למי שישנו עדיין ספק

טוב ש"מזכירים" לפעמים את הידוע לכל

(חוץ מלאלה שאינם רוצים לדעת, ושממש מתגעגעים למקלטים ולקטיושות - כאשר הם עצמם, מן הסתם, אינם מתגוררים בקרית שמונה).
 

Azazel

New member
חיזבאללה לא אמור להיות שם בכלל

אלא צבא לבנון....
 

Azazel

New member
לא זה לא. היה הסכם על פריסה של צבא

לבנון על הגבול....
 

Azazel

New member
הסכם עם האו"ם

ישראל התחייבה לסגת לגבול שנקבע ע"י האו"ם, כאשר הלבנונים צריכים להיפרס בצד השני.
 
לא ראיתי איפה כתוב שם

מה הסטטוס של "ההסכם", ומה בדיוק כתוב בהסכם על זכותם של לבנונים אלה או אחרים להסתובב באזורים אלו או אחרים של לבנון. אודה לך אם תמצא ותסמן לי את הקטעים הרלוונטיים. בכל אופן לבנון היא מדינה ריבונית וזכותה להחליט בעצמה מי יסתובב ומי לא באזוריה השונים. נכון לעכשיו הלבנונים אינם נוגעים בנו, ואילו אנו מפירים כל הזמן את המרחב האווירי של לבנון. ואיזו משתי הארצות מאיימת יותר על השנייה - גם זה די ברור, וידוע מהניסיון.
 

Azazel

New member
בבקשה.

After 10 hours of talks, the Security Council came up with the tentative agreement late Saturday to give Israel's withdrawal from southern Lebanon the U.N.'s seal of approval. That would clear the way for U.N. peacekeepers to move into the region -- to be followed by the arrival of Lebanese troops. The agreement verifying Israel's withdrawal as complete was expected to be formally adopted at a 10 a.m. meeting in Washington on Sunday. לגבי היותה לבנון "מדינה ריבונית", ו"איזו מדינה מאיימת יותר על השניה", ההגדרות האלו מוטעות מעצם יסודן. הרי הסכסוך הוא מטבעו בין ישראל לחיזבאללה, ולא בין ישראל ללבנון.
 
אתה טועה בגדול.

אין לך כל זכות לחלק את הלבנונים. העובדות הפשוטות הן: ישראל פלשה לשטח לבנון. לבנון לא פלשה לשטח ישראל. מאז 1949 לבנונים לא נלחמו נגד ישראל, לא תקפו אותה, ובוודאי לא פלשו לשטחה. אחרי הרס התשתיות הפלסטיניות בלבנון ב-1982, לא היתה כל "עילה חוקית" להמשך הכיבוש של חלקים מלבנון, וכל הלבנונים, לא חשוב איך הם אתה קורא להם, שהתנגדו לכיבוש הישראלי, היו הצד הצודק. הם לא נלחמו בישראל, אלא ישראל נלחמה בהם - בכך שהיא פלשה לארצם. ממשלת לבנון הרשמית מעולם לא הזמינה את ישראל לפלוש לשטחה ולהישאר שם, ואף התלוננה רשמית, ולא אחת, באו"ם על התוקפנות מצד ישראל. הן מעשית והן רשמית, ישראל היא מדינה המאיימת על לבנון ומפירה את ריבונותה, ולא להיפך. השאר זו התחכמות. לא העסק לך מה עושים לבנונים שונים באזורים שונים בארצם. גם כל תוקפנות מצד לבנונים כלשהם יכולה בהחלט להיחשב כתוקפנות מצד מדינת לבנון. המצב הוא פשוט כזה, שאין תוקפנות מצד אף לבנונים, וישנה תוקפנות מצד ישראל על לבנון, למשל הפרות המרחב האווירי. ב-agreement שהזכרת, עד כמה שאני מבין, דובר רק בפעולה טכנית חד-פעמית. אין שם זכר לכך, לאלו לבנונים מותר ולאלו אסור להימצא באזור זה או אחר של לבנון; אולי תציג לי איפה כתוב שאני טועה?
 

levikon

New member
רגע, אני לא מבין.

