למה מח"פ מספר לנו על מה יעשה שיהיה מיליארדר

SupermanZW

Well-known member
אני אוהב את איך שאתה פשוט לוקח מושגים כלכליים וממציא להם הגדרות לפי מה שנראה לך.

זה לא באמת באשמתך שאתה נאלץ לעשות את זה וזאת לא הבעיה הכי גדולה פה. הכלכלה היא מדע שכל כמה שהוא רציני, יש בו משהו ממש דפוק, בצורה הזאת ובמובן הזה שבשעה שגדולי חוקרי הכלכלה כבר רצים קדימה, בינתיים מושגי יסוד כמו "שפל", "עשיר" ועוד דברים בסגנון הזה, מעולם לא הוגדרו כהלכה ובצורה מסודרת, כך שכל הבסיס כולו הוא למעשה רעוע בצורה עלובה, פתאטית, לא פרודוקטיבית ושמאוד מעכבת את ההתקדמות מאוחר יותר בהמשך הדרך.

זה כשלעצמו, זה משהו אחד, אבל הדבר האחד הזה, מאלץ אנשים, לדוגמה אתה, להמציא משמעויות והגדרות משלהם, שזה כבר דבר אחר, והבעיה פה, היא שאנשים, לדוגמה אתה, הם אידיוטים, אז ההגדרות שלהם שגויות (בלי קשר לעצם זה שגם הגדרות נכונות אין מבחינה רשמית, כי כאמור, המושגים לא הוגדרו כראוי מעולם. ממש בלי קשר לזה, כי העניין הוא, שגם כשיגדירו לבסוף, ההגדרות של המושגים עדיין לא יהיו ההגדרות שהאנשים הפשוטים [לדוגמה אתה] בטיפשותם, נותנים למושגים המדוברים, ולכן ההגדרות שאתם נאלצים להמציא הן שגויות, נקודה).

אחרי זה, מה שקורה זה מצב עוד יותר גרוע מאשר חוסר הבהירות, כי במקום חוסר הבהירות, עכשיו כל אידיוט מחזיק בהגדרה פרטית משלו, שזה רע מאוד, שהיא גם שגויה, שזה גרוע יותר, ואז הולך ופועל על-פיה בהמשך הדרך, שזה כבר הכי גרוע.

רוצה לשמוע סוד?

שפל גדול זה לא ירידה של 15% ברמת החיים.

נכון שאתה בשוק? נכון שאתה בהלם? נו, כן, אני יודע. אתה:

צפה בקובץ המצורף 112948

ההגדרה שלי, שלא משנה מהי התשובה האמיתית, היא הרבה יותר קרובה למציאות כי בואו נהיה כנים זה עם זה, אני הרבה יותר חכם ממך, היא קריסה של מינימום שני שליש מערך שוק המניות, כלומר 66.6%.

רוצה לשמוע עוד סוד?

עשיר זה לא "הון נזיל של 2.2 מיליון דולר ארה"ב ומעלה הוכנסה שנתית נטו של חצי מיליון דולר ארה"ב ומעלה, נכון ל2023".

אתה, צורח בהלם ובאימה אחרי שאני מפריך אחת אחרי השנייה את כל התפיסות והאמונות שלך וכל העולם שלך מתחיל לקרוס סביבך:


ההגדרה הלוקה בחסר של ימינו אנו ולפני שאנשי מדע הכלכלה יתאפסו על עצמם (מי יודע? אולי בזכותי. אני הגאון הגדול ביותר בהיסטוריה לא רק של הפסיכולוגיה וזאת הודות לעצך כך שכתבתי את העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה בגיל 16, אלא גם בהיסטוריה של הכלכלה, כי כתבתי את העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של הכלכלה בגיל 17, לא כולל מה שאני הגאון הגדול ביותר בהיסטוריה של ההשקעות וכן הלאה וכן הלאה) היא שאדם עשיר הוא מי שלרשותו הון ורכוש רבים במידה ניכרת מהנדרש לקיומו.

צפה בקובץ המצורף 112957

אם ננסה לדייק את זה לכדי משהו מדויק מספיק, ושאפשר לעבוד איתו, אז עשיר, לפי ההגדרה שלי, שלא משנה מהי התשובה האמיתית, היא הרבה יותר קרובה למציאות כי בואו נהיה כנים זה עם זה, אני הרבה יותר חכם ממך, היא מישהו שיש לו לפחות מיליון דולר אמריקני, או סכום שווה ערך במטבע אחר (אצטרך להמשיך ולדייק את הגדרתי בעתיד, אבל בינתיים זה יספיק).

אם יש לך עוד שאלות, אז מאור פז אלוהיך נמצא ממש כאן.

