למה אנשים לא נוסעים באוטובוס?

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
הנה דוגמא נוספת, גם היא מצפון-מערב לונדון

תלוי איפה, יש מערכות מסילתיות בערים הגדולות.
בקארדיף למשל יש רשת מקומית של קווי רכבת

http://en.wikipedia.org/wiki/Valleys_&_Cardiff_Local_Routes

בגלאזגו יש קו רכבת תחתית אחד סיבובי

http://en.wikipedia.org/wiki/Glasgow_Subway

על פרוייקט הרק"ל באדינבורו הורחב פה בפורום (אחד הנוסעים התכופים - אולי אפילו אתה)

בצפון אנגליה ישנן מערכות רכבתיות מקומיות כמו המטרו בניוקאסל ואזור נהרות הטאיין והוויר, או מערכת המרזירייל בליברפול.

את המדינה כולה מכסה מערכת רכבות לאומית שהשתלשלותה הארוכה מחברות פרטיות במאה ה19, הלאמה ב1947 לחברת רכבות לאומית אחת (עקב מצבן הפיננסי הרעוע של חברות הרכבת אחרי המלחמה והחיבור בין התיכנון המרכזי שהונהג בזמן המלחמה בין השאר ע"י שרים מהלייבור בממשלת הקואליציה של צ'רציל השמרן לאידאולוגיה הסוציאל-דמוקרטית של אותם השרים כאשר כיהנו בממשלת הלייבור של קלמנט אטלי שנבחרה מספר שבועות אחרי הניצחון), קיצוץ קווי ענף בשנות ה60 (מה שהותיר בפריפריה בעיקר את הקווים הראשיים, אך איפשר הקמת רכבות מתנדבים עם קטרי קיטור על ענפים שנסגרו), והפרטה בשנות ה90 במהלכה הרשת עצמה נשארה בבעלות חברת תשתית ותשלום פרטית אחידה ( ריילטראק ) שהוחלפה לפני עשור בחברה חצי ממשלתית שלא למטרות רווח (נטוורק רייל) עקב פשיטת הרגל של החברה הפרטית. את לוח הזמנים של המפעילים הפרטיים מכתיב הרגולטור ויש תאום סלוטים גם בין חברות. כמו כן בגלל התשלום האחיד אין לנוסעים בעיות של תשלום נפרד לחברות נפרדות. לפעמים הרשת הלאומית נוחה לנסיעות לטווח קצר יותר ( למשל - חצי שעה לעיר שנמצאת במרחק 50 קילומטר ) אבל לפעמים הלו"ז יהיה בנוי למען הנוסעים ללונדון במקום לפי הצרכים המקומיים, ואז אין טעם להשתמש בקווים המקומיים ל3-4 תחנות כי התדירות בזבל ועדיף לקחת אוטובוס.

אינני מכיר אישית את מערכות האוטובוסים הפריפריאליות, אבל יש מספר מפעילים פרטיים - יש מפעילים בינעירוניים עם יתרון של גמישות (למשל - לאחרונה טסתי דרך הית'רו והיה מהיר יותר לקחת אוטובוס מאשר להחליף בלונדון), יש מפעילים עירוניים ואזוריים, אך באזורים מאד פריפריאליים שומעים על מצבים בהם קווי אוטובוס ללא ביקוש ועם גיבוי הרשות המקומית קוצצו או בוטלו לאחרונה.

כל פעם שאני מבקר במקום כלשהו נראה שיש איזושהי צורה של תחבורה ציבורית ( יש מקומות שאנחנו נוסעים אליהם ברכב הפרטי ) ואם אנחנו הולכים מהמלון למרכז העיר וזה יותר מקילומטר או שניים יש סיכוי שנשתמש בתח"צ לחזור למלון.

ברור שיהיו מקומות שקשה להגיע אליהם או מהם למקום אחר, אבל אפילו בלונדון אני יכול להביא את הדוגמה של הייגייט וקראוץ'-אנד שנמצאות 15 דקות הליכה האחת מהשניה, אך באוטובוס יקח אולי שעה להגיע מהאחת לשניה כי חייבים לקחת אוטובוס קילומטר וחצי דרומה ואז קילומטר וחצי צפונה.
הנה דוגמא נוספת, גם היא מצפון-מערב לונדון
הנסיעה באוטובוס 102 ממוסוול היל לקניון של ברנט קרוס נמשכת כ-50 דקות. באוטו זה בין 10 ד' לרבע שעה.
 