אז אוטובוס הדמים, ליל הגלשנים, מעלות 75... כל זה לא קרה? ואם זה כן קרה, האם זה לא מצדיק מלחמה בלבנון, שהרי מדינה אשר מאפשרת לארגוני טרור לשהות בשטחה ולהתאמן בה היא מדינה תומכת טרור...
 
רואים שלא מבין.

קרא שוב את הפסקה הרביעית בהודעתי. אחרי הכיבוש של 67 ההתנגדות הפלסטינית לכיבוש הישראלי אכן עברה לשטח לבנון; אבל בפלישה הגדולה ללבנון ב-1982 חוסלו למעשה כל התשתיות הפלסטיניות בלבנון, ומאז לא היתה כל "עילה חוקית" להמשך הכיבוש של שטחים לבנוניים; ועובדה, שמאז 1982 נלחמנו בלבנון רק נגד לבנונים.
 

Azazel

New member
מ'זאת אומרת "פעולה טכנית חד-פעמית"?

". ב-agreement שהזכרת, עד כמה שאני מבין, דובר רק בפעולה טכנית חד-פעמית. אין שם זכר לכך, לאלו לבנונים מותר ולאלו אסור להימצא באזור זה או אחר של לבנון; אולי תציג לי איפה כתוב שאני טועה?" -צבא לבנון אמור להיפרס מול הגבול לפי ההסכם. לא להיפרס ואז לסגת, ולא כאילו להפרס ולא עוד אלף ואחד דברים. צבא לבנון אמור להפרס מול הגבול, ולקחת אחריות על הצד שלו של הגבול. אם הוא איננו עושה את זה, מה בדיוק נותן לו את הזכות להיות 'ריבון' בצד שלו של הגבול?
 
"לפי ההסכם"?

נדמה לי ששאלתי אותך בפירוש, מה הסטטוס של ההסכם? איך הוא נקרא לפחות?! כמה עוד אפשר לנסות ולהשחיל פיל בקוף של מחט! מה פתאום הלבנונים אמורים לשאול אותך, מה לעשות אצלם בבית, איפה בדיוק למקם את הצבא שלהם ואיפה לא, ולאלו לבנונים לאפשר להסתובב לייד הגבול ולמי לא?
הלבנונים מתערבים בשאלה, מה אנחנו עושים בצד שלנו של הגבול?
 

1אברהם

New member
הלבנונים לא יכולים לעשות מה שהם

רוצים גם אם זה בשטח שלהם. למשל הצבת 10000 טילים מסוגים שונים המכוונים לעבר ישראל הם מעשה מלחמתי מובהק ( אפילו שהטילים מוצבים בשטח שלהם ). והם נועדו לגבות את מעשי התוקפנות של החיזבאללה ושאר שונאי ישראל בלבנון. להזכירך מלחמת ששת הימים פרצה בין היתר בגלל שנאצר הכניס כוחות צבא לסיני (השטח שלו), וזה לווה באיומים לזרוק את היהודים לים. הלבנונים היציבו אלפי טילים ותותחים מול ישראל וזה מלווה בהצהרות בילתי פוסקות של נאסארללה ואחרים להגיע עד ירושלים ולחסל את הישות הציונית. ומידי פעם נערכות הפגנות ותהלוכות בבירות הקוראות לחסל את ישראל. האם בתל אביב יש הפגנות הקוראות לחסל את לבנון ?? האם קוראים אצלינו לכבוש את בירות ?? האם צועדים אצלינו אלפים בדרישה לחסל את הישות הלבנונית ??? נגד מי מיוצרים טילי השיאב באירן ( רמז: מידי פעם נערכים שם תהלוכות של מליוני מוסלמים תחת הסיסמה "מוות לישראל" ) נגד מי כוונה הצהרתו של היטלר בשנות ה30 בגרמניה "שבקרוב יהודי אירופה יפסיקו לחייך"
 
