למה אנשים לא נוסעים באוטובוס?

מצב
הנושא נעול.

darkshadow1

New member
לגבי מספר 2:

לא התכוונתי לקטר
1. ההערות שלי לא כוונו כקיטורים. אני מסכים שאין לנו היסטוריה תחבורתית ארוכה. התכוונתי רק להשיב לשאלה המקורית "למה אנשים לא נוסעים באוטובוס" תוך כדי הרחבה מאוטובוסים לתחבורה ציבורית בכללותה. חשבתי שכדאי לחשוב למה אני בעצמי לא משתמש באוטובוסים אף על פי שאני מאד בעד תחבורה ציבורית ומעדיף לשבת בנחת ברכבת ולקרוא ולעבוד מאשר לנהוג בפקקים בעצמי ולחפש חנייה יקרה בהגיעתי ליעד. ההערות שהעליתי הן התוצאה של מחשבה זו.

2. אינני מצפה שתחבורה ציבורית תיקח תמיד פחות זמן מרכב פרטי. גם בארצות אחרות זה לא עובד כך. אני מצפה שנסיעות עירוניות בין יעדים פופולריים תמשכנה פחות זמן בתחבורה ציבורית ובמיוחד בשעות השיא כאשר הכבישים עמוסים. בארץ זה לא כך. כמו-כן נתתי דוגמא של נסיעות בין ירושלים להרצליה פיתוח (הרבה אנשי היי-טק עושים את הנסיעה הזו יומיום). ברכב פרטי זה לוקח כשעה ורבע (אפילו שעה או פחות באמצע הלילה) וכשעתיים שבעות השיא. אני מצפה שתחבורה ציבורית תקח כשעה וחצי ותחסוך זמן בשעות השיא ותאריך את הנסיעה בשאר שעות היום.

3. אני מצפה מתחבורה ציבורית בינעירונית נוחות מסויימת - שאוכל לקרוא ולעבוד בדרך (זה כן עובד בארץ) ושלא יהיה כרוך בקטעי הליכה מאד ארוכים (בארץ יש בעיה קשה של מיקום תחנות הרכבת והעדר כניסות ויציאות לכיוונים שונים).

4. ברור שיש סיבות מוצדקות לכל הבעיות (בטחון, העדר היסטוריה, חוסר תקציב, וכו') אבל השורה התחתונה מבחינתי היא שישנה תשתית כבישים טובה למדי בישראל ורשת תחבורה ציבורית נחותה מאד יחסית לתשתית הכבישים. לכן, אני נאלץ לוותר כאן כמעט לחלוטין בתחבורה ציבורית ולהנות ממנה רק בהיותי בחו"ל.

שבוע טוב,

דוד
לגבי מספר 2:
אם נסתכל על הדוגמה של ירושלים-הרצליה פיתוח, זאת נסיעה שהיא בלי ספק ביניעירונית ולכן הפיתרון צריך להיות רכבת. מן הסתם הרכבת היום לא רלוונטית ולכן המסלול לוקח הרבה יותר זמן בתחבורה ציבורית.
כשנוסעים יוכלו לעלות על רכבות בתחנת האומה, הנסיעה מירושלים להרצליה ברכבת תיקח כ-50 דקות (ירושלים-ת"א ההגנה בחצי שעה, ת"א ההגנה-הרצליה בעשרים דקות ואפילו פחות עם רכבות חשמליות), ומתחנת הרכבת להרצליה פיתוח עד חצי שעה (אני לא מכיר את הלו"ז של השאטלים, אני לא מאמין שהם עושים את הדרך ביותר מחצי שעה).
 

tapuzo

New member
בחיפה אותו סיפור נסיון לחסוך עם קוים של שעה

הסיבה העקרית שלי היא הקוים המפותלים מאד
מצאתי שברוב המקרים קוי האוטובוס (בירושלים, עירי) הם ארוכים ומפותלים מאד כך שנסיעה הנמשכת נניח 10 עד 15 דקות ברכב פרטי יכולה לקחת 35 עד 45 דקות ועוד זמן המתנה וזמן הליכה עד התחנה.

ליעדים קרובים אליהם ניתן להגיע ברגל עד כ-35 דקות בכל כיוון אני הולך ברגל (זה גם בריא ללכת מהר...). בנסיעות ארוכות יותר ליעדים קרובים לרכבת הקלה אני משתמש ברכבת. לשאר היעדים אני נוסע ברכב פרטי. אינני משתמש כלל באוטובוסים כי אני חש שיקח לי אותו זמן כמו ללכת ברגל ואם יש לי את הזמן כבר אלך ברגל. בעבר, לפני עידן הרכבת הקלה הייתי משתמש באוטובוס כדי להגיע למוסך וממנו כאשר השארתי את הרכב לטיפול אבל כדי ליעל זאת הייתי בוחר מוסך הנמצא באזור שקוי אוטובוסים ישירים משרתים. לא היו לי שום תלונות ומבחינתי האוטוסים היו יעילים למדי לאותו יעד.