Ccyclist

Well-known member
במקום ברנט קרוס תשנה את היעד לסטייפלז קורנר..

הנה דוגמא נוספת, גם היא מצפון-מערב לונדון
הנסיעה באוטובוס 102 ממוסוול היל לקניון של ברנט קרוס נמשכת כ-50 דקות. באוטו זה בין 10 ד' לרבע שעה.
במקום ברנט קרוס תשנה את היעד לסטייפלז קורנר..
והתח"צ יקח יותר משעה (עם החלפה במוסף של ברנט קרוס) בעוד המכונית בסך הכל תמשיך עוד צומת בצפון מעגלי.

אבל - במקרה של הייגייט וקראוץ' אנד מדובר ב15 דקות ברגל.
 

alantan

New member
אכן כן, אבל יש לומר שברנט קרוס הוא יעד יותר

במקום ברנט קרוס תשנה את היעד לסטייפלז קורנר..
והתח"צ יקח יותר משעה (עם החלפה במוסף של ברנט קרוס) בעוד המכונית בסך הכל תמשיך עוד צומת בצפון מעגלי.

אבל - במקרה של הייגייט וקראוץ' אנד מדובר ב15 דקות ברגל.
אכן כן, אבל יש לומר שברנט קרוס הוא יעד יותר
מרכזי ומושך מאשר סטייפלז קורנר. מה גם שאפשר ללכת עוד 5 ד' ברגל מברנט קרוס לסטייפלז קורנר.
 

Ccyclist

Well-known member
הנקודה היא נגישות חנויות המחסן ולא הקניון.

אכן כן, אבל יש לומר שברנט קרוס הוא יעד יותר
מרכזי ומושך מאשר סטייפלז קורנר. מה גם שאפשר ללכת עוד 5 ד' ברגל מברנט קרוס לסטייפלז קורנר.
הנקודה היא נגישות חנויות המחסן ולא הקניון.
הקניון נועד לשופינג חצי יוקרתי, חנויות המחסן מאפשרות קנייה של מוצרים הכרחיים שאין להם הילה של עיצוב או יוקרה.

אם אתה קונה למשל כיסא למחשב בסטייפלס' אתה לא בדיוק יכול ללכת 10 דקות חזרה דרך מערכת הגשרים המסובכת שם, אלא תנסה לעלות על אוטובוס בכביש החישורי ( A5 ) שממש ליד חנויות המחסן.

הדוגמה של כיסא למחשב היא דוגמה פרקטית של סחורה מהסוג שניתן למצא באיכות ביניים טובה ומחיר טוב בחנויות המחסן, אך גודל האריזה מגביל את יכולתו של הקונה ללכת. בימינו אולי אפשר ללכת לחנות לראות, להזמין הביתה ברשת ולשלם איזו חמישייה על התענוג, אבל אז אין את יתרון המיידיות.

חנויות המחסן האלו לא נגישות למי שתלוי בתח"צ וזה ממחיש איך התחום הבינפרברי קשה להנגשה גם אם יש לך בעיר 4 מערכות מסילתיות עירוניות נפרדות ( תחתית, DLR, אוברגראונד, טראמלינק ) לפני שאתה סופר את מערכת המסילות הבינעירונית, ומאות קווי אוטוובס.
 

alantan

New member
בוא נהיה מעשיים

הנקודה היא נגישות חנויות המחסן ולא הקניון.
הקניון נועד לשופינג חצי יוקרתי, חנויות המחסן מאפשרות קנייה של מוצרים הכרחיים שאין להם הילה של עיצוב או יוקרה.

אם אתה קונה למשל כיסא למחשב בסטייפלס' אתה לא בדיוק יכול ללכת 10 דקות חזרה דרך מערכת הגשרים המסובכת שם, אלא תנסה לעלות על אוטובוס בכביש החישורי ( A5 ) שממש ליד חנויות המחסן.

הדוגמה של כיסא למחשב היא דוגמה פרקטית של סחורה מהסוג שניתן למצא באיכות ביניים טובה ומחיר טוב בחנויות המחסן, אך גודל האריזה מגביל את יכולתו של הקונה ללכת. בימינו אולי אפשר ללכת לחנות לראות, להזמין הביתה ברשת ולשלם איזו חמישייה על התענוג, אבל אז אין את יתרון המיידיות.

