darkshadow1
New member
לגבי מספר 2:
אם נסתכל על הדוגמה של ירושלים-הרצליה פיתוח, זאת נסיעה שהיא בלי ספק ביניעירונית ולכן הפיתרון צריך להיות רכבת. מן הסתם הרכבת היום לא רלוונטית ולכן המסלול לוקח הרבה יותר זמן בתחבורה ציבורית.
כשנוסעים יוכלו לעלות על רכבות בתחנת האומה, הנסיעה מירושלים להרצליה ברכבת תיקח כ-50 דקות (ירושלים-ת"א ההגנה בחצי שעה, ת"א ההגנה-הרצליה בעשרים דקות ואפילו פחות עם רכבות חשמליות), ומתחנת הרכבת להרצליה פיתוח עד חצי שעה (אני לא מכיר את הלו"ז של השאטלים, אני לא מאמין שהם עושים את הדרך ביותר מחצי שעה).
לגבי מספר 2:לא התכוונתי לקטר
1. ההערות שלי לא כוונו כקיטורים. אני מסכים שאין לנו היסטוריה תחבורתית ארוכה. התכוונתי רק להשיב לשאלה המקורית "למה אנשים לא נוסעים באוטובוס" תוך כדי הרחבה מאוטובוסים לתחבורה ציבורית בכללותה. חשבתי שכדאי לחשוב למה אני בעצמי לא משתמש באוטובוסים אף על פי שאני מאד בעד תחבורה ציבורית ומעדיף לשבת בנחת ברכבת ולקרוא ולעבוד מאשר לנהוג בפקקים בעצמי ולחפש חנייה יקרה בהגיעתי ליעד. ההערות שהעליתי הן התוצאה של מחשבה זו.
2. אינני מצפה שתחבורה ציבורית תיקח תמיד פחות זמן מרכב פרטי. גם בארצות אחרות זה לא עובד כך. אני מצפה שנסיעות עירוניות בין יעדים פופולריים תמשכנה פחות זמן בתחבורה ציבורית ובמיוחד בשעות השיא כאשר הכבישים עמוסים. בארץ זה לא כך. כמו-כן נתתי דוגמא של נסיעות בין ירושלים להרצליה פיתוח (הרבה אנשי היי-טק עושים את הנסיעה הזו יומיום). ברכב פרטי זה לוקח כשעה ורבע (אפילו שעה או פחות באמצע הלילה) וכשעתיים שבעות השיא. אני מצפה שתחבורה ציבורית תקח כשעה וחצי ותחסוך זמן בשעות השיא ותאריך את הנסיעה בשאר שעות היום.
3. אני מצפה מתחבורה ציבורית בינעירונית נוחות מסויימת - שאוכל לקרוא ולעבוד בדרך (זה כן עובד בארץ) ושלא יהיה כרוך בקטעי הליכה מאד ארוכים (בארץ יש בעיה קשה של מיקום תחנות הרכבת והעדר כניסות ויציאות לכיוונים שונים).
4. ברור שיש סיבות מוצדקות לכל הבעיות (בטחון, העדר היסטוריה, חוסר תקציב, וכו') אבל השורה התחתונה מבחינתי היא שישנה תשתית כבישים טובה למדי בישראל ורשת תחבורה ציבורית נחותה מאד יחסית לתשתית הכבישים. לכן, אני נאלץ לוותר כאן כמעט לחלוטין בתחבורה ציבורית ולהנות ממנה רק בהיותי בחו"ל.
שבוע טוב,
דוד
אם נסתכל על הדוגמה של ירושלים-הרצליה פיתוח, זאת נסיעה שהיא בלי ספק ביניעירונית ולכן הפיתרון צריך להיות רכבת. מן הסתם הרכבת היום לא רלוונטית ולכן המסלול לוקח הרבה יותר זמן בתחבורה ציבורית.
כשנוסעים יוכלו לעלות על רכבות בתחנת האומה, הנסיעה מירושלים להרצליה ברכבת תיקח כ-50 דקות (ירושלים-ת"א ההגנה בחצי שעה, ת"א ההגנה-הרצליה בעשרים דקות ואפילו פחות עם רכבות חשמליות), ומתחנת הרכבת להרצליה פיתוח עד חצי שעה (אני לא מכיר את הלו"ז של השאטלים, אני לא מאמין שהם עושים את הדרך ביותר מחצי שעה).