לכרמית - לגבי תרגילי התמודדות

מרגוט

New member
לכרמית - לגבי תרגילי התמודדות

בתכנית השלד ללימודי ויקה שבנית, צריך לעשות תרגילים של "התמודדות עם העבר" ו"התמודדות עם חולשות". האם התרגילים האלו הם ייחודיים לויקה? לא מצאתי תרגילים כאלו בחיפושים בנט, האם את יכולה לתת דוגמא?
 

כרמית.

New member
התרגילים הללו חשובים מפני

שהם הצעד השני בבניית פרסונה מאגית. הצעד הראשון הוא מרכוז וקרקוע. הם בשום אופן לא ייחודיים לויקה, אבל האופי שלהם יכול להשתנות על פי המיקוד של התלמיד והחומר הנלמד. באופן כללי התרגול צריך לקחת כשבועיים שלושה לאדם חזק ובריא בנפשו. מישהו קצת יותר מעורער או מבולבל יצטרך יותר זמן. גם כן, ככל שהאדם מבוגר יותר, זה ייקח לו יותר זמן. גם מפני שיש לו יותר "עבר", וגם מפני שלתרגול הזה צריכה בגרות נפשית ויכולת מתקדמת של "התבוננות פנימה". הצעה לתרגול: היום הראשון: מכינים רשימה של "איפה הייתי ומה עושה אותי למה שאני". הרשימה הזאת צריכה לכלול שני חלקים: הדברים הטובים שלי (תכונות אופי, אירועים משמחים וחיובים שעיצבו את חיי, אנשים חיוביים בחיי וכולי) והדברים הלא טובים שלי (תכונות אופי שליליות, טרגדיות אישיות, בעיות, קשיים וכולי). לאחר מכן צריך לעבור על הרשימה ולנסות לקבל תמונה כללית של האדם המצטייר מתוכה. אבל לא לחשוב על זה יותר מדי. הימים/שבועות הבאים: כל יום מוקדש למדיטציה של אחד מן הפריטים ברשימה. מתחילים עם בהדברים הטובים ואחר כך הדברים השליליים. בשלב הזה התלמיד אמור כבר להיות מיומן בטכניקות מדיטציה בסיסיות (התרגעות, מרכוז, קרקוע, ריכוז בגוף העצמי). רק שהפעם לאחר שמגיעים לנקודת רגיעה במדיטציה, מתרכזים באותו פריט מן הרשימה וחושבים עליו, מנסים לראות אותו בבהירות, את מה שמשפיע עליו, מה גורם לו, מה יכול לגרום לו להיעלם. התרגילים האלו, מעבר למטרה הראשונית של התמודדות עם העבר ועם חולשות, יסייעו לשיפור יכולת המדיטציה של התלמיד. בכל מקרה, כדאי לזכור שאלו לא מדיטציות קלות, במיוחד לא כאשר מתרכזים בפריטים הלא כל כך חיוביים. יכול להיות שיעלו רגשות קשים ותחושות חזקות של אי נעימות. לכן חשוב להכין בצד כוס מים, פרי או קצת שוקולד, ולא להתבייש לעשות הפסקות באמצע. בסוף כל מדיטציה כזאת לשבת במקום שקט ולכתוב מחשבות, רשמים והרהורים לגבי אותו נושא. אם מרגישים שהנושא לא "מוצה" במדיטציה, כדאי לשים אותו בצד ולחזור אליו שוב לאחר שמסיימים את כל הנושאים. סיום: לאחר שמסיימים את כל המדיטציות, מבצעים "טקס סגירה". המטרה שלו היא לסייע לתלמיד להשלים עם העבר שלו ולקבל את מי שהוא כאדם. הטקס מאוד פשוט. על פתקים קטנים כותבים את כל אחד מן הפריטים ברשימה. לוקחים קדרה או קערה חסינת חום כלשהי או כל כלי קיבול שאפשר להדליק בתוכו אש מבלי שהוא יישרף או יתלהט ושורפים פתק פתק תוך כדי הצהרת מטרת השריפה. למשל: "זה חלק ממני ומהעבר שלי, תמיד הוא יהיה בתוכי. כעת אני מניחה אותו מאחור כדי להתקדם הלאה ולהתפתח לעבר גורלי". (לא חייב את המשפט הזה שהמצאתי עכשיו תוך כדי הקלדה, אפשר להגיד כל מה שרוצים, אבל זה הרעיון הכללי). כמובן שאת הטקס הזה צריך לעשות בקונטקסט ריטואלי. במילים אחרות, אם התלמיד הוא ויקני, הוא צריך להטיל מעגל קודם, לקרוא לאלמנטים וכולי ובסוף הטקס לפתוח את המעגל. אם התלמיד הוא תלמיד מאגיה, הוא צריך לעשות את הטקסים המקדימים הספציפיים לו (מעגל, משולש, LBRP - מה שלא יהיה). רק לזכור ששריפה כזאת עושה הרבה עשן לא נעים (במיוחד אם הרשימה היתה ארוכה ויש הרבה פתקים), כדאי לעשות את זה בחוץ או לפחות עם חלון פתוח לרווחה, ועדיף בלי אנשים בבית שיתהו למה הם נחנקים פתאום ויפריעו באמצע. מה שהכי חשוב זה לזכור שהטקס הזה הוא לא רק קליפה חיצונית. במילים אחרות, המטרה היא באמת להניח לעבר ולהתקדם לעבר העתיד. אלו דברים שצריך לעשות לא במסגרת התרגילים, אלא כל החיים בתהליך מתמשך. התרגילים הם רק המכשיר שעוזר לתנופה הראשונית. בהצלחה.
 

