למה אין שירות שמירת חפצים

מצב
הנושא נעול.
רכבות לנתב"ג

דווקה שחשבתי
על זה, שתי קרנועי IC3 מכל כיוון (שש קרונות) כל חצי שעה שיצאו אחת מההגנה (או רכבת מרכז) ואחת מנתב"ג, יכולים לפתור את הסוגייה, אפשר להסב שני שורות כסאות לכלובנים למזוודות בכל קרון. מה דעתכם? ועוד דבר למעשה יש בארץ רק דגם אחד לרכבת בינעירונות שיכולה להחשב ככזו, הקרונות הספרדיים (אני מקווה שאני לא טועה בשם, רכבת עם קרון נהיגה) האם יש כוונה להכניס דגם בינעירוני נוסף בארץ?
רכבות לנתב"ג
 
רכבות לנתב"ג ורכבות בין עירוניות

דווקה שחשבתי
על זה, שתי קרנועי IC3 מכל כיוון (שש קרונות) כל חצי שעה שיצאו אחת מההגנה (או רכבת מרכז) ואחת מנתב"ג, יכולים לפתור את הסוגייה, אפשר להסב שני שורות כסאות לכלובנים למזוודות בכל קרון. מה דעתכם? ועוד דבר למעשה יש בארץ רק דגם אחד לרכבת בינעירונות שיכולה להחשב ככזו, הקרונות הספרדיים (אני מקווה שאני לא טועה בשם, רכבת עם קרון נהיגה) האם יש כוונה להכניס דגם בינעירוני נוסף בארץ?
רכבות לנתב"ג ורכבות בין עירוניות
לפי התוכניות הנוכחיות, הרכבות שתגענה לנתב"ג יתחילו, לסירוגין, מחיפה ומנהריה. אמנם בשנה וחצי הקרובות הכל יכול להשתנות, אבל אן זה אכן יתממש, הרי שלא תהיינה רכבות יעודיות לנתב"ג, ולפיכך יש באמת בעיה להסב רכבות קיימות ע"י הוספת מקום למזוודות, אלא אם כן מוכנים לסבול צפיפות נוספת על זו הקיימת. רכבות בין עירוניות הקרונות הספרדיים, המכונים ´מו-דו´ (קיצור ל-´מושך-דוחף´), אכן תוכננו כקרונות לשירות בין-עירוני, למרות הכותרות שהיו בעיתונים כשהם הגיעו לארץ. הקרון האחרון ברכבת כזו, שבו נמצא תא הנהג, נקרא ´קרון ניהוג´. אבל בניגוד לנאמר בהודעה הקודמת, יש בארץ לפחות עוד סוג אחד של רכבת שתוכנן לשירותים בין-עירוניים - הרי הוא ה-IC3. לא כל-כך מסובך לעלות על זה כשסופרים את כמות הדלתות ביחס למספר מושבים וכשמסתכלים על עיצוב הפנים של הסדרה הראשונה (מערכים 10-01, אלה עם הכורסאות הגדולות) וחוץ מזה, עצם השם של הרכבת מעיד על ייעודה - IC3 זה קיצור ל-Inter-City עם שלושהקרונות למערך. למיטב ידיעתי ישנם אנשי מפתח ברכבת ישראל שרואים את עתיד הרכבות הבין-עירוניות בקרונות מקבילים לקרונות ה-´מו-דו´ הספרדים, אם כי לא בהכרח מאותה תוצרת - כלומר שואפים לרכוש קרונות חד-קומתיים גרורי קטר נוספים. עם זאת, כרגע נמצאת בביצוע הזמנה ל-17 מערכי קרונועים חדשים, אז אני לא כל-כך בטוח איך זה מסתדר.
 

