למי שלא בטוח לגבי השפעת קריירה על הילדים

ATAF151

New member
למי שלא בטוח לגבי השפעת קריירה על הילדים

נעשה מחקר על 13 אלף ילדים, לדעתי המחקר מיותר כי הממצאים ברורים מאליהם, אבל בכל זאת לאלו שלא משוכנעים אני אצטט קצת: ---------------------------------------- נתונים נוספים שתרמו לשיעור ההשמנה הגבוה היו אצל אמהות ששבו לעבודה מיד לאחר הלידה. לדעת החוקרים, החזרה המוקדמת לעבודה הפחיתה את שיעור האמהות המיניקות. "מחקרים רבים הראו כי שיעור נמוך של הנקה, תורם גם הוא להשמנת יתר", אמרו החוקרים. החוקרים עוד מצאו כי ילדים ששהו במעונות, היו בסיכון השמנה גבוה יותר, בהשוואה לילדים שגדלו עם אמהותיהם. בנוגע לילדים בגיל בית הספר, עלה שיעור ההשמנה בקרב ילדים לאמהות עובדות, בהשוואה לילדים לעקרות בית. "מצאנו כי הסיכוי להשמנה גדל אצל אמהות שהודו כי אין להם זמן לילדים בגלל העבודה", כתבו החוקרים, "דווקא שעות עבודה מרובות, יותר מאשר מחסור בכסף, הגבירו את הגישה של הילדים למזון לא בריא ולהיעדר פעילות גופנית". --------------------------------------- כמובן למי שיש ספק, אני בטוח שנוכחות משמעותית של אב בגידול הילדים, גם מביאה לתוצאות טובות עבור הילדים.
 
החוקרים הם גברים או נשים?

כי זה מזכיר לי את ד"ר ספוק.... אין אמהות שאין להן זמן לילדים בגלל העבודה. כמאמנת ותיקה אני יכולה לספר לך שזה התירוץ הקלוש ביותר שאין קשר בינו לבין האמת. אין להן זמן כי הן מפחדות מהצלחה או כישלון או וריאנטים על שני אלו, באופן שמשבש להן את התיעדוף וקשור מאוד לכך שהן מפתחות קריירה בחברה גברית ושהאב אינו שותף שווה כך שהן עובדות בכפל תפקידים דומה. מעניין שמתייחסים לקריירה של האם בכל הדמגוגיות הקנויות האלו, ולא לקריירה של האב (שיהיה נחמד אם הוא ישקיע יותר אבל העדר השקעה מצידו לא מביאה ילדים להשמנה, פשיעה וכיו"ב....
). אני מסכימה שהתוצאות הטובות ביותר הן כששני ההורים מעורבים בגידול הילדים, בכך אין לנו חילוקי דיעות. לילד/ה מגיע אמא ואבא שמשקיעים בהם את המיטב ובאופן יומיומי. על החתום: חנה אמא לשני ילדים רזים עם תזונה מאוזנת, חברותיים ו(אחד מהם, בינתיים) תלמידים טובים, שלא הניקה אף ילד, שחזרה לעבודה אחרי חודשיים (פעם ראשונה) ו-6 חודשים (פעם שניה), קרייריסטית מאוד. מאוד מאוד.
 

ATAF151

New member
ההנקה כמשל

אני מכבד אותך מאוד על החלטתך שלא להניק, אבל אסור להתעלם מהעובדות שלפי כל המחקרים ובצורה חד משמעית מראים יתרונות גדולים להנקה בתחומים רבים. וכנ"ל לגבי קריירה מטורפת של שני ההורים. אני מכבד הורים שמחליטים שבלי קריירה מטורפת הם יסבלו מאוד, אבל אני לא מכבד את אלו שמתעלמים מהמציאות ולא רואים בזה שום חסרון לגבי גידול הילדים. לכל הורה מותר לקבל החלטות שבהם הילדים שלו יפגעו באופן חלקי, אבל קשה לי לשמוע הורים שמכחישים את המציאות ולמשל מעשנים בזמן הריון וטוענים שהילד הקודם שלהם בריא למרות שעישנו. 1. ברור שחלק גדול מההורים שעובדים בשעות ארוכות, לא מסוגלים להגיע הביתה ולהיות רעננים לקראת הטיפול בילדים שלהם. לא מדובר בתירוץ, אלא בקושי אמיתי, אנחנו בני אדם ולא סופרמנים. 2. גם אני בעד מעורבות גדולה גם מצד האב. וברור שגם חוסר השקעה מצידו תורם רבות לתופעות השליליות. 3. לפי התרשמותי, את אולי קרייריסטית, אבל לא מהסוג שעובד באופן קבוע בשעות מטורפות (עובדה שאת מוצאת זמן לא מועט לטיפול התנדבותי בפורום).
 
לא נעים לי לחלוק עליך כ"כ הרבה, אבל ...