בהיותי בחו"ל אני מעדיף שלא להשתמש באוטובוסים בגלל קושי ההתמצאות המהירה במקום (אוטובוסים רבים נוסעים בכל הכיוונים עם קושי לראות את התמונה הכוללת). יש גם שם בעיה של קוים מפותלים ולפעמים זה ענין של מזל ועולים בטעות על אוטובוס שנכנס לכל חור בדרך. לכן השימוש שלי באוטובוסים מוגבל לרוב לאשורים שאני מכיר היטב כגון האשור בו גדלתי בלונדון. אני מאד אוהב רכבות כי הכל ברור ומתואר במפות עם לו"ז מסודר. הלוואי שירושלים הייתה מתברכת ברכבת כמו הרכבות של אירופה אבל זה לא יהיה אף פעם. הרכבת הקלה היא סבירה מאד אם כי מוזר לחלוטין שמאות נוסעים ממתינים ברמזור כדי שרכב אחד יעבור לפניהם... הבעיה העקרית היא שלרכבת הקלה אין רשת אלא רק קו אחד לינארי בודד שאינו משרת עדיין את המרכזים החשובים של מלחה, גבעת שאול ותלפיות, ולא את מרבית הפרוורים בהם חיים התושבים (גילה, רמות, וכו').

מבחינת הנסיעה מחוץ לעיר, אני אוהב מאד את הרכבת אבל מירושלים זה עדיין סיפור ארוך במקצת ועיקר הבעיה היא שאין תחנות ביעדים שאני מגיע אליהם (רעננה, למשל) והמרחקים בין התחנות ליעדים שלי מאד גדולים (חצי שעת הליכה או חצי שעת פקק באוטובוס בהרצליה; כנ"ל באזור התעשיה נתניה, וכו'). לא ניסיתי אוטובוסים בשנים האחרונות כי התחנה המרכזית החדשה בירושלים נראית לי מקום נוראי - מן קניון זול ורועש מאד שחייבים לעבור אותו כדי להגיע לאוטובוס. גם בירידה מהאוטובוס בחזרה לירושלים צריכים שוב לעבור את הקניון המוזר הזה כדי להגיע מהאוטובוס לרחוב. כל כניסה לקניון כרוכה מטבע הדברים בהתעסקות בטחונית מאד אינטנסיבית כמו לפני טיסה. לכן, למרות אהבתי לתחבורה ציבורית אני בדרך כלל נאלץ לשמור את האהבה הזאת כפינוק מרענן בחו"ל ששם אני משתמש הרבה ברכבות וקצת באוטובוסים. אני מחכה בכליון עיניים לרכבת החדשה לירושלים אבל אני חושש שהנושא הבטחוני יהפוך גם אותה לבלתי-כדאית ובלתי-סימפטית ושאמשיך לנסוע ברכב כי אינני מסוכיסט... אני גם סבור שבעית אי-המצאותן של תחנות רכבת קרובות ליעדים שלי עדיין תהווה בעיה גם לאחר פתיחת קו הרכבת החדש של ירושלים.

באופן כללי אני סבור שאנשים רבים אינם משתמשים בתחבורה ציבורית בגלל אי-קיומה בסופי שבוע וחגים. התושבים מחוייבים להחזיק רכב פרטי כדי לא להיות כלואים בבתיהם בימי הפנאי. התוצאה היא שאותם אנשים כבר משתמשים רכבים שלהם בשאר ימות השבוע כי יש להם כבר רכב משלהם, מה גם שרכב פרטי עדיין יעיל יותר להרבה נסיעות במשך השבוע למרות הפקקים (אוטובוסים סובלים בפקקים לרוב כמו רכב פרטי). לעומת זאת, במדינות מפותחות ורגילות יש תחבורה יעילה ומקושרת למדי בכל ימות השבוע, כך שאנשים רבים מחליטים שלא להחזיק כלל רכב פרטי. עוד משהו: בגלל ההבדל הזה בין ישראל לחו"ל ההחזקה והשימוש ברכב פרטי נחשבים כאן כסימן של עוני כי כל מי שיכול קונה רכב כדי להתנייע בסופי שבוע. בחו"ל כולם רגילים להשתמש בתחבורה ציבורית, כולל מנכ"לים, חברי פרלמנט וכו', ואף אחד לא יחשוב על כך במונחים של פחיתות כבוד כפי שזה נתפס כאן.

