למה יש אמונה כזאת שצריך 'לטפל' בגבר

למה יש אמונה כזאת שצריך 'לטפל' בגבר

ולדאוג לו???... אני חיה בבועה שלי, ועד עכשיו לא ממש שמתי לב לזה שאני כנראה מתנהלת באופן חריג. לפני שנה וחצי נכנס לחיי וללבי (קצת אחרי שמלאו לי 37) הגבר היחיד שאיתו אני באמת חיה. היו המון המון גברים לפניו, היו בני זוג לתקופות כאלו ואחרות, מאהבים חסרי משמעות, היה אפילו בעל לתקופה קצרצרה, ורק את זה אני באמת אוהבת. אנחנו גרים ביחד מהיום הראשון וטוב לנו. הוא בן 50, יש לו 3 ילדים שגרים מאות קילומטרים מכאן (אנחנו חיים בספרד, הוא ספרדי) לי אין ילדים ואני גם לא רוצה. כל החיים גרתי לבד והיה לי טוב ונוח עם זה, והשנה וחצי שאנחנו יחד זה ממש תיבת הפתעות בשבילי. העניין הוא כזה, אני טיפוס די קשוח שהסתדר תמיד בעצמו ולא מבקש טובות או עזרה מאף אחד. אני גם בחיים שלי לא טיפלתי באף אחד, לא באח קטן, לא באחיינים, לא בהורה, כלום. לא מטפלת, ולא רוצה שיטפלו בי. עושה הכל בעצמי. גם היגרתי לבד לספרד והתגברתי יפה על כל קשיי ההתחלה, ולא ביקשתי עזרה מאיש. אני לא יודעת לבשל ולא סובלת מטבח, תמיד חייתי על סלט ואורז ואולי איזה דג בתנור וזה מספיק לי. הוא מבשל לנו לפעמים, בשאר הזמן אני אוכלת את השטויות שלי והוא מתארגן לעצמו. כשאהובי מרגיש לא טוב, אין לי הרבה מה לעשות. שואלת אם הוא רוצה שאלך לבית המרקחת לקנות תרופה, וזהו. מה אני יכולה לעשות יותר מזה?! אני לא אשב לידו ואחזיק לו את היד ואשאל כל רבע שעה איך הוא מרגיש. אם הוא רוצה משהו הוא יבקש לא? אין לי הרבה סבלנות לתלונות שאין לי דרך לפתור. העניין שכבר כמה זמן שאני מרגישה שהוא קצת מתבאס, וזורק חצי בצחוק 'את לא מטפלת בי' 'את לא דואגת לי'. מה הוא מתכוון?! מה אני, אמא שלו? מה הוא ילד בן שלוש??? ... סקס טוב הוא מקבל ממני בכיף מתי שבא לו, הבית נקי ומצוחצח ואני מנקה לבד בלי לבקש ממנו עזרה (חולת ניקיון), מה עוד הוא רוצה?... לפני שבוע למשל הוא נסע לנסיעת עסקים עם הבוס הצעיר שלו, והם חזרו נורא מאוחר כמעט בחצות. הוא התבאס עליי שלא זכרתי לקנות לו לחם ולעשות לו סנדויץ' לארוחת ערב.... אם הוא היה מתקשר לבקש הייתי קונה. הייתי מאד עסוקה בעניינים שלי, וזה לא דברים שאני זוכרת בעצמי. והוא אמר שהחברה של הבוס התקשרה והוא שמע אותה אומרת לבוס שלו בדיבורית 'יש עוף בתנור עם תפו"א' או משהו כזה. והוא אמר שהוא קינא בבוס. לא מבינה את זה וההערות שלו מעצבנות אותי. מה קורה פה?!
 

