לא מדויק
אלוהים לא קיים מחוץ לגבולות הלוגיקה, הוא מכיל אותם. אם נסתכל בחלון צר החוצה ונראה ונראה חלק מהנוף, אין זה אומר ששאר הנוף לא קיים. ויותר מכך מה שלא נראה יכול להשפיע על הנראה ולהפך (כמו איתני הטבע וכדומה). כמו החלון הצר כך גם הלוגיקה, היא כלי להסתכל החוצה ולבחון את העולם, אבל עם זאת, לצערנו, היא כלי מוגבל. זה כמו שתלמיד ביסודי שרק למד חשבון פשוט, יפנה לפרופסור למתמטיקה ויגיד לו שאין שום דבר מחוץ לגבולות החשבון הפשוט, והמתמטיקה המתקדמת היא מחוץ לגבולות החשבון הפשוט, לכן היא לא קיימת. המתמטיקה המתקדמת היא אמנם מעבר להשגתו של התלמיד, אך אין זה אומר שהיא אינה קיימת. הפרופסור משתמש בחשבון הפשוט לחישוביו, אך יש ברשותו כלים נוספים בעזרתם הוא יכול לבטא את המורכבות של המתמטיקה המתקדמת. יש לציין גם שהאמונה באל לא חייבת לנבוע מתוך הכרה/הבנה לוגית בקיומו (ידיעה אמיתית שהאל קיים), אלא היא יכולה לבוא מתוך הכרה עצמית במוגבלויות האישיות ורצון להתמסר לישות שהיא בלתי מוגבלת במטרה למתוח את הגבולות האישיים. אולי אי אפשר להגיע לאינסוף אבל אפשר לשאוף אליו (הערת אגב, המדע והטכנולוגיה גם הם שואפים לאינסוף במובן מסוים). במישור מסוים אדם שמאמין באמונה שלמה באל יכול להגיע למצב של "ידיעה" שהאל קיים, זאת ע"י התבוננות בסביבה וזקיפת החוקיות של הטבע וצירופי המקרים לזכותה של יד מכוונת. שניים הסתכלו מהחלון הצר וראו שיורדים מים, אחד יכול לטעון שיורד גשם והשני יכול לטעון שהכביסה מלמעלה מטפטפת. מי צודק? אי אפשר לדעת בבירור במסגרת הכלים שיש לנו (חלון צר). השאלה היא עד כמה הלוגיקה מוגבלת. פרדוקס מעיד על מוגבלות מסוימת, על מעצור (כשל תפישתי). סתירות רבות יושבו בעבר, השאלה היא, האם קיימת סתירה שלא ניתן לישב (בבוא הזמן) או שכל ה"חידות" עתידות להפתר והן רק משוכות במירוץ השאיפה לאינסוף?