לפי התחנה בפייר קניג צפוי עוד קו חדש לארמון הנציב- 510

לפי המספר כנראה מסלול מהיר לקו 12 דרך יהודה הנשיא, צומת פת, גולמב. אני רוצה להניח ולהאמין שמדובר בקו לכיוון צומת אורה/ הדסה ולא קו נוסף לגבעת שאול דרך יפה נוף.

מצד אחד ריבוי קווים שמתחיל להראות מיותר (מצד שני מעודד שימוש בתחב"צ), מצד שני נראה כהכנה מוקדמת מדי למציאות קווי הרק"ל העתידים וביטול קווים אחרים.

כמו כן עד עכשיו לא שמתי לב שקו 95 מסתיים בצומת הרוזמרין (המסוף החדש של סופרבוס) אחרי הסיבוב בהר חומה. השילוט של הקו ביחד עם 49 מטעה ולא נכון.
 

קבצים מצורפים

  • FB_IMG_1701632568396.jpg
    FB_IMG_1701632568396.jpg
    KB 177.3 · צפיות: 23

yair480

Active member
במוביט כבר מופיעים קווים 510 ו512.
510 אמור להיות גרסה קצת יותר מהירה מ10 פלוס תוספת סיבוב בארמון הנציב.
הוא לא ייכנס לסן מרטין (למרות שבכיוון הנסיעה להר הרצל זה לא היה מאריך כל כך) ,לא נכנס לשטרן ונותן שירות לרחוב ברזיל.

512 ייסע לצומת אורה ויצא מארמון הנציב דרך רחוב אשר וינר/משה ברעם.
ייתן קישור מהיר למלחה ולצומת אורה. וייעשה רק חצי סיבוב בארמון הנציב בגלל שהוא יוצא מהשכונה במקום אחר.

לגבי השילוט המטעה יש יותר מידי כאלה בירושלים (1,3,55,36,56,504,531,95,510 ועוד היד נטויה ).משרד התחבורה עוד לא חזרו אליי בנושא כבר מעל חצי שנה.
 
במוביט כבר מופיעים קווים 510 ו512.
510 אמור להיות גרסה קצת יותר מהירה מ10 פלוס תוספת סיבוב בארמון הנציב.
הוא לא ייכנס לסן מרטין (למרות שבכיוון הנסיעה להר הרצל זה לא היה מאריך כל כך) ,לא נכנס לשטרן ונותן שירות לרחוב ברזיל.

512 ייסע לצומת אורה ויצא מארמון הנציב דרך רחוב אשר וינר/משה ברעם.
ייתן קישור מהיר למלחה ולצומת אורה. וייעשה רק חצי סיבוב בארמון הנציב בגלל שהוא יוצא מהשכונה במקום אחר.

לגבי השילוט המטעה יש יותר מידי כאלה בירושלים (1,3,55,36,56,504,531,95,510 ועוד היד נטויה ).משרד התחבורה עוד לא חזרו אליי בנושא כבר מעל חצי שנה.
510 באמת מרגיש קו מיותר לחלוטין למעט מטרה מבורכת של עידוד שימוש בתחב"צ על ידי הוספת קווים ישירים ללא צורך בהחלפת קווים או סיבובים בשכונה תוך הימנעות מפגיעה מקווים מתוך שכונות החוצה. בחלק גדול מהשכונות הללו פועלים או יפעלו בקרוב קווים מזינים תדירים - היה אפשר פשוט להוציא את קו 10 ולהוסיף תדירות ומגוון לקווים המזינים הקצרים והאיכותיים יותר תוך עידוד מתחמי החלפה.
 

aryeri

Member
במוביט כבר מופיעים קווים 510 ו512.
510 אמור להיות גרסה קצת יותר מהירה מ10 פלוס תוספת סיבוב בארמון הנציב.
הוא לא ייכנס לסן מרטין (למרות שבכיוון הנסיעה להר הרצל זה לא היה מאריך כל כך) ,לא נכנס לשטרן ונותן שירות לרחוב ברזיל.

512 ייסע לצומת אורה ויצא מארמון הנציב דרך רחוב אשר וינר/משה ברעם.
ייתן קישור מהיר למלחה ולצומת אורה. וייעשה רק חצי סיבוב בארמון הנציב בגלל שהוא יוצא מהשכונה במקום אחר.

