טרום בריאה. הוקינג מסביר שהיקום בא ממצב שבו הכל היה כבר ידוע במצב טרום מפץ. הידע הזה התנפץ לכדי עולמנו מנקודת המפץ שהכילה את הכל בתוכה. הלוואי והיית יודע איך הבורא יצר נקודה זו... שבה הכל היה ידוע מאחריתו לתחילתו (למה המילה אחרית מתחילה עם אל"ף ותחילה מתחילה באות ת"ו? אחרית היא אחרונה לא? ותחילה היא ראשונה לא? אז למה שהאות ת לא תהיה במילה אחרית בהתחלה? ולמה המילה תחילה לא מתחילה עם אל"ף?). מה החלטת? תספר לי האם מטוטלת נעה גם בלי שמופעל עליה כוח או שאפשר להגיד את הדבר הבא: מטוטלת נמצאת במצב שבו ניתן לתאר את מיקומה המדוייק ואת הזמן המדוייק, אם לא מופעל עליה כוח חיצוני. האם היא במיקום וודאי ותנועה=אפס?
 

ald1357

New member
אחד אחד

ראשית אין לך מושג אם כבר קראתי קבלה ועד כמה, ובכלל אין לי שום דבר נגד מיסטיקה אלא שגם טענות מיסטיות אמורת לזרום תחת איזשהו רצף הגיוני ומקושרות ישירות אל העולם שלנו כפי שאנחנו מכירים אותו אין שום מיקום מדוייק לגבי חפץ מכמה סיבות, כל המיקומים שאנחנו נוקטים בהם הם מיקומים יחסיים, מאחר ואין גוף שלא נע, כל נסיון לקפיא מצב בקוארדינטות יכשל מראש אם נרצה לדקדק לוגית, מעבר לעובדה שהגוף בתוך עצמו הוא רק אוסף סטטיסטי של התהוויות וכל קביעה לגבי כל דבר היא הסתברותית בלבד, תאורית הצימצומים הכלים והאורות ואפילו האותיות יכולות להיות תאוריות מדעיות לכל דבר לכאורה לא צריך להכניס עדיין למשוואה אלוהים, או לפחות לא אלוהות כמו שאתה מגדיר אותו, ההנחה שהידע נובע מן המילים היא הנחה מופרכת מעיקרה, המילים הם האריזות האחרונות של הידע, הצורה הכי מצומצמת שלו, מעין הכלים הכי נחותים לכליאת אור המשמעות שעומדת מאחוריהן, לפי התאוריה שלך התינוק לפני שלמד לדבר לא יודע כלום, ומשלמד לדבר הרי הוא ביצע נס של יש מאיין, אני מקווה בשבילך שתזכה פעם לידע כזה לא רציונלי שאין לאחוז אותו במילים, זה סוג של ידע שאפשר אפילו לקרוא לו "קדוש" מעצם היותו מובדל משיטת ההכרה השגרתית, אני לא אומר שלאותיות אין משמעות פנימית, ומסכים איתך בראיה שכל דבר אפשר לראות אותו כאותיות, או לפחות יש לו היבט כזה, למעשה אפשר לראות כל העמדת מצב מתוך העדשה של תורות אינפורמציה או אותיות לפי הבנתך, אני בהחלט יכול להסכים למצב בו הטבע אמר יהי אור, זה בערך מה שאומרת תאורית המפץ הגדול, ואני בהחלט יכול אפילו לקבל את ההנחה שיש הרבה אמת בטקסטים הכתובים בתורה, כמו שיש הרבה אמת בטקסטים המדברים על אסטרולוגיה, או בטקסטים אחרים שהם התגלמות של תובנות עמוקות אליהן הגיעו לאורך זמן, מה שאני הייתי מצפה ממך הוא דווקא לכאורה יראה הפוך ממה שציפית, בהעמדת ההדברים שלך אלוהים נמצא שם מחוץ לתמונה, כבורא חיצוני לעולם, כמישהו שיצר צימצום נפרד ממנו, ואני רוצה שתלמד לראות איפה הוא כאן בכל שלב במסגרת, או אם אנסה לומר את זה במילים שאמר כבר שפינוזה אין הבדל בין האלוהות לטבע, הן לא שתי ישויות שונות אלא צורות הגדרה שונות, בשתי צורות הראיה אפשר להשתמש במה שטוענת הקבלה עם תיקונים קטנים לפה ולשם, ההבדך בין התפיסה שלך לתפיסה שלי הוא שאתה נותן להגיון שלך להיות אבן הבוחר להבנת הרוחניות בעולם כאילו שזה עולם נפרד מהעולם המציאותי, ואני אומר "ספר התורה" הוא הטבע עצמו, אלוהים כתוב שם בכל מקום בהרבה צרופי אותיות, לכן במקום בו יש סתירה בין תאוריה דיאלקטית לבין מה שקורה בטבע אני אשאל קודם כל את הטבע, התשובות שם הן אלוהיות לא פחות מכל מקום אחר, ולהפך אם יש טענה דיאלקטית שאני לא רואה אותה שם בטבע היא טענה מיותרת מבחניתי, כמובן שלראות בטבע דורש עיניים פתוחות יותר מאשר להסתכל על טלנובלות, אך עדיין הוא הספר היחיד להביא ממנו אסמכתא, עוד דבר אם אתה מתכוון לענות לי אז תענה כאילו אני אהייה מסוגל להבין את הטענות שלך אפילו אם הן מסתמכות על "קבלה והמושגים שלה", רק מה, תקשור את כל הטיעונים לכאן ועכשיו, זאת אומרת אם אתה מביא משם תהליך או מסקנה הגיונית אני רוצה פרשונות שלך לאיפה היא מתיישבת במושגים שלנו
 
