למה בארץ אין סיכוי לקומיקסים טובים

DrorCh

New member
למה בארץ אין סיכוי לקומיקסים טובים

בגלל שלאף אחד לא איכפת מהסיפור מהעלילה מפיתוח דמויות עבודה עליהם ודיונים רציניים שקשורים לאופי הדמויות ולמה אני כותב את זה בגלל ששרשור שלם על קרב דמיוני בין 3 דמויות קומיקס שפתח דלת לדיון על אופי של דמויות וניתוח האופי שלהם ורעיונות סיפוריים נמחק כלא היה קומיקס זה לא רק ציורים הרבה יותר מציורים זה סיפור נכון ופיתוח דמויות חבל שיש פה צנזור לנושאים שקשורים לסיפור של קומיקס ולדמויות הדיון הזה בכלל לא ילדותי להיפך זה סימולציה מצויינת כדי לבחון דמויות ואימון טוב בבחינת רעיונות סיפוריים לקומיקס
 

green lantern

New member
הדיון של נמחק כי הוא היה על פיתוח

שמויות הוא נמחק כי אנשים (כנראה בגלל החום והלחות) התחילו לדבר שטויות על נטיות מיניות שאני בטוח היו פוגעים גם בדמויות וגם בקהילה ההומו-לסבית
 

green lantern

New member
של=לא

ואגב... הדיון היה בעיקר על מי יותר טוב באטמן או סופרמן או ספיידרמן... ואין לי שום דבר נגד פיתוח דמויות (דבר שלא ראיתי בפורם למרות שדיברנו על זה שמומלץ להוסיף לציור של דמות ביו) ואין לי שום דבר נגד ספיידרמן או באטמן או סופרמן
 

DrorCh

New member
אם אנשים ירצו אני יוכל לכתוב מאמר

בנושא איך לכתוב תסריט לסיפור פעולה אני אוהב מאוד סרטים ויש לי מעט ידע בתחום ואני יכול לתת המון טיפים לנוסחאות לתסריטים איך לקדם סיפור
 

DrorCh

New member
אמממ

חבל שאי אפשר למחוק הודעות ספיציפיות כי אם היו הודעות כאלה אני בטוח שהם היו מועטות ביותר הרעיון של לקיחת דמויות קיימות ומשחק סימולטני איתן יכול מאוד לתרום לפיתוח עלילה כשעובדים למשל על תסריט לסרט תמיד יחפשו שני דברים אחת למצוא צורך מסויים שהגיבור צריך או רוצה להשיג שתיים איך לסבך את הגיבור עוד יותר ועוד יותר כדי לא להשיג את זה והדרך הכי טובה לבחון ולקדם את העלילה היא פשוט חשיבה יצירתית שזה דפוס חשיבה שונה מהמקובל על ידי משחק סימולטני למצבים שנראים לכאורה ילדותיים
 

green lantern

New member
זאת הבעיה...

אם יש שירשור ואנשים מגיבים עליו בשטויות... ואז אנשים מגיבים על השטויות ... ואי אפשר למחוק הודעה בלי התגובה שלה (בעיה) ואז השרשור כולו נמחק
 

apathic

New member
ובקיצור..

תחשבו לפחות פעמיים לפני שאתם רושמים משהו. כי לא בטוח שזה יצחיק את כולם. לא בטוח שזה קשור לנושא. לא בטוח שלמישהו/י יהיה אכפת. יותר חשוב - לא בטוח שלי יהיה אכפת. :) אז תכתבו עם טעם, לא רק עם ריח...
 

apathic

New member
:)

לא שאני לא שמח להאשים את אורי פינק, אבל איך זה קשור?
 

