למען תדעו את מצות פרו ורבו

חי אדר

New member
מוזר מאוד

נראה לי, כי על זה וכיוצא בזה נאמר: והיית משוגע ממראה עיניך אשר תראה". הדרכה זו, היא בעצם חוטאת לטיבו וטבעו של מערכת יחסי המין. היא מבקשת לקבע התנהגות לפי קריטריון מוגדר מאוד. דומני, כי זה משקף פלג מאוד מסוים, ואינו קשור כלל, לתפיסת המין מבחינת היהדות. מערכת היחסים המינית, היא צריכה להיות מנותבת לפי רצון בני הזוג ולא לפי רצון המדריך שמחוצה להם. כבר הצביע על כך הרמב"ם, כי באקט המיני מותר אין הגבלות מצד הדין " עושה מה שירצה ... ומנשק בכל מקום".
 

Bagel

New member
למה?

למה להיות כל כך שליליים כלפי הדתיים רק בגלל שיצאתם? גם אני יצאתי ואני יודע לכבד אותם. לכל מי שבאמת היה פעם דתי -- זה ברור שהמסמך הזה הוא זיוף ! מישהו שמע על ברכת "המפיץ"? אני לא. הכוונה כנראה ל"המפיל"... אז תבדקו את המקורות שלכם ! ושתבינו -- אני גם חושב שיש אלף ואחד דברים לא טובים אצל הדתיים, אבל ככה זה בכל חברה, יש את ה-fuckים שלה, ולא צריך סתם ללכלך.
 

אלעזר33

New member
בגלל המחיר

אני מסכים שלא צריך כל הזמן לחפש את הרע אצל אחרים ולכל חברה יש את הבעיות שלה. לעניין עצמו, אני לא חושב שזה זיוף למרות שיש כמה שגיאות כמו ברכת המפיץ במקום ´המפיל´ ´מצוות משה´ במקום ´מצוות עשה´... כנראה שמי שהעתיק או סרק את זה עשה הגהות שחושפות את בורותו. בכל מקרה המסמך משקף בהחלט לפחות את האידיאולוגיה של הקבוצות החרדיות היותר קיצוניות [איזה מושג יחסי כשלעצמו...].אני מכיר עוד דברים בסגנון הזה. גם בלי להזדקק למסמך הזה - הלכות איסורי ביאה/נידה וכו´,ברמב"ם או בשו"ע או בקצש"ע - תובעים פיקוח חודרני לפרטי פרטים בחדר המיטות ובכלל בין איש לאשתו,הם מסמך די מזעזע לאדם הרוצה אוטונומיה על חייו הפרטיים.[ואלו ספרי הלכה המונחים להם בקרן זווית וכל הרוצה יבוא ויטול ויעיין...] לעניין הרמב"ם שצוטט - אמנם הוא נוקט כגישה המקלה מבין הדיעות בגמרא. " כל מה שרוצה אדם לעשות באשתו עושה , בועל בכל עת שירצה, ומנשק בכל אבר ואבר שירצה ובא עליה כדרכה ושלא כדרכה ובלבד שלא יוציא שכבת זרע לבטלה [ז"א - מותר משגל אנאלי, אך בלי לגמור]ואעפ"כ , מידת החסידות שלא יקל אדם את ראשו לכך ויקדש עצמו בשעת התשמיש... שאין דבר זה אלא כדי לפרות ולרבות" [הל´ איסורי ביאה, פכ"א, ה"ט]. אבל לא צריך לטעות , הליברליות היחסיות של הרמב"ם היא פרגמטית בלבדומודעת לחולשתו הגופנית/חומרית של האדם. הרמב"ם עצמו, אינו מוצא ערך אמיתי באינטימיות המינית ואף לא ביחסי אהבה.הוא רק מודע לכך שרוב בני האדם מוצאים בכך ערך. ככלל, אין לו הערכה גדולה לנשים והוא אולי רציונליסט גדול , אך לא הומניסט ובטח לא פמיניסט [כל בני האדם לא נולדו שווים...]. כל טוב לכולם ביום קשה זה
 
למעלה