חנויות המחסן האלו לא נגישות למי שתלוי בתח"צ וזה ממחיש איך התחום הבינפרברי קשה להנגשה גם אם יש לך בעיר 4 מערכות מסילתיות עירוניות נפרדות ( תחתית, DLR, אוברגראונד, טראמלינק ) לפני שאתה סופר את מערכת המסילות הבינעירונית, ומאות קווי אוטוובס.
בוא נהיה מעשיים
מי שקונה כסא משרדי או שולחן ללא רכב פרטי לא יסחוב את הסחורה חזרה הביתה או למשרד בתחבורה ציבורית. הוא יעלה על מונית או יותר סביר שישלם על משלוח.
 

Ccyclist

Well-known member
זו שאלה של אי נגישות ללא רכב פרטי למרות הרשת.

בוא נהיה מעשיים
מי שקונה כסא משרדי או שולחן ללא רכב פרטי לא יסחוב את הסחורה חזרה הביתה או למשרד בתחבורה ציבורית. הוא יעלה על מונית או יותר סביר שישלם על משלוח.
זו שאלה של אי נגישות ללא רכב פרטי למרות הרשת.

כל המסחר הפרברי-מחסני הזה לא נגיש לאנשים ללא אוטו. סוג שלם של מסחר לא נגיש לסוג מסויים של אנשים. בארץ קוראים לזה שפיים ואפשר לבוא בטענות על הרשת הישראלית ( אם אני מבין נכון שפיים זה בכביש החוף כך שאין הרבה תירוצים ) בלונדון זה הכביש הצפון-מעגלי והוא ממחיש את חולשתה של מערכת התח"צ החישורית מול המרחב הבינפרברי הרדיאלי.
 

alantan

New member
למה אי-נגישות? דווקא יש לשם נגישות לא רעה

זו שאלה של אי נגישות ללא רכב פרטי למרות הרשת.

כל המסחר הפרברי-מחסני הזה לא נגיש לאנשים ללא אוטו. סוג שלם של מסחר לא נגיש לסוג מסויים של אנשים. בארץ קוראים לזה שפיים ואפשר לבוא בטענות על הרשת הישראלית ( אם אני מבין נכון שפיים זה בכביש החוף כך שאין הרבה תירוצים ) בלונדון זה הכביש הצפון-מעגלי והוא ממחיש את חולשתה של מערכת התח"צ החישורית מול המרחב הבינפרברי הרדיאלי.
למה אי-נגישות? דווקא יש לשם נגישות לא רעה
מדובר על הליכה של כחצי ק"מ, בערך 7 דקות מברנט קרוס או מטילינג רוד.
 
מדינה מוסחתת לבריט את בריטניה!

הנה דוגמא נוספת, גם היא מצפון-מערב לונדון
הנסיעה באוטובוס 102 ממוסוול היל לקניון של ברנט קרוס נמשכת כ-50 דקות. באוטו זה בין 10 ד' לרבע שעה.
מדינה מוסחתת לבריט את בריטניה!
 

Ccyclist

Well-known member
כבר הספיקו להפריט, ואפילו קצת להלאים חזרה.

מדינה מוסחתת לבריט את בריטניה!
כבר הספיקו להפריט, ואפילו קצת להלאים חזרה.
מחוץ ללונדון רוב חברות האוטובוסים הן פרטיות-עצמאיות. בנוסף למסלולים הרווחיים הן לפעמים מפעילות מסלולים רווחיים פחות בסיבסוד המועצה המקומית. בלונדון ישנן מספר מפעילת פרטיות שכולן מפעילות קווים תחת המטרייה של TFL באוטובוסים אדומים ותימחור משותף שרק הנוסע המבחין ביותר שם לב ללוגו המפעילה השונה בין המפעילים השונים.

מערכת הרכבות הופרטה לפני 20 שנה לחברות שמפעילות זכיונות קווים בדומה לאשכולים בארץ, ומערך המסילות הופרט לחברה פרטית שעקב תחזוקה לקוייה ומספר תאונות רכבת פשטה את הרגל ונמכרה חזרה למדינה תמורת פאונד. ישנם מספר זכיונות מפעילים שהוחזרו למדינה - חלקם עקב התערבות הרגולטור (שני זכיונות הקונקס בדרום מזרח אנגליה) וחלקם עקב פשיטת רגל ( הקו הראשי מקינג'ס קרוס לאדינברו - שביום שהמפעילה עברה לשליטת הממשלה ג'ון פרסקוט הכתיר אותם Nationalised Express ). חברת התשתית הוחלפה בחברה ממשלתית שלא למטרות רווח, אך זכיונות המפעילים הועברו למפעילים פרטיים חדשים, כך שישנם קווי רכבת באנגליה שעברו שתי הלאמות ושתי הפרטות !
 

