ללקשמי-

swamimba

New member
ללקשמי-

סליחה על האיחור בתגובה. החיים מעניינים... לגבי למה אנו נמשכים לסוג מזון זה או אחר, מתי וכיצד- זה סיפור ארוך. אבל זה בהחלט מצויין שאת מזהה סוג מזון מועדף עלייך, זה מה שנקרא מודעות.וסביר להניח שזה משמעותי וחשוב. אבל, מודעות זה דבר מתפתח. אז צפי להפתעות... אם תרצי, קראי שנית את המאמר הזה. ואז- בהמשך למה שנאמר כבר, אם תקראי את רצף התגובות לאחר הפניה שלך אלי ב-19, תראי שבעצם כולם מתמרנים באותו שדה. לדוגמא, תגובתו של איתן גאייגוס: " אני צמחוני כמעט טיבעוני.........." ומייד לאחר מכן " אני באופן אישי אוכל מדי פעם סרדינים כי אני מרגיש שאני צריך אבל אני שומר על עצמי שזה לא יהיה יותר מזה." ובלי להעליב, באמת, אני שואל: האם זו לא צביעות? תחליטי בעצמך. איך אדם קורא לעצמו צמחוני כמעט טבעוני ומייד אח"כ טוען שהוא אוכל בעלי חיים? האם גודל בעל החיים קובע? אתה צמחוני או לא? זה ממש כמו מישהוא שטוען שהוא לא מעשן, כי הוא מעשן נורא מעט- רק 3 סיגריות ביום.וכולם מעשנים יותר. זו עדיין צביעות. ואם אי אפשר להסתדר בלי מזון מן החי- אז למה לאכול מצד אחד ולהצהיר שלא אוכלים מצד שני? זו צביעות. תאכלו, תמעיטו, תגידו תודה, תכירו באמת, וקדימה. דןגמא נוספת למה שאני קורא צביעות- גם באותו מייל של איתן: " אי אפשר להשוות סבל של צמח לסבל של חיה כלואה בכלוב, צורחת מכאב כאשר שוחטים אותה, שלא נדבר על ההתעללות השיטטית שהיא צריכה לעבור עד השחיטה". סליחה? מאיפה לך? האם מפריע לך שהמדע חולק עליך? האם מבחינה פילוסופית יש בכלל הבדל? האם ניצוץ החיים של זרע החיטה ופול הסויה קטן יותר או חשוב פחות מליבו הפועם של הרדין? יש לו לב, אתה יודע? ואולי בגלגול הקודם הסרדין הזה היה הרב עובדיה? אתה הרי מקבל אאת תיאורית הקארמה והסמסקארה, לא? האם זה עניין של גודל הייצור הנאכל או אם יש לו פנים או לא? האם אתה דובר את שפת הצמחים? יש תשובות, במקרה? אני חוזר על מה שאמרתי קודם- מה שמשנה זה רק כמה פחות סבל ונזק גורמים, כי לצערנו המסויים אנחנו גורמים אותו. לגרום כמה שפחות נזק, ואם גרמנו- להיות מודעים לכך, להמעיט בכך אם אפשר, ותמיד- להגיד תודה ליקום שמכיל את כולנו. גם את הסרדינים וגם את פולי הסויה, וגם את הנמלים שדורכים עליהן לפעמים. גלעד חרובי
 

anatina

New member
יש גם אנשים לא "צבועים"

אני לא אוכלת בעלי חיים, נקודה, לא מדי פעם ולא כשצריך ולא רק קצת.
 

anatina

New member
זה התחיל מהרחמים על החיות

היום אני יודעת שזה גם בריא לי, אבל לא הייתי מסוגלת להתנזר מבשר אם זה היה רק מטעמי בריאות (משוקולד, למשל, אני לא מצליחה לגמרי להתנזר
)
 
סתם שתדעי

שוקולד זה לאו דווקא משהו לא בריא... חשוב לאכול מתוק מדי פעם, גם מבחינה בריאותית, וגם מבחינה מנטלית. אני יודע (אולי זה רק פסיכולוגי) שכשאני בתקופת מבחנים\למידה אינטנסיבית, כמות המתוק שאני צורך עולה. ובלי קשר - יפה על הגישה. אני גם שוקל כרגע מעבר לדיאטה צמחונית, אבל מטעמי בריאות יותר מטעמי הגנה על החי.
 

swamimba

New member
ומה עם רחמים על הצמחים? הם גם חיים.