המטוטלת היא כמו שתיארת ולכן על פי

עיקרון האי וודאות לא ניתן להגיד על שום דבר ביקום גם את מיקומו וגם את מהירותו. אם מטוטלת שלא מופעל עליה כוח חיצוני נמצאת במצב מנוחה מוחלט (אפס) וזו גם מהירותה..אז הרי שעיקרון האי וודאות נשבר... ובכן בדיקה מדוייקת מראה שהמטוטלת כל הזמן זזה ומבטאת בתנועות אלו את האנרגיה שלה עצמה. עכשיו נוצרה בעיה נוספת. אם היא כל הזמן זזה הרי שיש בה כמות של אנרגיה אין סופית. מה שלא הגיוני. לא אספר לך את המשך הניסוי אלא אם תרצה או אם אתה כבר מכיר אותו. אבל מה דעתך במקרה שאתה לאמ כיר מספיק פיסיקה? האם יש בה אנרגיה אין סופית במטוטלת? שתבין..גם בריק היא כל הזמן זזה. איך זה? רשמת ש "כל דבר הוא אוסף סטטיסטי של התהוויות" ומוזר לי כמה אתה לא מבחין בעצמך במילותיך שלך. כי תיארת כרגע את כל היקום. היקום לא קיים הוא מתקיים. היקום לא נוצר בעבר וזהו.הוא מתהווה.כאשר אתה מביט במשהו (בכל דבר בעולם ובעולם בכלל) אתה מצליח לתפוס את קימו בגלל שהוא כל הזמן מתהווה. כלומר, יש משהו שכל הזמן מקיים אותו.אותו אוסף סטטיסטי של מקרים כל הזמן "קורס" אל תוך אותו מקרה. כלומר , המטוטלת כבר מגדירה צורה שלתוכה היא כל הזמן תתהווה.(מלשון הווה...תהיה חלק מההוייה ,מה"יש"). הדבר הזה שגורם לעולם להישאר כמות שהוא וכל הזמן להתחדש ולא לקרוס הוא אור אין סוף של הבורא. ראה: בראשית ברא הבורא את האלהים.כדי לעשות זאת הבורא ביצע צמצום של אורו העצמי ויצר חלל. אם הבורא לא היה ממשיך להיכנס אל תוך החלל הזה וליצור בו את העולם והיקום.אז הכל היה נשאר חלל(מכיר את המושג נפל חלל?), הכל היה מוות,חס ושלום.בתאוריה שסיפרתי עליה "התאוריה של הכל" מתוארים שני מצבי החלל הקיצוניים שנקראים סידור לעומת פיזור. אתה חייב להבחין בין המושגים בורא ואלהים. וכן, הבורא יכול לעשות קופסא שהוא עצמו לא יוכל לצאת ממנה לעולם וכל ה שטויות הללו,קיצור הבורא גם מעורב לחלוטין בכל הבריאה...כי אין דבר מלבדו והכל זה הוא. ומנגד הוא מחוץ לבריאה..הוא לא הטבע.האלהים הוא הטבע.הבורא יצר מלכות שמים שכל חוקי הטבע ומה שקורה בו מתנקזים אליה(למלכות שמיים). כלומר מה שהאדם עושה משפיע על עולמות עליונים והבורא הוא מלך מלכי המלכים. הוא מעל הכל שולט במה שקורה פה על ידי שליטתו במלכות שמים. כדי שהוא יהיה שליט גם על הארץ צריך שיושבי הארץ ימליכו אותו. עד שתושבי הארץ לא יבינו שיש מלך על השמים ועל הארץ והוא בורא עולם...הכל יהיה בסבל.בכאב. משימה זו ניתנה לעם שנקרא "נבחר". העם הזה שאמור ללכת ישר אל האל, הולך לצדדים.