four seasons

New member
אני לא מבין את ההיגיון

רכבות לנתב"ג ורכבות בין עירוניות
לפי התוכניות הנוכחיות, הרכבות שתגענה לנתב"ג יתחילו, לסירוגין, מחיפה ומנהריה. אמנם בשנה וחצי הקרובות הכל יכול להשתנות, אבל אן זה אכן יתממש, הרי שלא תהיינה רכבות יעודיות לנתב"ג, ולפיכך יש באמת בעיה להסב רכבות קיימות ע"י הוספת מקום למזוודות, אלא אם כן מוכנים לסבול צפיפות נוספת על זו הקיימת. רכבות בין עירוניות הקרונות הספרדיים, המכונים ´מו-דו´ (קיצור ל-´מושך-דוחף´), אכן תוכננו כקרונות לשירות בין-עירוני, למרות הכותרות שהיו בעיתונים כשהם הגיעו לארץ. הקרון האחרון ברכבת כזו, שבו נמצא תא הנהג, נקרא ´קרון ניהוג´. אבל בניגוד לנאמר בהודעה הקודמת, יש בארץ לפחות עוד סוג אחד של רכבת שתוכנן לשירותים בין-עירוניים - הרי הוא ה-IC3. לא כל-כך מסובך לעלות על זה כשסופרים את כמות הדלתות ביחס למספר מושבים וכשמסתכלים על עיצוב הפנים של הסדרה הראשונה (מערכים 10-01, אלה עם הכורסאות הגדולות) וחוץ מזה, עצם השם של הרכבת מעיד על ייעודה - IC3 זה קיצור ל-Inter-City עם שלושהקרונות למערך. למיטב ידיעתי ישנם אנשי מפתח ברכבת ישראל שרואים את עתיד הרכבות הבין-עירוניות בקרונות מקבילים לקרונות ה-´מו-דו´ הספרדים, אם כי לא בהכרח מאותה תוצרת - כלומר שואפים לרכוש קרונות חד-קומתיים גרורי קטר נוספים. עם זאת, כרגע נמצאת בביצוע הזמנה ל-17 מערכי קרונועים חדשים, אז אני לא כל-כך בטוח איך זה מסתדר.
אני לא מבין את ההיגיון
למה לא להפעיל רכבת יעודית לנתב"ג מתל אביב כפי שכתבתי בהודעה הקודמת כל חצי שעה, שסביר להניח שרוב הנסיעות, כולל התירותיות (יום אחד נצא מהבלגן ויתחדש תהליך השלום) ולהפעיל בחלק מן הרכבות הבין עירוניות (לא כולל הפרווריות) קרון מזוודות, הנוסעים בעצמם יניחו את המזוודות בקרון שיהיה אפשרות להכנס מהקרון לשאר הקרונות בכדי לא לעקב את הרכבת בתחנות הבייניים והקרון יפורק בנתב"ג בכדי לא לעכב את הרכבת (המודו הספרדי אידיאלי לכך).
 

איליה.

New member
רכבת ייעודית לא תפתור שום בעיה.

אני לא מבין את ההיגיון
למה לא להפעיל רכבת יעודית לנתב"ג מתל אביב כפי שכתבתי בהודעה הקודמת כל חצי שעה, שסביר להניח שרוב הנסיעות, כולל התירותיות (יום אחד נצא מהבלגן ויתחדש תהליך השלום) ולהפעיל בחלק מן הרכבות הבין עירוניות (לא כולל הפרווריות) קרון מזוודות, הנוסעים בעצמם יניחו את המזוודות בקרון שיהיה אפשרות להכנס מהקרון לשאר הקרונות בכדי לא לעקב את הרכבת בתחנות הבייניים והקרון יפורק בנתב"ג בכדי לא לעכב את הרכבת (המודו הספרדי אידיאלי לכך).
רכבת ייעודית לא תפתור שום בעיה.
זה רק ייצור בעיה נוספת - עכשיו צריך לפנות מקום למזוודות בשתי רכבות שונות, הרכבת מחיפה לת"א והרכבת מת"א לנתב"ג. זה לא שהאנשים שנוסעים מחיפה לנתב"ג ייעלמו כלא היו, נכון?
 

four seasons

New member
לא בטוח שיצטרכו לפנות מקום

רכבת ייעודית לא תפתור שום בעיה.
זה רק ייצור בעיה נוספת - עכשיו צריך לפנות מקום למזוודות בשתי רכבות שונות, הרכבת מחיפה לת"א והרכבת מת"א לנתב"ג. זה לא שהאנשים שנוסעים מחיפה לנתב"ג ייעלמו כלא היו, נכון?
לא בטוח שיצטרכו לפנות מקום
למזוודות ברכבות מחיפה או כל עיר אחרת לת"א אפשר לצרף קרון מזוודות ברכבות בינערוניות, ולחבר אותם לרכבת היעודית לנתב"ג (זה במידה והקו מסתיים בת"א ולא ממשיך ליעד נוסף) אני אשמח עם נציג/ה מרכבת ישראל יתייחסו לכך.
 