אז מה אם שפתם שונה משלנו ואין להם מיתרי קול? יש להם הרבה דברים אחרים. רק שאז לא יהיה מה לאכול...איזה באסה. יאללה, נלך לקבל זריקות סינטטיות במעבדה, שלא נוצרו מיצורים חיים. אופס, גם זה לא נכון. אז איך נחיה? נו באמת. גלעד
 

yogaoflove

New member
הבדל בין אכילת אדם, בעלי חיים וצומח

על אדם החפץ לצמוח רוחנית לצמצם את האלימות כלפי העולם למינימום אפשרי. אך קיימת גם אלימות אחרת; אלימות כלפי רגשותינו האנושיים. אדם שאוכל אדם חייב לדכא באופן קיצוני את רגשותיו האנושיים. אם הוא אוכל בעלי חיים, דיכוי רגשותיו ואטימותו פחותה לעומת אכילת בשר אדם, ואם הוא אוכל צמחים, הדיכוי הרגשי והאטימות הינם מינימאליים. אוכל אדם בהכרח מחניק בתוכו את רגשותיו האנושיים, כמו חמלה, התחשבות, רגישות. כאשר הוא אוכל בשר חיה אטימותו הרגשית פחותה, וכאשר הוא אוכל צמחים, אטימותו הרגשית מינימאלית. אדם שרגשותיו כהים ומוחנקים לא יכול לצמוח בדרך הבהקתי יוגה, דרך האהבה לאל. מכל מקום, אדם שמעלה כמנחה את מזונו (הצמחוני) לאל, פטור אפילו משיירי האלימות כלפי הצמחים. זאת משום שהאל לוקח על עצמו להיטיב עם נשמות הצמחים שגופותיהם הועלו לו כמנחה. בבהגוד-גיתא נאמר שעקרון זה חל אך על העלאת מנחה צמחונית ולא על בשרית.
 
בהקתי יוגה

האין בהקתי יוגה זוהי אהבת האל שבתוכך? מהודעתך זה השתמע כאהבת אל אחר, חיצוני.
 

yogaoflove

New member
אהבת האל שבתוכי

רעיון זה שאתה מביע ניתן לפרשו לפי זרמי מחשבה שונים. ישנו זרם המאמין שהוא עצמו אלוהים. לכן לאהוב את אלוהים שבתוכי משמע לאהוב את עצמי. ישנו זרם המאמין שאלוהים מחוץ לו. זרם הבהקתי, כמיוצג בבהגוד-גיתא, מאמין שהאל נמצא בתוכנו, אך בו זמנית חיצוני ונפרד ממנו. למשל, חשוב על שני הפסוקים שקרישנה אומר בפרק התשיעי של הבהגוד-גיתא (9.4-5): "בדמותי הסמויה שורה אני ביקום זה כולו. כל הישויות נמצאות בי, אולם אני איני בהן. אלא שבו-זמנית כל הנברא אינו מצוי בי. הבט נא וראה את שפעת יכולתי המיסטית! למרות שאני הוא מקיימן של כל ישויות החיים, ולמרות שאני נמצא בכול, איני חלק מעולם התופעות הזה, שהרי אני הוא מקור הבריאה." בהקתי יוגה משמעה יחסי אהבה עם האל. משתמע מיחסי אהבה שיש הפרדה בין האוהב לאהוב, אחרת כיצד ניתן לקיים יחסים? אך ביחסים אלה האוהב והאהוב הם אחד ושונים בו זמנית. זה טבע האהבה.
 