chatenoire

New member
לא כל כך הוגן להאשים את פינק

הבנאדם אוהב לצייר קומיקס, מצייר קומיקס, וזו הקריירה שלו - זה מה שחמישים אחוז לפחות מהפורום הזה מציירים לעצמם בתור חיי-הפנטזיה שלהם, אני חושבת (או שזו רק אני?). נכון, הוא בחר סגנון שונה מהקומיקס שאנחנו אוהבים ומדסקסים עד לכאב, ובגלל המונופול העצבני שלו בשוק הישראלי הוא קיבע בארץ את המושג "קומיקס" כמילה נרדפת ל"זבנג", אבל אני לא חושבת שצריך לזרוק לו את זה בפרצוף. לך תדע, אולי זה באמת הסגנון היחיד שיכול להתקבל כאן בארץ במימדים המוניים, ופינק פשוט הבין את זה לפני הרבה זמן?* *(המשפט האחרון הוא הנחה בוטה ולא סבירה)
 

ויאגרה

New member
צודקת

אני חושב שהסיבה היחידה שהסגנון של פינק הוא לא תמיד יפה לעין היא כי יש לו דדליין שבו הוא צריך לעמוד - קומיקס פעם בשבוע (למרות שהוא מכין אותם מראש)...במידה והיה לו את כל הזמן שיש ליוצרי הקומיקס בארה"ב - המצב היה שונה.
 

DrorCh

New member
ממש לא נכון

גם בארה"ב יש לאומנים deadline כל שבוע למשל יוצאת חוברת סופרמן באטמן וכו וכו חדשה ויש להם התחייבויות לחברות הפצה אורי פינק מפרסם כל שנה ספר קומיקס ויש לו המון זמן לעבוד על ספר כזה לפני עשר שנה הקומיקס שלו היה הרבה יותר מוצלח ונעים לעין וגם אז היה לו deadline אין לו שום מונופול על הקומיקס בארץ זאת שטות גמורה שוק הקומיקס פתוח לכל אחד שירצה להוציא לאור הבעיה היא שבמקום באמת לקום ולעשות אנשים רק אוהבים להתלונן למה אין תרבות קומיקס בארץ? למה ? בגלל שאף אחד לא עושה אם זה כלום כל הכבוד למפעל החיים האדיר שלו כל שלושה ימים עמוד קומיקס כבר 20 שנה משהו כמו 7000 עמודי קומיקס עם גימור מושלם (cleanup inking וצבע) יש פה מישהו שמתקרב ל10 כאלה בכלל ? לא צריכים לאהוב את הסגנון כדי להבין שמדובר במישהו שתורם המון לענף הקומיקס בארץ וכל אחד שמחשיב את עצמו כקומיקסאי ולא מכיר סגנונות שונים מהדברים שהוא אוהב לא יכול לשרוד בכלל בענף הזה
 

