לפורום כזה הייתי זקוקה

תיור

New member
לפורום כזה הייתי זקוקה

יש לי בן בן 4. מקסים. אך, יש לו הפרעות אכילה קשות מאד. הרופא והאחות מטיפת חלב לא מסכימים איתי, טוענים שכל אימא אומרת אותו הדבר שהילד שלה לא אוכל טוב ורזה. בני רזה, אין לו טיפת שומן בגוף, קטן יחסית לחבריו מהגן. לרוב טועים וחושבים שהוא בן 3. הוא - לא אוהב רוב מאכלים. פחמימיות הוא אוהב, רק פיתות, לחם לבן (לא חיטה מלאה), לחמניות. רק עם שוקולד ולפעמים מוכן לשים גבינה צהובה. לא מוכן לשום ממרח אחר - לא חומוס, לא טחינה וכל מה שאינו בצבע חום (שוקולד). ירקות - אך ורק מלפפונים, שום ירק אחר לא בא בחשבון, בעצם מוכן לאכול תפוח אדמה כצ'יפס! אך לא פירה, אפוי וכולי. בשר - נושא כאוב, לא אוהב שום דבר. לא קציצות ולא שום דבר. בעבר הסכים לאכול קציצות בשר מטוגנות בלבד, עם הזמן החליט שלא. עוף - רק טבעות עוף מוכנות, לא עוף, לא שניצלים, לא שניצלונים מוכנים. תוספות - אורז לבן, קוסקוס, לעיתים רחוקות מאד מסכים לאכול פתיתים, פסטה/מקרונים אך ורק בלי רוטב (אם הפסטה קצרה, בודק כל פסטה ופסטה אם זה לא בצל). ובכל תוספות האלו אסור שיהיה מרק עוף, החתיכות הירוקות (פטרוזיליה שבאה ממרק עוף) הן סיבה טובה מאד בשבילו לא לאכול. ביצים - רק חביתה, אך לעיתים רחוקות מאד (אולי אחת לשבועיים). אחרי שיכנועים רבים. בשאר הצורות לא. פריכות אורז, פתית ומאכלים יבשים - שאני אוכלת נחטפים בקלות. קרקרים וחטיפים מלוחים - מת על זה. ממתקים לא אוהב - קצת קוביות שוקולד מספיקות. מיצים ושתיה חמה (כמו תה) - לא באים בחשבון. רק מים ושוקו קר. מאז גיל שנה - ררמת ההמוגלובין נמוכה, הבדיקה האחרונה - הפתיעה לטובה, למרות שיש הרעה משמעותית בתזונה. במעון - לא אוכל דבר. בבוקר לוקח לחם לבן בלי כלום + מלפפונים. לא מסכים להוסיף דבר. בצהריים - אוכל רק אורז/קוסקוס ואני מביאה מהבית טבעות עוף/פסטה. לחם עם שוקולד שמחלקים במעון - אוכל לא הגבלה. זה מה שמשביע אותו. מה אני יכולה לעשות כעת??? תוד הומקווה שהפורום הזה יהיה לי לעזר.
 

תיור

New member
הרחבה

גם לא גבינות. מעדנים - רק שוקולד וגמדים. שום דבר אחר לא. מילקי וקרלו ב2 צבעים- מוכן רק אם אערבב טוב טוב עד שלא רואים את הלבן.
 
לאמא של הסרבן...

שלום, תארת כאן ילד מאד דעתן שעומד על שלו , האם תמיד היה כך ? אמנם הוא אוכל מגוון מצומצם של מזונות אולם נראה לי שבמקום לתמוך בו ולתת לו להחליט, את עושה מאמץ גדול לרצותו (למשל להביא אוכל לגן ?!) חשוב במקרים כמו שלכם לבדוק את התפריט שלו עם תזונאית מבחינת ויטמינים ומינרלים יתכן שהמצב לא כל-כך נורא כמו שאת מתארת וכי אפשר לתת לו לשנות את טעמיו ע"י חשיפה חוזרת למזונות שונים ללא לחץ של בעית בריאות ברקע. נסי להציע לו להכין איתך את האוכל ,להגיש אותו בצורה שונה מהרגיל, וכמובן להפסיק עם השוקו והשוקולד שרק מרגיעים את המצפון אך בוודאי לא מספקים ערכים חשובים לגדילתו. בהצלחה
 
למעלה