כולנו חכמים לאחר מעשה
אכן, אילו היתה לי אוזן רזרבית, הנזק היה מסתכם באוזן בלבד. כעת, רשימת הקניות כוללת - אוזן (+רזרבית, לפעם הבאה), שרשרת ובהנחה די מבוססת שההברגה בקרנק נקרעה לגמרי, כנראה גם זרוע קרנק חדשה. לא נראה שנגרם נזק לגלג"שים. מה שמוזר זה, שטל ידידי איבד פעם מעביר ב-HARO Extreme שלו באמצע דרך הקיסר, ביצע בלי שום בעיות את הליך ה"הילוך הבודד" וסיים את המסלול ברכיבה. בשלדה של ה-XLT התרגיל הזה כנראה לא יכול לעבוד. תנועת המתלה האחורי אינה לאורך משרעת בעלת אורך קבוע (כמו שניתן לצפות ממתלה מסוג Single Pivot בעל ציר תנועה בודד). כאן, המתלה מנצל את הגמישות שמספק המעביר האחורי. קיבוע השרשת למעשה "תולה" את המתלה (ואת כל כובד משקל הרוכב) על השרשרת. ההשערה היתה, שמלבד פטנט האוזן, יש עוד לא מעט חלקים באופניים מקצועיים, המתוכננים להגזר בעומסים חריגים, בכדי למנוע נזק גדול יותר לרכיבים יקרים יותר. השאלה עכשיו היא האם הקרנק אבוד כתוצאה מהתלישה הזו, או שניתן לבצע הברזה לתברוגות ולחדש ימיו והאם עלות קרנק חדש מצדיקה בכלל נסיונות להציל את הקיים. למישהו יש נסיון בעניין הזה? האם כל המתלים מסוג FSR מתנהגים ככה?