למזלי העיפו אותי מהתיכון בכיתה י'א ...

metm98

New member
כל הכבוד על ההתמדה והחריצות!

אני עפתי כבר בתחילת כיתה י' והפכתי לנוער שול.

(זה לא היה חוקי - בגלל עשר שנות לימוד חובה, אבל נראה שהמשטרה היתה עסוקה בדברים אחרים).
 

xbuffalomen

New member
עלה למורים שלי בדם


 

KallaGLP

New member
למזלי, גם שיחקתי חופשי המון וגם סיימתי בית ספר,

ושומו שמיים, גם המשכתי מרצוני החופשי לאוניברסיטה, לתואר שני ולדוקטורט. מה שלא הפריע לי, אגב, כל השנים האלה, עד עצם היום הזה, גם לשחק (מוכנה להתערב שלא פחות מכל מי שלא סיים בית ספר), ואני מתכוונת ללשחק במובן המילולי של המילה, וגם לבלות חופשי בטבע.
להציג את שני הדברים האלה כסתירה זה לא נכון בעיניי. בעיניי אלה שני דברים שמשלימים זה את זה.
מי שלא רוצה לעשות אחד מהם או את שניהם - מבחיניתי לא חייב, כמובן, ומי שבאמת לא רוצה ללמוד ממילא לא ילמד, גם אם יש חוק חינוך חובה, אבל להציג את הדברים כאילו הם סותרים זה את זה וכשחור מול לבן זה לחלוטין לא נכון ולא צודק מבחינתי.
 

KallaGLP

New member
אין לי בעיה עם המאמר, אלא עם העמדת הדברים בסתירה זה לזה.

רק ציינתי שלמי שרוצה, אין בעיה לשלב בין זה לזה, ולא חייבים "לעוף מבית הספר" כדי לשחק משחק חופשי.
 

placid1

New member
תודה, מעניין. אני מסכימה עם רוב מה

שהוא טוען במאמר, למרות שאני באופן אישי מאד אהבתי את בתי הספר שלי, על כל שלגביהם, כולל התיכון והאוניברסיטה, וגם הילדים שלי סו פאר שמחים רוב הזמן ומצליחים. אבל אני חושבת שללא ספק, הילדות שלי בשנות השבעים היתה הרבה יותר כיפית ומשוחררת מאשר הילדות של הילדים שלי בשנות האלפיים. אני רואה בממוצע 20 ילדים (גילאי 0-15) ביום כשאני עובדת, ומפחיד לראות את כמויות הילדים החרדתיים חברתית,היסטריים, חסרי גבולות ובטחון עצמי כיום, לעומת 10-15 שנה קודם. בוא נאמר, שפרט לכך שהייתי שמחה להיות צעירה יותר פיזית, אני ממש לא מקנאה בילדים ובנוער של היום. עניין של פער דורי שלא מיוחד לדור הזה, אבל גם אוביקטיבית אני חושבת שעם ההתפתחות הטכנולוגית, שבחלקה הגדול מבורכת, נוצרו הרבה בעיות חברתיות שמשפיעות על כולם.
 
סליחה, אני דרגון מאמ גאה


אני לא אוהבת להתנסח בצורה גסה (לא בחיי הפרטיים ולא מול המסך) אבל סלח לי המאמר הזה הוא בולשיט אחד גדול.

אין לי כוח להכנס ללמה אני חושבת את זה כרגע, אם יצא לי אני יביא אולי קישור ולמאמר נגד בהמשך הסופ"ש

אני מסכימה איתך שלא כל תלמיד בנוי לצורת הלמידה המסורתית, ויש היום דרכים אחרות ללמוד, שמלמדות את כל מה שבית הספר לא מלמד... אבל אתה שוכח שהדור של היום, זה שנולד לימי האינטרנט, זה דור שצמא ללמוד...

אתה באמת חושב שאני רציתי שהבת תלמד תאטרון כל ימי היסודי והחטיבה? נראה לך שזה היה יוזמה שלי? אתה מבין כמה שעות שרפתי על הכביש עם החוגים האלה? אבל הילדים של היום אוהבים ללמוד... לפחות חלק מהם...

השכנה שלי לא דרגון מאמ' היא מאמינה במה שכתוב במאמר שהבאת... היא פסיכולוגית שמטפלת באנשים עם התמכרויות...