Omnivor

New member
As a meat eater

Sorry for the English, typing in Hebrew takes forever.... Human beings are omnivours for a reason, in fact most theories claim that the apes evolved due to the transition in their diet to high protein (meat and fish) which helped them grow their brain sizes. However, today the situation has changed drastically. Unlike 100 years ago when the only source of decent nutrition was in meat products, today we have abundant vegeterian products in the convenience of the supermarket that allow for a decent nutritional value without sacrificing our health. There were several points made by posters here: 1. Animals don't suffer or at least not the same as a human being. This is false. Animals do suffer, in fact one of the reasons to aging meat is to relax the beef from the shock caused by the pain it suffers during its slauter. Furthermore, studies have shown that the more pain in the method of execution the tougher the meat is. So one of the main goals of proper meat slautering is to reduce the pain to the animal not for humane reasons but for flavor. Animals do suffer while being raised in an industrialized way, milking cows are kept preganant 9 months out of a year and milked constantly with great pain. Their milk is too expensive to give to their offsprings which are fed a mixture of Soy, the cows themselves are often feed meat of their dead relatives (canibalisem) which helps spread the mad cow disease and various other health issues. This is all done in the name of efficiency so we can pay 4 Shekels for a bottle of milk. Organic milk is more expensive but I personally feel the flavor is better both because the cows are actually allowed to graze and also I think because they are happier. It makes me feel better to eat organic. I won't stop eating meat, its a fact of life and its our place in the eco system. In fact if all people went vegeterian we would have to slauter all the animals which serve no purpose (cows, pigs ,chicken etc...) in fact I have a friend who will only eat "human made" creatures and will not eat "game" animals (בשר ציד כגון קנגרו שהיה די טעים אבל קצת קשה). In fact the problem became very clear recently when Fua Gra was outlawed in Israel in a stupid populistic move. Now all of these geese will probably die of starvation rather than overfeeding... All those people working to "free" them won't do the decent thing of taking them into their home (its a stinking animal that draws many flys, I wouldn't go near one). So well done to them, the suffering of these animals wasn't as bad at it is portrayed and in some regards it isn't as bad as cooped up chickes whose beaks are chopped off to prevent them from fighting or calves who are tied down motionless to produce succulan veal, but Fua Gra is a hated French delicacy of the rich so it was an easy target for those pricks go against the rich rather than the actual problem, use the high moral ground which is true but only a very small part of the story. I respect vegetrian life style and I think that in the distant future more and more people will gravitate towards reducing meat in their diet. 2. When you eat fish you are not a vegeterian is the second claim. I actually agree to some degree with this point, but I'd like to take it further there is no such thing as a vegeterian unless you eat next to nothing. The yeast in the bread is a living organizem its also found in all forms of alcohol, milk is tortured out of animals wool is forced from them not to mention the gelatine in practically every dairy product whose origin is often in beef but in Israel is contrary to common myth usually made from fish. Also most people who only eat kosher but tasted that wonderfull American apple pie will probably be thrilled to know that they ate pig fat. Its really hard to avoid any bit of living organisem, where do you draw the line. Animal products are everywhere and its just hard to tell and you really shouldn't feel too bad about eating them since that is our place on earth in the food chain. You should be aware and compassionate which is the luxury of the powerful (as in human beings the most powerful animal on this planet) but you shouldn't deny your place. On the other hand some idiots who proclaim to be carnivors are completely missing the point, human beings didn't really eat large amounts of meat until the 20th cetury where it suddenly became very affordable. In the past, meat was a rare occasion for most people and the privilage of the rich upper class so most people would use it to enhance their diet which was vegeterian out of financial necessity. In fact I think that one of the reasons for the obesity epidemic is eating too much beef (there is no scientific evidence to prove this) and most nutritional experts consider a good vegeterian diet that includes sea food to be very good for your health. One of the reasons I like the fact that I had recently reduced my meat intake is the fact that these animals get filled to the brim with pills and this stuff is passed to the people who eat them. Fish aren't 100% clear of these health risk since contamination (especially in sea water fish) is a huge risk not to mention the fact that spoilage is very rappid with water dweling critters. Anyway this is a huge and complicated subject, reducing your meat/animal intake should be good for the environment in the sense that meat eaters consume more of the planet resources than vegeterians. You need vast spaces of crops to feed a single cow for every pound of cow flesh you need 8 pounds of crops 4 pounds per pig flesh, I'm not 100% sure about the numbers since I don't have the book in front of me right now but if its important I can give you the exact ones. So anyway eating meet or fish once in a while is good for your body since it was designed with that purpose, if it makes you feel better then just do it. Be aware and try to buy organic, read the label and don't take all these slogans from PETA freaks as a fact and rather check for yourself. You don't have to fit a mold neither as a vegiterian nor as a meat eater. N a m a s t e
 

swamimba

New member
Hey Omni-

The point you refer to at the beginning of your posting is that animals may suffer or not according to the assumption "what suffering is"- not to be confused with pain-. But mainly-tit is written to stress the hypocrisy- (concious or unconcious)- of the simplistic vegetarian arguments, i.e. "I do not eat anything that has a face- therfore I do not cause suffering to the universe" peace Gilad HAROUVI
 

