לכל הנשים - תראו מי באמת עושה עבורכן

Ram Kol

New member
לכל הנשים - תראו מי באמת עושה עבורכן

בימים אלה, כשכל ראש מפלגה מנסה לפתות נשים להצביע עבור מפלגתה רק כיוון שהיא אשה, בימים אלה, כשמפלגות כמו הבית היהודי מריצות לכנסת רבנים שקוראים לבטל את הוועדה לקידום מעמד האשה, בואו תראו מי באמת עושה:

משנת 2003 ועד היום, (מלבד 2004-2005 בה שינוי איישו את התפקיד), ראש הוועדה לקידום מעמד האשה בכנסת אוייש ע"י נציג/ה מ... הליכוד או ישראל ביתנו!
כן, כן... אלו 2 המפלגות המרכזיות ששמו את הנושא כראשון במעלה מבחינת חשיבות ודאגו לאייש את תפקיד יו"ר הוועדה ולקדם את הנושאים שעל סדר יומה.

גילה גמליאל, גדעון סער, ציפי חוטבלי... אלו הן חברות (וחבר) כנסת ששימשו כיו"ר הוועדה וממשיכים גם לכנסת הבאה על מנת להמשיך ולקדם את הנושא החשוב... אם תתנו לליכוד ביתנו את הכוח.

הנה ציטוט מהמכון הישראלי לדמוקרטיה על החשיבות של הפעילות של הוועדה עם ציון לשבח לגילה גמליאל ולציפי חוטבלי ולממשלת הליכוד על קידום נושא ההכרה בהוצאות טיפול בילדים לצורכי מס:

"דוגמה מעניינת לחשיבות המאפיינים המשולבים של מערך קואליציוני חזק ויציב ניתן למצוא במאמץ הבין-דורי לקידום נושא ההכרה בהוצאות טיפול בילדים לצורכי מס: נושא זה עלה לראשונה לדיון בכנסת כבר ב-1949. חנה למדן ביקשה לקדם זאת במסגרת אישור התקציב, והדבר המשיך לעלות לעתים תכופות והיה מזוהה עם רבות מחברות הכנסת. רק כעבור חמישים שנה נתנה הממשלה מענה לבעיה: תחילה בימי כהונתה של גילה גמליאל בתכנית ניסיונית להכרה בטיפול כהוצאה מוכרת, ולאחר מכן בהנהגתה של ציפי חוטובלי במסגרת הקלות מס הדרגתיות ותכנית רב-שנתית להרחבת מעונות היום."

אל תתפתו ללכת אחרי הצהרות בחירות. תנו את קולכן למפלגה שהוכיחה במעשים במשך 10 שנים! הצביעו הליכוד - ביתנו
 
זה מגוחך

כאשה ה"ועדה לקידום מעמד האשה" לא מעניינת אותי בכלל.
"הוצאות טיפול בילדים לצרכי מס"?! מי שקיצץ בביטוח לאומי לילדים בצורה מוחצת : היה הליכוד ונתניהו כשר אוצר. כמה כבר הטבה למס מקבלת אשה שגם ככה המשכורת שלה לא חייבת במס, מבחינת גובהה?
ההטבה הזו אולי טובה לעשירון העליון : כמו כל "כלכלת נתניהו".

וכאשה אני אומרת : אני לא לבד בעולם. אני חצי ובעלי הוא החצי השני. ביחד אנחנו תא משפחתי. אין דבר אדיוטי יותר מועדה מיוחדת לצורך "קידום מעמד האשה". באיזה שהוא מקום זה אפילו משפיל. למה אשה צריכה ועדה מיוחדת?

ובלי קשר לגברים או נשים : אני בוחרת בבנט או בעוצמה.
 

Ram Kol

New member
הטענות שלך רק מוכיחות כמה חשוב הנושא

זאת הבעיה עם הבית היהודי. מציגים את בנט ואת איילת שקד כאילו הם כל המפלגה, כאשר מאחורה מסתתרים אנשים הקוראים לבטל את וועדה כל כך חשובה כמו הוועדה לקידום מעמד האשה. גם דרישת הבית היהודי לצמצמם את סמכויות בית המשפט העליון ששומר על זכויות הפרט רק מראה עד כמה הבחירה במפלגה זו היא מסוכנת.

אומנם אי השיוויון בין נשים וגברים מצטמצם מאוד בעידן האחרון אך אין אשה שלא תגיד לך שהיא נתקלת באי שיוויון.

אפליה על רקע הריון, על רקע חופשת לידה, על רקע העובדה שהיא צריכה להיות אמא ואשת קריירה ועוד.

עם כל הכבוד, מעבר לקידום מעמד האשה, הליכוד ונתניהו עשו לכלכלת ישראל רבות והצליחו לייצר צמיחה בשנים האחרונות בעוד כלכלות אחרות במערב אירופה קורסות.
בזמן שאנשים באירופה מאבדים את הפנסיה שלהם בישראל נוצרו עוד 350,000 מקומות עבודה חדשים והאבטלה ירדה.

עם כל הכבוד, הקבלות של הליכוד גדולות מאוד בעוד שהבית היהודי הוא מסתורי לגמרי!
 