כרמית.

New member
אלו שני דברים שונים

פרקטיקות רוחניות של "הצל" או "הצד האפל" אפשר לבצע רק אחרי שנבנתה אישיות מאגית חזקה. מדובר בעצם בניתוב של הצדדים השליליים באדם למטרות מאגיות. זה לא מה שצריך לעשות בתרגילים האלו. כאן צריך בסך הכל להכיר את הצדדים האלו וללמוד לחיות איתם או לא לתת להם להכשיל ולעכב את ההתפתחות. לא עובדים איתם, לא מנתבים אותם (אני גם לא חושבת שבשלב הזה של הלימוד רוב האנשים יהיו מסוגלים.).
 

gwizard

New member
רגע

אצלי במסלול לימוד יש את התרגילים שרמשת (בשינוי קטן) וזה נקרא עבודה עם הצל ! וכשעשיתי אותם זה לא נועד לעבודה עם צד אפל או משהו כזה, אלא בדיוק מה שרשמת, הטמעה והכרה של צדדים שליליים וחיזוק חיוביים.
 

כרמית.

New member
אני לא יודעת מה מסלול הלימוד שלך

ומי בנה אותו, אבל כמו שאני מבינה ממך, הם משתמשים בשם של משהו אחד כדי לתאר משהו אחר. אולי זה בלבול, אולי זו דרך שונה של בניית הדברים, באמת שאין לי מושג. מה שחשוב לי זה שאנשים שקוראים את השרשור הזה לא יתחילו לחפש לי בגוגל "עבודה עם הצל", ימצאו כל מיני שיטות ניתוב אנרגיה שלילית ויחשבו שלזאת היתה הכוונה שלי...
 

gwizard

New member
המממ

מסלול שלי זה וויקה קורליאנית. אני יכול לשלוח לך את השיעור הרלוונטי אם את רוצה. עוד דבר, בהרצאה של רינה בספטמבר, אם אני לא טועה היא גם השתמשה במונח עבודה עם הצל בקונטקסט הנוכחי. כל מקום אחר בספרות ואינטרנט ראיתי את אותו המושג בהקשר לאותה הטכניקה. את בטוחה שהטעות היא לא אצלך ?
 

מרגוט

New member
ויקה קורליאנית זה לא החבר'ה

האוסטרלים שפתחו לפני כמה שנים "בית ספר לויקה" עם מועצת דיקטטורט עליונה? או שאני מתבלבלת? אני זוכרת איזו Witch War עצבנית...
 

gwizard

New member
לא, האמת שהם משיקגו

הם אומנם פתחו "בית ספר למכשפות", אך למיטב ידיעתי אין שום דבר דיקטטורי בזה.
 

כרמית.

New member
אלון, המילה "דיקטטורט"

נוצרה בלהט המחלוקת לפני כמה שנים כמילת בוז/גנאי. השם המקורי של הארגון הוא The Correlian Directorate (דירקטורט, כלומר גוף שמוציא הנחיות והוראות). בעצם זו עמותה משפטית רשומה באוסטרליה, שאחראית על כל ענייני הכספים והתקציב של הארגונים הקורליאנים בהנהגת דון לואיס.
 