לגבי השילוט המטעה יש יותר מידי כאלה בירושלים (1,3,55,36,56,504,531,95,510 ועוד היד נטויה ).משרד התחבורה עוד לא חזרו אליי בנושא כבר מעל חצי שנה.
לגבי השילוט המטעה - השילוט של הקווים שאתה מדבר עליהם הרבה יותר בעייתי משל קו 95. קו 95 הוא קו דו-כיווני, שאמנם לאחר חומת שמואל התחנה היחידה שלו היא מסוף רוזמרין, אך זה קשה להגדיר מתי כותבים יעד ביניים או לא. לצורך העניין - קווים 7,9 הרבה יותר בעייתיים בקטע הזה לדוגמה, אבל לגבי קו 14 - האם גם שם תכתוב יעד ביניים? ואיזה יעד? ומה לגבי קו 97? מה הגבול?
לעומת זאת - הקווים שציינת הם סיבוביים, אבל לא סתם סיבוביים, אלא כאלה שחוזרים על עקבותיהם בצורה מלאה, והם סיבוביים מסיבות תפעוליות בלבד של חוסר מקום לחנייה באחד מקצוות הקו וכו'. במקרים כאלה זה אכן טיפשי ביותר לכתוב כיעד, לדוגמה, את בנייני האומה ולא את הכותל המערבי (קווים 1,3).
 

d1f2

Active member
ביום שישי 8.12.2023, הקווים הבאים בירושלים עוברים לאקסטרה: 40, 44, 47, 48, 51, 54, 57 ו-84.
מסלולי הקווים ולוחות הזמנים לא ישתנו.
 

ניוטראל

Active member
ביום שישי 8.12.2023, הקווים הבאים בירושלים עוברים לאקסטרה: 40, 44, 47, 48, 51, 54, 57 ו-84.
מסלולי הקווים ולוחות הזמנים לא ישתנו.
מקווה מאוד. שיהיו נהגים טובים. (שלא בורחים.) ושירות טוב...
 

מנכל אחד

Active member
מקווה מאוד. שיהיו נהגים טובים. (שלא בורחים.) ושירות טוב...
למה שיעצרו?
החברה מתוגמלת לפי ק"מ נסיעה, ונקנסת באופן אוטומטי אם הקווים לא יוצאים בזמן מתחנת המוצא אם לא עוצרים בתחנות.
ההכנסה מאיסוף נוסעים היא שולית ויתכן שאפילו לא מכסה את העלויות שנגרמות לחברה כתוצאה האיסוף הנוסע.
גם עתיד החברה או היכולת שלה להרחיב את השירות אינה מבוססת על כמות הנוסעים שמשתמשת בקווים.
ובכלל, אם מדלגים על תחנות גם מספיקים יותר ק"מ לכל אוטובוס ומעלים את הסיכוי לצאת בזמן בנסיעה הבאה אפילו עם הכינו סידור עבודה צפוף.
בודדים הנוסעים שמתלוננים על אי עצירה, וגם לא כל התלונות מוגדרות באופן שיביא לקנס של החברות.
נהג טוב, הוא נהג שעוזר לרווחיות של החברה, הרווחיות לא מבוססת על נוסעים.
יש לקוות שמישהו במשרד התחבורה יהיה טוב וישנה את המנגנון כך שמי שלא נותן שירות לא ישרוד בענף.
 

aryeri

Member
מקווה מאוד. שיהיו נהגים טובים. (שלא בורחים.) ושירות טוב...
בתור ירושלמי - כרגע הדירוג שלי לגבי איכות הנהגים והשירות באוםן כללי הוא:

