יש משהו יותר הגיוני בעיניי.ההגיון אחר -
בעצם כתבת אותו, מזרח-מערב.
רוב הנוסעים שעולים על קו 12 בארמון הנציב לא נוסעים להדסה. הבודדים שכן - יעלו על קו מהיר ויבצעו החלפה לרשת קווים תדירים או רכבת קלה בצומת אורה.
לעומת זאת קו 12 נותן שירות חשוב עבור עובדים בין השכונות שקרובות להדסה (ג. משואה, מלחה, ק. מנחם וכדו') להדסה עצמה וקיצור קו 12 היה פוגע בהם.
יתכן מאוד שבעתיד לאחר פתיחת הרכבת הקלה נראה החלפה בין קו 12 לקו 512 או ששניהם יסיימו בצומת אורה.
כרגע - אין מקום במסוף בהדסה לאף קו נוסף, ולכן כנראה האילוץ לסיים בצומת אורה (למרות שמדובר בקו מעגלי...).
אני תוהה כבר הרבה זמן אם לאחר פתיחת הרק"ל להדסה (מתי? מתי?) אילו קווים אם בכלל יגיעו להדסה (19+12? מה לגבי החלופה של 27א כיום לאבן ספיר?).
להפעיל את קו 27א בתדירות גבוהה יותר בין הדסה עין כרם לאבן ספיר.
להפעיל את קו 150 (או שהגיע הזמן לשנות לו את המספור) מצומת אורה למושבים אורה-עמינדב בתדירות חצי שעתית גם כן.
ובכך שלושת המושבים האלו ירוויחו קשר טוב יותר עם הרכבת הקלה. חלק מהתשומות שהתפנו מאגד יעזרו לשרת טוב יותר את הרכבת הקלה.