כרמית.

New member
מרגוט, זה אותו ארגון אוסטרלי

עם ה - Mother coven והדיקטטורט וה-Witan Court ושאר שגעונות הגדולה דון לואיס שמתעקש לאמץ מונחים נוצריים כמו Ministry ואפילו קורא לעצמו Rev. Don Lewis High-Correll HP, "בית הספר לויקה" הוא חלק מהענף של הארגון שנמצא בארצות הברית. אני חושבת שחוץ מאוסטרליה, יש להם ענפים גם בארה"ב, בדנמרק, בקנדה ובדרום אפריקה. שמעתי גם סיפורים על סינגפור ופרו, אבל אני לא ממש מכירה אנשים משם. בכל מקרה אותו בית ספר נמצא בהופסטון, אילינוי (זו עיירה איפשהו בסביבות שיקגו נראה לי). ואת זוכרת נכון, זה אותו בית ספר בהופסטון שהיה במרכז מחלוקת לפני כמה שנים. אין לי מושג מה הם מלמדים אבל מעיון קצר באתר האינטרנט שלהם, יש מבנה מסודר, אקלקטי מאוד אבל קוהרנטי, שמעיד על משהו מבוסס שעובד ועל הרבה מחשבה תחילה. אבל יש שם הרבה רעיונות לא "סטנדרטיים" לויקה (מן הסתם ממשנתו של דון לואיס). מהסיבה הזאת אני חושבת גם שלא היתה סיבה לשפוט אותם אז על פי אמות מידה ויקניות סטנדרטיות ולהתרגז על עצם פתיחת "בית הספר". הרי ממילא הפילוסופיות המכוננות שלהם שונות לגמרי. אז אני לא כל כך השתתפתי בדיונים על "מחלוקת הופסטון". בעיניי הבעיה המרכזית ממילא היתה בית הספר. זו דווקא יוזמה בסדר גמור. מבחינתי שכל מסורת תפתח בית ספר משל עצמה וכמה שיותר, ככה יותר טוב. לי כל ההיררכיה הזאת צרמה. הדגש על ה-clergy והאימוץ של מערכת כהונה עם מבנה נוצרי. מהפלאייר שלהם שקיבלתי לפני כמה שנים: We stress the importance of the Pagan Clergy as teachers and facilitators, and the need for a strong public presence. לא שזה לא בסדר, פשוט לא כוס התה שלי. נו טוב.
 

gwizard

New member
המ, זה מה שאני יודע

לפי ההסברים באתר.. ה-Mother Temple נמצא בשיקגו והסניף האוסטרלי נפתח לא מזמן ע"י מישהי שלא קשורה למשפחת Correll. הקמפוס ב-Hoopstown נפתח לפני כחודש ובאמת הייתה מחלוקת בהתחלה ביניהם לבין התושבים המקומיים (נוצרים). אבל אחרי כמה דיונים והסברים זה הסתדר. השגעונות כמו שאת קוראת להם זה, לדעתי, התפתחות סטנדרטית של כל דת. אני לא רואה שום בעיה עם זה שיהיו כהנים וויקאניים שתפקידם יהיה ללמד ולהעביר טקסים ציבוריים. אני חושב שזה דווקא נחוץ וטוב, כל עוד אותם כהנים זוכרים שהם משרתים את הקהילה ולא את עצמם. לא כל דבר בנצרות זה בהכרח רע, יש דברים שאפשר להעתיק. כנ"ל לכל שאר דתות. מסלול הלימוד שלהם הוא הטוב ביותר שנתקלתי בו אי פעם והוא מרכז את החומר בצורה יפה ומסודרת. אני כרגע נמצא בשיעור 12 (אחרון) ובקרוב אני אסיים דרגה ראשונה. מה שבאמת טוב ועוזר בתהליך, זה כאשר נרשמים לקורס, אז יש רשימה של מנחים שאפשר להצטרף לקבוצה שלהם וכך יש תמיכה אנושית ומקום לשאול שאלות וגם לענות לשאלות של אחרים.
 

כרמית.