אקסטרה
אגד
סופרבוס

בתור אחד הנוסעים הראשונים של סופרבוס - קו 91 שירת אותי נאמנה לאורך תקופה - הייתי מרוצה מאוד בהתחלה. אבל בהמשך הם קיבלו את קווי ה-7X וקווים מפרקיים חשובים נוספים, כמו 31, 62 ועוד, והשירות ירד פלאים. איחורים, אי ביצוע נסיעות, התנהגות מחפירה של הנהגים. השיא היה כאשר נהג כמעט דרס בכוונה נוסעים חרדים מרוב עצבים, קילל אותם בצורה מחפירה ופוגענית, וכשהתלוננתי עליו לא עשו כלום, ואחרים אמרו שהוא היה פעם באגד ועבר לסופרבוס. חשוב לי לציין שזה היה נהג יהודי. לגבי נהגים ממזרח ירושלים - צר לי לומר שבפייסבוק יש כל כך הרבה דיווחים על נהיגה ביריונית, תאונות פח"עיות של התנגשות בכוונה ברכבים ובריחה. מדבר על עוד הרבה לפני המלחמה... באגד לא היו דברים כאלה וגם היום אין את זה, וכמובן לא באקסטרה, וגם שם רוב הנהגים ממזרח העיר.
אגד די השתפרו מהרגע שהבינו שהם חייבים לתת תחרות ונגמר המונופול.
אקסטרה זה ליגה אחרת, אך אני חושש שברגע שהם יצברו תאוצה ויקבלו עוד ועוד קווים חשובים מאוד הם גם יתקלקלו כמו שהייתי בהתחלה מבסוט מסופרבוס והתאכזבתי.
אגב - תופעה מעצבנת של קווי סופרבוס ואגד באזור מרכז העיר ובנייני האומה היא שבתחנות עם שתי סככות לאותה תחנה לעיתים הנהגים עוצרים בסככה הלא נכונה, מבוגרים לא מספיקים לעלות, הם בורחים, וכשמתלוננים לנהגים הם אומרים שהם צודקים והמתלונן טועה.
 

ניוטראל

Active member
התכוונתי.
שכשהמתנו בתחנת הר המנוחות. אני ואימי (שהיא אישה מבוגרת.) לאוטובוס 54. (כשהיה של אגד!)
הנהג, הוריד את הנוסעים. וישר ברח מהתחנה!
ולא נתן לנו ולעוד שהיו בתחנה לעלות...
(וזו לא פעם ראשונה...)
ונאלצנו. להזדקק, לחסדי בעלי מכונית...
 

מנכל אחד

Active member
התכוונתי.
שכשהמתנו בתחנת הר המנוחות. אני ואימי (שהיא אישה מבוגרת.) לאוטובוס 54. (כשהיה של אגד!)
הנהג, הוריד את הנוסעים. וישר ברח מהתחנה!
ולא נתן לנו ולעוד שהיו בתחנה לעלות...
(וזו לא פעם ראשונה...)
ונאלצנו. להזדקק, לחסדי בעלי מכונית...
זה לא בגלל שהנהג חסר לב, אלא בגלל שיש לו שעת יציאה מוגדרת מתחנת המוצא, ואיחור ביציאה גורר קנס של המפעיל.
החברה תיקנס גם אם הסיבה לעיכוב מוצדקת, כמו המתנה לנוסע שרוצה לעלות.
מדובר בבעיה נפוצה בתחנות מוצא, בדגש על תחנות רכבת.
 

ניוטראל

Active member
זה לא בגלל שהנהג חסר לב, אלא בגלל שיש לו שעת יציאה מוגדרת מתחנת המוצא, ואיחור ביציאה גורר קנס של המפעיל.
החברה תיקנס גם אם הסיבה לעיכוב מוצדקת, כמו המתנה לנוסע שרוצה לעלות.
מדובר בבעיה נפוצה בתחנות מוצא, בדגש על תחנות רכבת.
דקה או שניים של איחור!?!
ומה עם מדובר במתקשה בהליכה!?!
אין התחשבות!?!
עד שלא יתבעו. חתיכת תביעה לא יעזור!?!
 

מנכל אחד

Active member
דקה או שניים של איחור!?!
ומה עם מדובר במתקשה בהליכה!?!
אין התחשבות!?!
עד שלא יתבעו. חתיכת תביעה לא יעזור!?!
אין כאן מה לתבוע.
הם עושים בדיוק את מה שדרשו מהם.
אם יאפשרו התחשבות, הנהגים יצאו מתי שמתחשק להם ותמיד יטענו שהיה איזה נוסע שהתקשה לעלות והם המתינו לו.
 

ניוטראל

Active member
אין כאן מה לתבוע.
הם עושים בדיוק את מה שדרשו מהם.
אם יאפשרו התחשבות, הנהגים יצאו מתי שמתחשק להם ותמיד יטענו שהיה איזה נוסע שהתקשה לעלות והם המתינו לו.
זו התוצאה.
שהגועליטיקאים, אינם נוסעים בתחבורה ציבורית!
 