מיליונר בדולרים זה מישהו עשיר. נקודה. סוף סיפור. לא יהיה לי רק מיליון דולר. יהיה לי הרבה יותר. סיימתי את דבריי. אתה רשאי להשתחוות. מלכך ממתין.

צפה בקובץ המצורף 112959
אתה כנראה לא יודע כמה קל לבזבז מיליון דולר ולפי הדברים עליהם אתה מתכנן להוציא את כספך תוכל לבזבז מיליון דולר תוך שלושה חודשים, אחר כך תדפוק את הראש בקיר ותשאל את עצמך למה עשית את זה.

עכשיו, חשוב רגע, מה זה מיליון דולר? זה בכלל לא הרבה כסף. הבית של ההורים שלך שווה יותר ממיליון דולר ואתה בעצמך אומר שהוא יחסית צנוע ויש לך בו קומה מתוך שתיים. בתי יוקרה מתחילים מ4 מיליון דולר, אז מה זה מיליון? דירה ממוצעת עולה חצי מיליון דולר, פי 2 מהממוצע זה לא כל כך רחוק מהממוצע, זה בערך תחתית החמישון העליון. מיליון דולר היום זה מה שמיליון שקל היו ב1985, ומיליון שקל מעולם לא נחשבו סכום מרשים. מיליון דולר בקרן פנסיה יאפשרו לך פרישה נוחה אבל לא יאפשרו לך "להשתולל". מצד אחד אתה רוצה למבורגיני אוואנטאדור מצופה זהב ומצד שני הקריטריון שלך לעושר הוא מיליון דולר, שמן הסתם לא יכול לקנות את זה ובכלל לא יספיק לאורח חיים של אדם עשיר. לא ידעתי שהקריטריון שלך לעושר הוא בכזה סטנדרט נמוך. טוב שלא כתבת מיליון שקל, שזה פחות משווי של הישראלי הממוצע. קח בחשבון שדירה ממוצעת בישראל עולה שני מיליון ש"ח. מה השלב הבא? תגדיר משתכרים שכר מינימום כאמידים בגלל שדמי הכיס שלך נמוכים משכר המינימום? עד כמה תוריד את הסטנדרטים שלך? אולי לקו העוני העולמי - 15 דולר ליום?
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
אתה כנראה לא יודע כמה קל לבזבז מיליון דולר ולפי הדברים עליהם אתה מתכנן להוציא את כספך תוכל לבזבז מיליון דולר תוך שלושה חודשים, אחר כך תדפוק את הראש בקיר ותשאל את עצמך למה עשית את זה.
איש מגוחך-מגוחך שכמוך. בדיחה מהלכת על שניים שכמותך. לי אין קשר לעניין. זה אני שמתכוון להוציא הרבה מאוד כסף על הרבה דברים. מיליון דולר זה בהחלט עשיר מכיוון שזה בהחלט הרבה מעבר לנדרש לקיומו של אדם. זה 3.8 מיליון שקל. מבלי להשתגע אלא לחיות רגיל, ייקח עשרות שנים לאדם יחיד להוציא סכום כזה. זה שאנשים עשירים חיים על-פי רוב בסטנדרט אחר, ככה שהכסף יכול להיגמר מהר יותר, זה עניין אחר ועניין שלהם, אבל כסכום כשלעצמו, ומה שצריך בשביל לחיות רגיל, זה עשיר.
עכשיו, חשוב רגע, מה זה מיליון דולר? זה בכלל לא הרבה כסף. הבית של ההורים שלך שווה יותר ממיליון דולר
זה לא נכון ומעולם לא כתבתי דבר כזה. זה היום השני ברציפות שאתה מייחס לי משהו שמעולם לא אמרתי, לאחר שביום הקודם ייחסת לי שאמרתי שאני לא מאמין באלוהים. אני בטוח שזה כלום, אבל ליתר ביטחון מוטב שתעבור בדיקה קוגניטיבית.
ואתה בעצמך אומר שהוא יחסית צנוע
ביחס לאמצעים, כן. הסבתא ההרופאה שעלתה ממוסקבה, כשנפטרה ב-1998, הורישה מיליון שקל ודירה. עד שסבא מת (המיליונר הכבד, לא הגיבור מלחמה) כבר גרנו איפה שגרנו, וטוב לנו פה, אז פשוט לא עזבנו מעולם. מה שכן, להורים מתחיל להיות קצת קשה עם כל המדרגות, אז אולי באמת נעבור במהלך השנים הקרובות, ואולי הפעם לבית שקצת יותר הולם את המעמד הכלכלי החדש מהשנים הראשונות של העשור הקודם (למרות שההורים אנשים צנועים סה"כ אבל אשתדל להשליך את כל כובד משקלי על בית שימצא חן, ויהיה כמובן ובהתאם לטעמי, גדול, מפואר, עם חדר כושר, בריכה וכדומה').