New member
שישאילו מכל דת, כל רעיון

וכל פילוסופיה ברחבי העולם שיעלו על רוחם. מי אני שאתנגד. זה לא ממש מענייני או זכותי. מה שניסיתי לרמוז, זה שהעניין לא עולה בקנה אחד עם הרעיון הבסיסי של הויקה כדת שוויונית. אחד מן הרעיונות הבסיסיים בויקה הוא שכולם שווים במעגל, כולם כוהנים וכוהנות, אין היררכיה, יש דחיה של דת מאורגנת. גם מבנה האסיפה המסורתי עם דרגות הוא לא מבנה היררכי במובן שהקורליאנים מטפחים. שוב, אין לי בעיה עם זה. כל אחד יאמין ויתנהג איך שהוא רואה לנכון. פשוט צריך להבין שההבדל הזה הוא הבדל מאוד משמעותי שמעיד על כמה הקורליאנים רחוקים מויקה סטנדרטית. אם לחזור לנושא המקורי שלנו, זה גם יכול להבהיר את ההבדלים במושגים. הם משתמשים במונח מסוים ("עבודה עם הצל") כדי לתאר פרקטיקה, אבל זו לא הפרקטיקה הסטנדרטית, אלא משהו שהם יצרו בעצמם. אני לא מכירה את שיטת הלימוד וחומרי הלימוד לעומקם, אבל כאמור אני בעד כל קורס ויוזמה. אני שמחה לשמוע שזה מתאים לך. זה בעצם מה שחשוב, שכל אדם ימצא את מה שמתאים לו. לגבי דרגות, דעתי ידועה.
 

gwizard

New member
בנודע לשוויון

מה שאת אומרת סותר את המציאות. הרי, גם במעגל, כוהנת גדולה היא הסמכות. אפילו כוהן גדול הוא יותר עוזר מאשר מנהיג. וזה היה נהוג ככה עוד מימי גרדנר, ככה שאת לא יכולה לטעון שכולם שווים. תמיד יש אדם אחד שהוא "מעל". לדעתי, ההתפתחות של היררכיה זה דבר טבעי ומתבקש מעליו. כי לא כל האנשים מסוגלים להחליט את ההחלטות שלהם בעצמם, לא כולם יכולים להתמיד בדבר מסויים בלי דחיפה קטנה מהצד. אני לא אומר שזה בסדר, אבל זה המצב. בגלל זה יש לנו בחברה - מנהיגים, ויש אנשים ש-מונהגים. אם זה נעשה מתוך בחירה מודעת - אז זה דמוקרטיה. אם לא - זה דיקטטורה. והמונח "עבודה עם הצל", כאשר הוא מצביע על מה שאמרתי קודם, הוא לא ספציפי למסורת קורליאנית, ראיתי את זה בעוד מקומות וספרים. האמת, אני מרגיש שהדיון על המונח הוא קצת עקר כי זה לא ממש משנה אחרי שהבהרנו למה הייתה הכוונה של שנינו. אלון.
 

כרמית.

New member
במעגל הויקני המסורתי כולם שוים.

הכוהנת הגדולה היא לא סמכות ולא עומדת בראש שום היררכיה. כהן גדול הוא לא יותר מאשר עוזר ומנהיג. זה לא ככה באסיפות ויקניות מסורתיות. אין פורמליות, אין שימוש בתארים בתוך המעגל אלא לעיתים נדירות ומאוד מאוד רשמיות (למשל טקס חניכה של מישהו), בטח שלא מחוץ למעגל. אין יחס אחר כלפי בעלי דרגות גבוהות. עצם המעגל, העבודה בעירום ועוד הרבה מאפיינים הם ביטוי חיצוני לכך שבויקה מסורתית *אין* מנהיגים ומונהגים. לצערי, אני לא יכולה לפרט ולהסביר לך עוד מבלי להיכנס לפירוט ספציפי של מה עושים בתוך מעגל מסורתי. אבל אם אתה מעוניין, בספר Witches Bible יש כמה רמזים לאיך זה כן עובד. אני חושבת בפרק שעוסק באסיפות, אבל אני לא בטוחה כי הספר לא לידי כרגע. אני זוכרת שהקטע מתחיל במשפט שהכוהנת היא "ראשונה בין שווים", משהו כזה. לגבי התפתחות והיררכיה, דעתך - כבודך וגם אמרתי זאת לעיל. אני פשוט לא מסכימה. רוב האנשים בתנועה הפגנית הגיעו מפני שהם חפצו במשהו עצמאי ואינדיבידואלי ולא רצו להיות מונהגים יותר. פגשתי בחיי מאות פגנים ואני יכולה לומר בפה מלא, שהרצון להיות במבנה היררכי הוא בהחלט סטייה מהנורמה [1]. כך שהניתוח שלך, לדעתי, הוא לא נכון. מה שכמובן לא אומר שאם יש מישהו שהיררכיה כן חשובה לו, כמוך, לא יכול ליישם אותה. כל אחד והסוכריה שלו. [1] במחשבה שניה וקצת מרושעת, דווקא יצא לי לפגוש כמה אנשים שרצו מבנים היררכיים בויקה. בדרך כלל היה מדובר באנשים עם Power Trip לא קטן. אבל חלילה שלא ישתמע שאני רומזת שזה מה שקורה אצל הקורליאנים. אני לא מכירה אותם אישית ואין לי שמץ של מושג. פשוט זה פתאום עלה לי לראש לפני שלחצתי על כפתור השליחה.
 

