יש לך טעות "קטנטנה ושולית" חחחחחחחחחחחחחחחחח
בהחלט יתכן. טעות לעולם חוזרת. אשמח לשמוע עליה וללמוד.
אכן יש כאן אי הבנה אך ............. לא אצלי אלא אצל "הוד מעלתו" המינהל!!!
סתם להשכלתך הכללית, אני לא "מינהל". אני מקסימום מנהל. זה משהו אחר לחלוטין. גוף קטן יותר (אם כי לא בהרבה

), אישיות אחת במקום רשימה שלמה של בעלי תפקידים שעובדים במינהל ועוד. לא הייתי מתקן את הדבר חלילה בדרך כלל, אבל ראשית היא חוזרת אצלך מה שמלמדת שמדובר ביותר מאשר טעות סופר ושנית, מאחר ולימדת אותנו פעמים רבות כל כך שהדיוק בלשון העברית מאוד חשובה לך, לא רציתי למנוע ממך את התיקון הנ"ל.
ההלכה מעוותת את כל התורה אין בה שום קשר בין התורה בה יש דברים חכמים לבין ההלכה שהשמידה, השמיטה עיוותה את כל דברי התורה.
בעיה טכנית קלילה, מה שנקרא כשל לוגי בלע"ז. ההלכה לא יכולה לעוות את התורה, מאחר וההלכה היא התורה והתורה היא ההלכה

. לטעון שהאחד מעוות את השני נשמע כמו אחלה טענה שנלקחה מאיזה דף מסרים או אתר עם מקורות להשמצת הדת כפי שאתה נוהג להשתמש בהם כידוע. אבל נראה שהלכת על המנוי הזול לאתר. זה שמיועד לכאלה שאין להם שמץ של מושג על מה הם מדברים והם רק מעתיקים ומדביקים. יתכן שאילו היית טורח להשקיע והולך על המנוי היקר יותר, לא היו יוצאות ממקלדתך שטויות כאלה. סתם נקודה למחשבה. לשיקולך הבלעדי כמובן, כמו תמיד

.
סתם דוגמית בתורה כתוב ביום השביעי לשבות מכל עבודה, חחחחחחחחח
האמת, שחחחחחחחח (אני מקווה שהיו מספיק. תרגיש חופשי לתקן אותי אם צריך להוסיף עוד כמה ח'טים), זה לא כתוב בשום מקום בתורה. כתוב שצריך לשבות ממלאכה.
בפועל אסור לרכב על אופניים שהם מאמץ הרבה יותר קטן מאשר הליכה.
אשריך שהעלית סוגיה מעניינת זו.
אכן אפשר לומר שרכיבה על אופניים מהווים פחות מאמץ מהליכה ברגל. אבל כאן בדיוק נכנסת ההבנה (או הידיעה/היכרות) מה בדיוק באמת כתוב בתורה, במקום מה שמחרטטים לך אלו שמוכרים לך רשימות נקודות להתקפת הדת. אילו היית מתעמק קלות (זה ממש ברמה הבסיסית ביותר, לא מחייב התעמקות ארוכה או מורכבת), היית מגלה שאין שום קשר בין שאלת האיסור לרכב על אופניים ל"קלות" או "מאמץ" שברכיבה. זה פשוט לא הנושא שבבסיס ההלכה הזאת. על כן ממילא טענתך לפיה זה פחות מאמץ לרכב על אופניים מאשר ללכת, יתכן לחלוטין שהיא נכונה לעילא ולעילא. אבל היא לא תשפיע כהוא זה על ההלכה המדוברת. זאת מהטעם הפשוט שהיא גם לא השפיעה עליה בשום צורה מלכתחילה (יודגש שאני כותב מהזכרון וכמו שכבר סיכמנו, טעות לעולם חוזרת

