למה לא כדאי לאכול בשר וחלב יחד. מסתמן שהרמב"ם צדק.

SupermanZW

Well-known member
לצורך הבהרה, מלאכה אינה בהכרח עבודה ועבודה אינה בהכרח מלאכה. מלאכה היא סוג של אמנות, יצירת או תיקון מוצר שימושי. עבודה היא כל דבר שאדם עושה לפרנסתו. רוב העבודות בזמננו אינן מלאכות, ומלאכה שאדם עושה כתחביב (למשל) אינה עבודה. האיסור בתורה הוא על מלאכה, כפי שציין הרינגטון, אבל גם הרבה דברים שאינם מלאכה אסרה ההלכה האורתודוקסית בשבת ובכל סותרת את התורה, למרות שהרינגטון לא מסכים. נסיעה באופניים ודאי שאינה מלאכה. לעניין מה אש ומה לא אש, את זה קובעת הפיסיקה ולא התורה. אש זו הגדרה פיסיקלית. בנורת חשמל למשל אין אש מכיוון שאחד אינה יכולה להתקיים בואקום ובנורה יש ואקום. הטונגסטן מתלהט ולכן חומו יוצר אור, אך אין בו אש. אש אינה יכולה להתקיים ללא חמצן. בנורת לד הגאז יוצר צבע, גם שם אין חמצן ואין אש. חשמל אינו אש. גם בגוף האדם יש חשמל, גלי המוח שלנו חשמליים, כמו כן תנועות השרירים שלנו נגרמות מפעילות חשמלית במוח ויש לנו גם חשמל סטטי בשיערות. לו חשמל היה אש, גם להסתרק בשבת היה אסור.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אבל גם הרבה דברים שאינם מלאכה אסרה ההלכה האורתודוקסית בשבת ובכל סותרת את התורה, למרות שהרינגטון לא מסכים.
כי זה פשוט לא נכון :). יכול להיאמר כך רק על-ידי מי שלא יודע תורה (או הלכה) מהי וכיצד ועל-ידי מי נקבעה, או על-ידי חברים בדת הרפורמית (שמבחינתם התורה היהודית רלוונטית עמוד כן ושניים לא).
נסיעה באופניים ודאי שאינה מלאכה.
ואכן מעיקר הדין אין היא אסורה כלל.
לעניין מה אש ומה לא אש, את זה קובעת הפיסיקה ולא התורה.
לשיטתך.
לו חשמל היה אש, גם להסתרק בשבת היה אסור.
ואכן אסור להסתרק בשבת, אם כי מסיבות אחרות לחלוטין.
 

SupermanZW

Well-known member
כי זה פשוט לא נכון :). יכול להיאמר כך רק על-ידי מי שלא יודע תורה (או הלכה) מהי וכיצד ועל-ידי מי נקבעה, או על-ידי חברים בדת הרפורמית (שמבחינתם התורה היהודית רלוונטית עמוד כן ושניים לא).

ואכן מעיקר הדין אין היא אסורה כלל.

לשיטתך.

ואכן אסור להסתרק בשבת, אם כי מסיבות אחרות לחלוטין.
אם תדייק יותר, האיסור הוא על מסרק צפוף מחשש תלישת שיערות ולא על מברשת רכה או מסרק דליל ללא חשש תלישה. אם תתעקש חשמל הוא אש, כיצד תוכל לטעון שאם מדובר בחשמל סטטי אינו כן?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אם תדייק יותר, האיסור הוא על מסרק צפוף מחשש תלישת שיערות ולא על מברשת רכה או מסרק דליל ללא חשש תלישה. אם תתעקש חשמל הוא אש, כיצד תוכל לטעון שאם מדובר בחשמל סטטי אינו כן?
בחייך סופרמן. עזוב אותי מהשטויות של הדת הרפורמית היום. ממש אין לי כוח בשבילה. תקדם אותה כאוות נפשך ושיהיה הרבה בהצלחה. אני אתייחס ברשותך רק אם רמת השטויות (שקרים בלע"ז) תעבור לטעמי את גבול הטעם הטוב ונדרשת גם האמת לצידה.
 