Cobe Anan

New member
מה שקורה פה זה שהבנאדם רגיל לנורמה מסויימת,

נורמה שאת לא חיה לפיה. זכותך המלאה, אגב. אבל מפה לשם, אנשים שמים לב מה הולך מסביבם, ופתאום שמים לב למשהו שחסר להם במערכת היחסים- לא כי זה באמת חסר, אלא כי לאחרים יש את זה ולהם לא. רוצה דוגמה מטופשת להפליא? בת הזוג שלי מעולם לא העניקה לי שם חיבה, וטוב שכך. לא מותק, לא ממי, לא פוצי, ולא שמופקין. למרות שגם אני לא בקטע של שמות חיבה, אני לא יכול שלא לחשוב על למה אין לנו את זה כשאני רואה זוגות אחרים קוראים זה לזה בשמות חיבה. כמה זה דבילי? אז כן, הבנאדם אולד-סקול, גדל בתקופה שבה היתה חלוקת תפקידים מוגדרת (האישה עושה הכל), וזה קצת חסר לו- בעיקר כשהוא רואה את זה אצל אחרים. יש לך שתי אפשרויות- או להשתנות (כי בינינו, 37 שנים של להיות לבד יכולות קצת להקשיח אותך, אפילו יותר מדי), או להושיב אותו לשיחת הבהרה, שאצלכם זה לעולם לא יהיה כמו שהוא רגיל ומצפה (כי בכל זאת- מה, הוא ילד?).
 
לא תודה, פעם אחת הספיקה לי.

אבל תודה על המחמאה, למרות שהיא בטח נאמרה באירוניה.
 
אין לי ידידים.

אבל תודה, עשית לי טוב. ידעתי שאחטוף דליים של מי קרח בפרצוף מהתגובות (פירסמתי את אותו פוסט בעוד כמה פורומים) ותגובתך חיממה לי את הלב.
 

pain is MY love

New member
הפרויד שבתוכי רוצה להגיד

כמה חום ואהבה חסכו ממך בילדות שהפכת להיות כזאת קרה?.... אבל אני לא פרויד ואני אנסה להסתכל על הדברים מנקודת המבט שלך... מערכת יחסים כמה כן היא, יש בה שניים. זה נחמד שאת אוכלת את השטויות שלך ובן זוגך מסתדר בעצמו אבל לא בא לך לפעמים לעשות משהו למען מי שאת אוהבת? את לא חייבת לשבת לידו ולהחזיק לו את היד כשהוא חולה אבל לא בא לך לפעמים להציע לו עזרה בלי שהוא יבקש?.. ואם כבר פרויד, אני ממש אוהבת אותו קשה לי להתנתק... אף פעם לא ראית את אמא שלך מכינה לאבא שלך סנדוויץ' לעבודה? או עוף בתנור לשעה שהוא יחזור הביתה מהעבודה? זה לא היה נראה לך די "נורמאלי"? אני גם נגד להפוך לאמא ולמטפלת של בן זוג אבל לפעמים לעשות משהו קטן שיחמם את הלב, זה כל כך נורא?
 
לצערי כל התאוריות שלך ושל הפרויד הזה שלך

לא נכונות כלל.
הייתי הילדה הקטנה, בת הזקוּנים להורים שנישואיהם תקינים, איתנים ויציבים, ושהרעיפו עליי חום ואהבה.
כשהוא חולה אני כן שואלת אותו אם הוא זקוק למשהו. איפה כתבתי שלא?
אמא שלי הכינה אוכל לאבא שלי, אבל אמא שלי גם לובשת קרוקס ואוהבת הצגות תיאטרון. היא עושה הרבה דברים שאני לא עושה, ואני עושה הרבה דברים שהיא לא עושה. אמא שלי זה לא אני, היא זה היא ואני זו אני. מה הקשר?
 

pain is MY love

New member
כפרה על פרויד שלי!