בא נדייק שניה

אחד מהמועמדים של "הבית היהודי" אמנם התבטא בעבר שצריכים לבטל את הועדה לקידום מעמד האשה והוא הוסיף ואמר שצריכים לאחד את הועדה למעמד האשה ולשלום הילד לאותה ועדה. משהו בנוגע לבזבוז כספים ומשאבים.

לגבי צמצום סמכויות הבג"ץ : זה לא קשור למעמד האשה. זה קשור לזה שאני כאזרחית לא זקוקה לבג"ץ. ברגע שאני שומעת על עתירה לבג"ץ אני כבר יודעת מראש מה תהיה פסיקתו ותמיד אני צודקת.... אז לא חבל לשלם כ"כ הרבה כסף לשופטים על פעולה שאני יכולה לעשות בעצמי?
ואיך אני יודעת מה תהיה הפסיקה? פשוט מאד. אני חושבת "מה מרץ היו חושבים על זה?" - וככה אני יודעת.
ערבים בנו בלי היתר? יש צו מניעה נגד הריסה.
יהודים מתיישבים בנו בלי היתר? להרוס מיד.
רוצים לערוך "מצעד גאווה" בתוככי שכונות דתיות ב-ם? המשטרה חייבת לאפשר.
רוצים לקיים תהלוכה בכפר ערבי? זה אסור. זו הסתה.
אז ברגע שכמחצית האזרחים מבינים שאין בין הפסיקה לחוק ומשפט דבר ושבג"ץ בעצם שולט בשם עצמו ובניגוד לדמוקרטיה : אני בהחלט מסכימה שיש לצמצם בסמכויותיו (שהוא נטל לעצמו, אגב).

לגבי הצמיחה : אולי. אבל במקביל יש שחיקה בקרב המעמד הבינוני. העשירים נהיים יותר עשירים, הבינוניים נוטים לעניות והעניים נשארים עניים.
וה"מצחיק" הוא שבוחרי הליכוד הם בד"כ מעמד הביניים ומטה.
שלא לדבר על יציאות פופוליסטיות (חינוך חינם מגיל 3) כשאין מאיפה לכסות את זה + מלחמה שהציבה את ישראל במצב נחות + זגזוגים בפני העם והעולם.
 

Ram Kol

New member
אם מדייקים

הקריאה לאחד את שתי הוועדות היא לדעתי מאוד לא ראויה. לוועדה לקידום מעמד האישה יש הצדקה להתקיים כוועדה עצמאית.
האם אותו רב היה מסכים לאיחוד משרד הדתות בתוך משרד הפנים? זה רק מראה על סדר העדיפויות.

לגביי בג"ץ - אני בהחלט לא מסכים עם עמדות השמאל אבל מעריך מאוד את שופטי בג"ץ ומודה על כך שיש לנו מערכת משפט עצמאית שמנתחת כל מקרה על פי כלים משפטיים ועל פי זכויות יסוד. זו היא דמוקרטיה. גם השופט ברק בדימוס אמר שהערכים היהודיים והדמוקרטיים זהים ברמה העליונה שלהם. שניהם מכבדים זכויות אדם.
הקריאה לצמצם את סמכויות בג"ץ היא מסוכנת מאוד לדמוקרטיה.

לגביי הצמיחה - נכון, לא נפתרו כל בעיות ישראל - אבל אין ספק שאנחנו מדינה שמתמודדת עם אתגרים רבים (15% מהתקציב הולך על ביטחון לעומת 1.5% בשאר מדינות ה- OECD). עם כל האתגרים - אנחנו מצליחים לשמור על חוסן כלכלי. זה ראוי לציון.

העובדה היא שהממשלה הזאת, בראשות הליכוד קידמה כל כך הרבה נושאים וצריך לחזק את המפלגה על מנת שיהיה לראש הממשלה את הכוח להמשיך ולהנהיג את המדיניות הבטחונית, הכלכלית והחברתית.
 
זו דעתך

זכותו של אותו אדם שאפילו אינו ח"כ לחשוב אחרת. זה לא שהוא קרא לזלזול באשה - הוא דיבר על משהו טכני של איחוד ועדות.

בעניין בג"ץ : הסכנה לדמוקרטיה היא בהנחת הכל בידי אנשים שכל עיסוקם משפטי והם כאילו פוסקים לפי החוק.
רק מה? שלא תמיד יש חוק בעניין ואז הם פוסקים לפי ראיית העולם האישית שלהם.
וגרוע מכך : הם מבטלים חוקים ומחליטים מתי חוק הוא לא לגיטימי.
אם כבר סכנה לדמוקרטיה : אז זה זה בדיוק. כי בדמוקרטיה העם שולט. והעם מיוצג בעזרת ח"כים ולא בעזרת שופטים.
ככה שאין קשר בין שפיטה לדמוקרטיה. גם בסין וברוסיה לשעבר היו החלטות ביהמ"ש וחוקים. אז מה? האם זוהי דמוקרטיה, כשדעת העם לא באה לידעי ביטוי ואין לו זכות להחליט?

הליכוד נכנס לגרעון כלכלי, הוא לא קידם כלום בתחום החברתי (הפערים רק מתרחבים) הוא מקיים את האג'אנדה השמאלנית של לפי 15 שנה בתחום המדינה. שלא לדבר על הבושה עקב ה"לחימה בעזה" ואיך חזרנו עם זנב בין הרגליים.
 
למעלה