למידת PHP כהזנק לקליטה בעבודה....

goldya12

New member
למידת PHP כהזנק לקליטה בעבודה....

שלום רב,

שמי אריאל, בן 39 אב ל - 2 נסיכות מהקריות ...
לפני כחודש וחצי פוטרתי ממקום עבודתי, כאחראי המחשוב בבנק וזאת עקב היותי עובד מיקור חוץ בבנק (אין אישור להעסקת עובד מעל 4 שנים במיקור חוץ)
הסטטוס שלי כיום הוא מובטל (או יותר נכון "עובד" בחיפוש עבודה) באחד מהימים בו חתמתי נודע לי כי אושר התקציב ללמידת קורסים וזאת על ידי קבלת וואצ'רים המסובסדים על ידי משרד התעסוקה, אך זה רק לאחר שדורש העבודה מביא הצעת מחיר לקורס עפי קריטריונים מסויימים (לדוגמא: המשרד לא מממן קורסים אקדמאיים) ומבקש מימון של כ - 70% (!!) מעלות הקורס - דבר שהוא אינו מובן מאליו...

בכל מקרה, רציתי להתייעץ לאחר ההתלבטות שהחלה אצלי, ופה הפורום הזה נכנס לתמונה בעצם: האם למידת PHP תוכל להזניק אותי מבחינת הביקוש? (אני יודע שזה לא יזיק, אבל עד כמה זה יועיל??)

תודה מראש לכל המשיבים :)
 

TotalCommnader

New member
יקדם כן. השאלה במה. להבנתי יש לא מעט חברות ש

אם תלמד טוב PHP HTML JS CSS DB וAJAX ותכין תיק עבודות תוכל להכנס כמתכנת JUNIOR גם ללא תואר רלבנטי. האם זה יעזור כאחראי המחשוב? כנראה שלו. דווקא אתה צריך לדעת הכי טוב מה יעזור לך במקצוע שלך. לא הייתי לומד את זה כדי לעזור לך כאחראי המחשוב אבל כן כדי לשנות מקצוע
 

itaym02

New member
יתן לך טעימה מה זה PHP

אם אני הייתי מעסיק מישהו שרק סיים קורס PHP, ללא כל רקע קודם בתיכנות, קשה לי מאוד מאוד להאמין.
אחרי הקורס, תהיה מוכן ללימוד עצמי מרובה, יצירת תיק עבודות (אם כopen source או אם כאתרים בעלות נמוכה).

או להשתמש במזל\קשרים.

תרגיש חופשי לבוא לכאן אחרי הקורס ולקבל הכוונה איך להמשיך.
 

goldya12

New member
לדעתי התכוון ל...

כך שצריך קודם ללמוד קורס כלשהוא, ואחר כך לראות האם אותו קורס שעשה אותו פלוני - עזר (כלומר לפי הבנתי - צריך לשלוח את קורות חיי למעסיקים בתוספת שורה שהוא למד שפת התכנות זו או אחרת ולראות האם זה עוזר....
 
אל תעשה את זה

לדעתי ולצערי זה לא ממש יעזור לך. זהו תהליך שקורה להרבה מובטלים חדשים, שפתאום נכנסים לפאניקה ומפסיקים לחשוב בהיגיון. לעשות הסבת מקצוע בגיל 40 זה לא דבר פשוט כלל, ולימוד תכנות בגיל הזה היא משימה בלתי אפשרית לדעתי. תכנות דורש מהמוח צורת חשיבה מסויימת, וזה לא משהו שאפשר לרכוש בגיל הזה. זה גם לא משהו שאתה רוצה לעשות לעצמך. זה יגרום לך תסכול רב ועגמת נפש. גם במקרה שתצליח, לא תהיה בין הטובים ובטח שלא בעל ניסיון כי רוב המתכנתים התחילו בגיל צעיר יותר וגם אם הם לא טובים במיוחד, יש להם יותר ניסיון ממה שלך יהיה אי פעם.

ההמלצה שלי, עם כל הצער שבדבר, היא להתמקד במה שאתה יודע לעשות, ולהתפתח יותר באותו תחום. ככה יהיה לך יתרון על המתחרים וסיכוייך להתקבל לעבודה חדשה יגדלו. כמו כן אני מציע לך להתרחק מפתרונות קסם כמו לימוד מסחר בבורסה או הצטרפות לרשת שיווק רשתי - הם ניזונים בדיוק מאנשים כמוך ויודעים לספר לך את מה שאתה רוצה לשמוע.

אני מתנצל אם מה שכתבתי לא נעים לקריאה, אך לדעתי זוהי המציאות בה אנו חיים.
 

itaym02

New member
נו - מה אתה בא עכשיו? התחלתי ללמוד פסנתר

לפני כמה חודשים, אם הייתי יודע שאי אפשר בגילי המתקדם ללמוד דברים חדשים, לא הייתי מתחיל...שיט.