איפה התחבורה הציבורית הכי כייפית? בשוויץ! לשם אנחנו קונים כרטיס חופשי וחוגגים ברכבות, אוניות וכו'.

שבת שלום,
דוד
בחיפה אותו סיפור נסיון לחסוך עם קוים של שעה
במקום למשל קו ישיר שיורד ממרכז הכרמל לרכבת מרכז בצורה ישירה, אז יש רק קו אחד ואיתו
נכנסים דרך הדר ודרך המושבה ודרך קרית אליעזר ודרך רחוב יפו ועד שהוא מגיע לרכבת מרכז
עוברות 35 דקות ולך תתכנן נסיעה ברכבת כשאתה א. לא יודע את הלו"ז של הקו הזה כי הוא כ"כ
ארוך (שעה+) שאין לו לו"ז נורמלי כי הוא מתחיל מהתחנה בלב המפרץ, למנהרות, לרוממה, לחורב,
למוריה, למרכז הכרמל, להדר, לגפן, למושבה, לקרית אליעזר, לרחוב יפו.. ב. לוקח לו 35 דקות
ממרכזז הכרמל, לפעמים גם 40.. ואז תעשה חשבון צריך לצאת שעה וחצי (!!) של לחכות לו
ולנסוע בו כדי להגיע לרכבת מרכז.. סיוט
 

scooby5

Member
למה שעה וחצי ?

בחיפה אותו סיפור נסיון לחסוך עם קוים של שעה
במקום למשל קו ישיר שיורד ממרכז הכרמל לרכבת מרכז בצורה ישירה, אז יש רק קו אחד ואיתו
נכנסים דרך הדר ודרך המושבה ודרך קרית אליעזר ודרך רחוב יפו ועד שהוא מגיע לרכבת מרכז
עוברות 35 דקות ולך תתכנן נסיעה ברכבת כשאתה א. לא יודע את הלו"ז של הקו הזה כי הוא כ"כ
ארוך (שעה+) שאין לו לו"ז נורמלי כי הוא מתחיל מהתחנה בלב המפרץ, למנהרות, לרוממה, לחורב,
למוריה, למרכז הכרמל, להדר, לגפן, למושבה, לקרית אליעזר, לרחוב יפו.. ב. לוקח לו 35 דקות
ממרכזז הכרמל, לפעמים גם 40.. ואז תעשה חשבון צריך לצאת שעה וחצי (!!) של לחכות לו
ולנסוע בו כדי להגיע לרכבת מרכז.. סיוט
למה שעה וחצי ?
יש לך אוטובוס כל רבע שעה לחיפה מרכז, וקווים אחרים שמגיעים לבת גלים ולחוף הכרמל, והיום יש יותר מאתר אחד שמציע זמני אמת לאוטובוסים.
 

tapuzo

New member
אז בוא נסביר לך איך שעה וחצי

למה שעה וחצי ?
יש לך אוטובוס כל רבע שעה לחיפה מרכז, וקווים אחרים שמגיעים לבת גלים ולחוף הכרמל, והיום יש יותר מאתר אחד שמציע זמני אמת לאוטובוסים.
אז בוא נסביר לך איך שעה וחצי
אני רוצה להגיע לרכבת ב- 8 בבוקר.
קו 23 מגיע למרכז הכרמל, אחרי שהוא יוצא ממרכזית המפרץ, עושה סיבוב ברוממה, נתקע בחורב ובמוריה.
אי אפשר לדעת מתי יגיע, אין לו שום לו"ז קבוע בגלל אורך הקו. לפעמים את הדרך הזו עושה בעשרים דקות
ולפעים חצי שעה. ממרכז הכרמל בנקודה בה אני ממתין, לוקח לקו 35 דקות להגיע לרכבת מרכז. הקו הזה
לא מגיע לבת גלים, אלא אם כן אתה מתכוון לתחנה מעבר לצומת דולפין והליכה 10 דקות לרכבת בת גלים,
כשבמקרה הזה כבר יותר מהיר פשוט להישאר עליו דרך רחוב יפו ולרדת מול רכבת מרכז.
עכשיו אם אני רוצה להספיק לרכבת שהזמן שלה והלו"ז שלה כן מדוייקים אבל יש לי נסיעת אוטובוס של 35 דקות
ועוד המתנה בתחנה כרבע שעה עד עשרים דקות, זה 55 דקות, ואני מוסיף פור של עשרים דקות כדי לא לפספס
את הרכבת, אז כן זה כמעט שעה וחצי. אפשר גם להגיע ממרכז הכרמל לרכבת חוף הכרמל וגם כאן זאת נסיעה
של 25 דקות בקו אחד בלבד שהתדירות שלו עוד יותר נמוכה ועוד 5 דקות מעבר בין מרכזית אגד לתחנת הרכבת.
הבעיה שאני צריך עוד אוטובוס להגיע למרכז הכרמל אם אני רוצה לקחת את קו 3.. אז אני מעדיף כבר להמתין
ל-23.
 