"אני לא אשב לידו ואחזיק לו את היד ואשאל כל רבע שעה איך הוא מרגיש. אם הוא רוצה משהו הוא יבקש לא? אין לי הרבה סבלנות לתלונות שאין לי דרך לפתור" אף אחד לא ביקש ממך להידבק לו לתחת, אבל קצת אכפתיות, קצת חום, קצת דאגה זה נורא? ולא, את לא אמא שלך ואני לא אמא שלי, ולהיפך. אבל אם את מתארת בית כזה חם ואוהב את בטוח ראית שאמא שלך דואגת לאבא שלך, מכינה לו אוכל, תומכת בו, עוזרת לו, זה היה נראה לך מוזר?... תראי, יש לי עוד כמה וכמה וכמה שנים להגיע לגיל שלך אבל נראה לי שכבר עכשיו קלטתי שזה בסדר להכין לחבר שלי לאכול, זה לא יוריד מכבודי ולא יעיק על חיי. ולא, את לא צריכה להפוך לשף בשביל זה. אבל בכל מקרה, בלי שזה ישמע מזלזל או חלילה מעליב. בחורה בת 37 שלא היו לה קשרים בחיים ולא רוצה ילדים זה כבר "טיפוס" שאי אפשר לחנך אותו אחרת, כי הוא כבר לא ילך עם הזרם לעולם. ולא, זה לא דבר רע. זכותך המלאה פשוט כשאת בוחרת לעשות דברים שהם שונים מה"נורמה" לצורך העניין, אל תתפלאי שאצל אחרים זה לא ככה...
 
תראי מותק.

"ללכת עם הזרם" זה לא משהו שמעניין אותי כמטרה. יש נושאים שבהם אני מאד מסכימה עם דעת הרוב ו'הולכת עם הזרם' כשמדובר עליהם, ויש דברים שאני לגמרי לא מסכימה עליהם עם הנורמות. פה בספרד, בכל אופן, אני בכלל לא חריגה בעניין הזה של חוסר הרצון בילדים. כאן זה מאד נורמטיבי כך שאני לא כזאת 'טיפוס' יוצא דופן. ולענייננו, אין מצב שאני אבשל, בטח שלא כל יום, ואפילו אם בגלל שאינני מבשלת הוא היה עוזב, זה לא היה גורם לי להתחרט על שלא בישלתי. אני בעצמי אישה מאד מאד עסוקה, עובדת קשה במקום עבודה מסודר + מלמדת שיעורים פרטיים בבתי התלמידים, שלוש פעמים בשבוע מכון כושר, ניקיון יסודי פעם בשבוע ואין מצב שאת מעט הזמן הפנוי שנשאר לי אחרי כל זה אני אבזבז בריצות לסופר ובבילוי בין הסירים במטבח. אם זה מה שיעשה את בעלי מאושר, הוא צריך אישה מסוג אחר. כמוך אולי. אני רחוקה מאד מפמיניזם, מספיק לערוך חיפוש קל עם הניק שלי בפורומים כדי להיווכח שאני הכל חוץ מפמיניסטית. אני גם מאד מאוהבת בבן זוגי, ועם זאת, אני לא פוחדת מהאפשרות שיעזוב אותי ולא מוכנה 'להילחם' על אהבתו כדי 'להשאיר אותו בבית', כי על אהבה לא נלחמים. החיים לבד הם יפים, מאושרים, נוחים ונעימים בעיניי לא פחות (ומבחינות מסויימות אף יותר) מהחיים בזוג, כך שלא מפחיד אותי להיות לבד. ברור שאני הייתי יכולה ללמוד לבשל, אם הייתי ממש משקיעה ומתאמצת ללמוד. העניין הוא כזה: נניח שאני לומדת ונניח שאני מבשלת מצויין; אז מה, הייתי מאושרת מלבזבז את מעט הזמן הפנוי שיש לי על בישולים?... לא. הייתי אומללה. זה לא אני. אז אם מה שהוא צריך זו אישה שזה מה שגורם לה אושר, כנראה שהוא זקוק לטיפוס אחר.
 

pain is MY love

New member
טוב חמודה

לו היית מכירה אותי היית יודעת שאני מצליחה להרוס אפילו חביתה אין לי שום רצון או כוונה לבשל ימים ולילות לא לי ולא לבעלי אבל ללכת לסופר או לקנות לחם? כדי שהוא לא יצטרך לקנא בחברה של הבוס שלו? נראה לי שווה את זה, לא?
 