בכל מקרה, חוץ מהעוד שלוש משפחות שאיתנו באותה הקומה, שאר הקומות מכילים דירות של קומה אחת-סלון, מטבח, שירותים ומקלחת ושני חדרי שינה. אצלנו, בדירות 13-16, בקומה הראשונה זה סלון, מטבח, שירותים מקלחת ושני חדרי שינה, ובקומה השנייה, הקומה שלי, זה שירותים ומקלחת, חדר שינה (הכי גדול בבית) ומרפסת. בעיקרון, הקומה השנייה אמורה להיות "היחידת הורים", אבל אני המלך של הבית שלי, אז ברור שלקחתי את הקומה השנייה לעצמי.

child-monarchs.jpg

בשלב מסוים ובאמצע גיל הנעורים שקלתי להנחות את ההורים לבנות עוד חדר במרפסת, בעלויות של בערך 150,000 שקל, 40,000 שקל עלויות אישורים מהעירייה ועוד איזה 100,000 שקל או קצת יותר לבנות את החדר, שזה דווקא דבר מקובל איפה שאני גר ועושים את זה מלא, ואז הבית הופך להיות בית של ארבע חדרי שינה ובלי מרפסת פשוט, אבל לא רציתי לוותר על המרפסת שלי. כיף האוויר הפתוח, לשבת שם בבקרים, או בשקיעות, עוגה, קפה, קצת מחשב, קצת עיתון, מה רע? אני באמת-באמת צריך עוד חדר? כבר לקחתי לעצמי את החדר הכי גדול בבית עם כל הקומה המסופחת אליו. ירדתי מזה ובסוף לא אמרתי להורים כלום.
בתי יוקרה מתחילים מ4 מיליון דולר, אז מה זה מיליון? דירה ממוצעת עולה חצי מיליון דולר, פי 2 מהממוצע זה לא כל כך רחוק מהממוצע, זה בערך תחתית החמישון העליון. מיליון דולר היום זה מה שמיליון שקל היו ב1985, ומיליון שקל מעולם לא נחשבו סכום מרשים. מיליון דולר בקרן פנסיה יאפשרו לך פרישה נוחה אבל לא יאפשרו לך "להשתולל". מצד אחד אתה רוצה למבורגיני אוואנטאדור מצופה זהב ומצד שני הקריטריון שלך לעושר הוא מיליון דולר, שמן הסתם לא יכול לקנות את זה ובכלל לא יספיק לאורח חיים של אדם עשיר. לא ידעתי שהקריטריון שלך לעושר הוא בכזה סטנדרט נמוך. טוב שלא כתבת מיליון שקל, שזה פחות משווי של הישראלי הממוצע. קח בחשבון שדירה ממוצעת בישראל עולה שני מיליון ש"ח. מה השלב הבא? תגדיר משתכרים שכר מינימום כאמידים בגלל שדמי הכיס שלך נמוכים משכר המינימום? עד כמה תוריד את הסטנדרטים שלך? אולי לקו העוני העולמי - 15 דולר ליום?
נראה ששכחת את ההגדרה הבסיסית והמינימאלית של עשיר-מישהו שיש לו משמעותית יותר מהנחוץ לקיומו. מה שנחוץ לקיומו של אדם זה בית, בגדים, חשמל, מים אוכל ועוד כמה דברים. זה לא עולה כזה-כזה הרבה כסף, לכן ברגע שיש לך מספיק כסף, לכל הדברים האלו, לעצמך, לנגיד שלושים או ארבעים שנה קדימה, אתה עשיר. בית דרך אגב, על-פי רוב שוכרים ולא קונים. הרצון לבעלות על בית היא אובססיה יהודית וישראלית, אז בניגוד למה שכתבת, זה לא באמת צריך לעבוד לפי עלות של בית ואפילו לא עלות של הון ראשוני למשכנתא, אלא לפי שכירות, ואז בכלל אין מה לדבר, מיליון דולר זה עשיר.

ועכשיו, זה שהעשירים מתחילים לחיות בסטנדרט אחר ומתחילים להוציא סכומים גדולים, "להשתולל", ולעיתים קרובות שורפים את הכסף או חלק גדול ממנו עד מהרה, זה דבר אחר. כל עוד, בכל רגע נתון, ואם לדוגמה בן-אזם בזבזן עובר מהפך באורחות חייו ונשאר לו לעשרות שנים קדימה, כאמור, נגיד מיליון דולר אז הוא עשיר.

מיליון דולר דרך אגב, זאת הגדרה אחת, גדולה וכללית. מכיוון שעשיר זה מי שיש לו משמעותית יותר מהנדרש לקיומו, נגיד לכל צרכיו הבסיסיים שלושים שנה קדימה, אבל מכיוון שבכל מקום עלות המחייה היא אחרת, ההגדרה האמיתית יכולה, אמורה וצריכה להשתנות ממקום למקום.

