טיפול במסגרת סל שילוב
שלום אודן וברוכה הבאה. את כותבת כי בנך אובחן כסובל מADD, ממשע הפרעת קשב וריכוז ללא היפר אקטיביות. ילדים רבים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז מתגלים כסובלים גם מלקות/לקויות למידה נוספות. ילד שלא רכש את הקריאה בכתה ב', יש להניח שהוא סובל מקשיים אובייקטיביים. רצוי וכדאי לפנות לבית הספר ולבקש שיערכו אבחון דידקטי באמצעות מאחבנת מומסמכת, ניתן לקבל שרות זה באמצעות המתי"א. על פי ממצאי האיבחון יש לבנות תוכנית עבודה מסודרת בקריאה. אישית אני מאמינה כי ילד שמצליח להגיע להישגים לימודיים מפתח גם תחושת ערך עצמי ולכן גם המצב הרגשי משתפר. בענין חונכת, שרותי חונכות מעולם לא היו חלק מסל השילוב. לא טרם החוק ולא בעקבות החוק. השרותים שניתנים במסגת סל שילוב כוללים: הוראה מתקנת, שרותים פרא רפואיים ותרפיות לסוגיהן. אפרופו, טיפול באמצעות בעלי חיים אינו מוכר בשלב זה כתרפיה, לא על ידי י.ה.ת ולא על ידי משרד החינוך. פרק השילוב בחוק החינוך המיוחד נועד לאפשר לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים להשתלב בחינוך הרגיל לאחר שהוכרו ככאלה על ידי ועדת השילוב המוסדית. לצערי הרב החוק אכן התקבל ללא גיבוי של משאבים מספיקים ובפועל מה שקיים אין די בו וכך קורה שהורים אכן נדרשים להוצאות לא מבוטלות אם ברצונם לתת מענה הולם לצרכי ילדיהם. לסיכום, ארבע שעות שבועיות זה לא מעט. דאגי לאיבחון דידקטי והתאמת תוכנית עבודה בקריאה בהתאם, לגבי טיפולים רגשיים בררי בקופת החולים שלכם, יתכן ואתם זכאיים במסגרת הביטוחים המשלימים. שווה להתייעץ שוב עם הנוירולוג בענין הטיפול שהומלץ, באופן עקרוני לא צריך להתקיים מצב בו טיפול כזה עוצר רכישת קריאה, להיפך טיפול בהפרעות קשב וריכוז אמור להשפיע לטובה על רכישת הקריאה, בהנחה שהאיבחון והמינון נכונים. בהצלחה דיאנה
שלום אודן וברוכה הבאה. את כותבת כי בנך אובחן כסובל מADD, ממשע הפרעת קשב וריכוז ללא היפר אקטיביות. ילדים רבים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז מתגלים כסובלים גם מלקות/לקויות למידה נוספות. ילד שלא רכש את הקריאה בכתה ב', יש להניח שהוא סובל מקשיים אובייקטיביים. רצוי וכדאי לפנות לבית הספר ולבקש שיערכו אבחון דידקטי באמצעות מאחבנת מומסמכת, ניתן לקבל שרות זה באמצעות המתי"א. על פי ממצאי האיבחון יש לבנות תוכנית עבודה מסודרת בקריאה. אישית אני מאמינה כי ילד שמצליח להגיע להישגים לימודיים מפתח גם תחושת ערך עצמי ולכן גם המצב הרגשי משתפר. בענין חונכת, שרותי חונכות מעולם לא היו חלק מסל השילוב. לא טרם החוק ולא בעקבות החוק. השרותים שניתנים במסגת סל שילוב כוללים: הוראה מתקנת, שרותים פרא רפואיים ותרפיות לסוגיהן. אפרופו, טיפול באמצעות בעלי חיים אינו מוכר בשלב זה כתרפיה, לא על ידי י.ה.ת ולא על ידי משרד החינוך. פרק השילוב בחוק החינוך המיוחד נועד לאפשר לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים להשתלב בחינוך הרגיל לאחר שהוכרו ככאלה על ידי ועדת השילוב המוסדית. לצערי הרב החוק אכן התקבל ללא גיבוי של משאבים מספיקים ובפועל מה שקיים אין די בו וכך קורה שהורים אכן נדרשים להוצאות לא מבוטלות אם ברצונם לתת מענה הולם לצרכי ילדיהם. לסיכום, ארבע שעות שבועיות זה לא מעט. דאגי לאיבחון דידקטי והתאמת תוכנית עבודה בקריאה בהתאם, לגבי טיפולים רגשיים בררי בקופת החולים שלכם, יתכן ואתם זכאיים במסגרת הביטוחים המשלימים. שווה להתייעץ שוב עם הנוירולוג בענין הטיפול שהומלץ, באופן עקרוני לא צריך להתקיים מצב בו טיפול כזה עוצר רכישת קריאה, להיפך טיפול בהפרעות קשב וריכוז אמור להשפיע לטובה על רכישת הקריאה, בהנחה שהאיבחון והמינון נכונים. בהצלחה דיאנה