gwizard

New member
וויקה-לנד

טוב, אני לא הייתי במעגל גרדנריאני, ככה שאני לא יכול להגיד שום דבר בנוגע למה הולך שם. קראתי את החלק על השוויון ב-Witches Bible, אבל לא חשבתי על זה הרבה עד עכשיו. נראה לי שאותם האנשים שהגיעו לפאגאניות כי הם רוצים יותר חופש ולא להיות מונהגים עשו זאת מכוון שהם לא היו אלה שבחרו את מנהיגם. בשיטת הבחירות הנוכחית, שחיתות חוגגת. אני בטוח שאם נבחר הציבור היה מתאים להשקפתם, הם לא היו מחפשים חופש. נכון, יש גם אנשים שלא רוצים בכלל שיהיה מישהו מעליהם, אלו בדרך כלל נחלקים לשני קטגוריות: מנהיגים שלא נתנו להם מימוש ופאראנוידים שחושבים שכל דבר בא להגביל אותם. אני אישית בעד היררכיה כי אני אוהב סדר. מנסיוני אני יכול להגיד שמודל של קהילה שבה כולם שווים לא עובד. קחי קומוניזם - רעיון נהדר של שוויון בין המעמדות שנכשל כישלון חורץ. בברית המועצות היישום של הרעיון היה שגוי וכתוצאה מכך כולנו יכולים לראות מה קרה. קיבוצים, לעומת זאת, מנוהלים ע"י אידיאולוגיה דומה (אך בעלת היררכיה מסודרת) - וכתוצאה מזה קמה מדינת ישראל. תארי לך מדינה וויקאנית שבה כולם שווים. אין חוקים, אין משטרה, אין שופטים. אבל האנשים נשארים אותו דבר לא משנה במה הם מאמינים וכמה הם משתדלים להיות "טובים" והוגנים. מה לדעתך יקרה במדינה כזאת וכמה זמן היא תחזיק מעמד ?
 

כרמית.

New member
מדינה ויקנית? ../images/Emo2.gif

מה קרה להפרדת דת ומדינה? או שזה תופס רק לגבי "הדוסים"? אני חושבת שזה די בטוח להניח שלעולם לא תקום מדינה ויקנית, כי הויקני הממוצע יקבל שבץ מהרעיון (אני למשל כמעט ירקתי את הקפה על המסך... ואני אפילו לא אזרחית מדינה שמופרדת מהדת).
איזה רעיון מפחיד. ממש לא הייתי רוצה לגור שם. אבל קצת יותר ברצינות, ויקה היא לא בסיס לארגון פוליטי ולא מוסד חברתי. היא דרך רוחנית. נראה לי פספוס רציני להתעסק בכל כך הרבה פוליטיקה של הגדרות ומבנים ומוסדות (שכל כך חוטאים לרוח הויקנית) במקום לעשות את העיקר: התפתחות רוחנית ועבודת האלים.
 

gwizard

New member
אני התייחסתי....

לזה כרעיון היפוטתי לחלוטין. זה לא היה אמור לבוא כדוגמה למשהו היכול להתקיים. תסכימי איתי שאדם אשר מאמין בעקרונות של חופש לא יהנה משלילת חופש זה בחלקים אחרים של החיים שהם לא דת. אי אפשר *באמת* להפריד בין דת ומדינה, לא במובן הזה. נ.ב. אני מתחיל ללמוד פסיכולוגיה, אז אני כבר התחלטי את המחקר שאני אכתוב עליו אחר כך. כל הג'יבריש הזה שאני כותב זה למטרה טובה
 
למעלה