בנוגע לנאמר לעיל (KAHLEES&RED_BARON)
פנטזיה: כל מה שלא רציתם לדעת לאור התרבות תרבות הפנטזיה בארץ ובעולם אני רואה מחובתי כאזרח מודאג לבשר לכל קהל קורי הספרים הישראלי מספר עובדות חשובות אשר מהן לרוב מתעלמים כל הקשורים בתעשיית ותרבות הפנטזיה לכל סוגיה. 1) לא אחת ניתן לשמוע חובבי פנטזיה טוענים כי זאת קדמה למד``ב (לאיטיים: מדע בדיוני). רבותיי זוהי טעות ! המד``ב בצורתו המודרנית הופיע לראשונה באמצע המאה 19 מאת סופרים מפורסמים כגון ז`ול וורן (20000 מיל מתחת למים וכו`..). לאומת זאת הפנטזיה הופיעה רק במאה ה20 עם יציאת סיפרו של ג.ר.ר. טולקין ``שר הטבעות``. ספרו ``הוביט`` אשר הופיע לפני כן נחשב כספרות ילדים (אגדה) לכל דבר! אנשים הטוענים לעבודות קדומות יותר כנראה מתבלבלים עם ספרות אימה וספרות פאן-מיתולוגית. לזרמי ספרות אלו אמנם הייתה השפעה על הפנטזיה המודרנית אך אין זה אותו זרם ספרותי. 2) רבים מאמינים כי ספרות הפנטזיה התפרסמה מהר יותר ובעוצמה רבה יותר מאשר מד``ב. טעות מספר 2! הספר ``שר הטבעות`` אשר ראה אור ב1937 לא היה מציאה גדולה. ספר זה התפרסם ברבים רק בשנות ה70! עם התרבות תרבות ההיפים הבטלנים והנרקומנים משום שספר זה התאים לרגשי הנחיתות שלהם וחוסר התאמתם למבנה הסוציאל-פוליטי של העולם המציאותי ולכן הם חיפשו מקורות השראה אלטרנטיביים והם אף השתמשו בסמים בכדי ``לעלות`` לעולמות ``מרוחקים`` אלו. לאומתם ספרי המדע הבדיוני התפרסמו בקרב מורים ואנשי מדע אשר ראו כי שילוב של הנאה ספרותית עם חומר לימוד מדעי הוא אחד הדרכים להעלות את רמת ההשכלה בין בני-נוער ו``לדחוף`` אותם לחיים פרודוקטיביים יותר בעולם המציאותי! 3) נבחן את פופולריות הפנטזיה מבחינת קהל הקוראים. (לכל המעונין: היכולת לקרוא ספר אינה מראה על רמת אינטליגנציה גבוהה כמו שרבים חושבים!). ספרי הפנטזיה פופולריים בעיקר בין זרמי תרבות מודרניים קיצוניים ורפורמיים (אם לא לומר אנרכיסטיים בדעותיהם) כגון: היפים (ראה פיסקה קודמת), עובדי השטן, פריקים למיניהם, גותי Goth, חסידי דרואידיזם, מאמינים בדעות קדומות למיניהם ואלו המאושפזים במחלקות פסיכיאטריות. לאומת זאת חובבי מד``ב הם לרו תלמידים וסטודנטים הרואים בספרי מד``ב דרך לשלב בין הנאה ספרותית ולימודים העוסקים במדע אמיתי. 4) שמעתי טיעונים רבים כי הפופולריות של פנטזיה בקרב האוכלוסייה הכללית (לא חובבי פנטזיה או מד``ב) גבוהה יותר מאשר זאת של מד``ב. טיעון מוטעה לחלוטין! את סרטי הפנטזיה ניתן למנות על יד אחת בעוד סרטי מד``ב הם תעשייה פורחת וענקית ( מלחמת הכוכבים, מסע בין כוכבים, גברים בחלל, מאטריקס, היום השלישי, ארמגדון וכו`.. וכו`.. וכו`.. נשמע מוכר?). המצב דומה גם עם סדרות ואל תגידו לי ``הרקולס`` ו``זינה`` זוהי ספרות פאן-מיתולוגית מודרנית גדושה בטריקים של מארקטינג פירסומי זול וערך ספרותי של שילוב בין אופרת סבון ואקשן הוליוודי דל תקציב. מהצד של מד``ב: מסע בין כוכבים, בבילון 5, סטארגייט, וכו`.. שמעתי כי סיבת המצב היא שאי אפשר להמיר את הפנטזיה לסרטים וסדרות בגלל קשיים באפקטים המיוחדים. תשובתי: בולשיט!!! רמת הטכנולוגיה המיושמת כיום ביצירת הסרטים יכולה ליצור כל אפקט דרוש. שמעתי גם תענה שהפילוסופיה ה``גבוהה`` שבה משתמשים בהסברים בספרי הפנטזיה אינה מתורגמת למדיום טלביזיוני. התשובה לכך היא פשוטה: אם בסרטי מד``ב ניתן לתת הסברים די מפורטים לגבי טכנולוגיה ויישומיה בהתפתחות העלילה מבלי לשעמם את הצופה, בסרטי פנטזיה יהיה צורך בדיון פילוסופי ארוך וחסר משמעות משום שהו מתבסס רק על השקפותיו הפרטיות של הסופר וכולם יודעים שלשכנע כהל עם מילים ``חכמות`` לגבי אמינותו של טיעון אישי אינו חומר טלביזיוני פופולרי. 5) האינטליגנציה של ספרי הפנטזיה: ספרי הפנטזיה הם לא יותר כיסוי עלוב לסרטי פורנוגרפיה וסרטים גדושים באלימות ללא כל ערך ספרותי, לימודי, ופילוסופיה שבלי ה``מעטפת`` האקזוטית של אווירת ימי הביניים לא היו רואים אור בגלל צנזורה. הדוגמה: התמונה הראשונה העולה במוחו של אדם השומע ``פנטזיה`` הוא זה של אישה ערומה הלבושה רק בחלקי שריון בתפזורת אסימטרית האוחזת ביד אחת בחרב שאורכה 3 מטר ומשובצת בגולגלות ורכובה על יצור דמוי לטאה מוטנטית. 6) עתידה של הפנטזיה: בכל דור עמים שונים יוצרים לעצמם מיתולוגיות המבטאות את השקפותיהם ודמיונם של אנשי התקופה. בזמן יוון הקדומה המיתולוגיה יצגה את הבנתם של אנשי התקופה את התופעות הסובבות אותם. הס יצרו אלים חזקים וגיבורים אשר נלחמו בהם הם תיארו כלי נשק קסומים אשר נוצרו עיי האלים וניתנו לבני האדם. זוהי תקופה והבנתה! המד``ב הוא המיתולוגיה המודרנית בה אלים הוחלפו בחיזרים גיבורים בחוקרים וחיילים חרבות קסומות ומרכבות אש בטכנולוגיה חיזרית המוסברת לפי ידע מדעי עכשווי הזמין ל