אתה טוען שמיליון דולר זה לא עשיר? אתה כמובן טועה ממש. זה 3.8 מיליון שקל. זאת כמות עצומה של כסף. מצחיק אותי שאתה בתור מישהו שמגיע מעוני מסתכל על 3.8 מיליון שקל ואומר "זה כלום" ואני שמגיע מכסף יודע להעריך את זה ולהעריך מה זה. אולי העניין הוא שבגלל שאנשים עשירים יותר הם חכמים יותר אז אני מכיר ויודע יותר ממך. תפתח קצת את הראש שלך ואת הראייה שלך. אתה רק תבין שמיליון דולר אמריקני זה ימבה כסף ומי שיש לו כזה סכום הוא בהחלט עשיר.

בכל מקרה, וכאמור, ומכיוון שבכל מקום ההגדרה צריכה להיות שונה בהתאם לעלות המחיה הבסיסית למשך נגיד שלושים שנה קדימה, כדי להחזיק במיליון דולר ולא להיות עשיר, צריך לגור בהונג קונג או אולי סינגפור. ממש ככה. רק הערים ממש היקרות בעולם. זאת אומרת שאין אפילו מדינה שלמה אחת שבה מיליון דולר זה לא עשיר.

מה שזה בעצם אומר, עכשיו כשאני חושב על זה, זה שאתה צודק, ושמיליון דולר זה בהחלט לא הסף הנכון, מכיוון שבגלל שמיליון דולר זה עשיר בכל מדינות העולם, גם אם לא כל ערי העולם, הסף שלי למעשה גבוה מידי.

זה אני שהסתכלתי על הדברים מנקודת המבט הסובייקטיבית שלי בתור אזרח העולם הראשון, אבל רוב מדינות העולם הן עולם שני, ושם מתגוררת רוב אוכלוסיית העולם, ולכן, ואם לשם הקלות והנוחות אנחנו רוצים לדבר על הגדרה אחת כללית, אז "עשיר" באופן כללי זה צריך להיות עשיר מספיק בשביל שיהיה לך מספיק כסף בשביל כל הצרכים הבסיסיים לשלושים שנה קדימה במדינת עולם שני, ולכן, ולפי הערכתי המחודשת והמתוקנת, והפעם מנקודת מבט אובייקטיבית ונכונה, עשיר זה בעצם חצי מיליון דולר. כלומר כ-1.9 מיליון שקל. זה הסף הכללי ביותר הנכון, כמו גם הסף הכללי עבור מדינות העולם השני. עבור מדינות עולם שלישי, ולהערכתי, עלינו להגדיר עשיר כבעל הון של 100,000 דולר, כלומר 380,000 שקל, ועבור הסף הכללי והכוללני עבור העולם הראשון, אני נשאר עם הערכתי הראשונית והמוגזמת מידי מכדי להיות הסכום הכוללני ביותר והכללי ביותר שאותו נגדיר כעשיר וכעושר, עכשיו אני מבין את זה, מיליון דולר. כלומר 3.8 מיליון שקל. עבור הונג קונג, סינגפור, ואולי עוד כמה ערים בסגנון, אני מוכן להגדיר סף של 1.5 מיליון דולר. כלומר 5.7 מיליון שקל.

ברור שאפשר לרדת לרזולוציות אפילו קטנות יותר ולדבר לפי מדינות פרטניות, אבל אני לא רואה סיבה לעשות את זה.
 
נערך לאחרונה ב:

SupermanZW

Well-known member
איש מגוחך-מגוחך שכמוך. בדיחה מהלכת על שניים שכמותך. לי אין קשר לעניין. זה אני שמתכוון להוציא הרבה מאוד כסף על הרבה דברים. מיליון דולר זה בהחלט עשיר מכיוון שזה בהחלט הרבה מעבר לנדרש לקיומו של אדם. זה 3.8 מיליון שקל. מבלי להשתגע אלא לחיות רגיל, ייקח עשרות שנים לאדם יחיד להוציא סכום כזה. זה שאנשים עשירים חיים על-פי רוב בסטנדרט אחר, ככה שהכסף יכול להיגמר מהר יותר, זה עניין אחר ועניין שלהם, אבל כסכום כשלעצמו, ומה שצריך בשביל לחיות רגיל, זה עשיר.

זה לא נכון ומעולם לא כתבתי דבר כזה. זה היום השני ברציפות שאתה מייחס לי משהו שמעולם לא אמרתי, לאחר שביום הקודם ייחסת לי שאמרתי שאני לא מאמין באלוהים. אני בטוח שזה כלום, אבל ליתר ביטחון מוטב שתעבור בדיקה קוגניטיבית.