scooby5

Member
לא יודע בדיוק איפה אתה גר

אז בוא נסביר לך איך שעה וחצי
אני רוצה להגיע לרכבת ב- 8 בבוקר.
קו 23 מגיע למרכז הכרמל, אחרי שהוא יוצא ממרכזית המפרץ, עושה סיבוב ברוממה, נתקע בחורב ובמוריה.
אי אפשר לדעת מתי יגיע, אין לו שום לו"ז קבוע בגלל אורך הקו. לפעמים את הדרך הזו עושה בעשרים דקות
ולפעים חצי שעה. ממרכז הכרמל בנקודה בה אני ממתין, לוקח לקו 35 דקות להגיע לרכבת מרכז. הקו הזה
לא מגיע לבת גלים, אלא אם כן אתה מתכוון לתחנה מעבר לצומת דולפין והליכה 10 דקות לרכבת בת גלים,
כשבמקרה הזה כבר יותר מהיר פשוט להישאר עליו דרך רחוב יפו ולרדת מול רכבת מרכז.
עכשיו אם אני רוצה להספיק לרכבת שהזמן שלה והלו"ז שלה כן מדוייקים אבל יש לי נסיעת אוטובוס של 35 דקות
ועוד המתנה בתחנה כרבע שעה עד עשרים דקות, זה 55 דקות, ואני מוסיף פור של עשרים דקות כדי לא לפספס
את הרכבת, אז כן זה כמעט שעה וחצי. אפשר גם להגיע ממרכז הכרמל לרכבת חוף הכרמל וגם כאן זאת נסיעה
של 25 דקות בקו אחד בלבד שהתדירות שלו עוד יותר נמוכה ועוד 5 דקות מעבר בין מרכזית אגד לתחנת הרכבת.
הבעיה שאני צריך עוד אוטובוס להגיע למרכז הכרמל אם אני רוצה לקחת את קו 3.. אז אני מעדיף כבר להמתין
ל-23.
לא יודע בדיוק איפה אתה גר
אבל לפי כל הקווים שאתה מתאר, כנראה שאתה גר באזור שבין מרכז הכרמל לכרמל הצרפתי.
יש לך משם גם את קו 115 שאתה כל כך אוהב, ואתה יכול לקחת ממרכז הכרמל גם את קווים 28/37 שמגיעים לחיפה בת גלים ועוד ועוד ועוד.
יש לך את האתר הנפלא הבא (וגם אפליקציה בסלולר) www.efobus.com - תשתמש בו, ותדע מתי יש לך אוטובוס, מבלי לחכות לו כל כך הרבה זמן.
 

tapuzo

New member
אפליקציה לא משנה את המצב

לא יודע בדיוק איפה אתה גר
אבל לפי כל הקווים שאתה מתאר, כנראה שאתה גר באזור שבין מרכז הכרמל לכרמל הצרפתי.
יש לך משם גם את קו 115 שאתה כל כך אוהב, ואתה יכול לקחת ממרכז הכרמל גם את קווים 28/37 שמגיעים לחיפה בת גלים ועוד ועוד ועוד.
יש לך את האתר הנפלא הבא (וגם אפליקציה בסלולר) www.efobus.com - תשתמש בו, ותדע מתי יש לך אוטובוס, מבלי לחכות לו כל כך הרבה זמן.
אפליקציה לא משנה את המצב
זה שאני יודע שאוטובוס נמצא ברוממה או בפיק"א לא אומר לי כמה זמן יתקע בפקק חורב או במוריה.
יש נהגים מהירים ויש איטיים. יש כאלו שבדיוק חלפו ואז לך תדע מתי הבא, זה בכל מקרה המתנה.

לגבי קו 115, הקו הזה לא עובר במרכז הכרמל ולא מגיע לעיר התחתית או לרכבת מרכז אז לא
הבנתי מה הרלוונטיות שלו אלי כנוסע מרמת התשבי. לכיוון תחנת חוף הכרמל לוקח גם לו 35 דקות
וגם איתו בגלל מסלול ארוך ממרכזית המפרץ דרך הדר אין לו"ז.