).
אציע לטובתך ולמענך, צא ולמד מהי ההלכה שהביאה לאיסור לרכב על אופניים בשבת וככל שתדע ותוכל (לטעמך) לתקוף את ההלכה ולהציג עמדה אחרת, יהיה מעניין לקרוא אותה. בינתיים נכשלת בנסיונך לעשות כן.
ולעניין אכילת גדי בחלב אימו, חלילה מלהזכיר שגם דג, תרנוגלת, אווז ,ברווז, תרנגול הודו ואפילו צפרדע בחלב אימם אסורים באכילה!!
תודה על תזכורת חשובה זו.
אסור להשתמש במעלית שלא נוסעת הלוך ושוב למעלה מ 24 שעות רצופות היות שבלחיצה על כפתור ההפעלה נוצרת אבוקה או סתם להבה!!!
שוב יש לך טעות בסיבה לאיסור השימוש במעלית. אכן יש פוסקים שקובעים שחל איסור להשתמש בשבת במעלית (ויש המתירים באמצעות מנגנון מעלית שבת). אבל הנושא שם הוא ממש לא "לחיצה על כפתור ההפעלה ויצירת אבוקה או סתם להבה", לא עם שני סימני קריאה בסוף המשפט השגוי הזה ולא עם 44.
רק חרדי חסר לימודי ליבה וחסר בינה מסוגל ברוב בורותו לטעון שניצוץ חשמל הוא אש.
כאן אתה סתם נכנס למנהג הרל"בי ונותן לצורך האטרף להשמיץ בכל מחיר להעביר אותך על דעתך. השאלה האם "ניצוץ חשמל הוא אש" איננה שאלה שלומדים בלימודי ליבה. בכל אופן למרבה הצער, לא בלימודי הליבה שלומדים במגזר הכללי. כמובן כן בזה שלומדים בישיבות. הסיבה המאוד פשוטה לכך היא שכלל לא מדובר בשאלה בפיזיקה או במדע, אלא שאלה שבהלכה היהודית. האם מבחינת התורה ניצוץ חשמל דינו כאשר לעניין שבת. התשובה כידוע, חיובית. באפשרותך בכל עת להתעמק ביהדות ובהלכה, להתמקצע בתחום, וללמוד ולהבין כיצד הפוסקים הגיעו (כבר לפני שנות דור) למסקנה הזאת. כמו קודם, אם תחלוק עליהם כמובן שאתה רשאי, בדיוק כמו כל יהודי אחר, להעלות טיעונים נוגדים ודעת תישמע בפרוטרוט. אבל אם תבוא רק עם 'לימודי ליבה' או 'למדתי בפיזיקה' וכיו"ב, יצחקו עליך וישלחו אותך לדרכך בטענה שאין להם זמן לבזבז על שטויות בלתי רלוונטיות לשום דבר.
בכדי לתת כאן את כל הדוגמאות אאלץ כנראה לחלל שבת היות וזה יימשך לפחות שבוע.
זאת כבר החלטה שלך. באפשרותך לעצור את הכתיבה לפני שבת ולהמשיך אותה לאחר סיומה (ובלבד שבמהלך השבת לא תעשה שום פעולות הכנה להמשך הזה כמובן).
או שכחתי, איני זוכר אם זה היה הרמב"ם שקבע שחייבים בשבת לשתות מים ללא חליל, אווווווווווו חילול!!
לא מכיר הוראה לשתות מים בשבת, אבל כמי שעסק עשרות שנים ברפואת חירום אני בהחלט מתחבר לקריאתך זו. בדרך כלל אין צורך לחלל שבבת כדי לשתות מים (את הדיון על המכשירים החשמליים לקירור/חימום מים נשאיר ברשותך לשיעור אחר, אולי כדי שתספיק ללמוד עליו קצת). קשר לחלילים אין לזה למיטב ידיעתי, אבל כמובן אשמח ללמוד ממך משהו חדש ביהדות.
אני בשבת קודש שותה מים ללא חליל אלא עם פסנתר.
אשריך. אמנם אצלנו בבית אסור היה להניח משהו על הפסנתר ואפילו לא כוס מים. אבל אם אתה פחות מקפיד מאבי ז"ל, נראה לי הרבה יותר נוח מה שאתה עושה מאשר מה שהצעת קודם.
אווווו .................... כמעט ששכחתי בשבת אסור גם להאזין לרדיו ולצפות בטלויזיה,
האמת שרצוי להימנע מכך גם בימות השבוע. מובטח לך שאם תצליח לעשות זאת תזכה לימים טובים, ארוכים ושקטים באופן שאין לאף אחד במדינה.
האם זו גם הנחיה של הרמב"ם??
אין לי מושג. את זה תצטרך לשאול אותו.
הפיתרון להחלמה של הדתיים למינהם הוא אישפוז במחלקה פסיכיאטרית!!
יש משהו בדבריך. הרי ברור שההתקפה היא פבלובית, כאשר היא אפילו לא מגיעה לחצי רמה של סמי-רצינות. זה מצב שללא ספק מעיד על בעיות נפשיות שרצוי לטפל בהן. אולם אם זה באמת מחייב "אשפוז במחלקה פסיכיאטרית"? מסופקני. אבל נשאיר זאת ברשותך לאנשי המקצוע המוסמכים בתחום.
בהחלט תוצאה רצויה וראויה.
אולם נוסף, כרגיל, שאם בכל זאת תרצה בדיון ענייני, אני כאן לצורך זה. במקרה דנן אנחנו מדברים על לימוד היהדות מהי, לימוד ההלכה היהודית מהי, הבנת הנושאים אליהם התימרת להתייחס (או נכון יותר, אותם התיימרת לתקוף), ואז אולי ביצוע נסיון התקפה נוסף אך הפעם רציני וענייני יותר.
בהצלחה, נמתין לך.
לילה טוב.