ביחס לאמצעים, כן. הסבתא ההרופאה שעלתה ממוסקבה, כשנפטרה ב-1998, הורישה מיליון שקל ודירה. עד שסבא מת (המיליונר הכבד, לא הגיבור מלחמה) כבר גרנו איפה שגרנו, וטוב לנו פה, אז פשוט לא עזבנו מעולם. מה שכן, להורים מתחיל להיות קצת קשה עם כל המדרגות, אז אולי באמת נעבור במהלך השנים הקרובות, ואולי הפעם לבית שקצת יותר הולם את המעמד הכלכלי החדש מהשנים הראשונות של העשור הקודם (למרות שההורים אנשים צנועים סה"כ אבל אשתדל להשליך את כל כובד משקלי על בית שימצא חן, ויהיה כמובן ובהתאם לטעמי, גדול, מפואר, עם חדר כושר, בריכה וכדומה').

בכל מקרה, חוץ מהעוד שלוש משפחות שאיתנו באותה הקומה, שאר הקומות מכילים דירות של קומה אחת-סלון, מטבח, שירותים ומקלחת ושני חדרי שינה. אצלנו, בדירות 13-16, בקומה הראשונה זה סלון, מטבח, שירותים מקלחת ושני חדרי שינה, ובקומה השנייה, הקומה שלי, זה שירותים ומקלחת, חדר שינה (הכי גדול בבית) ומרפסת. בעיקרון, הקומה השנייה אמורה להיות "היחידת הורים", אבל אני המלך של הבית שלי, אז ברור שלקחתי את הקומה השנייה לעצמי.

צפה בקובץ המצורף 113136

בשלב מסוים ובאמצע גיל הנעורים שקלתי להנחות את ההורים לבנות עוד חדר במרפסת, בעלויות של בערך 150,000 שקל, 40,000 שקל עלויות אישורים מהעירייה ועוד איזה 100,000 שקל או קצת יותר לבנות את החדר, שזה דווקא דבר מקובל איפה שאני גר ועושים את זה מלא, ואז הבית הופך להיות בית של ארבע חדרי שינה ובלי מרפסת פשוט, אבל לא רציתי לוותר על המרפסת שלי. כיף האוויר הפתוח, לשבת שם בבקרים, או בשקיעות, עוגה, קפה, קצת מחשב, קצת עיתון, מה רע? אני באמת-באמת צריך עוד חדר? כבר לקחתי לעצמי את החדר הכי גדול בבית עם כל הקומה המסופחת אליו. ירדתי מזה ובסוף לא אמרתי להורים כלום.

נראה ששכחת את ההגדרה הבסיסית והמינימאלית של עשיר-מישהו שיש לו משמעותית יותר מהנחוץ לקיומו. מה שנחוץ לקיומו של אדם זה בית, בגדים, חשמל, מים אוכל ועוד כמה דברים. זה לא עולה כזה-כזה הרבה כסף, לכן ברגע שיש לך מספיק כסף, לכל הדברים האלו, לעצמך, לנגיד שלושים או ארבעים שנה קדימה, אתה עשיר. בית דרך אגב, על-פי רוב שוכרים ולא קונים. הרצון לבעלות על בית היא אובססיה יהודית וישראלית, אז בניגוד למה שכתבת, זה לא באמת צריך לעבוד לפי עלות של בית ואפילו לא עלות של הון ראשוני למשכנתא, אלא לפי שכירות, ואז בכלל אין מה לדבר, מיליון דולר זה עשיר.

ועכשיו, זה שהעשירים מתחילים לחיות בסטנדרט אחר ומתחילים להוציא סכומים גדולים, "להשתולל", ולעיתים קרובות שורפים את הכסף או חלק גדול ממנו עד מהרה, זה דבר אחר. כל עוד, בכל רגע נתון, ואם לדוגמה בן-אזם בזבזן עובר מהפך באורחות חייו ונשאר לו לעשרות שנים קדימה, כאמור, נגיד מיליון דולר אז הוא עשיר.

מיליון דולר דרך אגב, זאת הגדרה אחת, גדולה וכללית. מכיוון שעשיר זה מי שיש לו משמעותית יותר מהנדרש לקיומו, נגיד לכל צרכיו הבסיסיים שלושים שנה קדימה, אבל מכיוון שבכל מקום עלות המחייה היא אחרת, ההגדרה האמיתית יכולה, אמורה וצריכה להשתנות ממקום למקום.