apathic

New member
אני עשיתי כבר הרבה קומיקס מוגמר

ואני עדיין עושה. זה לא קשה בכלל, צריך רק לאהוב את זה. ואני לא ממש בטוח שמישהו כמו אורי פינק שעושה כבר כ"כ הרבה זמן את אותו הדבר כמעט, עם קצת גיוונים פה ושם, באמת יודע מה הוא עושה. עם כל הכבוד - שאין לי, אבל בכל זאת. :) ובקשר לדדליין באמריקה - רוב הציירים הם רק pencilers ולכן אין להם עבודה קשה. מה זה כבר לצייר בעיפרון, עם טעויות, בלי למלא שטחים, בלי לסגנן בכלל. זה שטויות. אצלי זה נקרא layouts. אחר כך ה-inker כבר עובר על זה ואחריו הצבעי צובע. כמובן שיש אמנים כמו אשלי ווד למשל, שעושים הכל בעצמם (את הגרפיקה, הטקסט זה בדר"כ מישהו אחר עושה, וגם את העלילה מישהו אחר ממציא...). אותם אני מכבד יותר מכולם. יש כ"כ הרבה קומיקס שהוא רק להנאה של הקוראים ולא יותר מזה. אין שום מסר עמוק, כמו רוב תוכניות הטלויזיה, כמו רוב הסרטים. מעט מאוד זה גם אומנות, ולא משנה מה אתם מגדירים כאומנות, "רמבו 3" זה בכל-זאת לא אומנות, ולכן גם הקומיקס החודשי של הענק הירוק הוא בטח שלא אומנות. אני עושה אומנות. לא מעניין אותי מה קרה או יקרה לסופרמן. מעניין אותי רגשות, מוות, פחד, הומור, וכל הדברים שמעניינים את כולם, אבל אני לא מנסה למכור את זה. זאת הבעיה בתעשיית הקומיקס, בעולם כולו, אני לא מדבר על ישראל כי עדיין אין כאן תרבות קומיקס מפותחת, לצערי. יש לכם מושג בכלל איזה דברים מדהימים אפשר לעשות עם דרדוויל, עם פלאש, אפילו עם וונדר וומאן? האנשים שאחראים על הקומיקס האלה פשוט עושים עבודה עלובה, וזה חבל. קודם כל צריך שינוי בתכלית של קומיקס סופר-הירוז. ספיידרמן היה הראשון במהפכה, אבל מאז לא קרה כלום. אפ-אחד לא העז לשנות יותר. עובדה שסופרמן אף-פעם לא מאחר לשלם את חשבון המים, והאם אי-פעם ראיתם אותו זורק את הזבל? או בדיכאון? או לא נלחם באיזה אידיוט לשם שינוי? הם כ"כ לא אנושיים, שאני לא רואה איך אנשים קוראים ומתחברים לדמויות. זה פשוט מגוחך לדעתי. אני גם בטוח שהרבה אנשים יכעסו עליי בגלל מה שכתבתי פה. ממש לא אכפת לי. זה טוב. תכעסו, אבל תסתכלו שוב על אוסף הקומיקס שלכם ותגידו לעצמכם שאתם באמת אוהבים אותו, בלי לשקר. הוא הרי סתם ערימה של גרפיקת מחשב, קוים שחורים, טקסט מצוץ מהאצבע והרבה מלחמות שתמיד נגמרות בניצחון, בסופו של דבר. אני באמת מאמין שאפשר להנות מקומיקס הרבה יותר מכל דבר אחר. יותר מסרט, יותר מספר, יותר מפסל. אני לא הכנסתי מוזיקה כי לפי דעתי אי אפשר לנצח אותה, רק להשתוות לה... טוב, אני אפסיק עכשיו. זה כבר ארוך מדי. תחשבו על זה, זה כל מה שאני אומר. תודה.
 

DDN

New member
להגנתו של אורי פינק

יאמר שלפני שהתקבע על "זבנג" הוא פרסם גם סוגים שונים. היה לו במעריב את "מל עפפון" והיה לו גם איזה קומיקס של SUPERHERO ו. . . . הוא היה הראשון שהוציא קומיקס רציני של SUPERHERO בארץ (הוצאה שלמה והכל), קראו לזה "סברמן", הוא היה בשחור לבן, ציורים ממש ממש לא רעים (אף אחד לא יאמר שפינק יודע לצייר רק דברים כמו זבנג) אך זה ממש לא האריך ימים.
 

illustrator

New member
מסכים חלקית...

קומיקס סופר-הירוז כיום לא שווה את הנייר עליו הוא מודפס!!!! עם כל הכבוד לכל הקוראים פה, אף אחד מהכותרים החדשים לא מדבר אליי, ואני מאוד אהבתי את הז´אנר. עד היום אני נהנה לעיין בחוברות משנות ה-60 עד תחילת שנות ה-90. (של מארוול, כמובן) אז נכון שהרבה סיפורים מופרכים ו/או לא הגיוניים. אבל למי איכפת?! קומיקס הוא מדיום שנועד לבדר, בדיוק כמו סרטים, ספרים וכו´. מישהו פעם התלונן ש-Star Trek לא הגיוני לחלוטין? כיום, כל החוברות שאהבתי לקרוא איבדו לגמרי את ההמשכיות שלהם, ההיסטוריה של הדמויות עוברת שיכתוב כל שנה כמעט, והדמויות עצמן איבדו את האופי שעשה אותן "אמיתיות". אני יודע שהרבה התלהבו מ-Origin, אבל זו מיני סדרה איומה. לחברות הקומיקס הגדולות כבר אין מה לחדש. אז מה עושים? מנסים את הקטנים. אימאג´ נותנת במה להרבה יוצרים ותיקים וחדשים. קרוסג´ן מוציאים קו של חוברות מעולות, שאף אחת מהן לא עוסקת בסופר-הירוז (פוליסה של החברה). ויש עוד כמה קטנים אך מבריקים. מי שבאמת רוצה ליהנות מקומיקס שינסה את Bone של Cartoon Books ו-Cerebus של Aardvark-Vanaheim. ולגבי קומיקס ישראלי, מי שבאמת אוהב את המדיום הזה יוכל לעבוד בו גם בארץ. היעדר מודעות ותעשייה מבוססת פשוט אומרת שצריך להשקיע יותר מאמצים בהפצת החוברת, אבל הפוטנציאל קיים...
 

ויאגרה

New member
אשמח לדעת...

מה קראת בעבר, וגרם לך להיתייאש מהחוברות של מארוול. יש חוברות במארוול, בינהן הבלאק פנת´ר או קפטן מארוול, שההמשכיות הוא אחד הדברים הבולטים, העיקרים והמרתקים ביותר בהן. לעומת זאת, בחוברת כמו אקסטטיקס (המשך של אקס פורס אחרי שהפכו לקצת יותר מחבורה של טינאייג´רס בטייטס), אין בעיה כזו כי החוברת חדשה לגמרי. אפילו באוונג´רז שומרים על המשכיות...הכותב (שאחרי כמעט 5 שנים בתפקיד נימאס לו) ביסס את רוב הסיפורים שלו על דברים שקרו בעבר לדמויות (שנות ה-60 וה-70 שלנו)...היה פשוט מרתק לקרוא את זה - זכורה לטובה המיני סידרה "אוונג´רז פוראבר", שהעלילה שלה לוקחת חלק בעבר, בהווה ובעתיד של יקום מארוול (חוברות שהיתפרסמו בשנות ה-60, חוברות שהיתפרסמו בתקופה שהסידרה יצאה לאור).
 

Supermans girl

New member
לבאטמן הכניסו את הקטע עם הדיכאון...

זה היה אמור איכשהו לפרוץ את מחסום האנושות. לא יודעת אם זה הצליח. בעיקרון התחברתי עם מה שאתה אומר- היה נחמד אם היינו רואים יותר רגשות יותר מאשר יותר קרבות, אבל זה הז´אנר, ואפילו לספיידרמן, שהזכרת כקומיקס שהכי מתיימר לעשות את זה, לא הייתי קוראת קומיקס אנושי שאפשר להזדהות איתו במיוחד. אבל חלאס עם הירידות על אורי פינק... הוא בנאדם מוכשר לאללה ושלא נדבר על נחמד, שפשוט צריך לסדר לעצמו את הזמן יותר טוב. Superman´s girl, שקוראת עכשיו את הפרק עם ה-TINKERER בספיידרמן.
 

