לנריה
אני דווקא מאוד משוכנע מרעיון "שמיטה בהר סיני". כפי שכתבתי לך בהודעה הקודמת, המצוות שבתורה שבכתב נכתבו כך: "והיו לטוטפות בין עינך" "פרי עץ הדר" "כפת תמרים וענף עץ עבת" "ונתנו על ציצית הכנף פתיל תכלת" לגבי שבת כתוב: "כל מלאכת עבודה לא תעשו" לגבי יום כיפור "ועניתם את נפשותיכם" על ראש השנה: "ותקעתם בחצוצרות" וכן הלאה. זה נראה יותר כמו כתב חידה. או כמו מה שנקרא היום דף קישורים. המצווה היחידה שנאמרה בכל פרטיה ודקדוקיה, היא הפחות אקטואלית בדור המדבר, מצוות השמיטה. אתה מוכרח לשאול את עצמך היכן הפירוט של שאר המצוות. ולהגיע למסקנה שהפירוט נתן במסגרת אחרת. או כמו שחז"ל אומרים, בתורה שבע"פ ומצוות השמיטה היא רק דוגמא איך המצוות ניתנו. יש לך הסבר אחר לדברים האלה? שבוע טוב
אני דווקא מאוד משוכנע מרעיון "שמיטה בהר סיני". כפי שכתבתי לך בהודעה הקודמת, המצוות שבתורה שבכתב נכתבו כך: "והיו לטוטפות בין עינך" "פרי עץ הדר" "כפת תמרים וענף עץ עבת" "ונתנו על ציצית הכנף פתיל תכלת" לגבי שבת כתוב: "כל מלאכת עבודה לא תעשו" לגבי יום כיפור "ועניתם את נפשותיכם" על ראש השנה: "ותקעתם בחצוצרות" וכן הלאה. זה נראה יותר כמו כתב חידה. או כמו מה שנקרא היום דף קישורים. המצווה היחידה שנאמרה בכל פרטיה ודקדוקיה, היא הפחות אקטואלית בדור המדבר, מצוות השמיטה. אתה מוכרח לשאול את עצמך היכן הפירוט של שאר המצוות. ולהגיע למסקנה שהפירוט נתן במסגרת אחרת. או כמו שחז"ל אומרים, בתורה שבע"פ ומצוות השמיטה היא רק דוגמא איך המצוות ניתנו. יש לך הסבר אחר לדברים האלה? שבוע טוב