כמה אתה לא מציאותי ../images/Emo6.gif

ובכן: כמה טילים מוצבים בישראל ומכוונים לארצות אחרות? על מה ישב בכלא וענונו? לדבריך זו עילה מספקת בהחלט לתקוף את ישראל
אצלינו לא קראו לכבוש את בירות, רק... כבשו אותה. ומה לא עשינו לחיסול היישות הלבנונית? כמה פעמים ולאיזה עומק פלשנו לשטחה? כמה שנים המשכנו לכבוש חלק משטחה? כמה פעמים הפגזנו ופוצצנו (לא סתם "כיוונו תותחים")? כמה לבנונים רצחנו, חטפנו ועינינו? אולי גם תיזכר איך בדיוק רון ארד נפל בשבי? ומי עכשיו מפר את מרחבה האווירי של לבנון? תהלוכות, אתה אומר...
 

1אברהם

New member
הם התחילו

כל מה שעשינו ללבנון היה כתוצאה מהתגרות שלהם, כולל מלחמת שלום הגליל. עובדה שכעת אנו לא פולשים למרחב האווירי של ירדן או מיצריים כיוון שאין משם כרגע איום צבאי ( למרות שגם שמה יש הסתה נגדינו ), אבל בלבנון בנוסף להסתה יש איום צבאי ממשי. המציאות היא שישראל נתונה לאיומי ונסיונות השמדה מאז הקמתה ( וגם לפני כן נגד הישוב היהודי בארץ ), ואילו לבנון, סוריה, ירדן , מיצריים, איראן ועוד לא נתונים לאיומי השמדה מצד ישראל גם אם יש לנו פצצות אטום וגם אם ניצחנו והפצצנו וכיסחנו והרגנו . זהו ענין עקרוני, אף מנהיג ישראלי לא הכריז שלסוריה\ירדן\מיצריים למשל אין זכות קיום. ואילו באו"ם יושבת מדינה ( איראן שתומכת בחיזבאללה ) שמצהירה בלי הרף שיש למחוק את ישראל מעל פני האדמה, ולדעה זו שותפים מרבית העולם הערבי וחלקם אף חותר במרץ למטרה זו. קשה לי להבין איך אתה יכול לראות בישראל כאשמה בכל האלימות והטרור באיזורינו , אלה אם כן אתה רואה ( כמו שהערבים רואים ) בעצם קיומה של ישראל "פשע" נגד הערבים
 
אתה חי על הירח

ב-1982 כבשה ישראל חצי לבנון (בסנכרון מפתיע עם סוריה) ומאז פתחלנד יצאה משם, ולא היה שם כל איום על ישראל, מצד אף אחד בלבנון. אלא שאנחנו התעקשנו להמשיך בכיבוש שטחים של לבנון, בהתחלה עד הרי השוף, אח"כ רצועת אי-ביטחון. אלו העובדות, והשאר קשקושים. יש לך קישור להכרזה רשמית מצד אירן "שמצהירה בלי הרף שיש למחוק"? אן שאתה סתם חוזר על סיסמה זו כמו תוכי? לא דיברתי על "כל האלימות" או "כל הטרור" באזורנו. דיברתי על התוקפנות הקונקרטית שלנו נגד לבנון. אתה לפחות קולט, שמאז יצאנו מלבנון אין הפגזות על קריית שמונה?
 

the man is back

New member
זה "עסק" בינלאומי, החיזבאללה הוא

אירגון טרור וקיומו אינו חוקי. מעניין אם זה היה עסק צרפתי אם אירגון טרור גרמני היה נפרס על גבול גרמניה-צרפת ופוגע בחיילים צרפתיים?
 
למעלה