טשאפק

New member
בסופו של דבר, איך היית מדרג

כבר הספיקו להפריט, ואפילו קצת להלאים חזרה.
מחוץ ללונדון רוב חברות האוטובוסים הן פרטיות-עצמאיות. בנוסף למסלולים הרווחיים הן לפעמים מפעילות מסלולים רווחיים פחות בסיבסוד המועצה המקומית. בלונדון ישנן מספר מפעילת פרטיות שכולן מפעילות קווים תחת המטרייה של TFL באוטובוסים אדומים ותימחור משותף שרק הנוסע המבחין ביותר שם לב ללוגו המפעילה השונה בין המפעילים השונים.

מערכת הרכבות הופרטה לפני 20 שנה לחברות שמפעילות זכיונות קווים בדומה לאשכולים בארץ, ומערך המסילות הופרט לחברה פרטית שעקב תחזוקה לקוייה ומספר תאונות רכבת פשטה את הרגל ונמכרה חזרה למדינה תמורת פאונד. ישנם מספר זכיונות מפעילים שהוחזרו למדינה - חלקם עקב התערבות הרגולטור (שני זכיונות הקונקס בדרום מזרח אנגליה) וחלקם עקב פשיטת רגל ( הקו הראשי מקינג'ס קרוס לאדינברו - שביום שהמפעילה עברה לשליטת הממשלה ג'ון פרסקוט הכתיר אותם Nationalised Express ). חברת התשתית הוחלפה בחברה ממשלתית שלא למטרות רווח, אך זכיונות המפעילים הועברו למפעילים פרטיים חדשים, כך שישנם קווי רכבת באנגליה שעברו שתי הלאמות ושתי הפרטות !
בסופו של דבר, איך היית מדרג
את מערכות התח"צ בבריטניה בהשוואה למקבילותיהן במערב אירופה?
 

alantan

New member
בתוך לונדון - יותר טוב מרוב הערים באירופה

בסופו של דבר, איך היית מדרג
את מערכות התח"צ בבריטניה בהשוואה למקבילותיהן במערב אירופה?
בתוך לונדון - יותר טוב מרוב הערים באירופה
מחוץ ללונדון יותר טוב מאשר בדרום אירופה, אבל פחות טוב ממדינות כמו שוויץ, הולנד, גרמניה.
 

Ccyclist

Well-known member
ברלין ופריס עדיפות, בלונדון אני תמיד מאחר ת

בתוך לונדון - יותר טוב מרוב הערים באירופה
מחוץ ללונדון יותר טוב מאשר בדרום אירופה, אבל פחות טוב ממדינות כמו שוויץ, הולנד, גרמניה.
ברלין ופריס עדיפות, בלונדון אני תמיד מאחר ת

יש נוסחה לא הכי נכונה לזמני נסיעה בתחתית שכמה קרובים שטחו בפני כשחזרתי לאנגליה - על כל תחנה בתחתית סופרים שתי דקות, ועל כל מעבר עוד חמש. איכשהו עם הנוסחה הזו תמיד איחרתי, אבל בברלין ופריס אותה הנוסחה גרמה לי להקדים ב10-15 דקות. מצד שני המקומות ששהיתי בהם בפריס וברלין היו באזור 2 או שולי אזור 1 שלהם וההיכרות שלי עם לונדון עמוקה יותר - מ1 ועד 6, וגם פרברים מחוץ למערכת.

כשהתחלתי לרכב העירה מאזור 3 היו מקומות במרכז העיר שהיה מהיר יותר לרכב אליהם באופניים מאשר להשתמש בתחתית. לגבי האוטובוסים - המצב מחפיר - באופניים אפשר להגיע ליעד במהירות גדולה פי 2 מזמן הנסיעה באוטובוס. עשיתי פעם מירוץ עם חברים שנסעו באוטובוס ישיר מסטוק-ניואינגטון לתחנת בונד סטריט שבמערב אוקספורד סטריט, התחלתי לרכב אחרי שהם עלו על האוטובוס, והמתנתי להם חצי שעה שלמה.
 
