ללמוד בדרך הקשה - המפגש

רֶשֶף

New member
ללמוד בדרך הקשה - המפגש

הם מגיעים בטנדר GMC גדול. שניים - שלמה שפרן ובחור ג'ינג'י נמרץ וחייכן המפגין שלווה פנימית והעונה לשם דני. הם מורידים מהארגז שני מארינים משודרגים ללא הכר, לובשים מגינים אימתניים ושמים קסדות מלאות על הראש. אני שם לב, שהם לובשים חליפות רכיבה חדשות למראה אבל מלאות חורים וקרעים. כאילו השניים חזרו מקרב סכינים. "חבר'ה, אתם מפחידים אותי" אני מציין בחרדה. "שטויות" זורק לי שלמה "אבל הבאתם כלי עבודה?" "איזה כלי עבודה?" אנחנו חוקרים "משורים, מעדרים, מזמרות" מחייך שלמה ומזנק על האופניים. דני משתעשע בינתים בצד בביצועי סטופי. אילו הייתי צריך לבחור עבורם קטגוריה, הייתי צריך מן הסתם להמציא קטגוריה חדשה. יש להם יכולות פרירייד, אבל הם לא ממש עוסקים בזה. לפחות מהמעט שראיתי הם די מחוברים לקרקע. הם מטפסים כמו עיזים ולקרוא להם "רוכבי שבילים" יהיה לא מדוייק ולו רק מהסיבה, שהם ממעטים לרכב על שבילים. שלמה טוען, ששבילי כורכר הם רק "דרכי גישה" המחברות בין הסינגלים. והם אוהבים סיגלים. בתוליים ככל שניתן.
 

רֶשֶף

New member
ללמוד בדרך הקשה - צרות בצרורות

ההתחלה נראית בנאלית - מתחילים לתפס בשביל הלבן העולה מכיוון הרפתות של עמיקם. ואז הם מפתיעים - שלמה 'שובר' לפתע ימינה, למה שנראה כמו סינגל שנוצר רק אתמול, ומתחיל לטפס. לשלמה יש כנראה עור של פיל, אחרת אני לא מבין איך הוא מסוגל לעבור היכן שהוא עובר - קוצים, שיחים, ענפים, אבנים. הכל נטחן תחת גלגליו באדישות. אחרי שהגוף מתחיל להתחמם והדופק מסתגל לקצב אני מתחיל ממש להנות מהעניין. השטח מלא בסינגלים צעירים ועדינים. כמעט בלתי נראים. רמת הקושי הטכני אינה גבוהה, אבל עקב ריבוי המכשולים בדמות שיחים קוצניים, שברי ענפים, אבנים גדולות ושורשים בולטים, הרכיבה דורשת ריכוז וטקטיקה. בהפסקה הראשונה ליד האנטנה אני מגלה, שעל אף פס הגומי והג'יפה, הגלגל האחורי שלי מאבד אויר. מנפחים וממשיכים לסינגל הגדר. השטח נהיה צפוף וסבוך. שלמה חותך דרך הקוצים כאילו היו אויר. אני מתחמן ומנסה למצוא נתיב פנוי יותר ואז זה קורה... אני עוקף שיח קוצני נוטה ימינה במגמת טיפוס ומצליח להבחין בענף עבה וקמור המונח על הקרקע. הגלגל הקדמי דורך על קצה אחד, הקצה השני מתרומם ובגלל הסיבוב לימין משתחל ישר לתוך השרשרת. זו, סוחפת אותו לתוך המעביר האחורי. אני קולט שאני בבעיה שניה מאוחר מדי ויורד מהאוכף המוגבה בכדי לעצור, אבל הירידה הזו אל הקרקע סוחטת עוד חצי דיווש. חצי דיווש יותר מדי. אוזן המעביר נגזרת כמו חמאה. לא 'קנאק'. לא 'קראק'. בקושי איוושה. האזניים האלו בנויות כמו שהן בנויות בדיוק בשביל זה.
 
"השטח מלא בסינגלים צעירים ועדינים"8

זה כנראה הניסוח הכי פוליטקלי קורקט ל"כיסחנו את הטבע בשמורה" למה לא להצמד לסינגלים קבועים, צריך לחרוש ולסרק את כל השטח? (ההערה עניינית ואת שלמה ודני מכירים ואוהבים
)
 

רֶשֶף

New member
אז תפנה את השאלה לשלמה ודני

אנחנו היינו על תקן "אורחים". לא שזה מסיר מאיתנו אחריות (והטבע אכן נקם את נקמתו). ברמה העניינית, אתה צודק ואני מתחייב חגיגית שאני בעקרון לא רוכב בצורה כזאת וגם אין לי כוונה לחזור על הסגנון הזה בעתיד. מכל הבחינות.
 

shl17

New member
רשף!!!

זה היה רק חימום דוקא הסינגלים הטובים פספסת . תתחייב שלא תחזור יש עוד ים שבילים לחקור ולגלות. וזה ממכר!!!!!!!!!!!
 

רֶשֶף

New member
אז תתחייב אתה

שאתה לא מגלגל אותי יותר בכמויות כאלו של שיחים קוצניים. רק חסרו הזפת והנוצות והחגיגה המזוכיסטית היתה מושלמת.
 

shl17

New member
תאמין לי מנסיון עם אנשים

אחרי כמה נסיעות כאלה מתמכרים ולא יכולים בלי זה אתה יודע מה זה כיף להוציא קוצים בערב אחרי יום של קוצים
 

רֶשֶף

New member
מסתבר שאני יודע ../images/Emo13.gif

כבר ערב שני אחרי הרכיבה ואני עדיין מוציא...
 

shl17

New member
הכל סינגלים של פרות

ופרות נמוכות האזור המדובר אפילו אינו בשמורה .וגם אם עולים על קידה שעירה הנזק מזערי כל הדיבורים על כלים זה סתם צחוק. הסינגלים הקבועים מה הם??? לדעתך הם עומדים שם מימי קדמא דנן?
 