רק קו 23 מגיע מכל אזור הכרמל לעיר התחתית. מכיוון שאני לא הולך לנסוע למרכז הכרמל
כדי שם להמתין שוב לקחת קו 28 או 37 או 35 וכו' כי זה דבילי, אז מה שנותר זה להמתין לקו 23.
 

tapuzo

New member
אגב רק לשם השוואה - קו אומני אקספרס

אפליקציה לא משנה את המצב
זה שאני יודע שאוטובוס נמצא ברוממה או בפיק"א לא אומר לי כמה זמן יתקע בפקק חורב או במוריה.
יש נהגים מהירים ויש איטיים. יש כאלו שבדיוק חלפו ואז לך תדע מתי הבא, זה בכל מקרה המתנה.

לגבי קו 115, הקו הזה לא עובר במרכז הכרמל ולא מגיע לעיר התחתית או לרכבת מרכז אז לא
הבנתי מה הרלוונטיות שלו אלי כנוסע מרמת התשבי. לכיוון תחנת חוף הכרמל לוקח גם לו 35 דקות
וגם איתו בגלל מסלול ארוך ממרכזית המפרץ דרך הדר אין לו"ז.

רק קו 23 מגיע מכל אזור הכרמל לעיר התחתית. מכיוון שאני לא הולך לנסוע למרכז הכרמל
כדי שם להמתין שוב לקחת קו 28 או 37 או 35 וכו' כי זה דבילי, אז מה שנותר זה להמתין לקו 23.
אגב רק לשם השוואה - קו אומני אקספרס
אומני אקספרס מפעילה (לצער כולנו רק בלילות סופ"ש) קו משד' העצמאות למרכז הכרמל.
אז נכון שזה לילה, אבל כשלא עושים סיבוב בהדר ובקרית אליעזר אז מדהים לראות איך
אפשר להגיע מרכבת מרכז למרכז הכרמל תוך 10 דקות בקו ישיר.
 

scooby5

Member
אין סיכוי שדבר כזה קורה ביום.

אגב רק לשם השוואה - קו אומני אקספרס
אומני אקספרס מפעילה (לצער כולנו רק בלילות סופ"ש) קו משד' העצמאות למרכז הכרמל.
אז נכון שזה לילה, אבל כשלא עושים סיבוב בהדר ובקרית אליעזר אז מדהים לראות איך
אפשר להגיע מרכבת מרכז למרכז הכרמל תוך 10 דקות בקו ישיר.
אין סיכוי שדבר כזה קורה ביום.
גם עם וספה.
אני לא בטוח שהם אוספים בתוך חיפה, כך שזה לא ממש רלוונטי.
 

scooby5

Member
אין דבר כזה שאין לוז

אפליקציה לא משנה את המצב
זה שאני יודע שאוטובוס נמצא ברוממה או בפיק"א לא אומר לי כמה זמן יתקע בפקק חורב או במוריה.
יש נהגים מהירים ויש איטיים. יש כאלו שבדיוק חלפו ואז לך תדע מתי הבא, זה בכל מקרה המתנה.

לגבי קו 115, הקו הזה לא עובר במרכז הכרמל ולא מגיע לעיר התחתית או לרכבת מרכז אז לא
הבנתי מה הרלוונטיות שלו אלי כנוסע מרמת התשבי. לכיוון תחנת חוף הכרמל לוקח גם לו 35 דקות
וגם איתו בגלל מסלול ארוך ממרכזית המפרץ דרך הדר אין לו"ז.

רק קו 23 מגיע מכל אזור הכרמל לעיר התחתית. מכיוון שאני לא הולך לנסוע למרכז הכרמל
כדי שם להמתין שוב לקחת קו 28 או 37 או 35 וכו' כי זה דבילי, אז מה שנותר זה להמתין לקו 23.
אין דבר כזה שאין לוז
אני נוסע בעצמי בחיפה, ומשתמש המון באפליקציות והן די מדוייקות (סטייה של 1-3 דקות זה לא כזה נורא).
גם בקו 23 יוצא לי לנסוע ובדרך כלל נשמרת התדירות של אוטובוס בכל כרבע שעה. רק אירועים ממש חריגים גורמים לבעיות בקו הזה.
אתה גם לאיכול לצפות שיהיה קו דלת לדלת לכל אחד מכל שכונה ולכל מקום. אין בזה הרבה הגיון ויעילות.
באמת לוקח לקו 115 להגיע מרמת התשבי עד לחוף הכרמל 35 דקות ? זה נשמע לי קצת ארוך מדי.
ודרך אגב - קו 23 מגיע רק מהאזור שלך לעיר התחתית. משאר אזור הכרמל יש קווים נוספים, בהם 12, 5 ועוד אפשרויות הכוללות החלפת אוטובוסים.
 