פניות הציבור לרכבת ישראל

לא בטוח שיצטרכו לפנות מקום
למזוודות ברכבות מחיפה או כל עיר אחרת לת"א אפשר לצרף קרון מזוודות ברכבות בינערוניות, ולחבר אותם לרכבת היעודית לנתב"ג (זה במידה והקו מסתיים בת"א ולא ממשיך ליעד נוסף) אני אשמח עם נציג/ה מרכבת ישראל יתייחסו לכך.
פניות הציבור לרכבת ישראל
לצערנו, אין כל נציג רשמי של חברת תחבורה ציבורית שמשתתף בפורום זה, אפילו באופן מזדמן (ותקנו אותי אם אני טועה), ולכן לגבי שאלות על הרכבת להן דרושה תשובה רשמית יש לפםנות בנפרד לממונה על פניות הציבור ברכבת ישראל, אותו ניתן להשיג (לפי מה שכתוב בלוח הזמנים) בכתובת הדואר האלקטרוני [email protected]. לפי מידע פנימי אני יכול לומר לכם שעדיין לא ממש הוחלט איך להתמודד עם נושא המטען של הנוסעים לנתב"ג. כנראה שמשאירים את זה לרגע שאחרי הרגע האחרון, במיטב המסורת הישראלית. בכל מקרה, רכבת ישראל משתדלת, מזה שנים רבות, להמנע ככל האפשר משינויים במערכי רכבות הנוסעים (עיתוק) במהלך הפעלתם השוטפת. הדבר טוב לתחזוקה ובמיוחד הוא טוב לאמינות וזרזיות התפעול. לפיכך, אני לא מאמין שרכבת ישראל תרצה להסתבך עם עיתוק של קרון בודד מדי שעה בתוך פרוזדור האיילון, שהוא הקטע הכי עמוס בכל המערכת כיום.
 

four seasons

New member
רגע אני חייב תיקון

אז זה ברור...
לאליטליה אין טיסה ישירה ת"א-אמסטרדם, וכנראה שהיה להם דיל טוב עם קונקשן במילאנו... אם אתה מוכן לשלם את המחיר כדי להיות בפריז, זו זכותך... טיסה מאמסטרדם לפריז לא יותר מהירה מרכבת, כך שזו היתה האפשרות הטובה מבחינתך... וטיסה פריז-ברצלונה במחיר של רכבת אני לא מכיר... בעניין אורך הטיסה לצפון-אמריקה... אם אתה נוסע לשם אין לך ברירה אחרת... ואם יש לך ממש בעיה עם זה תעשה חניית ביניים באירופה (בשבילך כדאי בפריז...) בענין שדה התעופה בפראג... מה שהרגיז אותי שם זה שממש לא היה שום דבר לקנות... נשארו לי 500 קורונות ולא מצאתי על מה לבזבז אותן, עד שהתייאשתי והמרתי אותן ל-11 דולר... שאותם החלפתי בנתב"ג ל-28 ש"ח... הפסדתי כ-20 ש"ח על ההחלפות רק כדי להפטר מהקורונות האלה... עם נסיעות לשדות תעופה ומהם לא היתה לי אף פעם בעיה, תמיד הסתדרתי... ולמיטב זכרוני עוד לא הגעתי ברכבת לשדה תעופה... סליחה, בוושינגטון היה סאבוויי משדה התעופה לעיר וזה היה מאד נוח... מאד התלהבתי אז (זה היה ב-1983) מהתחתית המודרנית הזו...
רגע אני חייב תיקון
הטיסה היתה עם אליטליה מת"א ללונדון עם עצירה במילנו, מלונדון בטיסת פנים ארופית לאמסטרדם, מאמסטרדם רכבת מהירה לפריז ומפריז רכבת לינה לברצלונה ובחזרה מברצלונה עם עצירה במילנו בדרך לתל אביב.
 

nitsansh

New member
באיזה חברה טסת לונדון-אמסטרדם?