מנכל אחד

Active member
זו התוצאה.
שהגועליטיקאים, אינם נוסעים בתחבורה ציבורית!
לא קשור. הפוליטיקאים לא יצרו את המערכת, וגם לא מנהלים את המערכת, התפקיד של הפוליטיקאים הם לקבל החלטות לדאוג לתקציב ולרמת הביצוע.
קשור לזה שאת התכנון והתנאים לתפעול לא נוצרו על ידי מומחים מתחום תורת המשחקים אלא בשיטת כיבוי שריפות, המפקח על התעבורה גילה איפה מתחמנים אותו והכניס תנאים שאוסרים לתחמן.
והתוצאה לפנינו
 

fishgad

Active member
החל מיום שישי 22/12/2023 יתקצר מסלול קו 12, והוא יופעל מבית החולים הדסה עין כרם ועד חניון תלפיות (כולל אזור תעשייה תלפיות).

הקו לא יגיע לשכונת תלפיות מזרח (ארמון הנציב).

תחנות מבוטלות (בשני הכיוונים): כל התחנות ממסוף תלפיות מזרח ועד דרך חברון (כולל התחנות בדרך חברון).
 

d1f2

Active member
 

Ccyclist

Well-known member

אני לא מבין למה 512 הישיר יותר לא נוסע להדסה, ומדוע מטילים את התפקיד על קו 12 עתיר הסיבובים.

דרום ירושלים היא מקום עם טופוגרפיה מסובכת, בניינים שהכניסה אליהם מהרחוב היא בגשר לקומה הרביעית, אז ברור שיהיו שם קווי ספגטי מוכתבי טופוגרפיה. קווים כאלו עדיף שיהיו קווים מקומיים מחברים ושיחברו לקווים ישירים יותה הנוסעים על הצירים הראשיים.
 

aryeri

Member
אני לא מבין למה 512 הישיר יותר לא נוסע להדסה, ומדוע מטילים את התפקיד על קו 12 עתיר הסיבובים.

דרום ירושלים היא מקום עם טופוגרפיה מסובכת, בניינים שהכניסה אליהם מהרחוב היא בגשר לקומה הרביעית, אז ברור שיהיו שם קווי ספגטי מוכתבי טופוגרפיה. קווים כאלו עדיף שיהיו קווים מקומיים מחברים ושיחברו לקווים ישירים יותה הנוסעים על הצירים הראשיים.
מסכים לגמרי, אבל אני כן רוצה להציע שני פתרונות אפשריים - אחד הגיוני ואחד מרגיז.
ההגיוני הוא שמכיוון שקו 512 הוא חלק ממכרז שבו זכתה סופרבוס לכמה שנים טובות, יכול להיות שנסיעה של 512 להדסה תבוטל מהרגע שהרק"ל האדום יגיע להדסה, ואז קיצור של 512 יפגע בסופרבוס כחלק מהמכרז.
הפתרון השני קשור לאותם דברים ממש - כמו הרבה קווים במכרזים האלה בירושלים, יש קו ותיק עם מספר חד עד דו ספרתי של אגד, שאגד לא היתה מוכנה לוותר עליו וגם לא לייעל אותו, ובכל פעם איימה בשביתה על פירוק המונופול. הדרך של המדינה להתמודד עם זה זה לומר לאגד, אין בעיה, תישארו עם זה, אבל אני יוצרת קו מתחרה עם אותו מספר + 5 בספרת המאות. מכיוון שהמדינה מתקצבת לפי ק"מ, והמרחק מצומת אורה להדסה לא קטן, המדינה לא רצתה כפילות ולכן נאלצה להיכנע לאגד בנושא. השאלה היא למה בארמון הנציב זה לא קרה. ייתכן שזו פשרה - במזרח אגד, במערב סופרבוס. מה שכן, אני מתאר לעצמי שעם הגעת הרק"ל כמובן שגם 12 יקוצר ויהפוך לקו מזין לתחנת צומת אורה, כמו 512.
 

Ccyclist

Well-known member

אני לא מבין למה 512 הישיר יותר לא נוסע להדסה, ומדוע מטילים את התפקיד על קו 12 עתיר הסיבובים.