tapuzo

New member
כן כן, קו 115 לחוף הכרמל 35 דקות לרכבת

אין דבר כזה שאין לוז
אני נוסע בעצמי בחיפה, ומשתמש המון באפליקציות והן די מדוייקות (סטייה של 1-3 דקות זה לא כזה נורא).
גם בקו 23 יוצא לי לנסוע ובדרך כלל נשמרת התדירות של אוטובוס בכל כרבע שעה. רק אירועים ממש חריגים גורמים לבעיות בקו הזה.
אתה גם לאיכול לצפות שיהיה קו דלת לדלת לכל אחד מכל שכונה ולכל מקום. אין בזה הרבה הגיון ויעילות.
באמת לוקח לקו 115 להגיע מרמת התשבי עד לחוף הכרמל 35 דקות ? זה נשמע לי קצת ארוך מדי.
ודרך אגב - קו 23 מגיע רק מהאזור שלך לעיר התחתית. משאר אזור הכרמל יש קווים נוספים, בהם 12, 5 ועוד אפשרויות הכוללות החלפת אוטובוסים.
כן כן, קו 115 לחוף הכרמל 35 דקות לרכבת
הקו עצמו פשוט עושה סיבוב גדול בתוך שפרינצק עם המון תחנות.
מצומת התשבי עד מרכזית חוף כרמל 30-35 דקות.

לגבי אומני אקספרס - הקו הזה מצוין, הלואי והיה קו כזה ישיר לאגד מתחנת מרכז
למרכז הכרמל ((הרי אלו לא מקומות נידחים אלא הכי מרכזיים עם כל המלונות בשד' הנשיא)),
בלי סיבובים מיותרים בהדר וקרית אליעזר, שהיה לוקח 15 דקות במקום 35.

קו 23 הוא שומר אולי על תדירות בתחילת הקוים, אבל במוריה כבר מאבד קשר עם לו"ז.
וכשזה הקו היחיד לכל אזור רמת התשבי ושד' הנשיא והיובל שמחבר אותנו עם הדר
והעיר התחתית האמן לי שזה מתסכל כשצריך לתכנן זמן הגעה מדויק לרכבת.
 

tapuzo

New member
קו 115 מצומת התשבי לחוף הכרמל עוצר ב-25 תחנות

כן כן, קו 115 לחוף הכרמל 35 דקות לרכבת
הקו עצמו פשוט עושה סיבוב גדול בתוך שפרינצק עם המון תחנות.
מצומת התשבי עד מרכזית חוף כרמל 30-35 דקות.

לגבי אומני אקספרס - הקו הזה מצוין, הלואי והיה קו כזה ישיר לאגד מתחנת מרכז
למרכז הכרמל ((הרי אלו לא מקומות נידחים אלא הכי מרכזיים עם כל המלונות בשד' הנשיא)),
בלי סיבובים מיותרים בהדר וקרית אליעזר, שהיה לוקח 15 דקות במקום 35.

קו 23 הוא שומר אולי על תדירות בתחילת הקוים, אבל במוריה כבר מאבד קשר עם לו"ז.
וכשזה הקו היחיד לכל אזור רמת התשבי ושד' הנשיא והיובל שמחבר אותנו עם הדר
והעיר התחתית האמן לי שזה מתסכל כשצריך לתכנן זמן הגעה מדויק לרכבת.
קו 115 מצומת התשבי לחוף הכרמל עוצר ב-25 תחנות
וזה הקו היחיד של רמת התשבי ואזור הכרמל הצרפתי אל חוף הכרמל.
25 תחנות, 35 דקות נסיעה מתישה.
 

FiReBall

New member
בשביל להגיע לעבודה בתחצ אני צריך לקחת 3 קווים

למה אנשים לא נוסעים באוטובוס?
בהמשך לשרשור המשכנתא ההוא והויכוחים האינסופיים על חשיבות הישיבה והנוחות באוטובוס, קבלו סקר מעניין (PDF) של ארגון "15 דקות" הירושלמי שמצאתי. הסקר מתמקד בסוגיית הארכת זמן העלייה לאוטובוס בעקבות הכנסת כרטיס הרב-קו לשימוש בירושלים ונסיונו של הארגון לקדם עלייה מכל הדלתות, אבל בעמוד 6 יש שאלה שמופנית דווקא למי שאינם נוסעים באוטובוסים ומנסה לברר מהן הסיבות לכך. ובכן (
) - למי שמתעצל לפתוח את הקישור הרי השאלה והתוצאות כלשונן:

מדוע לא משתמשים בתחבורה הציבורית
לאלו שלא משתמשים בתחבורה הציבורית בירושלים – % 38 מכלל המדגם