כשהבת שלי הייתה בכיתה ה' עבדתי מהבית כי הייתי צריכה להיות פנויה להסעות לחוגים... עבדתי בלילה כי במשך כל אחר הצהריים הסעתי לחוגים... באחת בלילה בערך, הייתי יוצאת להוציא את הכלבה לטיול הלילה שלה, והייתי רואה את הבן של השכנה, הפסיכולוגית, שהיה אז בכיתה ד', נוסע על הסקטבורד שלו באמצע הכביש (מדובר על רחוב עירוני, לא מדובר על פרברים, בהחלט עוברות מכוניות על הכביש הזה גם ביום וגם בלילה). הילדים שלי ישנו בשעה הזאת לפחות שעתיים ואולי אפילו 3 בכיתה ה'... לפני שנתים, כשהבת הייתה סיניור בתיכון, היה ערב אחד שישבתי בפטיו בין הדירות שלנו, ומצד אחד שלי ישבו חמישה ילדים ולמדו לבחינת AP בביולוגיה ומצד שני שלי ישבו 5 ג'וניורים ועישנו מריחואנה... הבחור לא רק מעשן אלא גם סוחר, ואני ממש לא בטוחה אם זה רק מריחואנה או גם סמים יותר קשים...

אז כן, קרא לי דרגון מאמ... אבל אני ניסיתי להיות האמא הכי טובה שיכולתי... וניסיתי לעזור לילדים שלי למצא את מה שהם רוצים ללמוד, כי הרצון ללימוד הוא שלהם.

הדור התקדם חבר... בעולם המסכים הילדים לא רוצים ללכלך את הטישירט בבוץ... היא נקנתה ONLIN
 
ואגב, כולם הפחידו אותי שהילדה לא תסתדר לבד

והנה, היא מסתדרת כמו גדולה... היא מצאה לעצמה מחקר והיא תשאר בקיץ באוניברסיטה לעבוד עם הפרופסורית לגנטיקה... כשלא משרתים אותם הם יודעים יפה לשרת את עצמם... זה דור חכם...
 
ואגב xbuffalomen...

מספיק עם הדייאוויין והמילים היפות... הבן שלך עסוק בלחפש אוניברסיטה כרגע נכון?
 
אחלה

נדמה לי שהוא בגיל של הילדים שלי... אז מה הוא מתכנן לעשות אחרי התיכון? להצטרף אליך בעבודה בחווה?


וכמובן שאתה לא חייב לענות כי זאת סתם שאלה חטטנית...
 

xbuffalomen

New member
האמת , אין לי (ולו) מושג מה הוא רוצה לעשות

אחרי התיכון. אני כן יודע שלהיות חוואי ממש לא בראש שלו. כשיגיע הרגע בו הוא ירגיש בצורך הוא יחליט שהרי הצורך הוא אבי ההמצאה ... אם אני קורא אותו נכון אני מניח שימצא עצמו עוסק בתיכנון משחקיי מחשב אבל אני ממש לא בטוח בזה
 

iris mom of two

New member
זה העתיד של הבן שלי

יש היום גם למודים באוניברסיטה בשביל זה. הוא בתוכנית טובה, וטוב לו.
אבל לא חובה תואר בשביל זה, בייחוד לא למוכשרים
 

xbuffalomen

New member
אגב , דייאווין כי אני לא חושב כמוך , בולשיט כי הוא חושב אחרת

הייתי עוצר לרגע וחושב ...
 
אוקי... ניסיתי לפתוח דיון


סליחה על השפה הבוטה...

השאלה שלי היא לאיזה עולם, אתה בתור הורה, מנסה להכין אליו את ילדיך? לעולם של אתמול או לעולם של מחר?
 

xbuffalomen

New member
הדבר האחרון שניתן להגיד על בית ספר זה שהוא מכין לעולם של מחר

ואישית אני סבור שגם לא לעולם של ההווה. הדבר היחיד שאני מנסה להכין את הילד אליו (הבנות כבר גדולות ועומדות ברשות עצמן) זה לשאוף לאושר...אם הוא ימצא את זה בעולם של אתמול - יופי אם ימצא את זה בעולם של מחר - יופי , האם מציאת האושר תלויה בבית הספר - אולי , האם היא ניתנת להשגה מחוץ לבית הספר - בוודאי. בכלל אני לא מבין על מה יצא הקצף מדובר במאמר הדוגל בשיטת חינוך של "חקר קבוצתי" ללא כללים המוכתבים מלמעלה. הכותב מאמין ששיטה זו טובה יותר הן באשר לחומר הלימוד הן באשר לכישורים החברתיים , דעתו לגיטימית בדיוק כמו דעתו של קוייפמן שסבור שמטרת בית הספר "להנחיל ערכי עבר לדור עתיד".
 
למעלה