אתה טוען שמיליון דולר זה לא עשיר? אתה כמובן טועה ממש. זה 3.8 מיליון שקל. זאת כמות עצומה של כסף. מצחיק אותי שאתה בתור מישהו שמגיע מעוני מסתכל על 3.8 מיליון שקל ואומר "זה כלום" ואני שמגיע מכסף יודע להעריך את זה ולהעריך מה זה. אולי העניין הוא שבגלל שאנשים עשירים יותר הם חכמים יותר אז אני מכיר ויודע יותר ממך. תפתח קצת את הראש שלך ואת הראייה שלך. אתה רק תבין שמיליון דולר אמריקני זה ימבה כסף ומי שיש לו כזה סכום הוא בהחלט עשיר.

בכל מקרה, וכאמור, ומכיוון שבכל מקום ההגדרה צריכה להיות שונה בהתאם לעלות המחיה הבסיסית למשך נגיד שלושים שנה קדימה, כדי להחזיק במיליון דולר ולא להיות עשיר, צריך לגור בהונג קונג או אולי סינגפור. ממש ככה. רק הערים ממש היקרות בעולם. זאת אומרת שאין אפילו מדינה שלמה אחת שבה מיליון דולר זה לא עשיר.

מה שזה בעצם אומר, עכשיו כשאני חושב על זה, זה שאתה צודק, ושמיליון דולר זה בהחלט לא הסף הנכון, מכיוון שבגלל שמיליון דולר זה עשיר בכל מדינות העולם, גם אם לא כל ערי העולם, הסף שלי למעשה גבוה מידי.

זה אני שהסתכלתי על הדברים מנקודת המבט הסובייקטיבית שלי בתור אזרח העולם הראשון, אבל רוב מדינות העולם הן עולם שני, ושם מתגוררת רוב אוכלוסיית העולם, ולכן, ואם לשם הקלות והנוחות אנחנו רוצים לדבר על הגדרה אחת כללית, אז "עשיר" באופן כללי זה צריך להיות עשיר מספיק בשביל שיהיה לך מספיק כסף בשביל כל הצרכים הבסיסיים לשלושים שנה קדימה במדינת עולם שני, ולכן, ולפי הערכתי המחודשת והמתוקנת, והפעם מנקודת מבט אובייקטיבית ונכונה, עשיר זה בעצם חצי מיליון דולר. כלומר כ-1.9 מיליון שקל. זה הסף הכללי ביותר הנכון, כמו גם הסף הכללי עבור מדינות העולם השני. עבור מדינות עולם שלישי, ולהערכתי, עלינו להגדיר עשיר כבעל הון של 100,000 דולר, כלומר 380,000 שקל, ועבור הסף הכללי והכוללני עבור העולם הראשון, אני נשאר עם הערכתי הראשונית והמוגזמת מידי מכדי להיות הסכום הכוללני ביותר והכללי ביותר שאותו נגדיר כעשיר וכעושר, עכשיו אני מבין את זה, מיליון דולר. כלומר 3.8 מיליון שקל. עבור הונג קונג, סינגפור, ואולי עוד כמה ערים בסגנון, אני מוכן להגדיר סף של 1.5 מיליון דולר. כלומר 5.7 מיליון שקל.

