הנה דוגמא נוספת, גם היא מצפון-מערב לונדון
הנסיעה באוטובוס 102 ממוסוול היל לקניון של ברנט קרוס נמשכת כ-50 דקות. באוטו זה בין 10 ד' לרבע שעה.
הנה דוגמא נוספת, גם היא מצפון-מערב לונדוןתלוי איפה, יש מערכות מסילתיות בערים הגדולות.
בקארדיף למשל יש רשת מקומית של קווי רכבת
http://en.wikipedia.org/wiki/Valleys_&_Cardiff_Local_Routes
בגלאזגו יש קו רכבת תחתית אחד סיבובי
http://en.wikipedia.org/wiki/Glasgow_Subway
על פרוייקט הרק"ל באדינבורו הורחב פה בפורום (אחד הנוסעים התכופים - אולי אפילו אתה)
בצפון אנגליה ישנן מערכות רכבתיות מקומיות כמו המטרו בניוקאסל ואזור נהרות הטאיין והוויר, או מערכת המרזירייל בליברפול.
את המדינה כולה מכסה מערכת רכבות לאומית שהשתלשלותה הארוכה מחברות פרטיות במאה ה19, הלאמה ב1947 לחברת רכבות לאומית אחת (עקב מצבן הפיננסי הרעוע של חברות הרכבת אחרי המלחמה והחיבור בין התיכנון המרכזי שהונהג בזמן המלחמה בין השאר ע"י שרים מהלייבור בממשלת הקואליציה של צ'רציל השמרן לאידאולוגיה הסוציאל-דמוקרטית של אותם השרים כאשר כיהנו בממשלת הלייבור של קלמנט אטלי שנבחרה מספר שבועות אחרי הניצחון), קיצוץ קווי ענף בשנות ה60 (מה שהותיר בפריפריה בעיקר את הקווים הראשיים, אך איפשר הקמת רכבות מתנדבים עם קטרי קיטור על ענפים שנסגרו), והפרטה בשנות ה90 במהלכה הרשת עצמה נשארה בבעלות חברת תשתית ותשלום פרטית אחידה ( ריילטראק ) שהוחלפה לפני עשור בחברה חצי ממשלתית שלא למטרות רווח (נטוורק רייל) עקב פשיטת הרגל של החברה הפרטית. את לוח הזמנים של המפעילים הפרטיים מכתיב הרגולטור ויש תאום סלוטים גם בין חברות. כמו כן בגלל התשלום האחיד אין לנוסעים בעיות של תשלום נפרד לחברות נפרדות. לפעמים הרשת הלאומית נוחה לנסיעות לטווח קצר יותר ( למשל - חצי שעה לעיר שנמצאת במרחק 50 קילומטר ) אבל לפעמים הלו"ז יהיה בנוי למען הנוסעים ללונדון במקום לפי הצרכים המקומיים, ואז אין טעם להשתמש בקווים המקומיים ל3-4 תחנות כי התדירות בזבל ועדיף לקחת אוטובוס.
אינני מכיר אישית את מערכות האוטובוסים הפריפריאליות, אבל יש מספר מפעילים פרטיים - יש מפעילים בינעירוניים עם יתרון של גמישות (למשל - לאחרונה טסתי דרך הית'רו והיה מהיר יותר לקחת אוטובוס מאשר להחליף בלונדון), יש מפעילים עירוניים ואזוריים, אך באזורים מאד פריפריאליים שומעים על מצבים בהם קווי אוטובוס ללא ביקוש ועם גיבוי הרשות המקומית קוצצו או בוטלו לאחרונה.
כל פעם שאני מבקר במקום כלשהו נראה שיש איזושהי צורה של תחבורה ציבורית ( יש מקומות שאנחנו נוסעים אליהם ברכב הפרטי ) ואם אנחנו הולכים מהמלון למרכז העיר וזה יותר מקילומטר או שניים יש סיכוי שנשתמש בתח"צ לחזור למלון.
ברור שיהיו מקומות שקשה להגיע אליהם או מהם למקום אחר, אבל אפילו בלונדון אני יכול להביא את הדוגמה של הייגייט וקראוץ'-אנד שנמצאות 15 דקות הליכה האחת מהשניה, אך באוטובוס יקח אולי שעה להגיע מהאחת לשניה כי חייבים לקחת אוטובוס קילומטר וחצי דרומה ואז קילומטר וחצי צפונה.
הנסיעה באוטובוס 102 ממוסוול היל לקניון של ברנט קרוס נמשכת כ-50 דקות. באוטו זה בין 10 ד' לרבע שעה.