SupermanZW

Well-known member
בחייך סופרמן. עזוב אותי מהשטויות של הדת הרפורמית היום. ממש אין לי כוח בשבילה. תקדם אותה כאוות נפשך ושיהיה הרבה בהצלחה. אני אתייחס ברשותך רק אם רמת השטויות (שקרים בלע"ז) תעבור לטעמי את גבול הטעם הטוב ונדרשת גם האמת לצידה.
ואללה, חכם חנוכה? https://kavhalacha.co.il/אקטואליה-בהלכה/משולחנו-של-מרן/2017-05-30-05-42-104

"הנה במברשת רכה, או מסרק שהשיניים שלו רחוקות זו מזו ואין פסיק רישיה שיתלשו שערות, מותר לסדר את השער במברשת כזו או במסרק רחב כזה. אבל במסרק צר, שפסיק רישיה שייתלשו שערות, דעת כל האחרונים שאסרו להסתרק במסרק בשבת, שהרי בהכרח נתלשים שערות, ובע"כ ניחא ליה, וגם אם מסתרק למטרת נוי בהכרח שיתלשו שערות, והדבר מועיל לו ליופי וסידור השערות, ורק לסדר השערות במברשת רכה בזה התירו"

לא ידעתי שיצחק יוסף רפורמי.
 

אבי בן 1231

Well-known member
לצורך הבהרה, מלאכה אינה בהכרח עבודה ועבודה אינה בהכרח מלאכה. מלאכה היא סוג של אמנות, יצירת או תיקון מוצר שימושי. עבודה היא כל דבר שאדם עושה לפרנסתו. רוב העבודות בזמננו אינן מלאכות, ומלאכה שאדם עושה כתחביב (למשל) אינה עבודה. האיסור בתורה הוא על מלאכה, כפי שציין הרינגטון, אבל גם הרבה דברים שאינם מלאכה אסרה ההלכה האורתודוקסית בשבת ובכל סותרת את התורה, למרות שהרינגטון לא מסכים. נסיעה באופניים ודאי שאינה מלאכה. לעניין מה אש ומה לא אש, את זה קובעת הפיסיקה ולא התורה. אש זו הגדרה פיסיקלית. בנורת חשמל למשל אין אש מכיוון שאחד אינה יכולה להתקיים בואקום ובנורה יש ואקום. הטונגסטן מתלהט ולכן חומו יוצר אור, אך אין בו אש. אש אינה יכולה להתקיים ללא חמצן. בנורת לד הגאז יוצר צבע, גם שם אין חמצן ואין אש. חשמל אינו אש. גם בגוף האדם יש חשמל, גלי המוח שלנו חשמליים, כמו כן תנועות השרירים שלנו נגרמות מפעילות חשמלית במוח ויש לנו גם חשמל סטטי בשיערות. לו חשמל היה אש, גם להסתרק בשבת היה אסור.
לך תסביר זאת לחולי הנפש במחלה הנקראת דת!!!
 

raya

Well-known member
לא מפריע לי לאכול מנה בשרית ולקנח בקנוח חלבי.
 

SupermanZW

Well-known member
לא מפריע לי לאכול מנה בשרית ולקנח בקנוח חלבי.
מה לגבי מנה חלבית וקינוח בשרי?

יש דבר כזה קינוח בשרי, יש אנשים שאוכלים beef jerky כקינוח.

מה לגבי מנה בה יש גם בשר וגם מוצר חלב?
 

raya

Well-known member
מה לגבי מנה חלבית וקינוח בשרי?

יש דבר כזה קינוח בשרי, יש אנשים שאוכלים beef jerky כקינוח.

מה לגבי מנה בה יש גם בשר וגם מוצר חלב?
אין לי בעיה לבשל מרק עוף למשל ולהוסיף קצת גבינה צהובה, אם כי בדרך כלל זה לא קורה אצלי.
מרק בצל אני לא מכינה, אז זה לא רלבנטי, כי במרק בצל בהחלט יתכן שיהיה בשר/עוף וגבינה צהובה.
קינוח בשרי - לא מכירה, גם לא את זה שמצוין בתגובה.
 
למעלה