אל הטבע.אל האלהים. וזה עבודה זרה. כאשר זה קורה הטבע מגיב בעוצמות שהוא מקבל מבני האדם שמאמינים בכוחו. זה חוק הקארמה. אם תתן לטבע את אמונתך, כוחו יעלה, בהתאם האגו שלך יעלה ואתה תנסה כלהזמן להתחבר לטבע וכל תכונותיו בלי להבין לעולם את השלם שמעליו. אם אמרת שאתה יודע מעט קבלה אז אתה יודע שכולנו בעצם זה נשמת האדם הראשון ש"נשברה"? האדם הראשון היה כלי שנשבר כתוצאה מאור הבורא שמחדש את היקום כל הזמן על פי "מחשבת הבריאה".ממנו נוצר המושג עם ישראל.כל דבר ודבר שנוצר רק בהמשך הסיפור בתנ"ך,לבש גוף גשמי...כלומר יעקב וכל הסיפור של ישראל היה כבר מלכתחילה ורק לבש גוף גשמי. איש, נראה לי שאתה במלחמה של מי יותר צודק או מי חכם פחות...מהר מאוד תגלה שאין לך יריב. אני לא נלחם.אני מעדיף לשתף..כי כל מה שאני אומר או אתה..זה הבורא אומר אז הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד. כי זה לא עניין של "ארבע ההסכמות" או שפינוזה או זן או מה שלא יהיה. מדובר בדבר היחיד שהעומק שלו הוא אין סוף ואנחנו עדיין לא יודעים קמצוץ של קמצוץ. זה פשוט לדעת מה הבורא חשב. אם אתה חושב שאתה רק קרוב לזה אז יש משפט בתהילים שאומר "וישחק למו" אל תהיה מגוחך בקיצור..ואל תתעסק בי כי אני הוא לא העניין... חכמת הקבלה (ספר הזהר,היצירה,תלמוד הספרות ובעל הסולם וכולי..) היא העניין. ואין עוד עניין מלבדה. כל ויכוח על נכונותה לא יכול להתקיים כל עוד אדם לא קרא מספיק כדי להבין שיש בורא שהוא לא הטבע והאלהים. אלא המילה אלהים מבטאת את מה שהיה מצב המים. זוכר את ההפרדה בין מים למים? אז כשאדם לומד מספיק הוא כבר לא מבלבל בין מושגים כמו טבע ויקום ועולם ובורא ואלהים ו"יש" או "אין" ולומדים להבחין בין כאוס ואי-סדר. או מתחילים לקלוט לאט לאט שהיקום האמיתי מתקיים בזעיר אנפין(ואלו הם עולמות עליונים שלבשו גוף גשמי שנקרא עולם החלקיקים), כל עניין הגל/חלקיק הוא היקום..אנו קובעים לאן אלקטרון יפנה במסלולו וכיצד ומתי "יקרוס"הגל לכדי חלקיק שמבוטא במילותיך היפות (לא בציניות..באמת.)"אוסף סטטיסטי של הסתברויות. אוסף זה תמיד הולך לקראת משהו קבוע מראש. הטבע פועל ככה שדברים נמשכים לדברים מאוזנים מהם. וכל הטבע הולך לקראת האיזון שהוא מעל כל איזון.הוא הבורא, שמושך את מוח האדם לחקור ולהתענות. אם תרצה לדעת כיצד הבורא יצר את האדם ו"נכנס" אל תוכו ועם זאת נשאר מחוצה לו... אתה יודע כבר מה לעשות.
 

ald1357

New member
אחד אחד + אחד :)

