לכל מדריכי הספינינג והמתאמנים

avitalzaidel

New member
לכל מדריכי הספינינג והמתאמנים

מה שלומכם? חייבת לשתף אתכם בחוויה שעברתי. בתור מדריכת ספינינג וסטודיו לא יוצא לי להשתתף בשנים האחרונות בהרבה שיעורים של מדריכים אחרים בחדרי הכושר, אבל בשבוע שעבר נכנסתי לשיעור של מדריכה. המוסיקה היתה מאוד מאוד חזקה ולא הבנתי מה אותה מדריכה אמרה במהלך השיעור. כל השיעור היה מורכב מ"אלכסונים" כלומר הגוף הולך ימינה לכיוון הכידון שמאלה אחורה וימינה, זה יכול להיות נחמד רק שהמהירות רכיבה היתה כ"כ גבוהה שהמתאמנים ביצעו את כל התנועה מכח הידיים ולא מהרגליים. בין האלכסונים המדריכה ביקשה להוסיף קצת עומס ברמה לא הגיונית לקצב. אם הייתי מוסיפה את כל העומס שהיא בקשה לא הייתי יכולה לעמוד בשיעור או בקצב. בסוף השיעור את כל המתיחות המדריכה עשתה על האופניים, ראיתי איך הגברים בשיעור ממש מתענים ומנסים לעשות כמוהה, בנוסף לא ניתן לבצע מתיחות איכותיות באמת בצורה כזאת. כמובן שהודתי לה בסוף השיעור ללא בקורת (לדעתי לא במקום שאגיד לה). המקצוע הזה כל כך פרוץ ואני חושבת שכמו בשאר המקצועות גם במקצוע הזה יש לדרוש השתלמויות מהמדריכים וכו' מה אתם אומרים? אשמח לשמוע תגובות...
 

רוןר9

New member
התמקצעות !

היי avitalzaidel מה שאת מתארת כ"כ שכיח ואכן חבל מאחר וזו דוגמא לחוסר מיקצועיות אם הבנתי נכון את טכניקת ה"אלכסונים" שאת מתארת זהו מירשם בדוק לנזק במיפרקים הפצטליים של החוליות הגביות התחתונות והמותניות. מדריך ספינינג משול לנהג.לקבל רשיון נהיגה זה לא הופך אותך מייד ל"נהג" יש צורך ברכישת מיומנויות ונסיון. אם הנהיגה לא מיומנת ולא בטוחה הנוסעים בסכנה ! אם המדריכים לא מיומנים ואינם מוכשרים לתפקיד המתאמנים בסיכון גבוה לפציעות מסוגים שונים. - ללא ספק זה גם תורם לנזק תדמיתי לענף הספינינג כי כל מתאמן/ת הנפצעים כתוצאה מכך הם שגרירים גרועים לענף, מוכרים לנו.כל אותם משפטים שכיחים: "הספינניג מזיק ,מסוכן ..הורס בירכיים.. שוחק סחוסים...." יש לו מקורות מהשטח של כל אותם מאמנים מהסגנון שאת מתארת. מכאן שאין עשן בלי אש ! הכל מתחיל ונגמר בחינוך : בכיוון נכון של האופניים והתאמתם למתאמן/ת . טכניקת רכיבה נכונה בכל המנחים . תפקיד המדריכים בראש ובראשונה לאמן ולא להתאמן ,לרדת למתאמנים לתקן כשצריך להחמיא כשצריך לחזק ולעודד. למדרכי הספינינג = "למנהיגי קבוצות הרכיבה" יש תפקיד עם אחריות מאוד מאוד גבוהה כלפיי הלקוחות שלהם.! בשלב הנוכחי כל אחד/ת יכול רק לדרוש מעצמו/ה לשאוף למקסימום ידע ומיקצועיות אבל זה חלק של משמעת אחריות ,חוזקות וערכים אינדיבידואליים של כל אחד/ת מאיתנו המאמנים. הצלחת לעורר בי שוב אמוציות בנושא כאוב זה שכבר הגבתי עליו בעבר בפורום הנוכחי אבל השיגרה כנראה חזקה מכל. יישר כח ואשמח להרתם למישמה אם יש עוד פרטנרים לקידום הנושא . ועד אז כפי שאמרת "הכל פרוץץץץ......" מזלנו שיש עוד כמה "שמורות טבע" בתחום הספינינג בישראל רוןר9
 

avitalzaidel

New member
שמחתי מאוד לשמוע את תגובתך

אשמח מאוד להיות שותפה בקידום הנושא שמאוד מאוד מפריע לי. באופן אישי בתור מדריכה שעשתה תואר בחינוך גופני ואינספור השתלמויות מרגישה שהנושא קצת מוזנח. מדריכים רבים "נרתעים" ללחץ המתאמנים המחפשים שהמדריך "יקרע" אותם ולא חשוב באיזה מצב הם יצאו או ירגישו אחרי במקום לחפש איכות, הבנה, ידע. אני גם מדריכת פילאטיס ועיצוב לסוגיו ובהשוואה לתחומים האחרים אני בהחלט יכולה להגיד שמתאמני ספינינג תמיד חושבים שהם כבר יודעים הכל וקשה להעיר להם. בעיה נוספת שעליתי עליה בתור מדריכה, בהרבה מקומות אין שיעורי מתחילים לספינינג בגלל שהמועדונים מוצאים את השיעורים כלא רווחיים (לא תמיד יש מתאמנים וגם אם יש אז מעט) כי הם חייבים לשלם למדריך גם אם אין שיעור או אם יש מספר מועט של מתאמנים. אז מקומות אלה פשוט מורידים את השיעורים ואז אני נאלצת להסביר למתאמנים חדשים 10 דק' לפני תחילת השיעור ובלחץ (כמובן שאני לידם רוב השיעור) והמתאמנים ומכוני הכושר אומרים "שטויות כבר רכבתי על אופניים" או "שטויות המתאמן בכושר" הם אינם מבינים שזה שיעור שדורש הכנה טובה מאוד והבנה. מקומם.
 
כל פעם אני מופתע לשמוע על חוויות כאלו

אבל מסתבר שבאמת יתכן זה לא משהו עד כדי כך נדיר. אני לא יודע מאיפה בדיוק מדריכים לומדים לעשות את הדברים האלו (למרות שיש לי חשד מסוים). תופעה של הוספת עומס שלא קשורה לכלום (וכמובן שאף אחד גם לא מבצע אותה בגלל זה) דווקא מוכרת לי ואף פעם לא הבנתי אותה.חוסר מחשבה בסיסי. שיעורי הכרות - אכן חבל מאוד שיש במעט מאוד מועדנים, וחבל שגם באלו שיש שיעורים כאלו הישראלי המצוי עדיין לרוב יגיד לעצמו "מה הבעיה? כולה אופניים". רכיבה היא אכן לא בעיה ממש גדולה אבל וודאי ששעור הכרות אחד לכל הפחות יכול לעזור למנוע טעויות שיזיקו לטווח הארוך. ולשאלתך - כשאת אומרת "יש לדרוש השתלמויות" למה את מתכוונת ? מי ידרוש? המועדונים? לטעמי אם כך הדבר אז הם גם אלו שצריכים לארגן השתלמויות כאלו ולממן אותן או לפחות לתגמל מדריכים כאלו כמו שמקובל למשל בהוראה. לכל הפחות הייתי רוצה לראות פיקוח מינימלי על קורסי ההכשרה הבסיסיים עצמם ולקבוע איזשהו סטנדרט מבחינת היקף שעות הלימוד והתכנים.
 

avitalzaidel

New member
זה קצת בעייתי כי חדרי הכושר אומרים לעצמם

בשביל מה להשקיע כסף בהשתלמויות שילכו לבד, אוקיי אז לדרוש מהמדריכים להגיע להשתלמויות או לפחות ליצור קשר עם מקום או אדם מוסמך ולסדר השתלמויות בהנחה. אני חייבת לציין את רשת גרייט שייפ לטובה בעניין (אל תדאגו יש לי גם הרבה מטען לרשת אחרי שנתיים עבודה בשני סניפים.. :) ) מכוון שהם כל הזמן מעבירים השתלמויות פנימיות בכל מיני תחומים. לחדרי הכושר אין בכלל מודעות לעניין המקצועיות חדרי הכושר מסתכלים על כמות מתאמנים בשיעור ובכך מדרגים את המאמן, בנוסף, קשה מאוד להשיג שכר גבוהה מעט או להעלות בשכר ולכן הרבה מדריכים משקיעים פחות. רואים בעבודה כעבודה זמנית. זה בהחלט בסדר, אבל צריך להיות מקצועיים. אז מה עושים?
 