לשאלה: מדוע את/ה לא נוסע/ת באוטובוסים בתוך ירושלים? ( שאלה בלתי נעזרת התשובות לא
הוקראו למרואיינים )

את/ה רגיל/ה לנסוע במכונית 48%
אין צורך בנסיעות כלל ( לא עובד/ת, עובד/ת קרוב לבית, עובד/ת מהבית וכו') 10%
לוח הזמנים לא נוח / לא מתאים / המתנה ארוכה לאוטובוסים 7%
נסיעות איטיות מדי / לוקח יותר מדי זמן 6%
אין קווי אוטובוסים רלוונטיים ליעדים שלך / ו/או ליד הבית שלך 5%
צפיפות באוטובוסים 2%
יקר / עלות גבוהה 1%
יש הסעות 1%
מסרב/ת לענות 20%

ניתוח הממצאים: מבין הגורמים הקשורים לשירות (כלומר בקיזוז שתי התשובות הראשונות והתשובה האחרונה) עולה כי הגורם המשמעותי ביותר לאי-שימוש באוטובוס הוא (סופרייז סופרייז) לו"ז לא נוח והמתנה ארוכה (7%), אחריו בהפרש קטן - נסיעות איטיות מדי (6%), במקום השלישי - אין קווים רלוונטיים ליעד (5%) והרחק במקום הרביעי, עם שני אחוזים בלבד - צפיפות באוטובוס, שרק שיקולי עלות הנסיעה מקבלים ציון נמוך יותר.

מספיק משכנע?...
בשביל להגיע לעבודה בתחצ אני צריך לקחת 3 קווים
זמן הנסיעה יקח פי 3 זמן, וזה גם יהיה יותר יקר ממכונית.
 
נשמע שמעולם לא נסעת באוטובוס ואינך מכיר את

בשביל להגיע לעבודה בתחצ אני צריך לקחת 3 קווים
זמן הנסיעה יקח פי 3 זמן, וזה גם יהיה יותר יקר ממכונית.
נשמע שמעולם לא נסעת באוטובוס ואינך מכיר את
הקווים.
לעולם אוטובוס לא יהיה יותר יקר מרכב.
רכב צריך לקנות לשלם אגרת רישוי, דלק, תיקונים.
נסיעה באוטבוס בכרטיסיה או חופשי חודשי תמיד! יותר זולה.
ולגבי הזמן אתה צריך לעבוד כדי לממן את ההפרש :)
 

alantan

New member
מצד שני, תמיד אפשר להרוויח כסף, זמן הוא משאב

נשמע שמעולם לא נסעת באוטובוס ואינך מכיר את
הקווים.
לעולם אוטובוס לא יהיה יותר יקר מרכב.
רכב צריך לקנות לשלם אגרת רישוי, דלק, תיקונים.
נסיעה באוטבוס בכרטיסיה או חופשי חודשי תמיד! יותר זולה.
ולגבי הזמן אתה צריך לעבוד כדי לממן את ההפרש :)
מצד שני, תמיד אפשר להרוויח כסף, זמן הוא משאב
שאין לנו אפשרות להוסיף לחיינו...
 
בד"כ המשכורות שלך מגיע לסכום מסוים

מצד שני, תמיד אפשר להרוויח כסף, זמן הוא משאב
שאין לנו אפשרות להוסיף לחיינו...
בד"כ המשכורות שלך מגיע לסכום מסוים
התכוונתי שאת הזמן שאתה חוסך בלהגיע עם הרכב לעבודה אתה מבזבז בלעבוד כדי לממן את האוטו.
 
תשובה פשוטה ונכונה: כי הוא לא מציג מספיק

למה אנשים לא נוסעים באוטובוס?
בהמשך לשרשור המשכנתא ההוא והויכוחים האינסופיים על חשיבות הישיבה והנוחות באוטובוס, קבלו סקר מעניין (PDF) של ארגון "15 דקות" הירושלמי שמצאתי. הסקר מתמקד בסוגיית הארכת זמן העלייה לאוטובוס בעקבות הכנסת כרטיס הרב-קו לשימוש בירושלים ונסיונו של הארגון לקדם עלייה מכל הדלתות, אבל בעמוד 6 יש שאלה שמופנית דווקא למי שאינם נוסעים באוטובוסים ומנסה לברר מהן הסיבות לכך. ובכן (
) - למי שמתעצל לפתוח את הקישור הרי השאלה והתוצאות כלשונן:

מדוע לא משתמשים בתחבורה הציבורית
לאלו שלא משתמשים בתחבורה הציבורית בירושלים – % 38 מכלל המדגם

לשאלה: מדוע את/ה לא נוסע/ת באוטובוסים בתוך ירושלים? ( שאלה בלתי נעזרת התשובות לא
הוקראו למרואיינים )