טוב כל מה שתארת לגבי המטולטלת בעצם התהוותה המתמדת אכן נכון שריר וקיים ויש לו השלכות עמוקות על תפיסת העולם, ומחייב הסבר, אתה כרגיל בכל שאלה מכניס כהסבר את אלוהים, אני לא או לפחות משלב אותו עם מערכת חוקי טבע שניתן להגדירן, אם היית מחפש כמו שהצעתי לך באתר היית מוצא תשובה בדיוק לשאלה זו, כשאני אומר טבע אני מקווה שברור לך שאני לא מתכוון רק למה שנגלה לעיין אלא לכל מה שנפש האדם מסוגלת לתפוס כולל מערכת חוקים היררכית של מודעות יוצרת שעומדת מאחורי כל דבר, כפי שאני מניח שגם שפינוזה התכוון לכך אז מה היה לנו לתפיסתך יש כאן מהות או מערכת הממשיכה לקיים ולברוא בכל רגע כפי שגם אני חושב,ויש בורא התחלתי שהוא מחוץ לתמונה, שם מעבר, אני מעדיף הסבר אחד שיסביר לי גם את מה שקורה פה ומה שקורה שם על אותה הסקלה של חוקי טבע ואכן יש כזה, אבל מה, הסבר זה קצת שונה מהסברי הקבלה, דבר שאני מניח שאתה לא יכול לקבל אלא ככפירה בעיקר, ולכן לא לבחון אותו בלב פתוח, ניסתי לבקש ממך בתגובה הקודמת שאם אתה מביא משהו כשיטה רעיונית לנסות לבסס את הקשרים שלו למציאות כפי שהיא מתגלת כאן, ואולם אחרי ההסבר על המטולטלת אני חושב שהרגשת את עצמך פטור מכך כאילו שאלו כל הראיות שיש לך, ומכאן והלאה פתחת במונולוג ארוך ועצמאי לחלוטין מקשר אל תפיסות המציאות שלנו, מה שתארת שם הוא יחסי כלי ואור שמקובלים עלי גם בתפיסת התבטאותו של הבורא בבריאה המתמדת זא במערכת חוקי הטבע , אלא מה רק שהוספת שם מלך מלכי המלכים מחוץ לסיפור, כאילו על ידי מתן עוד תארים יחסת לו תכונות נוספות שלא חלו עליו כבר קודם בתוך תפיסת העולם שלי, כן אני מכיר את התפיסה של לחם חסד, אדם קדמון, או נשמת אדם ראשון, ואת תפיסת שברי הכלים, אולם תפיסה זו משתלבת היטב במערכת חוקי הטבע כפי שאני תופס אותה, והיא תפיסה יחסית לצופה זאת אומרת גם עם העליה בשלבי הצימצום היא תמיד ממשכת, אותם חוקים שיש פה יש שם, והכל הוא יחסית לצופה כפי שכבר אמר איינשטין, או הבאים אחריו אמרת שאנשים שמאמינים בטבע משפיעים על כוחות הטבע, גם לזה אני מסכים איתך, ואתה לא יודע עד כמה הם אפילו מסוגלים להשפיע, או בעצם לפי תאורית ה ל'ו צדיקים אתה בעצם יודע שיש אפשרות כזאת, אבל מה שאתה אומר בנוסף שהמצב הוא או להאמין בטבע, או להאמין בבורא שמחוץ לטבע וכל אחת מאפשרויות אלו נוגדת האחת את השניה, מעין אלוהים ושטן, אני לא מקבל את החלוקה מעיקרה, ואכן חושב שעצם החלוקה עצמה מעין עושה חלוקה במקום שאין מקומה בכך ואביא לך משפט עיקרי מהתורה לשם ראיה אתה בוודאי מכיר אותו והוא שמע ישראל יהוה אלוהינו יהוה אחד מדובר פה על הוויה אחת באחדותה המלאה, על מערכת כוחות אחת ולא מופרדת, על מעמד בו כל הדברים מתחברים, דווקא התפיסה שלך היא זו שיוצרת שניות נוספת על השניות והריבוי בה אנחנו תופסים את הדברים אם תשים לב לסגנון הדיון ביננו תראה שאני מדבר אליך כמעט ללא ציטטות והבאות ממקום אחר, אלא מתוך הבנתי, ואתה כמעט בכל מקום שאתה בא לטעון, אתה מדבר בציטטות ממקום אחר ללא כל צורך לנמקן כאילו יש די בהבאת הציטטות וזהו, לכן אני לא מתעסק עם הקבלה אלא מתעסק עם ההגיון שלך כפי שהוא תופס את הדברים, גם אם אתה מביא משם ראיה עליך להוריד אותה לכאן ולנמק אותה, ולהסביר למה היא המסקנה המוכרחת, בלשון ההבנות שלך, אחרת זו לא ויכוח ושיחה אלא תחרות ציטוטים ללא ברור המשתמע מהם,
 
למעלה