מה עושים? אוכלים ת%^ ../images/Emo3.gif

וברצינות - הרי מועדונים כנראה לא באמת ידחפו מאמנים לצאת להשתלמויות (כמו שכתבת, לרובם מזיז יותר הרייטינג). אני עדיין חושב שהאחריות הכי גדולה היא על מעבירי הקורסים להכשרת מדריכים. חינוך טוב ומקיף הוא המפתח בעיני. אנשים לא עושים אלכוסנים וקצב רגליים מטורף בגלל שהם לא עברו השתלמות, אלא בגלל שעברו הכשרה גרועה או שפשוט החליטו לקחת את מה שלמדו ולזרוק לפח. במקרה הזה גם לא יעזרו השתלמויות נוספות. השתלמויות זה כבר ברמת ההעשרה.. לדעת לבנות תוכניות אימון איכותיות, לדעת לתקשר ברמה אחרת עם הקבוצה, ללמוד יותר על פציעות ספורט ואיך להמנע מהן, ללמוד יותר על הפזיולוגיה וכו'... כמו כן נשתדל לארגן מדי פעם מפגשים בהם ישולבו שיעור מעשי והרצאה. זה תלוי בלא מעט גורמים.
 

ללי1

New member
אוי... אני מכירה התופעה..

על כל סימניה, האלכסונים האלה...והכי נורא זה העליות ב 140 סל"ד... נו באמת. אני מבינה שמנסים לגוון את האימונים אבל חייבים לשים את הבטיחות במקום הראשון. יש כאלה וחלקם אפילו מאוד מצליחים. ואני לא ממש מבינה איך מתאמן מהשורה ממשיך ללכת למדריכים כאלה, הרי צריך נסיון די בסיסי להבין שלא תתכן עליה ועומס במהירות גבוהה. היתה לי מדריכה כזו שכל הדיסקים שלה היו במהירות גבוהה - כ 140 BPM ותמיד היא הריצה אותם כשהפיץ על המהירות הכי גבוהה. בעליות. אין מילים. שלא לדבר על האוזניים שלי שסבלו מהעיוותים הנוראיים של המוזיקה. לעניין המתיחות על האופניים, לא רק שהמתיחות האלה בעייתיות לביצוע, לדעתי הן פשוט מסוכנות ואסורות.
 

רוןר9

New member
הסקרנות הורגת את החתול (-:

היי אני אחרי שעור ועומד לטוס לעבודה . כמובן לכבד את ה-5 דקות לגלעד שליט בטח על הכביש. המצב אכן דיי ירוד במכונים רבים. השבוע אמר לי מתאמן (לא חדש ) שעשה אצלי אימון פעם ראשונה - סוף סוף יש לי תובנה מה ההבדל בין מדריך טוראי לבין מדריך אלוף משנה. אכן זו הייתה מחמאה אבל בלי קשר זה אכן מייצג תמונה דיי רחבה.וחבל . יש לנו הכח לשנות !!! המשך יום נפלא רוןר9
 

rafi812

New member
בדיוק כמוך...

גם אני בעברי הדרכתי לא מעט ובהרבה מועדונים מהמכובדים ביותר ושבוע שעבר החלטתי אחרי כמה שנים של חוסר אימון לחזור להתאמן. נכנסתי לשיעור ובדיוק אותו דבר שציינת לגבי המוזיקה..לא ניגשו אלי שאלו אותי אם אני מכיר או יודע איך לכוון/להתמקם/מאמץ וכו' בתור אחד שפעם ראשונה נכנס נראה לי קצת מוזר כי הרוב היו קבועים... בלי קשר אלי גם היו מתאמנים שבצורה בולטת או אפילו כואבת לעין רכבו בצורה גרועה/מזיקה..מקפצים על הכיסא ללא עומסים ורק מתמקדים במהירות הסיבוב... המדריכה לא ירדה מהאופניים והתעסקה רק בעצמה. פשוט חבל במקום למקצע את התחום ולקרב את הרגשת הרכיבה כמה שאפשר לרכיבה גורמים בדיוק ההיפך...
 

avitalzaidel

New member
שמחה ששמת לב

הרבה מתאמנים אינם שמים דגש למקצועיות כאילו בספינינג אין צורך לתת דגשים, המתאמנים יודעים לבד מה לעשות. תארי לך שיעור פילאטיס או עיצוב ללא דגשים והוראות לתרגילים? כל המתאמנים היו מתלוננים נכון? אז למה בספינינג לא צריך? הגוף שלנו שונה?
 
למעלה