את/ה רגיל/ה לנסוע במכונית 48%
אין צורך בנסיעות כלל ( לא עובד/ת, עובד/ת קרוב לבית, עובד/ת מהבית וכו') 10%
לוח הזמנים לא נוח / לא מתאים / המתנה ארוכה לאוטובוסים 7%
נסיעות איטיות מדי / לוקח יותר מדי זמן 6%
אין קווי אוטובוסים רלוונטיים ליעדים שלך / ו/או ליד הבית שלך 5%
צפיפות באוטובוסים 2%
יקר / עלות גבוהה 1%
יש הסעות 1%
מסרב/ת לענות 20%

ניתוח הממצאים: מבין הגורמים הקשורים לשירות (כלומר בקיזוז שתי התשובות הראשונות והתשובה האחרונה) עולה כי הגורם המשמעותי ביותר לאי-שימוש באוטובוס הוא (סופרייז סופרייז) לו"ז לא נוח והמתנה ארוכה (7%), אחריו בהפרש קטן - נסיעות איטיות מדי (6%), במקום השלישי - אין קווים רלוונטיים ליעד (5%) והרחק במקום הרביעי, עם שני אחוזים בלבד - צפיפות באוטובוס, שרק שיקולי עלות הנסיעה מקבלים ציון נמוך יותר.

מספיק משכנע?...
תשובה פשוטה ונכונה: כי הוא לא מציג מספיק
יתרונות, אם בכלל.

לרוב, אם תחבר את זמן ההמתנה + זמן הנסיעה + זמן ההגעה אל התחנה וממנה - תקבל חסרון משמעותית לעומת נסיעה ברכב פרטי.

זה לרוב. במקרים שבהם זה לא ככה, אנשים כן נוסעים באוטובוס.
 

טשאפק

New member
אני חושב שנושא העדפותיהם של משתמשי התח"צ

למה אנשים לא נוסעים באוטובוס?
בהמשך לשרשור המשכנתא ההוא והויכוחים האינסופיים על חשיבות הישיבה והנוחות באוטובוס, קבלו סקר מעניין (PDF) של ארגון "15 דקות" הירושלמי שמצאתי. הסקר מתמקד בסוגיית הארכת זמן העלייה לאוטובוס בעקבות הכנסת כרטיס הרב-קו לשימוש בירושלים ונסיונו של הארגון לקדם עלייה מכל הדלתות, אבל בעמוד 6 יש שאלה שמופנית דווקא למי שאינם נוסעים באוטובוסים ומנסה לברר מהן הסיבות לכך. ובכן (
) - למי שמתעצל לפתוח את הקישור הרי השאלה והתוצאות כלשונן:

מדוע לא משתמשים בתחבורה הציבורית
לאלו שלא משתמשים בתחבורה הציבורית בירושלים – % 38 מכלל המדגם

לשאלה: מדוע את/ה לא נוסע/ת באוטובוסים בתוך ירושלים? ( שאלה בלתי נעזרת התשובות לא
הוקראו למרואיינים )

את/ה רגיל/ה לנסוע במכונית 48%
אין צורך בנסיעות כלל ( לא עובד/ת, עובד/ת קרוב לבית, עובד/ת מהבית וכו') 10%
לוח הזמנים לא נוח / לא מתאים / המתנה ארוכה לאוטובוסים 7%
נסיעות איטיות מדי / לוקח יותר מדי זמן 6%
אין קווי אוטובוסים רלוונטיים ליעדים שלך / ו/או ליד הבית שלך 5%
צפיפות באוטובוסים 2%
יקר / עלות גבוהה 1%
יש הסעות 1%
מסרב/ת לענות 20%

ניתוח הממצאים: מבין הגורמים הקשורים לשירות (כלומר בקיזוז שתי התשובות הראשונות והתשובה האחרונה) עולה כי הגורם המשמעותי ביותר לאי-שימוש באוטובוס הוא (סופרייז סופרייז) לו"ז לא נוח והמתנה ארוכה (7%), אחריו בהפרש קטן - נסיעות איטיות מדי (6%), במקום השלישי - אין קווים רלוונטיים ליעד (5%) והרחק במקום הרביעי, עם שני אחוזים בלבד - צפיפות באוטובוס, שרק שיקולי עלות הנסיעה מקבלים ציון נמוך יותר.

מספיק משכנע?...
אני חושב שנושא העדפותיהם של משתמשי התח"צ
הקיימים והפוטנציאלים, נחקר רבות ולעומק באקדמיה.

הצעה למנהלים - להביא חוקר תחבורה שעוסק בנושא לאירוח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה