ללמוד ספרדית בספרד

parol

New member
ללמוד ספרדית בספרד

אני עם אזרחות אירופאית (גרמנית). והייתי רוצה ללמוד ספרדית בספרד במשך כשנה. האם יש תוכניות מיוחדות לאזרחי האיחוד בלימודי ספרדית? במידה ואני מחליט להתאזרח / להתיישב בספרד - למי עלי להודיע ? תודה רבה
 

juliane

New member
תשובה

להתאזרח אתה יכול רק לאחר מגורים בספרד של 10 שנים. להתיישב זו לא בעיה, אתה מגיע ונרשם במשרד הזרים. בנוגע לקורס אין קשר לאזרחי איחוד או לא, ישנם קורסים ממשלתיים שניתנים עפ"י אוריאנטציה למהגרים, כגון Español para la integración sociolaboral.
 

maozeitan

New member
Yo llevo viviendo en Málaga

ocho años, es decir que en 2 años ya puedo pedir la ciudadania no?
 

juliane

New member
no sé cómo serán las cosas en málaga

en bcn tardan unos cuatro meses en darte la cita y cinco más para que te miren la solicitud, xlq para ir adelantando tiempo mejor pedir la cita con medio año de antelación. otra cosa es que te revisen los papeles a fondo durante la entrevista en cuyo caso va a ser necesario que el día de la cita hubieres cumplido esos diez años de residencia legal. en todo caso ten en cuenta que actualmente tardan unos dos años en aprobar las solicitudes de nacionalidad y todavía más importante es que te obligan a renunciar a tu nacionalidad de origen (aunque se puede evitar que con que presentes un recurso de renuncia de la embajada es suficiente, y una vez que hayas completado el trámite revocas la renuncia y en paz).
 

maozeitan

New member
מה עם המבחן בספרדית לפני שופט?

שמעתי שיש מבחן בספרדית זה נכון? בכל מקרה אני לא יודע אם אני אגיש את הניירות בעוד שנתיים, לך תדע מה יהיה מחר. אם מעיפים אותי מהעבודה (דבר שבהחלט עשוי לקרות) אני חוזר לארץ. ת'אמת אין לי מושג מה יהיה אני כבר 8 שנים פה והפעמים שהייתי כבר עם רגל וחצי על המטוס הם בערך כמו הפעמים שאתה אכלת טפאסים בברצלונה.
 

juliane

New member
החוק לא דורש מבחן שפה או אינטגרציה

הבסיס להתאזרחות הוא עפ"י שנות מגורים בלבד וזו הסיבה שאתה רואה אזרחים מסוימים שמדברים רק אנגלית וטגאלוג. לאחרונה ישנם מחוזות בהם גם מבקשים informe de vida laboral. לגבי השפה, מכיוון שבסיסו של ההליך הוא ברשם האזרחי ומכיוון ש modificación de las inscripciones principales הוא הליך משפטי, ע"מ שהתיק יעבור למשרד המשפטים הוא חייב לעבור קודם דרך שופט שלום. ישנם מקומות בהם השופט מזמין את המועמד לראיון אישי לפני שהוא מסכים לחתום על התיק ואז, במעמד הראיון, כמובן שהמועמד צריך לדבור ספרדית ויש שופטים שמחמירים יותר או פחות (לפעמים מכנים את הראיון הזה "מבחן שפה" אף כי הוא לא). במחוזות אחרים, אגב, השופט בכלל לא רואה את התיק, המזכירה שלו חותמת עליו ושולחת הלאה. בקטלוניה, במקביל לאזרחות הספרדית (nacionalidad) המתאזרח גם מקבל לאום קטלוני (ciudadanía באמצעות carta de vecindad) ובמקביל להצהרת אמונים למלך יש גם מין הצהרה מקומית (שזה אחד מיני ניגודים רבים), ולכן ידיעת השפה המקומית לעתים מתבקשת.
 

parol

New member
מה ההבדל בין תושב לאזרח?

אם אני רוצה לחיות בספרד - היינו לעבוד , לשכור דירה , לפתוח חשבון בנק וכו'.. אני הבנתי שאני יכול לעשות זאת כמו כל אזרח ספרדי (בגלל שאזרח ספרדי = אזרח גרמני=אזרח EU) . לא ככה? האם עליהם לדעת על אזרחותי הישראלית ?! ובלי שום קשר, אין לי שום ידע בספרדית. אני רוצה להתחיל ללמוד , האם כדאי ישר לקחת קורס (במכון לידידות או במקום אחר?) או כדאי ללמוד קצת בסיס לבד לפני כן .. תודה רבה
 

maozeitan

New member
תושב מחזיק בתעודת תושב בלבד

אם היא קבועה או שלא, אזרח מחזיק בדרכון ספרדי ויכול להצביע בבחירות. יש גם מלגות לימודים שהם לספרדים בלבד, למשל במבחן כניסה לאוניברסיטה רק ספרדים יכולים לגשת ל SELECTIVIDAD באוניברסיטה וכל הזרים עושים מבחן שהוא SELECTIVIDAD לזרים דרך ה UNED ולא דרך האוניברסיטה עצמה שבה הם הולכים ללמוד. יש עזרה בשכ"ד שרק ספרדים יכולים לקבל וזרים לא (לפחות פה במלאגה החונטה דורשת אזרחות ספרדית למספר סוגי עזרה) בלי אזרחות ספרדית אי אפשר לשרת במשטרה למשל אבל במכבה אש כן אפשר עם אזרחות אירופאית בלבד ואפילו יש חברות שעושות ביטוחי חיים ודירה אבל בלי אזרחות ספרדית לא ניתן לקבל אותם דבר שאני בעצמי הייתי מופתע ממנו עם תעודת תושב ניתן לחיות בספרד לעבוד לפתוח חשבון בנק לקנות רכב לעשות רישיון ללמוד באוניברסיטה ובקיצור כמעט הכל.
 
למעלה