וודאי. היא הנותנת !
ראה, 'עין הרע' הוא מושג שקיים בתלמוד ובמדרשים, ממש כשם שהמושג 'צורך גבוה' קיים בתלמוד ובמדרשים. וכי מה - חשבת שהרמב"ן "האלילי" המציא אותו ? כך יכול לחשוב רק אדם שטחי בתלמודו או מי שכל עולמו היהודי מושתת על כתבי הצנזור ו/או על קישורי האינטרנט של הרב גוגל שליט"א. האם ליבוביץ גילה לך ש'צורך גבוה' קיים בתלמוד ? אם לא, אז איך תדע ?
וכן, ממש באותה מידה, התנ"ך, ספרות חז"ל ובכללה התלמוד והמדרשים, ואפ' ההלכה במידת-מה, כל אלה כוללים בקירבם מאגיה, תיאורגיה, ביטויי הגשמה בוטה ומחוצפת ועוד מיני שיקוצים "קבליים" או מיסטיים מתועבים בעיני ליבוביץ - שאותם ליבוביץ
איננו מגנה ואיננו משמיץ "משום מה" , ושעליהם מעולם לא למדת, וליבוביץ אולי גם לא סיפר לך אודותם.
היא הנותנת ! אתה הרי מחזק ומפמפם את שאלתי כלפי ליבוביץ. מה איתך ?!
זה מה שהתכוונת לעשות כש"בישרת" לי ש'עין הרע' קיימת בתלמוד ? וודאי שקיימת ! זו הרי
ה-שאלה : מדוע הוא שונא את הקבלה כאשר יש בה את אותם האלמנטים הקיימים גם בתנ"ך, גם בחז"ל וגם ברמב"ם ?! אין כל צורך להיכנס לפרטי פרטים. על השאלה
העקרונית הזו אינך יכול להשיב כנראה, ואינך מסוגל להודות בכך, לצערי.
וכשם שהוא מטייח - כך אתה, כיאה וכנאה לתלמיד צייתן וממושמע. כמוהו, גם אתה ב"עת צרה" מסובב את העניינים, ומתעלם מעובדות עקרוניות. אתה מפנה את עיקר הדיון הצידה, אינך רוצה להסתפק בהודעתו של מרן יוסף קארו, ושואל על אחד או שניים סימנים זוהריים - אבל רק קבליים ... כל זאת כדי לברוח מהתמודדות עניינית, לברוח מהבעייה
העקרונית. מה אתה רומז לנו באבחנה זו של זוהר קבלי וזוהר לא-קבלי - שאריסטו כתב את הזוהר, ולא מחבר/ים קבלי/ים ? כמה חבל.
תכני התגובות שלך על רבות מהודעותי מביישים מבחינת היושר האינטלקטואלי כל דיון כן וענייני. באמת חבל לי. הם רוויי הונאה עצמית. אנשי אמת שקוראים את דבריך יודו בכך, אם רק לא יתממו ולא ירמו את עצמם. כמובן , יכולנו שנינינו להסכים מראש שליבוביץ הוא גאון הדור ( מה שאולי נכון ) שכל מילה שלו בסלע, לכנס אורגיה עם עוד כמה מלחכי פינכה מתרפסים ולהגיע לאורגזמה שוב ושוב מאותם המאמרים המשובחים ומאותה הרטוריקה הליבוביציאנית המופלאה, וחוזר חלילה.
לא בשביל זה אני כאן.
הראיתי לך שהרמב"ם משרבב בספר ההלכה שלו אמונות ודעות, זאת
בניגוד להצגת דת ההלכה הליבוביציאנית נטולת האמונות והדעות - החלקת את העניין. התחמקת מדיון ענייני.
הראיתי לך שיש אמונות ודעות בשו"ע של קארו,
בניגוד לפיקציית הדת הליבוביציאנית - החלקת את העניין. התחמקת.
הבאתי לך טיעונים מהתלמוד, על חוני המעגל, על ר' עקיבא, על התפילה שריח מאגי/תיאורגי נודף מהם - התעלמת.
ציטטתי לך מההקדמה של מרן יוסף קארו, שכנראה ליבוביץ לא קרא ובוודאי לא אתה - וכל מה שעשית עם "הסקופ" הזה היה מה שאתה הכי אוהב לעשות - לחבר חידות ובכך לסטות מהעיקר ולמוסס אותו. חבל.