נתחיל מאחת ההסכמות: הורים מעשנים (לפני ואחרי הלידה ויש שמגדילים לעשות ויוצאים עם הילד/ה וקופסאת הסיגריות למקומות בילוי עשנים), הורים שלא קושרים ילדים ברכב והורים שמלעיטים ילדים בג'אנק הרסני, הם הורים מאוד בעייתיים בעיני. יע"ז הורות קרייריסטית אין פרושה נזק לילדים. להיפך - אני מאמינה בלב שלם שאם שנשארת בבית מזיקה לילדיה בכך שהיא מעמידה מודל מאוד אומלל למיצוי ומימוש עצמי (למרות התירוץ הלא משכנע של "בחרתי" - אין שום מרכיב בחירה בהישארות של אם בבית, זו ברירת חדל). לגבי סעיפיך: 1. גם הילדים לא רעננים מסוף היום. הרעננות ומיצוי מיטבי של האדם במצבו האידיאלי, אינם בבסיס שום מבחן הורות. החיים מזמנים לילדים מפגש עם עירנות ועייפות, סבלנות וחוסר סבלנות, הכל עניין של מידתיות. מי שעוברים את המידתיות, מזיקים לכל כיוון שהוא. 2. אני מסכימה איתך ומסייעת לנשים ככל יכולתי "לחנך" את האב למעורבות. זה לא פשוט לעיתים ודורש הרבה אסרטיביות ונחישות ו...אימוץ של יכולות מו"מ גבריות ולא מתפשרות. האבות, לכשעברו תהליך ונכנסו לזה - הם נהנים מזה מאוד. לצערי, מעט מאוד גברים לוקחים אחריות מגדרית ומעבירים מסר לבני מינם, כך שהמודל נשאר גבריות מצ'ואיסטית ולא מעורבת. 3. אני היפר אקטיבית, יש לי זמן להכל.
 

ATAF151

New member
אני כן מאמין בבחירה גם בבית

1. גם אני מתנגד להורים מעשנים בזמן הריון למשל. אבל מה תגידי אם אמא תאמר שהיא ממש אומללה ללא הסיגריות וזה הופך אותה לסופר עצבנית ואז כמובן גם נגרם נזק לתינוק/עובר. זה דומה להנקה. הנקה היא סופר חשובה ובריאה לתינוק, אבל אם זה הופך את האמא לסופר עצבנית ואומללה, לפעמים עדיף כבר לא להניק. 2. איזה מודל לומדים הילדים מהורים שכן הולכים לעבוד, אולם הם סובלים בעבודה לפעמים סבל נפשי ופיזי? צריך להבין שהברירה היא לא רק בין הורה שיושב בבית להורה שפורח בעבודה. למה אסור להגיד ש "בחרתי" להישאר בבית אבל מותר להגיד שבחרתי לעבוד בעבודה משמעמעת, שגורמת לי להיות חולה ועצבני וכו וכו? לא כל אחד יכול לעבוד בעבודה סופר נעימה כמו שאת.
 
הנקה אינה דומה לסיגריות. סיגריות הורגות.

הבחירה לחיות חיים של חידלון לסוגיו היא מודל רע בכל פורמט. אני, את עבודתי ואת הנאתי, יוצרת. מי שלא אחראי/ת על איכות חייו/חייה - איך הם יכולים להיות אחראים על איכות חיים של ילדיהם?
 

ATAF151

New member
צריך לדבר תכלס

בפועל יש המוני אנשים שמצליחים להצטיין בעבודות הבית והילדים ולא מצליחים למצוא עבודה טובה מחוץ לבית. אז אם יש להם אפשרות כספית, מדוע הם מוכרחים לעבוד בעבודות גרועות, ולא לעבוד עבור הבית? גם אם בן אדם טעה, ולמשל לא למד באוניברסיטה את אחד מהמקצועות הנכונים, זה לא אומר שהוא לא למד מהטעות ויוכל להדריך את ילדיו כן ללמוד מקצוע נכון. לא לכולם יש כשרונות כמו שלך לפתוח עסק שהוא גם עצמאי וגם מעניין וגם בשעות די נוחות. ולגבי הנקה וסיגריות. עישון סיגריות ליד ילדים מגביר את הסיכוי למחלות שונות. ולא להניק גם כן מגביר את הסיכוי למחלות שונות. ברור שעישון תמידי צמוד לילד מזיק יותר מאי הנקה, אבל אני לא בטוח אם הדבר נכון גם לגבי עישון מזדמן ליד ילד. לדעתי, לאור המחקרים, אישה צריכה להתאמץ כן להניק, כמובן אלא אם כן היא ממש סובלת מזה בצורה נוראית. לצערי יש נשים שמתגאות באי הנקה כאילו הן עשו מעשה פמיניסטי.
 
זה בדיוק מיסוך המידע

אי הנקה לא מגבירה סיכוי למחלות שונות. הנתונים הם כלל עולמיים ומערבים נתוני עולם שני ושלישי. אין ספק שבמחנה הפליטים בדארפור עדיף להניק מאשר למהול אבקה במים מזוהמים. אגב, הילדים שלי (טפו טפו טפו) היו יותר מחוסנים בקטנותם מאשר רוב הילדים היונקים שהכרתי באותה עת. אי הנקה אינה מעשה פמיניסטי ואין אף אישה שתשייך את זה לפמיניזם, הניסיון לכרוך שני מושגים ולייצר מהם סטריאוטיפ מכוער, לא יצלח מולי - שמכירה את המאטֵרִיָה.
 