רגע אני חייב תיקון
הטיסה היתה עם אליטליה מת"א ללונדון עם עצירה במילנו, מלונדון בטיסת פנים ארופית לאמסטרדם, מאמסטרדם רכבת מהירה לפריז ומפריז רכבת לינה לברצלונה ובחזרה מברצלונה עם עצירה במילנו בדרך לתל אביב.
באיזה חברה טסת לונדון-אמסטרדם?
לגבי הטיסות דרך מילאנו עם אליטליה... מכיון שטסת ליעד אחד וחזרת מהשני, צריך למצוא חברה שנוסעת לשניהם וגם לישראל... כנראה שלאליטליה היה המחיר הכי טוב לשילוב יעדים כזה... אני מקווה שהסוכן שלך יודע מה הוא עושה... לא כל-כך פשוט למצוא קונקשן כזה שיתאים מבחינת לוח זמנים (שלא תצטרך לבלות שעות בהמתנה לטיסה הבאה) ושיהיה במחיר טוב...
 

four seasons

New member
הסוכנת שלי אדירה

באיזה חברה טסת לונדון-אמסטרדם?
לגבי הטיסות דרך מילאנו עם אליטליה... מכיון שטסת ליעד אחד וחזרת מהשני, צריך למצוא חברה שנוסעת לשניהם וגם לישראל... כנראה שלאליטליה היה המחיר הכי טוב לשילוב יעדים כזה... אני מקווה שהסוכן שלך יודע מה הוא עושה... לא כל-כך פשוט למצוא קונקשן כזה שיתאים מבחינת לוח זמנים (שלא תצטרך לבלות שעות בהמתנה לטיסה הבאה) ושיהיה במחיר טוב...
הסוכנת שלי אדירה
האמת היא שאפילו הבעיה היתה הפוכה כדי לא נותר זמן רב לחפיפה במילאנו, היתב בעיה בחזרה משום מה אחדו את כל הישראלים לטיסה אחת, נאלצתי להמתין שלוש שעות. בעיניין הטיסה בין לונדון לאמסטרדם, אני לא זוכר איזה חברה, המטוס היה מאוד לא מטופח, לא היו ארחות, לא מסכים, הטיסה היתה קצרה ומלאת סיוט, לעומת זאת טיסה פנים ארצית משדה דב לאילת גם לא הייתי מגדיר כחוויה, את יכול כבר להסיק את דעתי לגבי טיסות פינים ארציות. אשמח לפרטים ממי שנסע/ה בטיסות פנים ארציות או בין אירופיות?
 

nitsansh

New member
מאיזה שדה תעופה בלונדון טסת?

הסוכנת שלי אדירה
האמת היא שאפילו הבעיה היתה הפוכה כדי לא נותר זמן רב לחפיפה במילאנו, היתב בעיה בחזרה משום מה אחדו את כל הישראלים לטיסה אחת, נאלצתי להמתין שלוש שעות. בעיניין הטיסה בין לונדון לאמסטרדם, אני לא זוכר איזה חברה, המטוס היה מאוד לא מטופח, לא היו ארחות, לא מסכים, הטיסה היתה קצרה ומלאת סיוט, לעומת זאת טיסה פנים ארצית משדה דב לאילת גם לא הייתי מגדיר כחוויה, את יכול כבר להסיק את דעתי לגבי טיסות פינים ארציות. אשמח לפרטים ממי שנסע/ה בטיסות פנים ארציות או בין אירופיות?
מאיזה שדה תעופה בלונדון טסת?
התיאור שלך מתאים לאחת החברות הזולות שפועלות בין האיים הבריטים ליבשת... נכון לעכשיו, החברה היחידה שאני מכיר מסוג זה שטסה בקו לונדון-אמסטרדם זו EASYJET, אבל מכיוון שאתה מדבר על טיסה לפני 3 שנים אז אין לי מושג מה היה אז... נכון לעכשיו רוב הטיסות של איזיג´ט מלונדון יוצאות משדה התעופה לוטון.
 

nitsansh

New member
למי שרוצה עוד פרטים...