gaiegos1

New member
חברי פורום יקרים

סך הכל ניסיתי לעזור ללקשמי לקבל החלטה מאד קשה עבורה, באם לאכול דג או לא, כי היא צימחונית אך זקוקה מאד ליוד בשל חוסר בגוף. הצעתי לה כן לאכול אבל לחפש אלטרנטיבות בעולם הצומח כדי להמנע מזה ושמחתי לשמוע על תגובתה שהיא כן מצליחה להמנע והיוד קיים במינון רב באצות ים וכו,. אני מצליח לשמור על גוף בריא בעזרת אוכל צימחוני ותירגול יוגה, ובכאב לב גם לפעמים אני אוכל (כפי שכבר ציינתי) סרדינים, ואני שמח שאני לא צריך יותר מזה, כי אני באמת עושה את זה בכאב לב. לא אכפת לי לא להיקרות צימחוני, ההגדרה ממש לא משנה לי. גלעד היקר אתה טורח לצטט אותי ולפרש אותי כאילו זה מה שיעזור ללקשמי להחליט. הצטערתי לקרא את המאמר שלך על בשר, עולה ממנו שאתה אוכל בשר, ומנסה לשכנע אחרים ועוד מתרגלי יוגה לאכול בשר בכל דרך אפשרית, ומה שנחשב בעניך זה בעצם המינון של כמה אתה אוכל!!!(המינון זה מה שקובע????). הציטוט הבא היכה בי הלם: "אחת הדעות בקהילת היוגה היא שבעלי החיים אינם סובלים. הם אמנם חשים כאב, אך השפעות הכאב אינן דומות לאותן השפעות על האדם, ולכן אינם סובלים." מה? אתה רציני? וזה לא היה הציטוט היחיד. אשריך גלעד חרובי. לא הייתי רוצה להיות תלמיד שלך. בברכה איתן גיאגוס.
 
היה לי מורה לביולוגיה.....

הוא היה אדם יוצא דופן, ובין היתר גם הוא אמר שחיות לא סובלות.... הענין כאן הוא שחור ולבן לחלוטין, היא אפשר להבדיל בין דם לדם, או ששותפים לסבל או שלא, כי ברגע שזה מתחיל אנחנו פותחים פתח למחשבה מסוכנת ולא הפחד לקרוא לה בשמה: גזענות. מי אנחנו שנחליט איזה חיים שווים יותר. ושוב, צמחונות לא מסתכמת באכילת בשר, ומי שחשוב לו לא לפגוע, וגם לא לצאת צבוע ולשקר לעצמו, צריך לבדוק את עצמו טוב טוב.
 

anatina

New member
לכל אוכלי הבשר בתאבון!

לכל אוכלי הבשר- בתאבון, לכל השותים- לחיים ולכל המעשנים- לבריאות.... זה לגיטימי לעשות כל אחת מהפעולות הנ"ל, זה ענינו של העושה ושלו בלבד. ולגבי הפגיעה באחר- זה כבר חשבון שלכם עם עצמכם ועם העולם. בכל מקרה ללא ספק אין בכל אחת מהפעולות הנ"ל מקום לגאווה אלא מקום ללימוד. אכילת בשר , שתיה או עישון הם מקום לגדול ממנו ולהתפתח ממנו ולשנות את דרכינו ולא להתגאות במידותינו הרעות כמעין מיסתור מפני עצמנו. ניר רז
 
וכהמשך, לכל מדברי המזיקים, לובשי...

מוצרי העור, לכל מי שעדין מרסס נגד יתושים, לכל מי ששוטף גו'קים לאמבטיה או לא עלינו מועך עם השפיץ של הנעל.... חבר'ה רדו מהעץ הגבוה שעליתם עליו, אנחנו לא נושמים נשימה אחת שלא באה על חשבון מישהו אחר, כל אחד מאיתנו - צמחוני הדוק, חצי צמחוני, אוכל בשר או שותה גוגל מוגל - עבור כל אחד מאיתנו, מישהו אחר משלם מחיר כזה או אחר. ואנחנו כמו אלוהים קטנים יוצרים סולמות סבל - לאכול דברים עם פנים - זו פגיעה, לאכול סרדינים - זו גם פגיעה אבל נסבלת...לרסס גו'ק - נו באמת איזו השוואה - זה בכלל הכרח....ולא לדבר על מחשבות פוגעות, שתקוותנו שלא יהפכו למעשים בהתאם. חברים יקרים נכון שמאוד פופלרי להיות צמחוני, אבל שבו רגע עם עצמכם ובידקו טוב אם אתם עושים מה שנוח לכם, או מנסים לצייר לעצמכם תדמית, או לא עלינו - עושים שקר בנפשכם.
 

yogaoflove

New member
אלוהים עצמו יוצר את סולמות הסבל

קרישנה אומר בבהגוד-גיתא שמן הראוי להציע לו מזון צמחוני. אם מזון זה מוצע באהבה, הוא מקבלו ולוקח על עצמו את כל החטא הכרוך בלקיחת חיי הצמחים. רק מזון כזה הינו ראוי למאכל על-ידי היוגי. מזון כזה נקרא אף פרשאד, חסד. מוסבר בבהגוד-גיתא (3.13) שמי שמציע את מזונו הצמחוני לאל, פטור מכל חטא. רק מי שפטור מכל חטא יכול להתקדם בדרך היוגה.
 
