למה שלא תעשו אפשרות עריכת הודעות?

NatashaInChains

New member
למה שלא תעשו אפשרות עריכת הודעות?

האפשרות הזאת קיימת בפורומים בהיידפארק וזו אפשרות מאוד נוחה ושימושית!
 
יש עם זה בעיה עקרונית

יש מקומות שבהם זה נוח. נגיד תיקון שגיאות הקלדה, או הוספת מידע להודעה אינפורמטיבית. אבל יש מקומות שבהם זו מתכון לבלגאן. למשל כשיש שרשור טעון רגשית או ויכוח ארוך, אם מישהי פתאום משנה הודעה שלו אחרי שהגיבו לו אז יש בעיה עקרונית לעקוב אחרי הדברים. דוגמה שאני רואה הרבה בתפוז: גולש מספר סיפור במטרה מסויימת, ואחר כך משנה את הסיפור לפי תגובות הגולשים. היום אפשר לראות בקלות מתי הבן אדם סתם מורח, או משנה גרסאות תוך כדי. אם תהיה אפשרות לערוך אז נאבד את הפואנטה. דוגמה שאני נתקלת בה במערכת פורומים שבה יש אפשרות עריכה: מישהו שואל שאלה, מישהו עונה לו, ואז האדם המקורי מוחק את השאלה וכותב: ענו על זה. איך עכשיו מישהו אחר עם אותה שאלה יוכל למצוא את התשובה? הוא הרי לא יכול למצוא את השאלה! בקיצור, אני נגד אפשרות עריכה.
 

NatashaInChains

New member
אבל

יהיה רשום בתחתית ההודעה שהיא ערוכה וגם באיזה תאריך וכמה פעמים נערכה. ואפשר לעשות הגבלה למשל אחרי זמן מסויים לא יהיה אפשר לערוך. אפשר גם הגבלה של לא יותר מעריכה אחת או משהו כזה
 
זה לא פותר את הבעיה השניה

יש הרבה פורומים שמטרתם לתת מידע. בד"כ כשאחפש תשובה לשאלה כלשהי, אחפש את השאלה (אם הייתי יודעת את התשובה אז לא הייתי מחפשת). אם מחקו את השאלה בעריכה, החיפוש נעשה בלתי אפשרי.
 

NatashaInChains

New member
....

בהיידפארק לא ניתן למחוק את השאלות או את נושא ההודעה פעם נהגתי לכתוב שם ואני זוכרת שהיו הגבלות לגבי העריכה, לא תמיד היה אפשר לערוך. בקיצור זה היה מאוד נוח
 

@יעל@

New member
אפשר נניח לערוך רק הודעות שלא הגיבו עליהן,

וכך זה חוסך את הבלאגן והויכוחים, זה יכול להיות נחמד אבל בטח יעמיס על המערכת שגם ככה היא איטית רצח.
 

herouth

New member
ואפשר לתת לערוך, נניח, עד עשרה תוים בהודעה.

וכך אפשר יהיה לתקן שגיאות הקלדה, ואי אפשר יהיה ממש לשנות משמעות. למעט אם התיקון היה הוספת המילה "לא" או מחיקתה או משהו כזה. וגם אז, אפשר לתת למנהלי הפורום כלי, שהם יראו באילו הודעות היו שינויים ומה היו השינויים, ואם לדעתם זה שינוי "משנה תוכן" הם יעשו undo לתיקון.
 
עריכת הודעות בתפוז

איננו מעוניינים לאפשר אופציה זו במערכת של תפוז, כמו כן, הדבר בעייתי מבחינה טכנית.
 
למעלה