כאמור, אני אשתדל לזכור לקנות לחם בפעם הבאה

שהוא יחזור מאוחר. אבל זה לא העניין, כי נראה לי שמה שבאמת מתחיל להפריע לו זה ה'אטיטיוד' שלי, האופי והאישיות שלי, שאת זה אני לא יכולה וגם לא רוצה לשנות, כי אז זאת תהיה מישהי אחרת ולא אני...
 

pain is MY love

New member
יש שתי אופציות

או להתגמש ואני בכוונה אומרת להגמש ולא להשתנות את לא תהפכי לעקרת בית למופת בין לילה ואת גם לא צריכה אם את לא חפצה בכך בכלל אבל זה או להתגמש בדברים הקטנים כמו באמת לדאוג ללחם בבית או להיפרד כי אם מה שאת לא מתאים לו אז זבש"ו...
 

Cobe Anan

New member
בפעם הבאה שאת מעלה את פרויד,

אני מעלה את הייזנברג! ראי הוזהרת!
 

pain is MY love

New member
תעשה מה שאתה רוצה

אתה לא תתחמק מפרויד! אני בשוונג תיאורטיקנים היום, לא יהיה לזה סוף...
 

Cobe Anan

New member
אמנם לא יהיה לזה סוף, אבל זה ידעך

מבנה היקום הוא כזה שגורם לכל החומר להתפזר עם הזמן; אבל בגלל כוחות המשיכה הפועלים, התפשטות היקום (שכרגע מאיצה) תתחיל להאט, ובסופו של דבר היקום ימשיך להתפשט לאיטו עד אינסוף. תוך כדי שזה קורה, כל האנרגיה ביקום תפחת, עד למצב שבו הרמה שלה קרובה לאפס (אבל לעולם לא תגיע לאפס). זה אומר שתיאורטית אולי לא תפסיקי לחפור על פרויד, אבל בשלב מסוים זה כבר יהיה בלתי מורגש. מעשית, כדי להעביר מידע נדרש רצף טקסט מסויים, הניתן לקוואנטיזציה, כלומר בשלב מסויים החפירות שלך על פרויד יהפכו לאוסף מילים חסרות משמעות, לאחר מכן לכמה אותיות, ובסופו של דבר לא תהיה לך כמות האנרגיה הדרושה כי לכתוב את האות פ', וזה ייפסק. מצד שני- את יכולה להפסיק כבר עכשיו, אחרת אני אספר לך על קוארקים.
 

pain is MY love

New member
קראתי על רוג'רס עד 3 בבוקר...

אתה חושב שנשארו לי כוחות לקרוא את ההודעה שלך עכשיו?!
 

אייבורי

New member
צרכים

כאשר אני חולה - אני לא יכול לסבול קירקור סביבי רוצה למות לי בשקט, מקסימום פעם ביום שיביאו תה. לעומת זאת היו נשים בחיי שכל יום מחלה היה סיבה טובה מבחינתן לקירקור אינסופי של משפחה וחברים. ואין פה עניין של נכון או לא נכון, טוב או רע רק עניין של בחירה. הבחור שלך מבקש ממך ברמיזא, שתתני לו תשומת לב או פינוק, לא שהוא באמת צריך, הוא פשוט רוצה. בקיצור, לדעתך בית נקי וסקס זמין הם הצרכים שבעיניך צריכים להיות מסופקים בקשר, אבל הם הצרכים שאת צריכה מקשר. הוא צריך גם פינוק "ילדותי" בעיניך. אני חושב שמהות של זוגיות היא יציאה מהאגואיזם והרחקת התחת מהישבן, הזדמנות לראות אדם אחר ולהתחשב בצרכיו.
 
למעלה