למה ברא אלוהים את העולם ?

התולעת 1

New member
אנחנו מדברים על האורגניזם הראשון

אם אתה היתה לפני שנהיתה לא היתה צריך לעשות את עצמך כי אתה היתה, אם אתה לא היתה לפני, אתה לא היתה יכול לעשות כי אתה לא היתה בשביל לעשות את עצמך, עד פה הבנת? פרושו של דבר שמוכרח שתהיה מציאות אבסולוטית קודמת לבריאת האורגניזם הראשון שהיא בראה אותו יש מאין מה זה אין?
 
אוסטרי אידיוט

תענה לשאלה שלי במקום לעשות cut and paste קטאטוני. אם לכל נברא יש בורא, אז מי ברא את הבורא ? הבנת את השאלה אוסטרי אידיוט ?
 

התולעת 1

New member
איייייי מה קרא מתחילים לקלל

מענין כ'שאין תשובה לאנשים כמוך אתה מתחיל לקלל לא נורא אני יודע שהאמת כואבת אין מה לעשות צריך להתחיל תיפול מידי
 

Governor

New member
איזאק וולסטר האוסטרי, יקירי,

כבר ענו לך. קרא זאת, כולל הקשורים הפנימיים. אם עדיין תוותרנה לך שאלות - חזור אלי. לא הבישן למד ולא הקפדן מלמד. אל חשש, איני קפדן...
 
בבקשה... עכשיו תמשיך!

אענה בשמו: הוא לא ברא את עצמו, אלא נולד להוריו. גם להוריו היו הורים. הידע המדעי שעומד לרשותנו כיום מסביר במדויק כיצד יכולים להיווצר היסודות האטומיים השונים, ואת האפשרויות השונות להווצרות של אבני הבניין של החיים, מיסודות אלו. ניתן גם לפרט כיצד אבולוציה הצטברותית גורמת להתפתחות של מינים חדשים ממינים קדומים יותר, שזהו דבר שקורה אפילו כיום. הידע שלנו מספיק כדי לתאר את השלבים המלאים של ההתפתחות ממפץ גדול של נקודה סינגולרית, לאדם התבוני. הזמן עצמו נוצר רק לאחר המפץ הגדול, ולכן אין משמעות לשאלה "מה היה לפני הנקודה הסינגולרית?" מפני שלא היה "לפני". ניתן גם לומר שהנקודה הסינגולרית היא יצירה של אלוהים, אם כי באותה מידה ניתן לומר שהנקודה הסינגולרית היא יצירה של כוח פיסיקלי חסר כל יכולות אחרות (מחוץ לאותו "מעשה בריאה"). ככל הידוע לנו יתכן שהנקודה הסינגולרית פשוט קיימת (נצחית, מאחר שמחוץ לה לא קיים מושג הזמן), או שחוק "פיסיקלי" כלשהו מחייב את המצאותה. לתיאוריה שאלוהים ברא את הנקודה הסינגולרית, לא נמצאו עד היום הוכחות יותר מלכל תיאוריה אחרת, ובכלל זה התיאוריה שנקודה זו הינה הפרשה של בעל חיים על ממדי ולא תבוני.
 

התולעת 1

New member
המפץ הגדול, של סטיון הוקינג?

המפץ הגדול, של סטיון הוקינג, אומר שהעולם נוצר מפיצוץ, שמעתי פעם בקלטת של הרב אמנון יצחק שתלמיד בן חמש עשרה בערך בבית ספר באילת בעקבות שמיעת הקלטות שלו שאל את המורה שלו , איך העולם נוצר, אמרה לו מה פירוש? היה פיצוץ, אמר לה כן? מה התפוצץ? אמרה לו היו שני גופים גדולים שהם התקרבו אחד אל השני ובום היה פיצוץ, אמר ומי פוצץ את הפיצוץ, אמרה לו צא החוצה. פה נתקעים, מי עשה את הפיצוץ, אף אחד לא יודע, אז אין ברירה טבעית, יש מפוצץ גם לשיטת המפוצצים...נו מה אתה אומר?
 
מר אידיוט אוסטרי מצוי

הדמגוגיה הזולה והמטומטמת שלך ושל הזבל אמנון יצחק לא מרשימה אף אחד. 1. אף מורה לא ילמד שהמפץ הגדול נובע מהתקרבות של שני גופים גדולים אלא אם כן הוא למד אצל אמנון יצחק. 2. אמנון יצחק כל כך מטומטם שלא יודע להבדיל בין פיצוץ גרעיני פשוט לתיאורית המפץ הגדול. 3. השאלה מי פוצץ את הפיצוץ מיותרת, כי הפיצוץ מוסבר ע"י הפיסיקה.
 

התולעת 1

New member
על תתחיל עם זה

זה מראה רק את אפסותך וזה בעצם דומה אם הדוגמא שהבתי מורה בבית הספר אתה לא חושב שבעצם הפסדתה את המערך? כי בדרך כלל אדם שמתחיל לקלל זה מרארה את בלתי יכולתו להתמודד עם הטעונים הללו. ברגע שתחלית להתדיין בלי קללות והשמצות אני ימשיך אתך את הדיון. עכשיו קרגע הוכחתה את תפשותךואת אפסותך.
 

Governor

New member
איזאק וולסטר האוסטרי, יקירי,

כבר ענו לך. קרא זאת, כולל הקשורים הפנימיים. אם עדיין תוותרנה לך שאלות - חזור אלי. לא הבישן למד ולא הקפדן מלמד. אל חשש, איני קפדן...
 
ומה עם יש אינסוף בוראים ?