הבאתי לך קישור לחיבור שעניינו 'השפעת ההלכה הזוהרית על שולחן ערוך' כותרת שמדברת בעד עצמה. החיבור מבוסס על מחקריו של פרופסור מומחה בינ"ל זוכה פרס ישראל, תלמודיסט בכיר שמביא בחיבורו 20 מקורות להשפעה כזו - והתעלמת. מילה לא אמרת. ניכר שהידע הגוגלי שלך איננו מסוגל כמובן להתמודד עניינית לא עם פרופ' תא שמע ולא עם פרופ' חלמיש ולא עם שום עניין יהודי דתי פנימי יסודי, אלא בפריזמה 'המצונזרת מטעם' והמעוותת לעתים של ליבוביץ.
הבאתי לך בנגיעה הדגמה של מאמר אקדמי מתוך ספר מחקרי בן למעלה מ-500 עמודים, מלא במראי מקום, בציטוטים ובהערות מחקריות והפניות לשורה של מקורות, פרי מחקר ועיון של שנים, וכל מה שפיך מסוגל להפיק היא מילה אחת. ספקולציות. בושה לכל שוחר דעת. כמה שעות מחשבה השקעת ? בכמה ספריות וארכיונים נברת כדי לסתור את דבריו ? כמה כתבי יד בחנת ? אחרי כמה מהערות השוליים עקבת ? זה רציני זה ? מה ציפית - שמרן יוסף קארו יכריז בספרו ההלכתי בכל הלכה והלכה מאיזו שורה בדיוק בזוהר הוא שואב את הדברים ? ממי הוא אמור היה ללמוד לעשות כן, מהרמב"ם שסיפק לנו ברוב טובו את כל המידע על מקורות פסיקתו ? וכי הרמב"ם גילה לך מאין שאב הוא את הלכותיו ב'משנה תורה' ? הבן אדם מודה בפניך שמקורותיו גם מהזוהר, ואין הוא מתבייש בכך. למה אתה מציק לו בפילפולים לא עקרוניים לענייננו ? האם אין די בכך כדי להראות :
א - שפסיקת ההלכה שלו מושתת גם על אמונות ודעות ?
ב - שפסיקת ההלכה שלו מושתת גם על חיבור קבלי ?
והאם ציפית שקארו יעשה עבורך גם את האבחנה מתי הזוהר הוא קבלי ומתי לא ? את השיעור הזה לא למדת מליבוביץ - שטקסטים מנתחים על בסיס ידע, על בסיס לימוד ועיון, ומסקנות -
מנמקים! כיצד אתה מנמק את מסקנתך המלומדת - "ספקולציות" ? את כל מה שלימד אותך ליבוביץ על עולם ומלואו הוא ידע מהאינטרנט ? איזו עמקות מחשבתית השקעת כשכתבת לי על מחקריו של פרופ' חלמיש
תוך יממה "רק ספוקולציות" ? אינך מתבייש קצת בינך לבין עצמך ?
כמה חבל.
עזוב אותך מפילפולים ומחידות חמיצר. אני שואל קודם כל
ברמה העקרונית. אח"כ נכנס לפרטים אם נרצה. הרמב"ם מכניס לספר הלכה גלגלים ושכלים נפרדים וכו'. מה לכל הבולשיט הזה ולדת ההלכה האליטיסטית של ליבוביץ ? מרן קארו המקובל קובע לכל עם ישראל הלכה משום 'עין הרע'. מה לכל הבולשיט הזה ולדת ההלכה הליבוביציאנית נטולת האמונות והדעות ?
יש לך או אין לך תשובה ?
אחזור להידיין איתך בפוסט זה
רק לאחר שתתפנה לדיון ענייני כן. נהג כפי שפסק לך המקובל מרן יוסף קארו ב'שולחן ערוך' שלו : " .... וכל דיין שדן דין אמת לאמתו אפ' שעה אחת,
כאילו תיקן העולם כולו וגורם לשכינה שתשרה בישראל." ומי כמוך מעוניין בתיקונו של עולם ושתשרה שכינה בישראל !