לדעתי בפריז המרחקים בין התחנות קצרים משמעותית

ברלין ופריס עדיפות, בלונדון אני תמיד מאחר ת

יש נוסחה לא הכי נכונה לזמני נסיעה בתחתית שכמה קרובים שטחו בפני כשחזרתי לאנגליה - על כל תחנה בתחתית סופרים שתי דקות, ועל כל מעבר עוד חמש. איכשהו עם הנוסחה הזו תמיד איחרתי, אבל בברלין ופריס אותה הנוסחה גרמה לי להקדים ב10-15 דקות. מצד שני המקומות ששהיתי בהם בפריס וברלין היו באזור 2 או שולי אזור 1 שלהם וההיכרות שלי עם לונדון עמוקה יותר - מ1 ועד 6, וגם פרברים מחוץ למערכת.

כשהתחלתי לרכב העירה מאזור 3 היו מקומות במרכז העיר שהיה מהיר יותר לרכב אליהם באופניים מאשר להשתמש בתחתית. לגבי האוטובוסים - המצב מחפיר - באופניים אפשר להגיע ליעד במהירות גדולה פי 2 מזמן הנסיעה באוטובוס. עשיתי פעם מירוץ עם חברים שנסעו באוטובוס ישיר מסטוק-ניואינגטון לתחנת בונד סטריט שבמערב אוקספורד סטריט, התחלתי לרכב אחרי שהם עלו על האוטובוס, והמתנתי להם חצי שעה שלמה.
לדעתי בפריז המרחקים בין התחנות קצרים משמעותית
 

Ccyclist

Well-known member
בפריז שתי מערכות, ובשניה המרחקים גדולים.

לדעתי בפריז המרחקים בין התחנות קצרים משמעותית
בפריז שתי מערכות, ובשניה המרחקים גדולים.
במערכת הRER יש אולי תחנה על כל 3 תחנות מטרו.

כמו כן - כאשר המרחק בין תחנות המטרו קצר הההמתנה בתחנות נהיית חלק יותר משמעותי מזמן הנסיעה (גם בלונדון יש פה ושם תחנות במרחק 400 מטר).

מצד אחד אולי זה כי הבנייה בפריס וברלין היא בקילומטרים ובלונדון לפי מיילים, אבל מצד שני המיקומים המרכזיים הם לפי דרישה ולא לפי מרחק.
 

novarex

New member
כאן אינני מסכים כל כך

חוץ מזה כפי שמישהו כתב פעם כאן בפירוט
ההשוואה לחו"ל תמיד תהיה מוטה, כי הולכים לבקר מראש במקומות שבהם יש תחץ טוב. ולא נוסעים בשעות לא נוחות למקומות שחייבים להגיע אליהם גם אם התחץ גרוע.
כאן אינני מסכים כל כך
אני גדלתי באנגליה ומבקר שם עדיין לצורכי עבודה ומשפחה כך שאינני נמצא שם על תקן תייר ישראלי אלא יותר כמו אחד מהמקומיים. (יצא לי פעם לשבת ליד התמזה ולצייר ועברה קבוצת ישראליים הפנו אלי אצבע ואמרו בקול רם: תראו איך האנגלים האלה מסתלבטים ככה..."

לכן, אינני בוחר להגיע למקומות שקל במיוחד להגיע אליהם כתייר המחפש אטרקציות אלא לפי הצרכים שלי והרצונות שלי. יש יוצאים מן הכלל (אפילו בלונדון קיימים אזורים מנותקים למדי שקשה להגיע אליהם בתחבורה ציבורית) אבל באופן ממוצע אני מצליח להשתמש בתחבורה ציבורית ללא מאמץ מיוחד באנגליה, ובעצם גם בגרמניה, צרפת, יפן, הונג קונג, שוויץ כמובן, ועוד, אבל בישראל יוצא שאם אני מחפש יעילות סבירה אני חייב להסיע את עצמי ברכב. כמו-כן, בניגוד לארצות אחרות בישראל אין תחבורה ציבורית כלל במשך שני ימים מתוך שבעה (חצי יום ששי אינו נחשב כי לא יהיה עם מה לחזור, וקיים החשש שאצטרך לעזוב הכל באמצע כדי לתפוס איזה אוטובוס אחרון). בסופו של דבר אני נאלץ לקבוע עדיין שישראל היא מדינה שמותאמת באופן מובהק לתחבורה פרטית (אבל לא איבדתי תקווה ואני כן רואה מאמץ גדול מאד לשפר את הדברים...).
 