ברור שאפשר לרדת לרזולוציות אפילו קטנות יותר ולדבר לפי מדינות פרטניות, אבל אני לא רואה סיבה לעשות את זה.
ב90% מהמדינות בעולם, רוב (דהיינו יותר מ50%) משקי הבית חיים בדירות או בתים בבעלותם, אז זה ממש לא קטע יהודי או ישראלי. באירופה, שווייץ היא המדינה היחידה בה שיעור הבעלות על דירות הוא 45%, בכל שאר מדינות אירופה מדובר על מעל 50%. הממוצע, סתם שתדע, עומד על 68%, שזה קצת יותר נמוך מישראל, שעומדת על 70% וזה לאחר ירידה ממושכת בשיעור הבעלות על דירות בישראל שהיה מעל 80% בשנת 2000. בארה"ב, כמו בישראל, שיעור הבעלות הוא 70% גם כן. רוב המדינות בהן שיעור הבעלות הוא נמוך מ50% הן דווקא מדינות עולם שלישי, רובן באפריקה, שווייץ היא מאוד יוצאת דופן, בכך שהיא מדינת עולם ראשון שבה הרוב שוכרים. בסינגפור expats כמעט תמיד שוכרים אבל אזרחים בדרך כלל רוכשים. שיעור הבעלות על דירות בירידה ברוב העולם, אך עדיין יש רוב מובהק לבעלים על פני שוכרים. עד תחילת שנות ה90 שיעור הבעלות על דירות היה מעל 80% ברוב העולם.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
ב90% מהמדינות בעולם, רוב (דהיינו יותר מ50%) משקי הבית חיים בדירות או בתים בבעלותם, אז זה ממש לא קטע יהודי או ישראלי. באירופה, שווייץ היא המדינה היחידה בה שיעור הבעלות על דירות הוא 45%, בכל שאר מדינות אירופה מדובר על מעל 50%. הממוצע, סתם שתדע, עומד על 68%, שזה קצת יותר נמוך מישראל, שעומדת על 70% וזה לאחר ירידה ממושכת בשיעור הבעלות על דירות בישראל שהיה מעל 80% בשנת 2000. בארה"ב, כמו בישראל, שיעור הבעלות הוא 70% גם כן. רוב המדינות בהן שיעור הבעלות הוא נמוך מ50% הן דווקא מדינות עולם שלישי, רובן באפריקה, שווייץ היא מאוד יוצאת דופן, בכך שהיא מדינת עולם ראשון שבה הרוב שוכרים. בסינגפור expats כמעט תמיד שוכרים אבל אזרחים בדרך כלל רוכשים. שיעור הבעלות על דירות בירידה ברוב העולם, אך עדיין יש רוב מובהק לבעלים על פני שוכרים. עד תחילת שנות ה90 שיעור הבעלות על דירות היה מעל 80% ברוב העולם.
אנחנו מדברים על מי עשיר לעומת מי לא עשיר, דבר הנקבע לפי למי יש מספיק כסף בשביל משמעותית יותר מאשר הדרוש לקיומו לעומת למי אין מספיק כסף בשביל משמעותית יותר מאשר הדרוש לקיומו, ולכן השיח הוא לא באמת על כמה גרים בדירות בבעלותם לעומת כמה שוכרים, אלא על עלויות מגורים כחלק מתוך סך כל עלויות המחיה, ודרך כך, כמה כסף דרוש למחיה, ודרך כך, כמה כסף זה משמעותית יותר מאשר הנדרש לקיומו של אדם.

לכן, ומכיוון שזה לא באמת שיח על כמה גרים בדירות בבעלותם וכמה שוכרים, אלא שיח על עלויות מגורים, לשם כל מה שאמרנו, עלינו להוריד מסך כל בעלי הדירות, את אלו שלא קנו דירה ושלא שילמו הון ראשוני גדול ועכשיו משלמים משכנתא, אלא קיבלו דירה בירושה ואז בכלל עלויות הדיור שלהם אפס עגול, למעט הארנונה, שזה כבר באמת בדיחה וכלום כסף.

ברגע שאנחנו מורידים את אלו המתגוררים בדירות שירשו ו/או אנשים אחרים שילמו עליהם בזמנים אחרים או בהווה מכל סיבה כלשהי, יש רוב לשוכרי הדירות לעומת קוני הדירות באמצעות משכנתאות או קוני הדירות ללא משכנתאות (מי שהיה להם סכום גדול בצד ושילמו את מלוא הסכום).

לכן, החיים "הנכונים" או "הנפוצים"/"הרגילים", הם לגור בדירה בשכירות, ולא דירה בבעלות (ברגע שאנחנו מחשיבים את אלו ששילמו את מלוא סכום הדירה [מטבע הדברים אין הרבה כאלו] ואלו ששילמו סכום משמעותי על הון ראשוני לשם משכנתא, אך לא מחשיבים את אלו שירשו דירה, שמטבע הדברים לא צריך להחשיב אותם [אלא אם כן אתה רוצה להתעקש שכן ואז זה בכלל עובד לטובת הטיעון שלי כי אלו האנשים שמשלמים על דיור הכי פחות, אפילו פחות מהשוכרים), ולכן, כך צריך לחשב את זה ולהסתכל על זה.

לכן, ההוצאות על דיור, ומכיוון ששוכרי הדירות הם רוב לעומת בעלי הדירות ומשלמי המשכנתאות שגם שילמו הון ראשוני מכובד, בוודאי באם וכאשר אנחנו צריכים להחשיב ביחד עם שוכרי הדירות את יורשי הדירות, הם למעשה משמעותית יותר נמוכות ממה שאתה חושב וטוען, ולכן הסף לעושר הוא מה שאמרתי-1,500,000 דולר אמריקני לאדם המתגורר בהונג-קונג, סינגפור, ציריך או כל עיר אחרת שיקרה ברמה לא הגיונית; 1,000,000 דולר אמריקני לאדם המתגורר במדינת עולם ראשון; 500,000 דולר אמריקני לאדם המתגורר במדינת עולם שלישי; ו-100,000 דולר למי שמתגורר במדינת עולם שלישי; כאשר 500,000 דולר, צריך להיות סף העושר הכללי, הגדול, האחד שעלינו לנקוב בו בתור הסף הכי כללי, גדול וכוללני שיש, מכיוון שרוב מדינות העולם הן עולם שני, שם מתגוררים רוב האנשים, וזהו סף העושר עבור הכי הרבה אנשים בהכי הרבה מקומות בעולם, כפי מה ובהתבסס על מהן הוצאות המחיה עבור רוב האנשים ברוב המקומות בעולם, ולכן כפי מה שהוא הסכום הנדרש לקיומו של אדם למשך עשרות שנים קדימה.
 