איך אדם שלא מקבל את סמכות הגיטה...

אמור להתיחס לדברים ? זה כמו שיהודי דתי יביא ציטוטים מהתנ"ך בזכות אכילת בשר.... זו עוד דוגמא מובהקת לאיך אנחנו מנסים לשכנע את עצמנו, אם אין לנו משהו משלנו, אנחנו מדברים בשמו...
 

yogaoflove

New member
ציטוט מהגיטה

כל אדם בוחר את הסמכות שלו. יש כאלה שהסמכות שלהם זה הם עצמם, יש כאלה שבוחרים סמכות אחרת. בבהגוד-גיתא קרישנה אומר: "הסוגדים לאלים-למחצה, יוולדו בקרב אלה; הסוגדים לאבות הקדומים, יצטרפו אליהם; הסוגדים לשדים ורוחות יוולדו בין היצורים שכאלה; והסוגדים לי, יחיו עמי." כפי שניתן לראות, כל אחד יכול לסגוד או להאמין באשר יחשוק, ועליו להיות אחראי לתוצאות. אני מביא את דבריו של קרישנה לא כדי לכפות עליך להאמין בו, אלא כדי לאפשר למשתתפי הפורום זווית נוספת של מחשבה לגבי יוגה וצמחונות. סך הכול, גדולי היוגים בעולם התבססו על הבהגוד-גיתא וראו את קרישנה מטרת חייהם. אז למה לא? נקודת המוצא של היוגה הינה שאנו שרויים באשליה. הדרך להימלט מאשליה הינה לקבל ידע והארה מאלו שחזו באמת. אם נחפש את האמת "שלנו" לפני שנשתחרר מהאשליה, מה ערכה? אדם כבול לא יכול לשחרר עצמו מכבליו. אך אם חברו משוחרר, הלה יכול לשחררו. זו לפחות הדרך הוודית להארה. כל טוב.
 
יש כאן פרדוקס.

מצד האחד היוגה מדברת על מאמץ עצמי כדרך להשתחרר מהאשליה, אבל מצד שני (כפי שאתה טוען) היא אומרת: "אדם כבול לא יכול לשחרר עצמו מכבליו. אך אם חברו משוחרר, הלה יכול לשחררו". אני בהבנתי הכבולה מבין שאין טעם לפעול כי בכל מקרה לא אוכל להשתחחר מהאשליה בכוחות עצמי, אלא מישהו אחר צריך לשחרר אותי. אז מי שמתרגל יוגה ללא חבר שישחרר אותו עושה את זה לחינם ?????
 

yogaoflove

New member
בו ונתיר את הפרדוקס

כדי שיהיה יבול, חייב החקלאי לחרוש את שדהו ולזרוע, אך זה לא מספיק. הוא תלוי (בחקלאות בעל) גם בגשם. הכנת השדה תלויה בו, אך אין הוא יכול להוריד את הגשם. הגשם בא כחסד. הצלחת היבול תלויה בשניהם כאחד. אנו כמו אסירים. הוטלנו למאסר בגלל שעברנו על החוק. בעת אנו כבולים. כיצד נצא מהמאסר? על ידי התנהגות טובה, ובחסדו של המלך (או נשיא המדינה). באופן דומה, לא בחרנו להיות באשליה. היותנו באשליה משמעה סבל, ומי בוחר בסבל מרצונו? לכן לא רק ברצוננו ניתן להשתחרר. בחסדו של המורה הרוחני ניתן להשתחרר מהאשליה. קרישנה מסביר זאת בבהגוד-גיתא (4.34): "פנה למורה רוחני ונסה ללמוד ממנו את האמת. חקור אותו בכניעות והגש לו שירותך. מי שהגיעו להגשמה רוחנית יכולים להקנות לך ידע, כיוון שחזו באמת."
 
למעלה