אנגליה זה לא חו"ל, זו מדינה מסויומת.

כאן אינני מסכים כל כך
אני גדלתי באנגליה ומבקר שם עדיין לצורכי עבודה ומשפחה כך שאינני נמצא שם על תקן תייר ישראלי אלא יותר כמו אחד מהמקומיים. (יצא לי פעם לשבת ליד התמזה ולצייר ועברה קבוצת ישראליים הפנו אלי אצבע ואמרו בקול רם: תראו איך האנגלים האלה מסתלבטים ככה..."

לכן, אינני בוחר להגיע למקומות שקל במיוחד להגיע אליהם כתייר המחפש אטרקציות אלא לפי הצרכים שלי והרצונות שלי. יש יוצאים מן הכלל (אפילו בלונדון קיימים אזורים מנותקים למדי שקשה להגיע אליהם בתחבורה ציבורית) אבל באופן ממוצע אני מצליח להשתמש בתחבורה ציבורית ללא מאמץ מיוחד באנגליה, ובעצם גם בגרמניה, צרפת, יפן, הונג קונג, שוויץ כמובן, ועוד, אבל בישראל יוצא שאם אני מחפש יעילות סבירה אני חייב להסיע את עצמי ברכב. כמו-כן, בניגוד לארצות אחרות בישראל אין תחבורה ציבורית כלל במשך שני ימים מתוך שבעה (חצי יום ששי אינו נחשב כי לא יהיה עם מה לחזור, וקיים החשש שאצטרך לעזוב הכל באמצע כדי לתפוס איזה אוטובוס אחרון). בסופו של דבר אני נאלץ לקבוע עדיין שישראל היא מדינה שמותאמת באופן מובהק לתחבורה פרטית (אבל לא איבדתי תקווה ואני כן רואה מאמץ גדול מאד לשפר את הדברים...).
אנגליה זה לא חו"ל, זו מדינה מסויומת.
הונג קונג היא אחד המקומות הצפופים בעולם אז סביר שתהיה תחבורה ציבורית טובה.
מה לגבי קנדה אוסטרליה ארה"ב סקנדינביה (מחוץ מלערים) ...
 

novarex

New member
בכוונה אי משווה בין ישראל למדינות דומות

אנגליה זה לא חו"ל, זו מדינה מסויומת.
הונג קונג היא אחד המקומות הצפופים בעולם אז סביר שתהיה תחבורה ציבורית טובה.
מה לגבי קנדה אוסטרליה ארה"ב סקנדינביה (מחוץ מלערים) ...
בכוונה אי משווה בין ישראל למדינות דומות
ניצן,

מבחינת פיזור האוכלוסין ישראל דומה יותר למדינות אירופה, יפן והונג קונג מאשר לארה"ב, קנדה ואוסטרליה. כמו באותן מדינות יש בישראל כמה אזורים צפופים מאד עם תנועה ערה ביניהם, ואזורי ספר בהם חייה אוכלוסיה קטנה יחסית ומפוזרת. כפי שבאיים הרחוקים של סקוטלנד התחבורה מאד דלה אינני מצפה שמושב מרוחק בנגב יזכה באוטובוס כל רבע שעה. אני כן מצפה שבתוך ירושלים, תל אביב או חיפה אפשר יהיה להגיע בימי חול בתחבורה ציבורית ממקום מרכזי אחד לשני בפחות זמן מאשר דרוש ברכב פרטי ולבטח לא פי שניים, שלושה או פי ארבעה זמן, כפי שקורה כאן היום. יש לי אותן ציפיות מתחבורה בינעירונית בין מרכזי האוכלוסין. אם זה לוקח לי להגיע מהבית בירושלים לאזור התעשיה בהרצליה שעה ורבע (או שעתיים בשעות השיא) אז הציפייה שלי היא שבתחבורה ציבורית אוכל להגיע תוך כשעה וחצי מדלת לדלת וללא קטעי הליכה ארוכים נניח מרבע שעה (צריכים לסחוב תיק עם מחשב וכו', ויש גם גשם לפעמים...)..