שווייץ היא המדינה היחידה בה שיעור הבעלות על דירות הוא 45%

ההסבר

כנראה זה גם בגלל שאין שם מהגרים שמעלים את המחיר וגורמים להיצע מצומצם של דירות.
עכשיו, חשוב רגע, מה זה מיליון דולר? זה בכלל לא הרבה כסף.
תסביר לילד המטומטם שבודקים את זה לפי כמה זה נותן בחודש בהשקעה סולידית מאוד עם מרווח ביטחון גבוה

נהוג לדבר על 4 אחוז.

יש לו עדיין תסביך מבית ספר שהמורים אמרו שהוא צריך להיות בכיתה טיפולית והוא צריך להוכיח ל"דמויות הסמכות"

,שזה בעצם אנחנו המבוגרים בפורום,כמה הוא חכם ולא צריך להיות שם...

אחרת אי אפשר להסביר את תסביך האגו הזה.

בן אדם בן 26 בלי ניסיון בעבודה ובפיננסים חושב שהוא יודע יותר מאדם מבוגר |יעני|
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
נראה שאתה בונה על הירושה
לא. כאילו, זה יהיה נחמד, אבל אני בונה על המוח הגדול הזה שלי שאני אהיה בזכותו מיליונר עוד קודם לכן.
אם הוריך יהיו מספיק חכמים הם ידאגו שתקבל אותה בצורת קצבה חודשית....
חצופה! 😂

כל-כך מעט את מעריכה את המוח הגדול והיפה הזה שלי? :sneaky:

1697310955333.png
 

lemner40

Well-known member
מבחינה פסיכולוגית זה תהליך הגשמה.

שאנחנו מספרים לאנשים על השאיפות שלנו אנחנו בעצם מוותרים עליהם!

כי זה כאילו הגשמנו אותם!!!

אנחנו מאבדים את המוטיבציה להגשים את השאיפה/חלום.

כי התחושה היא שכבר הגענו.

בניגוד לדימיון מודרך או לוח חזון וכד' שם הדברים נשארים בדימיון שלנו.


בקיצור הבנתם,הוא יודע שלא יהיה מיליארדר בוודאות והפוסטים האלה בעצם מהווים ויתור פסיכולוגי

הוא חווה את תחושת העושר הפיסכולוגית כפי שהיא משתקפת בפירוט בפוסטים וככה יכול לוותר עליהם.
מאותה סיבה שאתה כותב את השטויות שלך.
אתם מחפשים תשומת לב.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מחפ יהיה עשיר רק אם אנשים ירצו להקשיב או לקרוא את הסיפורים שלו.
בינתיים איש אינו מסוגל לקרוא את משנתו בשל האורך והסירבול >> גם אם כל זה ניתן לציבור בחינם. ובינתיים, במקום שהגאון יקדיש את זמנו היקר ללימודים, הוא מכלה את עיתותיו בהעלאת הגארבץ' שלו בכל הפורומים האפשריים של תפוז. מכל אלה הוא אינו מקבץ לעצמו אפילו שקל וכך יקרה גם בעתיד. הוא יחלום על הסכו"ם הכי יקר בעולם (כאילו שיש איזשהו יצרן שיסכים בכלל לייצר עבורו כזה) ועל צי המכוניות הגדול בעולם... אבל כל אלה יתפוגגו ברגע בו הוא ינותק מפיטמות הזהב של הוריו, שעד כה הם עוד מסכימים לפרנס אותו.​
 

בון דוק

Well-known member
בינתיים איש אינו מסוגל לקרוא את משנתו בשל האורך והסירבול >> גם אם כל זה ניתן לציבור בחינם. ובינתיים, במקום שהגאון יקדיש את זמנו היקר ללימודים, הוא מכלה את עיתותיו בהעלאת הגארבץ' שלו בכל הפורומים האפשריים של תפוז. מכל אלה הוא אינו מקבץ לעצמו אפילו שקל וכך יקרה גם בעתיד. הוא יחלום על הסכו"ם הכי יקר בעולם (כאילו שיש איזשהו יצרן שיסכים בכלל לייצר עבורו כזה) ועל צי המכוניות הגדול בעולם... אבל כל אלה יתפוגגו ברגע בו הוא ינותק מפיטמות הזהב של הוריו, שעד כה הם עוד מסכימים לפרנס אותו.​
כמה שיפוטיות
כמה "מחמאות"
כואב לך משהו?
 
למעלה