ועוד משהו

גם הנקה אינה מעשה פמיניסטי. מה שכן - פרופוגנדה עם הפחדות על מר גורלם של תינוקות שלא ינקו, היא מעשה שוביניסטי טהור.
 

BellA עלמה

New member
חנה

זה ידוע שבחלב אם (ביוחד בימים הראשונים של הנקה) יש חומרים (נוגדנים) לחזק את מערכת החיסונית יש הילוד. זה שאת בחרת לא להניק זכותך אבל הנקה הרבה יותר ביראה
 
להזין באהבה זה בריא, בכל דרך שתבחרי

להנקה יש יתרון חיסוני קל לחלק מהילדים במערב המתקדם ויתרון מוחלט לכל הילדים במקומות פחות מוקפדים. אין לזה קשר לבחירתי האישית, שהוזכרה רק בהקשר של האמירות הסטריאוטיפיות של ATAF.
 

shian

New member
דווקא בתור "מניקה למרחקים ארוכים"

את הקטנה שלי אני עדיין מניקה ובאופן יחסי היא חולה די הרבה (וכן, אני מקפידה על תזונה טובה) ודווקא הגדולים שלי שהנקתי ממש מעט כמעט ואינם חולים מאז שהיו קטנים (קישטה מרפי לך מפה). יש הרבה יתרונות להנקה אבל אני לא אוהבת את המיסיונריות שמתלווה לזה. יש היום פורמולות מצויינות והרי ההנקה היא בעלת ערך רק אם זה גם נוח לאמא.
 
../images/Emo45.gif

ה"מיסיונריות" - ש- ATAF דיקלם חלק מהמנטרות שלה - יש לה רקעים תרבותיים שאני מתפלאת בכל פעם, שוב ושוב, שנשים משתפות איתם פעולה.
 

ATAF151

New member
לא בודקים ע"פ הילדים של שיאן

מחקרים בודקים ע"פ אוכלוסיות גדולות. ובעניין הנקה, כל המחקרים מצאו חד משמעית יתרונות גדולים להנקה על פני הפורמולות. אז מותר לכל אישה לא להניק, אבל לדעתי אסור לה לא להיות מודעת לעובדות היבשות של יתרונות גדולים להנקה. הנקה זה עניין אולי לא נח, אבל גם לצאת מהבית או מהמכונית בכל פעם שרוצים לעשן, זה מאוד לא נח. אז שכל אחד ואחת יעשו את החשבון שלהם.
 

ATAF151

New member
את פשוט מתעלמת מהמציאות

כל המחקרים מצאו חד משמעית יתרונות גדולים להנקה על פני פורמולה. והיא בהחלט מפחיתה מחלות רבות, מוות בעריסה, זיהומים במערכות העיכול והנשימה, מניעת אלרגיות, מניעת סכרת נעורים, שיפור התפתחות קוגנטיבית, שיפור בגדילה תקינה, השמנה ועוד הרבה יתרונות. את בוודאי יודעת שטענה כגון "הילדים שלי היו מחוסנים" היא טענה דמגוגית לחלוטין. לא אני ולא את מומחים לנושא ואנחנו רק יכולים להסתמך על מחקרים של מומחים, שבנושא הזה הם ממש תמימי דעים. אולי בעינך אין קשר בין הנקה לפמיניזם. אני דווקא כן התרשמתי שיש קשר כזה, וזה משום שזה בכל אופן כובל קצת את האישה, גורם לה לקום יותר בלילות, מקשה עליה את החזרה לעבודה וכו.
 
הסכנה מהסקת מסקנות

ראשית יש לזכור כי מדובר במחקר שנערך בבריטניה . בארה"ב הנתונים מעט שונים ו% השמנים די דומה (תלוי באזורים) בין האוכלוסיות. ישנה נטייה לשיפור קל בקרב האוכלוסיות האמידות יותר. בארץ, למיטב ידעתי לא נערך מחקר דומה. גם אם הנתונים נכונים כדאי להזהר ממסכנות נמהרות. אורי
 

ATAF151

New member
לדעתי העניין מורכב

ברור שבאוכלוסיות עניות עלולים לאכול אוכל לא מאוזן בגלל מחסור בכסף ובגלל חוסר בידע הנובע מפערים בין תרבויות. אבל, אם מתייחסים לאוכלוסיה שווה מבחינה כלכלית, אז בוודאי תסכים איתי שיש יותר סיכוי שהילד יוכל ארוחות טריות ומאוזנות כאשר הורים נמצאים יותר בבית יחסית למצב שבו שני ההורים עסוקים בקריירה בשעות מטורפות ואז באופן טיבעי הם יותר ישלחו את הילד לפתרון של אוכל מהיר ולא בריא.
 
למעלה