מאחר שבגדול הציפיות שלי אינן מתממשות עדיין אני חש את עצמי נאלץ להשתמש בעיקר ברכב פרטי. אני מת על תחבורה ציבורית טובה ויעילה ותמיד מחפש כיצד להשתמש בה. לצערי, כיום מדובר במקרים מיוחדים ונדירים יחסית כמו נסיעה פעם בחודש-חודשיים למרכז הישן של ירושלים ברכבת הקלה. כאשר אני עושה זאת אני מרגיש שאני נמצא לרגע במדינה מפותחת וזה מראה מה היה יכול להיות כאן ומה שאולי באמת יהיה בעוד 20 או 30 שנה...

שבת שלום,

דוד
 

novarex

New member
אי משווה = איני משווה

בכוונה אי משווה בין ישראל למדינות דומות
ניצן,

מבחינת פיזור האוכלוסין ישראל דומה יותר למדינות אירופה, יפן והונג קונג מאשר לארה"ב, קנדה ואוסטרליה. כמו באותן מדינות יש בישראל כמה אזורים צפופים מאד עם תנועה ערה ביניהם, ואזורי ספר בהם חייה אוכלוסיה קטנה יחסית ומפוזרת. כפי שבאיים הרחוקים של סקוטלנד התחבורה מאד דלה אינני מצפה שמושב מרוחק בנגב יזכה באוטובוס כל רבע שעה. אני כן מצפה שבתוך ירושלים, תל אביב או חיפה אפשר יהיה להגיע בימי חול בתחבורה ציבורית ממקום מרכזי אחד לשני בפחות זמן מאשר דרוש ברכב פרטי ולבטח לא פי שניים, שלושה או פי ארבעה זמן, כפי שקורה כאן היום. יש לי אותן ציפיות מתחבורה בינעירונית בין מרכזי האוכלוסין. אם זה לוקח לי להגיע מהבית בירושלים לאזור התעשיה בהרצליה שעה ורבע (או שעתיים בשעות השיא) אז הציפייה שלי היא שבתחבורה ציבורית אוכל להגיע תוך כשעה וחצי מדלת לדלת וללא קטעי הליכה ארוכים נניח מרבע שעה (צריכים לסחוב תיק עם מחשב וכו', ויש גם גשם לפעמים...)..

מאחר שבגדול הציפיות שלי אינן מתממשות עדיין אני חש את עצמי נאלץ להשתמש בעיקר ברכב פרטי. אני מת על תחבורה ציבורית טובה ויעילה ותמיד מחפש כיצד להשתמש בה. לצערי, כיום מדובר במקרים מיוחדים ונדירים יחסית כמו נסיעה פעם בחודש-חודשיים למרכז הישן של ירושלים ברכבת הקלה. כאשר אני עושה זאת אני מרגיש שאני נמצא לרגע במדינה מפותחת וזה מראה מה היה יכול להיות כאן ומה שאולי באמת יהיה בעוד 20 או 30 שנה...

שבת שלום,

דוד
אי משווה = איני משווה
 
אם כבר אנו דומים יותר לדרום אירופה

בכוונה אי משווה בין ישראל למדינות דומות
ניצן,

מבחינת פיזור האוכלוסין ישראל דומה יותר למדינות אירופה, יפן והונג קונג מאשר לארה"ב, קנדה ואוסטרליה. כמו באותן מדינות יש בישראל כמה אזורים צפופים מאד עם תנועה ערה ביניהם, ואזורי ספר בהם חייה אוכלוסיה קטנה יחסית ומפוזרת. כפי שבאיים הרחוקים של סקוטלנד התחבורה מאד דלה אינני מצפה שמושב מרוחק בנגב יזכה באוטובוס כל רבע שעה. אני כן מצפה שבתוך ירושלים, תל אביב או חיפה אפשר יהיה להגיע בימי חול בתחבורה ציבורית ממקום מרכזי אחד לשני בפחות זמן מאשר דרוש ברכב פרטי ולבטח לא פי שניים, שלושה או פי ארבעה זמן, כפי שקורה כאן היום. יש לי אותן ציפיות מתחבורה בינעירונית בין מרכזי האוכלוסין. אם זה לוקח לי להגיע מהבית בירושלים לאזור התעשיה בהרצליה שעה ורבע (או שעתיים בשעות השיא) אז הציפייה שלי היא שבתחבורה ציבורית אוכל להגיע תוך כשעה וחצי מדלת לדלת וללא קטעי הליכה ארוכים נניח מרבע שעה (צריכים לסחוב תיק עם מחשב וכו', ויש גם גשם לפעמים...)..

מאחר שבגדול הציפיות שלי אינן מתממשות עדיין אני חש את עצמי נאלץ להשתמש בעיקר ברכב פרטי. אני מת על תחבורה ציבורית טובה ויעילה ותמיד מחפש כיצד להשתמש בה. לצערי, כיום מדובר במקרים מיוחדים ונדירים יחסית כמו נסיעה פעם בחודש-חודשיים למרכז הישן של ירושלים ברכבת הקלה. כאשר אני עושה זאת אני מרגיש שאני נמצא לרגע במדינה מפותחת וזה מראה מה היה יכול להיות כאן ומה שאולי באמת יהיה בעוד 20 או 30 שנה...

שבת שלום,

דוד
אם כבר אנו דומים יותר לדרום אירופה
המדינות שציינת הן יותר צפופות (חלקן) יותר מפותחות (עשירות) וגם בעלות היסטוריה יותר ארוכה.
תח"ץ כמעט תמיד תיקח יותר זמן מרכב פרטי, כך שהציפייה שהאוטובוס יקח לך פחות זמן מהרכב לא ראלית.
(היוצא מן הכלל הוא נתיבי תחבורה ציבורית ונסיעה בשעות העוס.
 

novarex

New member
לא התכוונתי לקטר

אם כבר אנו דומים יותר לדרום אירופה
המדינות שציינת הן יותר צפופות (חלקן) יותר מפותחות (עשירות) וגם בעלות היסטוריה יותר ארוכה.
תח"ץ כמעט תמיד תיקח יותר זמן מרכב פרטי, כך שהציפייה שהאוטובוס יקח לך פחות זמן מהרכב לא ראלית.
(היוצא מן הכלל הוא נתיבי תחבורה ציבורית ונסיעה בשעות העוס.
לא התכוונתי לקטר
1. ההערות שלי לא כוונו כקיטורים. אני מסכים שאין לנו היסטוריה תחבורתית ארוכה. התכוונתי רק להשיב לשאלה המקורית "למה אנשים לא נוסעים באוטובוס" תוך כדי הרחבה מאוטובוסים לתחבורה ציבורית בכללותה. חשבתי שכדאי לחשוב למה אני בעצמי לא משתמש באוטובוסים אף על פי שאני מאד בעד תחבורה ציבורית ומעדיף לשבת בנחת ברכבת ולקרוא ולעבוד מאשר לנהוג בפקקים בעצמי ולחפש חנייה יקרה בהגיעתי ליעד. ההערות שהעליתי הן התוצאה של מחשבה זו.

2. אינני מצפה שתחבורה ציבורית תיקח תמיד פחות זמן מרכב פרטי. גם בארצות אחרות זה לא עובד כך. אני מצפה שנסיעות עירוניות בין יעדים פופולריים תמשכנה פחות זמן בתחבורה ציבורית ובמיוחד בשעות השיא כאשר הכבישים עמוסים. בארץ זה לא כך. כמו-כן נתתי דוגמא של נסיעות בין ירושלים להרצליה פיתוח (הרבה אנשי היי-טק עושים את הנסיעה הזו יומיום). ברכב פרטי זה לוקח כשעה ורבע (אפילו שעה או פחות באמצע הלילה) וכשעתיים שבעות השיא. אני מצפה שתחבורה ציבורית תקח כשעה וחצי ותחסוך זמן בשעות השיא ותאריך את הנסיעה בשאר שעות היום.

3. אני מצפה מתחבורה ציבורית בינעירונית נוחות מסויימת - שאוכל לקרוא ולעבוד בדרך (זה כן עובד בארץ) ושלא יהיה כרוך בקטעי הליכה מאד ארוכים (בארץ יש בעיה קשה של מיקום תחנות הרכבת והעדר כניסות ויציאות לכיוונים שונים).

4. ברור שיש סיבות מוצדקות לכל הבעיות (בטחון, העדר היסטוריה, חוסר תקציב, וכו') אבל השורה התחתונה מבחינתי היא שישנה תשתית כבישים טובה למדי בישראל ורשת תחבורה ציבורית נחותה מאד יחסית לתשתית הכבישים. לכן, אני נאלץ לוותר כאן כמעט לחלוטין בתחבורה ציבורית ולהנות ממנה רק בהיותי בחו"ל.

שבוע טוב,

דוד
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה