הוא רואה עבר, הווה ועתיד של כל ניבר
נבין: הבורא- אין לו זמן ואינו תלוי בזמן, לכן אין לו מושג של `אחרי- לפני`. אצלו זה כל הזמן. הוא רואה עבר, הווה ועתיד של כל ניברא וניברא בבת- אחת. מביט לסוף דבר בקדמתו- רואה ויודע את סוף הדבר עוד בטרם היותו. האדם הנברא- יש לו נקודת התחלה ונקודת סיום, לכן יש לו הווה, עבר ועתיד. הוא אינו יכול להגיע לעתיד מבלי להתקדם דרך ההווה. האדם מוגבל לראות תמיד ואך ורק בנקודת הווה... לצורך `המחשה`: נשים על שולחן שלושה פירות, מסודרים בשורה במרחק מה זה מזה: בננה, שזיף וקלמנטינה. נקרא ל- בננה עבר. ל- שזיף הווה. ול- קלמנטינה עתיד. ניקח עיתון, ונגלגל אותו לצורת גליל חלול שניתן לראות דרכו כמו במשקפת של `שודדי-ים`. (הווה) נביט דרך העיתון המגולגל על השזיף (עין אחת מביטה והשנייה סגורה). כרגע לא נוכל לראות את הבננה והקלמנטינה דרך אותו עיתון מגולגל- כי אם רק את השזיף. זוהי `המחשה` להגבלת ראייתו של האדם הנברא. הוא מוגבל לראות תמיד ואך ורק בנקודת הווה... ברגע שנסיר את העיתון מעינינו, נוכל לראות פתאום את: הבננה, השזיף והקלמנטינה- כולם בבת-אחת. זוהי `ראייה` דרך `משקפיים של בורא עולם`... אצלו זה כל הזמן. הוא רואה עבר, הווה ועתיד של כל ניברא בבת- אחת. (עבר) (הווה) (עתיד) טוב, אז הבנו שהבורא הוא `הכול- יכול`. שאם הוא לא `הכול- יכול` אז הוא מוגבל. אבל עדיין נשאר לנו לשאול שאלה מציקה ומתבקשת: האם יכול להיות שישנו יותר מבורא `כול- יכול` אחד יחיד ומיוחד? ובכן, בואו נניח שישנם 2 בוראים ולא רק אחד `כול- יכול`... נשאל: האם בורא א` יכול להגביל את בורא ב`? או האם בורא ב` יכול להגביל את בורא א`? ת: אם בורא א` יכול להגביל את בורא ב` אז בורא ב` הוא מוגבל וכבר לא `הכול- יכול`. אם בורא ב` לא יכול להגביל את בורא א`- אז הוא בעצמו מוגבל ואינו יכול להיות `הכול- יכול`. וכן נכון הדבר לגבי המצב ההפוך. נמצא שיש בורא שברא לכל הנבראים- זה מוכרח! מגביל לכל המוגבלים והוא `הכול- יכול`. אחד ולא שניים (או יותר). רגע, רגע! אבל מי אמר שיש בורא לכל הנבראים? אולי נגיד שיש בורא, נברא, בורא, נברא, בורא, נברא, בורא, נברא, בורא, נברא, בורא, נברא, בורא, נברא, בלי סוף... מדוע לעצור באיזשהו מקום?! כל הזמן יש בורא נברא... ובכן, גם זו הוכחה שיש בורא. הכיצד?! אם נאמר שיש בורא, נברא, בורא, נברא... במחזור, כל הזמן... ישנן 2 אפשרויות: • או שהמצב הזה כל הזמן מוכרח... מוכרח להיות: בורא, נברא, בורא, נברא, בורא, נברא, בורא, נברא... • או שהמצב הזה לא מוכרח, והוא יכול להפסק. אם הוא יכול להפסק, מכאן שיש סוף. אם יש סוף יש התחלה. אם יש התחלה יש מתחיל. ואם זה לא נפסק וכל הזמן ישנו: בורא, נברא, בורא, נברא, בורא, נברא... מכאן שהמצב הזה מוכרח. זאת אומרת, שכל אחד מהחלקים האלה במשך האין סוף היה מוכרח להיות בתפקיד של: או בורא, או נברא, או בורא, או נברא... ואין לאף אחד רשות לצאת מהמעגל. נמצא, שיש ``מישהו`` שמוכרח להיות, שמכריח את ``כולם`` לאורך האין סוף להיות: בורא, נברא, בורא, נברא, בורא, נברא... נמצא שיש בורא לעולם! להמחשה: נצייר עיגול על לוח. יש ציור של עיגול על הלוח. המסקנה היא כאן לפניכם: שיש בורא! שהרי מי עשה את העיגול? אני עשיתי את העיגול! וכמובן הוא שהעיגול לא עשה את עצמו. מישהו חיצוני עשה אותו- זהו אני: `הבורא`. אם יש מעגל של בורא, נברא, בורא, נברא... אין סופי... הוא לא עשה את עצמו, מישהו חוץ ממנו עשה אותו!