זה מסתדר טוב
כנראה באמת הגענו לגבול בסביבות 6:00 בבוקר, ובסביבות 10:00 לברצלונה, הקפה היה סביר, היה מאוד קר כך שכל דבר חם עזר, למעשה זה היה מכוון בכדי שאוכל לבלות יום בפריז, מ8:00 עד 20:00 וזה גם יקר את הטיול, לגבי מחירים אני צריך לבדוק, סידרתי הכל בארץ, כל ההוצאות, טיסות, רכבות, בתי מלון, בלונדון, אמסטרדם, ברצלונה, הטיול 9 ימים עלה 7 אלף שקלים ששילמתי לסוכנת בארץ, ויש משהו שלא הבנתי בכלל, למה היתה עצירה באיטלה (מילנו) בדרך לאמסטרדם?, כל כך לא אהבתי את שדה התעופה, לעומת זאת בטיול אחר אהבתי את אורלי שדה התעופה בפריז, יש שם רכבת ללא נהג/ת שמחבר את שדה התעופה עם הרכבות, זה הדליק אותו, ואגב המצב הכי מוזר הוא בשדה התעופה השני של פריז, דה גול אם אני לא טועה, הרכבת מגיעה כמה קילומטרים משדה התעופה וצריכים להמתין לאוטובוסים של שדה התעופה בכדי להגיע, לשדה תעופה הכי מגעיל שראיתי בחיי.
למי שרוצה עוד פרטים...
לינקים לאינפורמציה על רכבות-מלון לספרד: http://www.renfe.es/ingles/viajes/trayectos_int.html http://www.renfe.es/viajes/precios_int_barna.html#opcion1 http://www.railsaver.com/overnightfeestable.asp בלינק הראשון - השרותים הניתנים במחלקות השונות. אגב: למחלקת דה-לוקס קוראים GRAND CLASE... בשני - מחירי הנסיעה כולל לינה ברכבת פריז-ברצלונה (יורו). אגב: הרכבת נושאת את השם "חואן מירו", וגם יתר הרכבות נקראות על שם אמנים... בשלישי - התוספות עבור לינה לבעלי כרטיסים חופשיים (דולר ארה"ב). בטעות מופיע מחיר למושבים שלא קיימים ברכבת הזו... והערה נוספת: הרכבת מגיעה ל-FIGUERES, התחנה הראשונה בספרד, בשעה 6.30, כך שההשערה שלי שהיא חוצה את הגבול בין 5 ל-6 היא הגיונית... בתחנת הגבול, הרכבת צריכה לעבור במתקן מיוחד שמתאים את רוחב הסרנים לרוחב הפסים "הספרדי" השונה מזה של הרכבות בצרפת ושאר מדינות אירופה.
 

nitsansh

New member
מה זה רכבת פנימית?

אני לא יודע
באיזה שעה זה היה, רק שהתעוררתי והרכבת עצרה, את החיילים ראיתי מהחלון של הרכבת וזה היה בגבול, אז כמעט ולא חזרתי לישון, הלכתי שוב לקרון הבאר, שתיתי קפה, צפיתי בנוף ושוחחתי עם המלצרית, אם אפשר לקרוא לזה שיחה, לא זכור לי שהיתה הפרדה, מחיר נסיעה ומחיר תא, למרות שכבר היו לי כרטיסים כבר בארץ, דרך אגב מאמסטרדם לפריז נסענו ברכבת מהירה, לא כל כך אהבתי אותה, יש חסרון, לא נהנים מהנוף וגם אין שולחנות שמפרידים בין המושבים, אלה דרגש קטן, הרכבת נראית חללית מבחוץ ובאמת מהירה ומטופחת, טוב אבל עדיפה על הרכבת הפנימית האמתנית של אמסטרדם או לונדון.
מה זה רכבת פנימית?
אתה מתכוון לרכבת פרברים? ברור שזה דבר אחר... זה לא כמו בארץ!
 

four seasons

New member
לא, כאשר אתה מגיע לתחנת

מה זה רכבת פנימית?
אתה מתכוון לרכבת פרברים? ברור שזה דבר אחר... זה לא כמו בארץ!
לא, כאשר אתה מגיע לתחנת
הרכבת של אמסטרדם, היא אפשר שלא להבחין ברכבות הבין עירוניות שלהם (לא יצא לי לנסוע או לראות איך הן נראות מבפנים, אבל הן נראות מפלצתיות)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה