למה באמת אנו כה שונים?

p v c

New member
למה באמת אנו כה שונים?

אישה פתוחה לשינויים, לכבוד לה להגיד "בעלי לימד אותי ש...". אישה זו אישה. אבל גבר? רק תנסי לנגוע בו, להציע לו להשתפר, או סתם להציע עזרה כשלא ביקש, והוא יתפרץ כמו הר געש, או במקרה הטוב יעלב עד עמקי נשמתו... [אני? אני לא מספיק? אני לא מבין? אני לא יכול לבד?] הגבר לעולם לא יסכים למשפט המשפיל (מבחינתו) "היא לימדה אותי" כי אף אחת לא מלמדת אותו דברים, ולא עושה בו שינויים.
 

אלמרה

New member
הכללות הן לא הצד החזק שלי אבל...

גם אם אני סבור שיש בדבריך תופעות דומות למה ש"ראיתי" בי ובנשותי, ההכללה אינה עושה טוב לאף אחד. מדבריך נראה כאילו כל הגברים וכל הנשים - פרוטוטיפ אחד, תבנית התנהגותית ואולי גם אופי זהים. אתה בטח לא מתכוון להכללה גורפת כל כך הלא כן? אני סבור שלא כך הם פני הדברים גם אם בעבר היו. הראה לי כיום (בעידן המודרני) אישה שלא תדחה על הסף נסיון ל"הצמיד" לה בעל, (בן זוג) "מלמד". האם לא קרה לך שקבלת הצעת שיפור חכמה מאישה וקבלת אותה בתודה והבנה? לי אין תשובות לשאלותיך העקרוניות (בהנחה שהסרנו את ההכללה הגורפת) אבל השאלה שלך "למה באמת אנו כה שונים?" מסקרנת אותי כבר שנים! ולא הסתפקתי רק בסקרנותי, חפרתי ופשפשתי בתוך הקרביים שלי, גיריתי קצות עצבים חשופים ולא אחת תמהתי מדוע אני "מעולל" זאת לעצמי. הרווח כולו שלי כיום וגם אם לא מצאתי תשובות לכל השאלות, אני נוהג שונה ומאוד מאוד מוכן להשוויץ אפילו במשפט (לא משפיל בכלל!!!) כגון: "הערב למדתי מאישהתי (האישה שאיתי) לתקן פנצ'ר באופנים" (או לאפות עוגה אם תרצה כל כך להצמד לסטריאוטיפים). ו"אישהתי" יכולה להיות השכנה, או ילדה בגן, בכלל כל אדם. אנחנו שונים - עובדה. מדוע? אין לי תשובה. מה עושים עם זה? - מדברים! והנשים לפחות כאן בפורום כבר אותתו לנו שהן יותר מכל רוצות בפרטנר לשיחה, לדיאלוג, לפטפוט... למונולוג אין כנראה מקום, לכן גם אסיים כאן.
 

p v c

New member
לא הכללה, תופעה.

לא להכליל הייתה כוונתי. עוררתי רק תשומת לב לתופעה הקיימת (כמעט!) אצל כל זוג, במידה כזו או אחרת. האישה רואה בבעל סמכות עליונה, שבכוחו לטפח אותה ולשפר אותה, וזה הצד הטוב שבאבסורד, מה שכן הפריע לי זה הצד הנגדי שבד"כ לא מתלהב (בלשון המעטה) לקבל שינויים והוא מעדיף שישאירו אותו כמו שהוא. תיקון אופניים? ברוו. לאפות עוגה? גם ניחא. אבל אישיות, תכונות, נימוסין - שמרי מרחק!
 
אין לי מושג

באיזה נשים נתקלת בחייך אבל אלו שאני מכירה לא רואות בבעל סמכות עליונה (אגב גם הן עצמן אינן הסמכות)....
 

גנגי

New member
אני לא יודעת למה

אתם כל כך שונים, אבל זה לא חייב להיות ככה.
 

אלמרה

New member
גנגי - את אחל"ה או לא? ספרי לנו...

הרי את לא ממש רוצה להשאיר אותנו כך בשממוננו.
 

גנגי

New member
מה תרצה לדעת

(חוץ מזה שזה אח"לה ולא אחל"ה)? אני חושבת שגברים ונשים לא עד כדי כך שונים, ולי לא היו בעיות כאלה עם גברים - את רוב אלו שהייתי איתם בקשר בחיי הבנתי לא רע, והם הבינו אותי לא רע, ואין לי מערכות יחסים שמבוססות על היעלבויות או פגיעות או הכאבות אלא על שיתוף ורעות וכבוד. ברור לי שיש הבדלים ביולוגיים בין נשים לגברים, אבל השאלה היא אם מחדדים אותם ועושים מהם עניין או לא. הגברים שאני בקשר איתם יודעים לקבל הערות ולא נעלבים או נסגרים, אולי זה מפני שאני יודעת איך לעשות את זה בלי להישמע נודניקית ומעצבנת, אבל זה לא משהו שאני עושה אחרת כשזה נוגע לנשים או לגברים. מי שבקשר איתי מקבל אותי כמו שאני ולא נעלב ממני, וגם אני לא מהנעלבות. כך שהכול פחות פגיע וזורם יותר נינוח. איך להגיד את זה - כמה מחבריי הטובים ביותר הם גברים..
 

אלמרה

New member
תודה עבור התיקון אח"לה גנגי../images/Emo140.gif

(טרחתי להבין אצלך בפורום למה אח"לה ולא אחל"ה...) ללא היעלבויות ופגיעות וחלילה הכאבות - לא! רק לא כאבים. העיקר לקבל אחד את השני כמות שהם. משום כך דוקא נודעת חשיבות עליונה לנסיונך, למעננו הבוהים האפלה, תהיה זו זכות גדולה וכבוד לקבל טיפים או עיצות וכללי עשה ואל תעשה. תבורכי על השקעתך, דברי הטעם בנחת נשמעים.
 
למעלה