The Crusader

New member
קודם כל אני מוחה על מה שאמרת

על העפרוניים. אני בתור עפרוני בדם (זה מה שאני שואף להיות יום אחד) יודע שזה העבודה הכי קשה! העפרוניי צריך ליצור עולם שלם מכלום!!! אז סבבה האינקר עובר ועושה טאצ´אפס אחרונים והצובע צובע (רובם לפי נוסחא של א ועוד ב יוצר צבע מתכת כזה) למרות שיש כאלה שאני מוריד להם את הכובע שעושים עבודה מדהימה! בסופו של דבר עם כל הכבוד לך אתה לא עבדת בחברת קומיקסים גדולה בארה"ב כמו מרוול למיטב ידיעתי אז אתה לא יודע איך זה עובד שם אולי הפנסילר צריך לעשות את כל הפרטים חוץ מאזורים שחורים גדולים שאין טעם כי בכל אופן מוחקים את העפרון ועוברים עם טוש/עט/מחשב אתה לא יכול לדעת בכל אופן לעפרוניי הכי קשה והוא הנשמה של הקומיקס כי הוא יוצר את הבסיס ולא משנה כמה האינקר טוב ואלא עם הצובע ממש ממש מוכשר! מה שיקבע אם הציור הסופי יהיה יפה זה העפרונות! ובקשר לדדליין לציירים בארה"ב אין דדליין כזה קרוב יש להם דיי הרבה זמן מכיוון שיש להם חוברות מוכנות כבר בטווח של מינימום כמה חודשים כי כבר עכשיו אני יכול לקנות וולברין של חודש ספטמבר ואפילו יותר מאוחר אם הייתי בארה"ב ותסכימו איתי שלצצות שלם אין בעיה לגמו רלפחות חוברת או אפילו שתיים בחודש! ככה שלהם אין בעיה של דדליין. ועוד דבר יש פיתוח דמויות מעולה ספיידרמן הוא באמת כבר ברמה אחרת עם כל ההתחבטויות העצמיות והנושא המרכזי של הקומיקס! בנוסף יש למשל את וולברין שכל הזמן מתחבט עם החיה שבפנים ועם חוסר הזכרון וכולי יש שם פיתוח מצויין של דמות ויש עוד הרבה יש כאלה שלא שמים לב לעלילה בגלל הציור או שפשוט לא מעניין העניין הוא לקרא בין השורות ולקשר את האטקסט לציור המדהים ואז תראו איך שיש פיתוח מצויין של דמויות!
 

apathic

New member
אני מציע לך

לקרוא ולהבין ולא רק לקרוא. אני כתבתי של"עפרוני" יש כ"כ מעט עבודה. הרי עפרונות לא שווים כלום, אי אפשר לסרוק אותם ולעשות איתם כלום. למה העפרוני לא יכול להשקיע כמה דקות בלעבור על זה בשחור. אני עושה את זה לכל הקומיקס שלי, זה פשוט מאוד למי שיודע להחזיק מכחול ועט. אני אפילו משתמש גם בארטליין לפעמים. ובקשר לדדליין, אני ראיתי כבר לוח שנה של אמן קומיקס שבו הוא כותב את הדדליינס שלו. בעיקרון הם צריכים לעשות לפחות 2 דפים ביום, זאת אומרת: יום א´: שני דפים בעיפרון, 1-2 יום ב´: שני דפים, לעבור בדיו שחור 1-2 יום ג´: שני דפים בעיפרון, 3-4 בלה בלה בלה בלה... ואלה האמנים שעושים גם עיפרון וגם דיו. הם צריכים לשלוח כמה שיותר מהר דפים לצביעה ועריכה (ובואו לא נשכח את ה-lettering), ככה שיכול להיות שכל יום הם יעשו דווקא רק דף אחד, אבל מוגמר - עיפרון ואחר-כך דיו. יש אמנים שעושים יותר מזה. יש כאלה שפחות. רובם מפוטרים בסופו של דבר. עכשיו שאני חושב על זה, בהחלט כדאי לדעת גם את עבודת הדיו, ככה תשתפר גם העבודה של העיפרון. תאמינו לי. אמנים מסויימים, דרך-אגב, יכולים להציב לעצמם דדליין. כמובן שמדובר בסופרסטארס למיניהם, אשר עובדים על פרוייקטים אישיים אשר החברה מאשרת להם. והיה לי עוד משהו לציין, אבל אני כבר לא זוכר...
 
למעלה