צהרא טבא מסייה רשף

הרגע התפנתי ואני רואה שהכל שורשר דוסקס ויש כבר כאלה שנגד וכאלה שבעד ואני למעט השתתפותי בצער השבר הנורא , והעובדה שכמעט התפגרתי מהפואר גל{אולי מי שקורא הודעה זו והיו לו תסמינים של דופק מטורף נשימה הסטרית סחרחורת ורצון עז לראות שוב מה אכלתי בצהרים לאחר אכילת פאור גל אשמח לדעת לי זה קורה כבר פעם שניה רשף ציין שהוא ניתקל בתופעה כזו כבר} אז למעט אלו אני מאוד נהנתי מהחברה מהטכניקה והביצועים {האמת ,ברגע פריקת "הכלים"של שלומה ודני וההיתחמשות שלהם נסיתי לימצוא אולי אני ממהר בכלל למקום אחר ואו אני בכלל במקרה עברתי פה ואין לי את האפשרות לרכב אתם רכיבת אחה"צ קלילה זו} פשוט לראות בלי שום קשקושים מיותרים מקצוענות לשמה מומלץ מאוד . יש איזו שהיא הערכת נזק.
 

רֶשֶף

New member
ללמוד בדרך הקשה - סיום עגום

התייעצות. הנסיון אומר - לפרק את המעביר הנכה, לקצר שרשרת להילוך קבוע ולהמשיך ככה בחזרה עד לרכבים. מתחילים לעבוד. ליאור שולף בינתיים את הגזיה ומכין קפה. מקצרים שרשרת לכיוון הילוך 1:3. הפשרה הטובה ביותר שתאפשר לי המשך טיפוס עד לסינגל. המציאות מראה כי ב-1:3 השרשרת טיפה רפויה מדי וב-1:2 היא מתוחה מדי. מחליטים על 1:3. מסיימים לשתות את הקפה, אוספים את כל הכלים והחלקים המיותרים ומתמשיכים לרכב. התחושה מוזרה. נוקשה משהו. אני מטפס מהצלחה עד לסינגל, שמתחיל לרוץ לאורך הגדר ואז אני קולט שמשהו לא בסדר. הדיווש קשה והבולם האחורי מתנהג כאילו הוא נעול. אני ממשיך עוד עשרה מטרים והגלגלים בראש שלי עובדים לאט מדי. מבט למטה ואני מגלה שהשרשרת עברה בלי שהרגשתי ל-1:2 המתיחות מקבעת את הזרוע האחורית ונותנת תחושה של בולם נעול. אני מנתח בקול רם ומדווח לליאור, שמאחורי ש... רגע אחד... כל עומס השיכוך יושב על השרשרת... אנחנו עדיין לא קולטים... אני אפילו לא מדווש. רק עומד על הפדלים, גולש בסינגל בירידה ומנסה להבין את הפיזיקה. ליאור עוד מספיק להציע להחזיר את השרשרת ל-1:3 כי אם היא תיקרע לי עכשיו, כבר לא אוכל לתקן אותה. אני מחליט לעצור. שניה מואחר מדי. שניה אחת מחורבנת מאוחר מדי. רעד של 'קריסה' ברגליים. הלחץ על הגלג"ש הקדמי הקטן עוקר שלושה מתוך ארבעת הברגים מתוך הקרנק. אני עוצר, יורד מהאופניים והגלג"ש הקטן מתנתק מהקרנק. זהו זה. שלמה ודני נעלמו קדימה. אנחנו מדווחים להם שאנחנו 'חותכים' מהסינגל חזרה לרכבים. מסירים את השרשרת, מטפסים קצת חזרה ואז גולשים כל הדרך בירידה. תחושה מוזרה לרכב על אופניים "פול גז בניוטרל". שוב ביקור אצל המכונופנים החביבים. וגם מנהל הבנק שלי לא יאהב אותי כל כך השבוע.
 

bravo210

New member
סיפור יפה...אותי זה ריתק

אבל איך אמרתה "למדתה בדרך הקשה" אבל דוגרי היה שווה נכון?!?
 

leo07

New member
יפה... איזה יופי של כתיבה...

אבל מבאס הסיפור שלך... בשבילך...
 

IlanShacham

New member
זה העונש על חילול הקודש

חשבת שתוכל לרכב בדרכי השפרן בלי לשלם על כך?
העיקר שאתה בריא ושלם. משתתף בצערך.
 

shl17

New member
לא לעשות ענין

סתם חוסר מזל,shit happens מקווה רשף שהנזק לא ככ גדול ,דוקא את הסינגלים הטובים יותר לא ראית נקווה שפעם הבאה תהיה יותר מוצלחת
 

schwinnie

New member
ומה הלקחים?

חוץ מלסחוב איתך תמיד אוזן רזרבית? לעצור שניה לפני "שזה קורה", נראה לי רעיון טוב אבל כנראה קשה ליישום. יש אולי פיתרון מכני טוב יותר למנוע את מה שקרה אחרי שהשרשרת יוצבה על 1:3 ?
 
למעלה