דרום ירושלים היא מקום עם טופוגרפיה מסובכת, בניינים שהכניסה אליהם מהרחוב היא בגשר לקומה הרביעית, אז ברור שיהיו שם קווי ספגטי מוכתבי טופוגרפיה. קווים כאלו עדיף שיהיו קווים מקומיים מחברים ושיחברו לקווים ישירים יותה הנוסעים על הצירים הראשיים.
מסכים לגמרי, אבל אני כן רוצה להציע שני פתרונות אפשריים - אחד הגיוני ואחד מרגיז.
ההגיוני הוא שמכיוון שקו 512 הוא חלק ממכרז שבו זכתה סופרבוס לכמה שנים טובות, יכול להיות שנסיעה של 512 להדסה תבוטל מהרגע שהרק"ל האדום יגיע להדסה, ואז קיצור של 512 יפגע בסופרבוס כחלק מהמכרז.
הפתרון השני קשור לאותם דברים ממש - כמו הרבה קווים במכרזים האלה בירושלים, יש קו ותיק עם מספר חד עד דו ספרתי של אגד, שאגד לא היתה מוכנה לוותר עליו וגם לא לייעל אותו, ובכל פעם איימה בשביתה על פירוק המונופול. הדרך של המדינה להתמודד עם זה זה לומר לאגד, אין בעיה, תישארו עם זה, אבל אני יוצרת קו מתחרה עם אותו מספר + 5 בספרת המאות. מכיוון שהמדינה מתקצבת לפי ק"מ, והמרחק מצומת אורה להדסה לא קטן, המדינה לא רצתה כפילות ולכן נאלצה להיכנע לאגד בנושא. השאלה היא למה בארמון הנציב זה לא קרה. ייתכן שזו פשרה - במזרח אגד, במערב סופרבוס. מה שכן, אני מתאר לעצמי שעם הגעת הרק"ל כמובן שגם 12 יקוצר ויהפוך לקו מזין לתחנת צומת אורה, כמו 512.

512 הוא בערך קו סגול מקדים. ככזה - הוא צריך לעשות את מה שיעשה הקו הסגול ולהגיע להדסה.

משרד התחבורה מכתיב את מסלולי הקווים מלמעלה, וחבל שזה ההגיון שלו - ריבוי קווים, הטלת החיבור הארוך על קו ספגטי במקום קו ישיר.
 
מסכים לגמרי, אבל אני כן רוצה להציע שני פתרונות אפשריים - אחד הגיוני ואחד מרגיז.
ההגיוני הוא שמכיוון שקו 512 הוא חלק ממכרז שבו זכתה סופרבוס לכמה שנים טובות, יכול להיות שנסיעה של 512 להדסה תבוטל מהרגע שהרק"ל האדום יגיע להדסה, ואז קיצור של 512 יפגע בסופרבוס כחלק מהמכרז.
הפתרון השני קשור לאותם דברים ממש - כמו הרבה קווים במכרזים האלה בירושלים, יש קו ותיק עם מספר חד עד דו ספרתי של אגד, שאגד לא היתה מוכנה לוותר עליו וגם לא לייעל אותו, ובכל פעם איימה בשביתה על פירוק המונופול. הדרך של המדינה להתמודד עם זה זה לומר לאגד, אין בעיה, תישארו עם זה, אבל אני יוצרת קו מתחרה עם אותו מספר + 5 בספרת המאות. מכיוון שהמדינה מתקצבת לפי ק"מ, והמרחק מצומת אורה להדסה לא קטן, המדינה לא רצתה כפילות ולכן נאלצה להיכנע לאגד בנושא. השאלה היא למה בארמון הנציב זה לא קרה. ייתכן שזו פשרה - במזרח אגד, במערב סופרבוס. מה שכן, אני מתאר לעצמי שעם הגעת הרק"ל כמובן שגם 12 יקוצר ויהפוך לקו מזין לתחנת צומת אורה, כמו 512.
ההגיון אחר -
בעצם כתבת אותו, מזרח-מערב.
רוב הנוסעים שעולים על קו 12 בארמון הנציב לא נוסעים להדסה. הבודדים שכן - יעלו על קו מהיר ויבצעו החלפה לרשת קווים תדירים או רכבת קלה בצומת אורה.
לעומת זאת קו 12 נותן שירות חשוב עבור עובדים בין השכונות שקרובות להדסה (ג. משואה, מלחה, ק. מנחם וכדו') להדסה עצמה וקיצור קו 12 היה פוגע בהם.

יתכן מאוד שבעתיד לאחר פתיחת הרכבת הקלה נראה החלפה בין קו 12 לקו 512 או ששניהם יסיימו בצומת אורה.
כרגע - אין מקום במסוף בהדסה לאף קו נוסף, ולכן כנראה האילוץ לסיים בצומת אורה (למרות שמדובר בקו מעגלי...).
אני תוהה כבר הרבה זמן אם לאחר פתיחת הרק"ל להדסה (מתי? מתי?) אילו קווים אם בכלל יגיעו להדסה (19+12? מה לגבי החלופה של 27א כיום לאבן ספיר?).
 
למעלה