בורא א' מגביל את בורא ב' מגביל את בורא ג' מגביל את בורא X ... מגביל את... אין לך אפשרות להוכיח שבגבול n-> אינסוף החיתוך שלהם מוגבל.
 
ומה עם יש אינסוף בוראים ?

בורא א' מגביל את בורא ב' מגביל את בורא ג' מגביל את בורא X ... מגביל את... אין לך אפשרות להוכיח שבגבול n-> אינסוף החיתוך שלהם מוגבל.
 

Governor

New member
איזאק וולסטר האוסטרי, יקירי,

כבר ענו לך. קרא זאת, כולל הקשורים הפנימיים. אם עדיין תוותרנה לך שאלות - חזור אלי. לא הבישן למד ולא הקפדן מלמד. אל חשש, איני קפדן...
 

התולעת 1

New member
מתפתח מתא אחד- ביצית מופרית.

מדענים גילו פלאים רבים בתהליך התפתחותו של עובר לתינוק מושלם. יצור אנושי, כמו כל בעל חיים, מתפתח מתא אחד- ביצית מופרית. התא הזעיר ממנו מתחילה ההתפתחות, גודלו בסה``כ כעשירית המילימטר. למרות זעירותו, הוא יותר מסובך ויותר מתוחכם ממחשב מודרני הגדול והמתוחכם ביותר. אמנם אנו משווים את התא למחשב, אבל התא פועל לא רק כמחשב אלא גם יוצר ובונה. הוא יוצר תינוק- אדם מושלם בהדרכת תוכנית המאוחסנת בגרעין התא. תוכנית זו מסודרת בכרומוזומים בתוך מולקולה הנקראת ד.נ.א ((D.N.A.. כל תהליך ההתפתחות התחיל מתא אחד שהתפתח לתינוק מושלם. כל צעד תוכנת בד.נ.א. של כל תא. בתהליך זה של צעד אחר צעד, כשכל תא מגיב לאותות הכימיים שהוא יצר ולאותות שהוא מקבל משכניו הקרובים, כל האיברים הנחוצים נבנים. כל אחד במקום הנכון ובזמן המדויק. כמה מתוחכם התכנון של מערכת מורכבת ומופלאה זו הפועלת בצורה כה מושלמת, וכמה אנו חייבים תודה על היכולת להבין זאת. כיום אנו מודעים הרבה יותר לתבונה המופלאה הטמונה בכל פרט זעיר בעולמנו. פלאים רבים עוד יותר ממתינים עדיין לגילויים... בואו לרגע נתרחק מעט מ`עצמנו` וננסה לראות באור אחר דברים המצויים סביבנו הנראים כה פשוטים ומובנים מאליהם. (ובכל זאת…) הבטתם פעם בטיפות הגשם היורדות מהשמים: מדוע הן יורדות אחת- אחת, מבלי שטיפה אחת תיגע בחברתה? התשובה ברורה: הרי שאילולא זאת היו הגשמים זורעים הרס וחורבן, עוקרים שתילים, שוברים עצים. כשהם יורדים טיפות- טיפות, מבטיח הדבר פיזור שווה ועדין, תוך השקיית האדמה מבלי לפגוע אפילו בצמחים הרכים. התפוז- כמה מעניין: בטרם הבשיל הפרי, צבעו ירוק וטעמו מר. בהסוואה זו ובטעמו המר הוא כאילו מונע מאתנו לקטפו בטרם-עת. אך כשהוא מבשיל- הריהו בולט בצבעו הכתום וכאילו מזמין: קטוף אותי. מתיקותו היא אמצעי-פיתוי נוסף: הוא נותן לך סיבה לקטפו. אם כך, כיצד `יודע` התפוז שאנו אוהבים צבעים עזים וטעם מתוק ו`מתקשט` כך דווקא בזמן מסוים בשנה? תופעה הפוכה אנו רואים במזון מקולקל: הוא דוחה אותנו הן במראהו, הן בטעמו והן בריחו. הוא כאילו מזהיר: אל תתקרבו אלי, אני עלול לגרום לכם נזק. איך זה שנטבעו בו תכונות אלה? ומהיכן? מדוע השלג והקרחונים צבעם לבן? כי אילו היה צבעם כהה, היו סופגים את קרינת השמש, מתחממים, מפשירים, ומציפים את העולם. אך השמים ומי הים תכולים דווקא- משום שאילו היו לבנים, הייתה עוצמת האור המוחזר מסנוורת את העיניים. האדמה כהה, בדרך-כלל, כדי שתבלע את קרני השמש ותתחמם, ואולם אדמת המדבר נוטה לצהוב, כדי לצמצם את עוצמת החום הנקלט בה. ואילו במים עצמם ישנה חריגה מופלאה מכללי הטבע, שמוסברת גם היא על-פי עיקרון של תכליתיות: כל החומרים מתכווצים בקור, ואילו המים, כשהטמפרטורה שלהם יורדת ל- 4 מעלות, מתחילים משום מה להתפשט. תכונה זו גורמת לכך, שהמים הקרים והקרח צפים למעלה ויוצרים מעין חממה ששומרת על חום המים בימי החורף. לולא כן היו הנהרות והימים נהפכים לגושי קרח אדירים וכל היצורים שבהם היו מתים. ועוד רבות אין ספור הדוגמאות…
 
יש לך טעות.

1. מרחב = זמן, ולכן המדע מקבל קיום של דברים לפני התחלת התפשטות המרחב והזמן. 2. אם לכל דבר צריך להיות התחלה, אפשר לומר זאת גם לגבי אלוהים.
 
למעלה