ובלי ציניות עכשיו - מה אתה מבלבל בבייצים שלנו?

יקח קורס, או ינסה ללמוד לבד, הוא כבר יחליט אם הוא יכול או לא, לא אתה.
 

goldya12

New member
דווקא אין לי בעיה לשמוע/לקרוא ביקות כזו או אח

כל עוד היא בגבולות הטעם הטוב...
 
הבנאדם מובטל

כל יום קריטי עבורו ועבור משפחתו. למה להזין אותו באשליות? זה לא אחראי מצידך.

ותלמד לקרוא. לא רשמתי כלום על לימוד גיטרה או לימוד דברים חדשים באופן כללי. דיברתי ספציפית על תכנות. מה שכן, גיטרה דורשת קואורדינציה וגמישות אצבעות שקשה יותר להשיג בגיל מבוגר. אפשר להצליח בכל תחום עם מספיק תרגול, אבל תמיד זה יהיה פחות טוב מאדם צעיר יותר עם אותה כמות תרגול, וגם יש גבול מסויים שלא ניתן לעבור אותו בגיל מבוגר.
 

itaym02

New member
ואולי תקרא טוב מה אני כתבתי.

ואם 40 זה גיל מבוגר, אני הולך לשים קץ לחיי. לא רוצה להיות למעמסה על הילדים שלי.
 

goldya12

New member
נוטה לא ככ להסכים, כי..

כמה סיבות:

א. אני לא חושב שזה לא הגיוני. הרבה מסבים את המקצוע שלהם מסיבות כאלו ואחרות (חוסר ביקוש, אי התאמה, מיצוי/רוויה ועוד כהנה וכהנה) ומצליחים במידה כזו או אחרת.
יחד עם זה - אני כ ן נוטה להסכים שלקראת 40 (אני עוד לא.. לא להזקין ולהקשיש אותי ;) ) שזה הרבה יותר קשה ללמוד מגיל 22/3 אחרי שאתה משוחרר טרי מהצבא....

ב. אין אלטרנטיבה אחרת.
עבודה לצערי אני לא אמצא בסטטוס הנוכחי. (אני באמת לא פסימיסט... אני מאוד חיובי במטבעי) זה נשמע מופרך אבל זו עובדה!
צודק - אולי לא PHP אלא אולי אנדרויד/CLOUDING וכו'.... נראה שלזה יש הרבה יותר ביקוש...
 
ההסבות שאנשים עושים בגיל מתקדם

הן בדרך כלל ממקצועות טכניים למקצוע הומניים, למשל ממתכנת או עורך דין לקאוצ'ר או מדריכת פילאטיס (אני מכיר אישית שני מקרים כאלה). הנטייה היא לצאת מהמקצועות השוחקים אל מקצועות יותר רגועים. בתכנות וב-PHP בפרט לא מספיק לדעת רק PHP אלא את כל הסביבה (HTML, CSS, Javascript, AJAX, ואפילו לגעת במערכות הפעלה (בעיקר Linux), ברשתות ואיך האינטרנט עובד. כל זה לוקח שנים ללמוד, כמו כל מקצוע טכני אחר, ומכיוון שכל הזמן יוצאות טכנולוגיות חדשות, מי שלא לומד כל הזמן משהו חדש בעצם הולך אחורה ומאבד את האטרקטיביות שלו. לכן הרבה אנשים פורשים מהתחום הזה בגיל מסויים.

אם התחום הטכני מעניין אותך אולי כדאי שתלמד רשתות. זה תחום יותר קל מתכנות, וגם בו יש עבודה.

ולכל מי שכועס על מה שרשמתי בהודעתי הקודמת, אני מבין את התסכול שלכם, אבל אלה החיים. הוכח במחקר שהחל מגיל 25 האדם מאבד כ־100 אלף תאי מוח ביממה. המחקר מצא שמוחנו בשיאו בגיל 20. תבינו מזה מה שאתם רוצים...
 

itaym02

New member
אפשר קישור למחקר הזה?

אם היית מכיר את השוק, היית יודע שלא צריך ללמוד טכנולוגיות חדשות, אלה אם אתה נהנה מזה.
מספיק היה ללמוד קובול לפני שנים וזהו, כדי להשאר עם עבודה לכל החיים.
 

קרמיט524

New member
אוי... אללה יוסתור.


בגיל 41 בדיוק עשיתי הסבה לפיתוח אתרים. עשיתי דבריםי שונים לגמיר (הדרכה? ניהול שווק? ניהול מרכז רווח?) אז...אה... רגע... מה אמרת?
 
למעלה