תשובתי הארוכה והמייגעת.
כאדם שעיקר עיסוקו במשך היום הוא וויכוחים בכל סוג צבע וגודל, אני יכול לומר שישנה כאן נקודה הטעונה בירור. אני די חדש כאן, ולא קראתי ממש הרבה עמודים בפורום. אך על סמך מה שקראתי, יש ממש בטענה - בלא להכנס להכרעה בוויכוח - אדם החוזר על טענתו בלא תוספת ביאור, אינו מתווכח. הוא מזלזל. הבה ונראה: פורום זה, מטרתו לעיון והרחבת ידע בתחומי מקרא, הלכה ומנהגים. מכיוון שזהו פורום, ניתנת זכות הדיבור גם לחילוניים. ומכיוון שבהויה הישראלית נושאים אלו טעונים מאד - ניתן להבין שיהיה זה פורום משוסע במריבות והתבטאויות חריפות (מה שמעלה תהיות רבות בקשר להתר ההלכתי בהקמתו). ובכן, כל בלתי - מאמין הכותב כאן, הוא בעצם על תקן אורח. ועתה, אם יכתוב בהגיון וינסה להבין את הצד השני - לפחות לצורך הסברת הטעות לדעתו - מה טוב ומה נעים. אבל כשיש כאן אנשים ש80% מהודעותיהם הם קללות (גסות למדי), אני כחרדי, מרגיש כעומד מאחורי דוכן חב"ד להנחת תפילין בתחנה מרכזית. וזה, כלומר - שאדם דתי מרגיש כאן כנטע זר - בפירוש חריגה ממטרת הפורום. על שאלה זו בדיוק מוזמן כל אדם לחוות דעתו בין אם הוא מאמין ובין אם לאו. אדם הנדרש לענות בקשר למוסריות הריגה מרחמים למשל, אינו אמור להיות חולה, או מלאך המוות - המוסריות האנושית מתיימרת להיות אובייקטיבית. בנוגע למקרה ספציפי זה, אני מתכתב עם PROVIDECE בפרטי, והוא בהחלט השקיע זמן ומאמץ לענות לי. בנוגע לשרשורים האחרונים - אכן אין לי הסבר לאור הכירותי אותו. אך למעשה, לדעתי הנידון צריך להיות על כלל האווירה השוררת כאן [איגרא ויוחנן כה"ג למשל]. ובכן, מהן האפשרויות העומדות בפנינו ? חסימה ? - בלתי מעשי. שתיקה ? - אוֹה ! דבר מומלץ מאוד גם אם לא היה כאן אף חילוני. לדעתי, מכיוון שהפורום הוקם בשבילינו [הדתיים], ואנו בפירוש אומרים לכל המנסים לאלפינו בינה - היכבדו ושבו בביתכם. אין כל בעיה מוסרית להציב הודעה מטעם הנהלת הפורום, המפרטת את סיבת המחיקה, ובמקרים רלוונטיים - את הביוגרפיה של הנחסם התורן. הודעה זו - תקוותי - תמנע את הצורך להגיב בליאות רק משום שאותו קישור נצחי הוצב שוב בסוף השרשור. חילוניים - התנהגו בנימוס בחצר לא לכם. אה, ואם כבר מדברים, אין דתיים / חרדים שחסימתם היתה מועילה לאווירה כאן ?