למשרד האוצר נמאס לחכות.

למשרד האוצר נמאס לחכות.

התחבורה: פירסם את המכרז לכביש 531 ללא הסכמתו; היקף הפרויקט כ-3 מיליארד שקל 18:05 | 20.1.2007 שרון קדמי תגיות: שאול מופז, כביש 531, שפיר-רויכמן, גדעון סיטרמן במשרד האוצר החליטו שלא לחכות יותר, וביום חמישי שעבר פירסם המשרד את המכרז לכביש 531, זאת, למרות ההשגות של משרד התחבורה בנושא, כך נודע ל-TheMarker. בכירים באוצר ציינו כי מאסו ב"גרירת הרגליים" של משרד התחבורה, ובנסיונות לשנות הסכמות בדיעבד בתירוצים שונים, ועל כן, הוחלט לפרסם את המכרז גם ללא הסכמתו. המכרז לכביש הרוחב 531 הוכן במשרדי אגף הפרויקטים במשרד האוצר כבר לפני כחודש וחצי, אך בשל המחלוקות הוא התעכב. מדובר באחד מכבישי הרוחב החשובים במדינת ישראל כיום, והיקף הפרויקט הוא כ-3 מיליארד שקל. יצוין כי עיכוב בהשלמת כבישי הרוחב היא אחת הסיבות המרכזיות להיקף הנסיעה הנמוך מהתחזיות בכביש חוצה ישראל, תשלום פיצויים לזכיין וכן בעליית מחיר האגרה בכביש כבר באפריל הקרוב בשיעור חד של כ-20%. חמש הקבוצות שעברו את המכרז המוקדם (PQ) קיבלו ביום חמישי את מסמכי המכרז הסופיים (RFP) והם אמורים להגיש את הצעותיהם תוך 8 חודשים. במכרז יתמודדו הקבוצות שפיר-רויכמן, הכוללת את שפיר הנדסה והאחים רויכמן; דרך השרון, הכוללת את שיכון עובדים ואשטרום; קבוצת חוצי השרון, הכוללת את החברות ארנסון ואלקטרה; קבוצה הכוללת את חברת הראל השקעות וביטוח וחברת רולידר; וקבוצת חברת דניה סיבוס של אפריקה ישראל. מדובר במחלוקת בין משרדי האוצר והתחבורה על העברת תקציבים למשרד התחבורה, שכן במשרד אין התנגדות לפרויקט עצמו, אלא לגבי היקף מענק ההקמה בו. מנכ"ל המשרד, גדעון סיטרמן, דרש ממשרד האוצר להעביר 80 מיליון שקל מתקציב מענק ההקמה של הפרויקט לפרויקטים עירוניים אחרים, מה שלדבריו, יגדילו את הכדאיות הכלכלית שלו, אך נענה בשלילה. באוצר טוענים, כי מדובר בהבטחות פוליטיות של השר מופז ועל כן אין בכוונתם לשנות את החלטתם. כביש 531 הוא אחד הפרויקטים החשובים ביותר המקודמים כיום בתחום תשתיות התחבורה, ולמעשה ישמש ככביש פרברי מהיר לאזור השרון, שיעקוף את גוש דן מצפון. זהו המכרז הראשון מסוגו בתחום התשתיות, המשלב הקמה ותחזוקה של פרויקט וכן סלילת כביש וגם הקמת מסילת רכבת. לזוכה יינתן מענק הקמה של כ-1.5 מיליארד שקל. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת כאמור בכ-3 מיליארד שקל, מתוכם עלות סלילת מסילת רכבת היא כ-1.1 מיליארד שקל והכביש עצמו כ-1.7 מיליארד שקל והיתר עבור עבודות נוספות. הפרויקט כולל סלילת כביש מאזור מחלף חורשים בכביש חוצה ישראל במזרח, ועד לכביש החוף באזור שפיים במערב, בניית מסילת רכבת לאורך תוואי הכביש, שדרוג מאסיווי למסילת החוף והרחבה של כביש 20 צפונה וכן שדרוג תשתיות עבור חברת מקורות. הוא יכלול 11 מחלפים ואורכו יהיה כ-20 קילומטר.
 
למעלה